Strona 2 z 6

Re: Daily car - m3 f80. Pytanie do posiadaczy

: ndz lis 25, 2018 13:29
autor: Rafal
arturo pisze:
ndz lis 25, 2018 13:14
Rafal , nie wiem o jakich mikropęknięciach piszesz , bo tarcze carbon-ceramic już fabrycznie wyglądają jak popękane :D .
Wszystko "popękane" :wink: .
Nie takie, to jest naturalne i normalne, chodzi o takie wieksze pekniecia, jak zylki, albo ujscia rzek na mapce w skali ;) o wiekszej srednicy. Sportmile to kiedyś tłumaczył.

Re: Daily car - m3 f80. Pytanie do posiadaczy

: ndz lis 25, 2018 13:33
autor: Juras
Oprocz tego co jest napisane tutaj:
https://www.carsaddiction.com/articles/ ... mic-brakes

to wychodzi na to, ze w takim razie cermika jest bezsensu: na ulicy nie wykorzystasz, a na tor pomimo fadingu i tak lepsza j.w. ze wzgledu na koszt jest stal.

Re: Daily car - m3 f80. Pytanie do posiadaczy

: ndz lis 25, 2018 13:37
autor: Rafal
Juras pisze:
ndz lis 25, 2018 13:33
Oprocz tego co jest napisane tutaj:
https://www.carsaddiction.com/articles/ ... mic-brakes

w takim razie i tak wychodzi, ze cermika jest bezsensu: na ulicy nie wykorzystasz, a na tor pomimo fadingu i tak lepsza j.w. ze wzgledu na koszt jest stal.
Szkoda, że jak coś się dzieję ze stalowymi to nikt afery do kazdego auta w ktorym cos sie stanie nie robi i na www o tym nie pisze...

Fuck upy zdarzaja sie wszedzie i kazdemu, ale do naszych "cywilnych" zastosowan, ceramika jest lepsza, trzeba uwazac czasem na tych z tyłu, brac zapas aby Ci z tylu zdarzyli zahamowac :mrgreen:

Re: Daily car - m3 f80. Pytanie do posiadaczy

: ndz lis 25, 2018 13:39
autor: Juras
Pokazcie jakis test, z ktorego wynika, ze ceramika ma krotsza droge hamowania niz stal.

Re: Daily car - m3 f80. Pytanie do posiadaczy

: ndz lis 25, 2018 13:44
autor: arturo
W normalnym użytkowaniu ceramika ma jak najbardziej sens , zwłaszcza ekonomiczny - przejechałem jak na razie 50k km na fabrycznym komplecie , do wymiany klocków pozostało mi tyle do przejechania :
Obrazek

Obrazek

Czyli na fabrycznych klockach przelata się250.000 - 300.000km , tarcze wymieniamy średnio co 2 komplety klocków tzn. po 500.000-600.000km (!), czyli nigdy :lol:

Re: Daily car - m3 f80. Pytanie do posiadaczy

: ndz lis 25, 2018 14:15
autor: Juras
Zakladajac, ze tak faktycznie bedzie. Poczytaj fora, w tym zagraniczne, jest pelno uwag co do rzeczywistej trwalosci. + j.w., latwiej je ubic czy zwichrowac. Ja mam pakiet inclusive plus. Moze raz wymienie te tarcze na swoj koszt przy 150kkm (nie latam nia po torach) o ile bede ja jeszcze miec, a trzy dychy po tej wymianie wciaz w kieszeni wzgledem ceramiki.

PS Cos nie tak wskazuje Ci ten komp. Dlaczego tyl mialby sie zuzuwac bardziej niz przod?

Re: Daily car - m3 f80. Pytanie do posiadaczy

: ndz lis 25, 2018 14:28
autor: arturo
Od 2009 roku użytkuję auta z ceramiką , na dzisiaj mam do czynienia z 4 autami z carbon-ceramiką i na tej podstawie się wypowiadam , że są to zajebiste hamulce . Nie tworzę opinii na podstawie wiadomości z internetu , tylko na podstawie własnego - wyłącznie własnego doświadczenia . A to , że komuś coś się zepsuło ? Ignoranci motoryzacyjni byli , są i będą :grin: . To , że mój Kolega zatarł m-kę , gdyż jeździł bez oleju , nie spowoduje , że będę twierdzić , że em-ki są be , bo się zacierają :wink:

Juras , u mnie w każdej em-ce tył zużywał się szybciej - ingerencja układu hamulcowego przy poślizgu tylnej osi podczas przyspieszania . W e92 M3 średnio na jedne klocki z przodu przypadały dwie wymiany tylnych :grin: .

Przy stalowych tarczach zawsze wymieniałem kompletami tarcze + klocki i to było fajne z BSI Plus - ale to już kwestia przychylności ASO :wink:. Pakiet brałem na 100k km , bo nigdy nie trzymałem auta do większego przebiegu . Auto sprzedałem z przebiegiem bodajże 84k km - z tyłu był już wtedy czwarty komplet tarcz , z przodu trzeci komplet ( licząc włącznie z tymi fabrycznymi ) .
UWAGA !
Należy pamiętać , że przy ceramice , pakiet BSI Plus nie działa - hamulce ceramiczne są wyłączone z darmowej obsługi .

