Daily car - m3 f80. Pytanie do posiadaczy

2014 - | silnik: S55B30
Rafal
Posty: 11
Rejestracja: pt sty 12, 2007 12:48
Auto: M3E36
Lokalizacja: podbeskidzie

Re: Daily car - m3 f80. Pytanie do posiadaczy

Post autor: Rafal » ndz lis 25, 2018 13:29

arturo pisze:
ndz lis 25, 2018 13:14
Rafal , nie wiem o jakich mikropęknięciach piszesz , bo tarcze carbon-ceramic już fabrycznie wyglądają jak popękane :D .
Wszystko "popękane" :wink: .
Nie takie, to jest naturalne i normalne, chodzi o takie wieksze pekniecia, jak zylki, albo ujscia rzek na mapce w skali ;) o wiekszej srednicy. Sportmile to kiedyś tłumaczył.

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 308
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: M4 LCI ZCP 6b; M50B30 E36coupe

Re: Daily car - m3 f80. Pytanie do posiadaczy

Post autor: Juras » ndz lis 25, 2018 13:33

Oprocz tego co jest napisane tutaj:
https://www.carsaddiction.com/articles/ ... mic-brakes

to wychodzi na to, ze w takim razie cermika jest bezsensu: na ulicy nie wykorzystasz, a na tor pomimo fadingu i tak lepsza j.w. ze wzgledu na koszt jest stal.
Ostatnio zmieniony ndz lis 25, 2018 13:37 przez Juras, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

Rafal
Posty: 11
Rejestracja: pt sty 12, 2007 12:48
Auto: M3E36
Lokalizacja: podbeskidzie

Re: Daily car - m3 f80. Pytanie do posiadaczy

Post autor: Rafal » ndz lis 25, 2018 13:37

Juras pisze:
ndz lis 25, 2018 13:33
Oprocz tego co jest napisane tutaj:
https://www.carsaddiction.com/articles/ ... mic-brakes

w takim razie i tak wychodzi, ze cermika jest bezsensu: na ulicy nie wykorzystasz, a na tor pomimo fadingu i tak lepsza j.w. ze wzgledu na koszt jest stal.
Szkoda, że jak coś się dzieję ze stalowymi to nikt afery do kazdego auta w ktorym cos sie stanie nie robi i na www o tym nie pisze...

Fuck upy zdarzaja sie wszedzie i kazdemu, ale do naszych "cywilnych" zastosowan, ceramika jest lepsza, trzeba uwazac czasem na tych z tyłu, brac zapas aby Ci z tylu zdarzyli zahamowac :mrgreen:

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 308
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: M4 LCI ZCP 6b; M50B30 E36coupe

Re: Daily car - m3 f80. Pytanie do posiadaczy

Post autor: Juras » ndz lis 25, 2018 13:39

Pokazcie jakis test, z ktorego wynika, ze ceramika ma krotsza droge hamowania niz stal.
Obrazek

Awatar użytkownika
arturo
Posty: 195
Rejestracja: ndz lis 07, 2010 09:25
Auto: F82 M4 , F85 X5 M i inne złomy
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Re: Daily car - m3 f80. Pytanie do posiadaczy

Post autor: arturo » ndz lis 25, 2018 13:44

W normalnym użytkowaniu ceramika ma jak najbardziej sens , zwłaszcza ekonomiczny - przejechałem jak na razie 50k km na fabrycznym komplecie , do wymiany klocków pozostało mi tyle do przejechania :
Obrazek

Obrazek

Czyli na fabrycznych klockach przelata się250.000 - 300.000km , tarcze wymieniamy średnio co 2 komplety klocków tzn. po 500.000-600.000km (!), czyli nigdy :lol:
F82 M4 Akrap , F85 X5 M

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 308
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: M4 LCI ZCP 6b; M50B30 E36coupe

Re: Daily car - m3 f80. Pytanie do posiadaczy

Post autor: Juras » ndz lis 25, 2018 14:15

Zakladajac, ze tak faktycznie bedzie. Poczytaj fora, w tym zagraniczne, jest pelno uwag co do rzeczywistej trwalosci. + j.w., latwiej je ubic czy zwichrowac. Ja mam pakiet inclusive plus. Moze raz wymienie te tarcze na swoj koszt przy 150kkm (nie latam nia po torach) o ile bede ja jeszcze miec, a trzy dychy po tej wymianie wciaz w kieszeni wzgledem ceramiki.

