Od 2009 roku użytkuję auta z ceramiką , na dzisiaj mam do czynienia z 4 autami z carbon-ceramiką i na tej podstawie się wypowiadam , że są to zajebiste hamulce . Nie tworzę opinii na podstawie wiadomości z internetu , tylko na podstawie własnego - wyłącznie własnego doświadczenia . A to , że komuś coś się zepsuło ? Ignoranci motoryzacyjni byli , są i będą
. To , że mój Kolega zatarł m-kę , gdyż jeździł bez oleju , nie spowoduje , że będę twierdzić , że em-ki są be , bo się zacierają
Juras , u mnie w każdej em-ce tył zużywał się szybciej - ingerencja układu hamulcowego przy poślizgu tylnej osi podczas przyspieszania . W e92 M3 średnio na jedne klocki z przodu przypadały dwie wymiany tylnych
.
Przy stalowych tarczach zawsze wymieniałem kompletami tarcze + klocki i to było fajne z BSI Plus - ale to już kwestia przychylności ASO
. Pakiet brałem na 100k km , bo nigdy nie trzymałem auta do większego przebiegu . Auto sprzedałem z przebiegiem bodajże 84k km - z tyłu był już wtedy czwarty komplet tarcz , z przodu trzeci komplet ( licząc włącznie z tymi fabrycznymi ) .
UWAGA !
Należy pamiętać , że przy ceramice , pakiet BSI Plus nie działa - hamulce ceramiczne są wyłączone z darmowej obsługi .
P.S.
Od ceny ceramiki odejmij koszt Twojego pakietu BSI Plus - przy ceramice jest od zbędny - pozostała eksploatacja serwisowa mieści się w darmowym , podstawowym BSI , które masz w cenie auta . Czyli finalnie nie zostanie Tobie w portfelu 30k pln