P.S.
Od ceny ceramiki odejmij koszt Twojego pakietu BSI Plus - przy ceramice jest od zbędny - pozostała eksploatacja serwisowa mieści się w darmowym , podstawowym BSI , które masz w cenie auta . Czyli finalnie nie zostanie Tobie w portfelu 30k pln :wink:

Re: Daily car - m3 f80. Pytanie do posiadaczy

: ndz lis 25, 2018 15:08
autor: Juras
Twoje osobiste doswiadczenie jest ok, natomiast brakuje mu jednej podstawowej rzeczy - proby statystycznej. Jesli w sieci kraza dziesiatki postow (stworzonych podobnie jak Twoj, na jakims forum wiec z tej perspektywy maja taka sama wartosc...) o problemach z ceramika to cos jest (lub bylo) na rzeczy. Nie mialem nigdy auta z ceramika co nie zmienia tego, ze:

- ceramika jest obiektywnie droga (subiektywnie niewspolmiernie do tego co oferuje),
- zywotnosc dyskusyjna (sam mogles miec i 10 aut z ceramika ale na zadnym 500kkm bez wymiany ceramiki nie zrobiles, wiec?)
- nie widzialem nigdy zadnego potwierdzenia krotszej drogi hamowania.
- na plus odpornosc na fading i zlote zaciski :D

Mozesz w trzecim poscie napisac o swoich osobistych doswiadczeniach, dewaluowac zaczytane na forach opinie, a tych 4 punktow powyzej nie zmienisz. Mylisz sie tez w swojej kalkulacji pakietu - wynegocjowalem go gratis, nie sadze bym dostal znizke na cermike. A nawet jesli to i tak nie doplacilbym roznicy. :wink:

Re: Daily car - m3 f80. Pytanie do posiadaczy

: ndz lis 25, 2018 15:17
autor: arturo
W porządnych markach kolor zacisków sobie wybierasz , niestety w BMW musisz jeździć z "troszkę wiejskim" złotym :oops: .
Co do żywotności , to wiem tylko , że stalowe nie mają żadnej - patrz post wyżej .
Drogie ? Tanie ? To już niech każdy sam oceni .

Za to czyste felgi - bezcenne !

P.S.

Tutaj masz stalowe tarcze w moim X5 A.D.2018 po przebiegu 1400km . Przyczyna widoczna na kolejnych fotkach . Dziękuję . Już nie chcę :lol:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Re: Daily car - m3 f80. Pytanie do posiadaczy

: ndz lis 25, 2018 17:22
autor: jasons
Miałem w F80 takie hamulce czyli carbonowo-ceramiczne. Nie wybrałbym ich więcej do daily car-a, używanego cały rok. Na sucho ok. Ale w zimie czy silnym deszczu jesienią, zanim tarcze się ususzą i ogrzeją przez chwilę, nie ma praktycznie hamulca. Istny dramat. Jak pierwszy raz przeżyłem chwile grozy na autostradzie zimą, wertowałem fora w usa, i to spostrzeżenie jest tam powszechne. To druga strona medalu takiego zestawu.

https://f80.bimmerpost.com/forums/showt ... ?t=1148454

Tak więc jak dla mnie, nie jest to uniwersalny hamulec.

Re: Daily car - m3 f80. Pytanie do posiadaczy

: ndz lis 25, 2018 17:25
autor: arturo
Pisałem o tym wcześniej - kwestia przeprogramowania funkcji osuszania . Niestety , serwisy w PL zazwyczaj nie mają o tym zielonego pojęcia :|

Re: Daily car - m3 f80. Pytanie do posiadaczy

: ndz lis 25, 2018 18:07
autor: jasons
Może to racja. Funkcja osuszania tarcz była już chyba w serii E, nie przypominam sobie żeby to trzeba było kodować/programować.
Jeśli producent tego nie zaimplementował tego od razu to jakieś dramatyczne nieporozumienie, aż się wierzyć nie chce. Na rynku amerykańskim gdyby to wyszło skończyłoby się gigantycznymi odszkodowaniami.

Re: Daily car - m3 f80. Pytanie do posiadaczy

: ndz lis 25, 2018 18:32
autor: arturo
Ta funkcja fabrycznie jest już aktywna , tyle , że na niskim poziomie - wystarczy zmienić poziom na wysoki tzn. na częste osuszanie podczas jazdy w deszczu .

Re: Daily car - m3 f80. Pytanie do posiadaczy

: pn gru 03, 2018 20:47
autor: Immat123
Witam.

Dzięki za odpowiedz, w tak licznym gronie :).

Nie mam ceramiki u siebie, komp pokazuje najbliższa wymianę za 140 k km a przejechane mam 56.

Teraz pytanie, jak zapalam auto, automatycznie jest ustawiony tryb sportowy zawieszenia i kierownicy. Jak to zmienić na comfort? Bo kilka razy dziennie to zmieniam i mnie to trochę irytuje.

Jakie opony macie na zimę a jakie na lato? Chodzi mi o rozmiar felg i opon.

Re: Daily car - m3 f80. Pytanie do posiadaczy

: wt gru 04, 2018 08:47
autor: Juras
Może da się to przeprogramować, nie wiem, ale ustaw sobie przyciski M w kierownicy - zawsze lepiej jeden po ręką niż szukać kilku na tunelu. Zimą nie jeżdżę, latem standardowe 255/35 i 275/35 /19.