PS Cos nie tak wskazuje Ci ten komp. Dlaczego tyl mialby sie zuzuwac bardziej niz przod?
Obrazek

Awatar użytkownika
arturo
Posty: 195
Rejestracja: ndz lis 07, 2010 09:25
Auto: F82 M4 , F85 X5 M i inne złomy
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Re: Daily car - m3 f80. Pytanie do posiadaczy

Post autor: arturo » ndz lis 25, 2018 14:28

Od 2009 roku użytkuję auta z ceramiką , na dzisiaj mam do czynienia z 4 autami z carbon-ceramiką i na tej podstawie się wypowiadam , że są to zajebiste hamulce . Nie tworzę opinii na podstawie wiadomości z internetu , tylko na podstawie własnego - wyłącznie własnego doświadczenia . A to , że komuś coś się zepsuło ? Ignoranci motoryzacyjni byli , są i będą :grin: . To , że mój Kolega zatarł m-kę , gdyż jeździł bez oleju , nie spowoduje , że będę twierdzić , że em-ki są be , bo się zacierają :wink:

Juras , u mnie w każdej em-ce tył zużywał się szybciej - ingerencja układu hamulcowego przy poślizgu tylnej osi podczas przyspieszania . W e92 M3 średnio na jedne klocki z przodu przypadały dwie wymiany tylnych :grin: .

Przy stalowych tarczach zawsze wymieniałem kompletami tarcze + klocki i to było fajne z BSI Plus - ale to już kwestia przychylności ASO :wink:. Pakiet brałem na 100k km , bo nigdy nie trzymałem auta do większego przebiegu . Auto sprzedałem z przebiegiem bodajże 84k km - z tyłu był już wtedy czwarty komplet tarcz , z przodu trzeci komplet ( licząc włącznie z tymi fabrycznymi ) .
UWAGA !
Należy pamiętać , że przy ceramice , pakiet BSI Plus nie działa - hamulce ceramiczne są wyłączone z darmowej obsługi .

P.S.
Od ceny ceramiki odejmij koszt Twojego pakietu BSI Plus - przy ceramice jest od zbędny - pozostała eksploatacja serwisowa mieści się w darmowym , podstawowym BSI , które masz w cenie auta . Czyli finalnie nie zostanie Tobie w portfelu 30k pln :wink:
F82 M4 Akrap , F85 X5 M

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 308
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: M4 LCI ZCP 6b; M50B30 E36coupe

Re: Daily car - m3 f80. Pytanie do posiadaczy

Post autor: Juras » ndz lis 25, 2018 15:08

Twoje osobiste doswiadczenie jest ok, natomiast brakuje mu jednej podstawowej rzeczy - proby statystycznej. Jesli w sieci kraza dziesiatki postow (stworzonych podobnie jak Twoj, na jakims forum wiec z tej perspektywy maja taka sama wartosc...) o problemach z ceramika to cos jest (lub bylo) na rzeczy. Nie mialem nigdy auta z ceramika co nie zmienia tego, ze:

- ceramika jest obiektywnie droga (subiektywnie niewspolmiernie do tego co oferuje),
- zywotnosc dyskusyjna (sam mogles miec i 10 aut z ceramika ale na zadnym 500kkm bez wymiany ceramiki nie zrobiles, wiec?)
- nie widzialem nigdy zadnego potwierdzenia krotszej drogi hamowania.
- na plus odpornosc na fading i zlote zaciski :D

Mozesz w trzecim poscie napisac o swoich osobistych doswiadczeniach, dewaluowac zaczytane na forach opinie, a tych 4 punktow powyzej nie zmienisz. Mylisz sie tez w swojej kalkulacji pakietu - wynegocjowalem go gratis, nie sadze bym dostal znizke na cermike. A nawet jesli to i tak nie doplacilbym roznicy. :wink:
Obrazek

Awatar użytkownika
arturo
Posty: 195
Rejestracja: ndz lis 07, 2010 09:25
Auto: F82 M4 , F85 X5 M i inne złomy
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Re: Daily car - m3 f80. Pytanie do posiadaczy

Post autor: arturo » ndz lis 25, 2018 15:17

W porządnych markach kolor zacisków sobie wybierasz , niestety w BMW musisz jeździć z "troszkę wiejskim" złotym :oops: .
Co do żywotności , to wiem tylko , że stalowe nie mają żadnej - patrz post wyżej .
Drogie ? Tanie ? To już niech każdy sam oceni .

Za to czyste felgi - bezcenne !

P.S.

Tutaj masz stalowe tarcze w moim X5 A.D.2018 po przebiegu 1400km . Przyczyna widoczna na kolejnych fotkach . Dziękuję . Już nie chcę :lol:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
F82 M4 Akrap , F85 X5 M

jasons
Posty: 44
Rejestracja: pn cze 25, 2012 08:23
Lokalizacja: śląsk
Kontakt:

Re: Daily car - m3 f80. Pytanie do posiadaczy

Post autor: jasons » ndz lis 25, 2018 17:22

Miałem w F80 takie hamulce czyli carbonowo-ceramiczne. Nie wybrałbym ich więcej do daily car-a, używanego cały rok. Na sucho ok. Ale w zimie czy silnym deszczu jesienią, zanim tarcze się ususzą i ogrzeją przez chwilę, nie ma praktycznie hamulca. Istny dramat. Jak pierwszy raz przeżyłem chwile grozy na autostradzie zimą, wertowałem fora w usa, i to spostrzeżenie jest tam powszechne. To druga strona medalu takiego zestawu.

https://f80.bimmerpost.com/forums/showt ... ?t=1148454

Tak więc jak dla mnie, nie jest to uniwersalny hamulec.

Awatar użytkownika
arturo
Posty: 195
Rejestracja: ndz lis 07, 2010 09:25
Auto: F82 M4 , F85 X5 M i inne złomy
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Re: Daily car - m3 f80. Pytanie do posiadaczy

Post autor: arturo » ndz lis 25, 2018 17:25

Pisałem o tym wcześniej - kwestia przeprogramowania funkcji osuszania . Niestety , serwisy w PL zazwyczaj nie mają o tym zielonego pojęcia :|
F82 M4 Akrap , F85 X5 M

jasons
Posty: 44
Rejestracja: pn cze 25, 2012 08:23
Lokalizacja: śląsk
Kontakt:

Re: Daily car - m3 f80. Pytanie do posiadaczy

Post autor: jasons » ndz lis 25, 2018 18:07

Może to racja. Funkcja osuszania tarcz była już chyba w serii E, nie przypominam sobie żeby to trzeba było kodować/programować.
Jeśli producent tego nie zaimplementował tego od razu to jakieś dramatyczne nieporozumienie, aż się wierzyć nie chce. Na rynku amerykańskim gdyby to wyszło skończyłoby się gigantycznymi odszkodowaniami.

Awatar użytkownika
arturo
Posty: 195
Rejestracja: ndz lis 07, 2010 09:25
Auto: F82 M4 , F85 X5 M i inne złomy
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Re: Daily car - m3 f80. Pytanie do posiadaczy

Post autor: arturo » ndz lis 25, 2018 18:32

Ta funkcja fabrycznie jest już aktywna , tyle , że na niskim poziomie - wystarczy zmienić poziom na wysoki tzn. na częste osuszanie podczas jazdy w deszczu .
F82 M4 Akrap , F85 X5 M

Immat123
Posty: 9
Rejestracja: śr lis 07, 2018 07:32
Auto: M3

Re: Daily car - m3 f80. Pytanie do posiadaczy

Post autor: Immat123 » pn gru 03, 2018 20:47

Witam.

Dzięki za odpowiedz, w tak licznym gronie :).

Nie mam ceramiki u siebie, komp pokazuje najbliższa wymianę za 140 k km a przejechane mam 56.

Teraz pytanie, jak zapalam auto, automatycznie jest ustawiony tryb sportowy zawieszenia i kierownicy. Jak to zmienić na comfort? Bo kilka razy dziennie to zmieniam i mnie to trochę irytuje.

Jakie opony macie na zimę a jakie na lato? Chodzi mi o rozmiar felg i opon.

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 308
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: M4 LCI ZCP 6b; M50B30 E36coupe

Re: Daily car - m3 f80. Pytanie do posiadaczy

Post autor: Juras » wt gru 04, 2018 08:47

Może da się to przeprogramować, nie wiem, ale ustaw sobie przyciski M w kierownicy - zawsze lepiej jeden po ręką niż szukać kilku na tunelu. Zimą nie jeżdżę, latem standardowe 255/35 i 275/35 /19.
Obrazek

ODPOWIEDZ