E60 SMG naprawa ułamanej łopatki DIY

2005 - 2010 | silnik: S85B50

E60 SMG naprawa ułamanej łopatki DIY

Postprzez KarolToJA » Śr sie 10, 2016 16:45

Zakładam temat dla kogoś komu pęknie łopatka, u mnie ktoś ją trącił mocno a później odłamała się przy zmianie biegów.

Do naprawy potrzeba hex 20 i 25 , płaski śrubokręt oraz dobry klej do plastiku

Step1 Odłącz akumulator !
Obrazek

Step2 Zdemontuj airbag, płaski śrubokręt trzeba wetknąć w otwór od spodu kierownicy wyczuć sprężysty drut i go mocno nacisnąć poducha sama wyskoczy, poduszka ma żółrt konektor na dole ramienia kierownicy łatwo można go rozpiąc naciskając dzyndzel tym samym płaskim śrubokretem i ciągnąc lekko za przewody.
Obrazek
Obrazek

Step3 Dwie śrubki hex 20 trzymają plastikową obudowe kierownicy, po ich wykręceniu wystarczy ją delikatnie wyjąć, są tam dwie małe wtyczki po lewej i prawej od guzików.
Obrazek
kierownica goła.

Step4 odkręcic x2 hex 25 trzymający element łopatki smg
Obrazek

Step5 Rozłożyc na czesci pierwsze mechanizm, banalna budowa a przypomne ze w aso kosztuje 1200zł.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Po sklejeniu mechanizm składać w odwrotnej kolejności do rozkładania, proste.

Z tego co czytałem na m5bord to łopatki zawsze łamią sie w tym samym miejscu jakaś wada materiału czy coś.
Polecam cierpliwość przy tym bo mozna robić to dwa razy jak klej pusci :D

Jeśli Twoja łopatka jest bardzo czuła na dotyk i nawet połozenie reki na nią zmienia bieg to znaczy ze jest juz naderwana, lub gdy ma milimetrowy luz gdy rusza sie na boki.
KarolToJA
 
Posty: 141
Dołączył(a): Pt cze 05, 2015 21:05
Lokalizacja: Puławy
Auto: E39M5 E60M5 E93 335i E39 V8

Powrót do E60-64 M5/M6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość