Nie takie, to jest naturalne i normalne, chodzi o takie wieksze pekniecia, jak zylki, albo ujscia rzek na mapce w skali o wiekszej srednicy. Sportmile to kiedyś tłumaczył.
Daily car - m3 f80. Pytanie do posiadaczy
Re: Daily car - m3 f80. Pytanie do posiadaczy
Re: Daily car - m3 f80. Pytanie do posiadaczy
Oprocz tego co jest napisane tutaj:
https://www.carsaddiction.com/articles/ ... mic-brakes
to wychodzi na to, ze w takim razie cermika jest bezsensu: na ulicy nie wykorzystasz, a na tor pomimo fadingu i tak lepsza j.w. ze wzgledu na koszt jest stal.
https://www.carsaddiction.com/articles/ ... mic-brakes
to wychodzi na to, ze w takim razie cermika jest bezsensu: na ulicy nie wykorzystasz, a na tor pomimo fadingu i tak lepsza j.w. ze wzgledu na koszt jest stal.
Ostatnio zmieniony ndz lis 25, 2018 13:37 przez Juras, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Daily car - m3 f80. Pytanie do posiadaczy
Szkoda, że jak coś się dzieję ze stalowymi to nikt afery do kazdego auta w ktorym cos sie stanie nie robi i na www o tym nie pisze...Juras pisze: ↑ndz lis 25, 2018 13:33Oprocz tego co jest napisane tutaj:
https://www.carsaddiction.com/articles/ ... mic-brakes
w takim razie i tak wychodzi, ze cermika jest bezsensu: na ulicy nie wykorzystasz, a na tor pomimo fadingu i tak lepsza j.w. ze wzgledu na koszt jest stal.
Fuck upy zdarzaja sie wszedzie i kazdemu, ale do naszych "cywilnych" zastosowan, ceramika jest lepsza, trzeba uwazac czasem na tych z tyłu, brac zapas aby Ci z tylu zdarzyli zahamowac
Re: Daily car - m3 f80. Pytanie do posiadaczy
Pokazcie jakis test, z ktorego wynika, ze ceramika ma krotsza droge hamowania niz stal.
- arturo
- Posty: 216
- Rejestracja: ndz lis 07, 2010 09:25
- Auto: M4,X5M Comp, X5M, X6M ...
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Re: Daily car - m3 f80. Pytanie do posiadaczy
W normalnym użytkowaniu ceramika ma jak najbardziej sens , zwłaszcza ekonomiczny - przejechałem jak na razie 50k km na fabrycznym komplecie , do wymiany klocków pozostało mi tyle do przejechania :
Czyli na fabrycznych klockach przelata się250.000 - 300.000km , tarcze wymieniamy średnio co 2 komplety klocków tzn. po 500.000-600.000km (!), czyli nigdy
Czyli na fabrycznych klockach przelata się250.000 - 300.000km , tarcze wymieniamy średnio co 2 komplety klocków tzn. po 500.000-600.000km (!), czyli nigdy
Jest: F82 M4, F95 X5M Comp, F85 X5M RaceChip GTS, F86 X6M, MINI JCW Grand Prix AD2020 , S1000R M 2021
Było: E92 M3
Było: E92 M3
Re: Daily car - m3 f80. Pytanie do posiadaczy
Zakladajac, ze tak faktycznie bedzie. Poczytaj fora, w tym zagraniczne, jest pelno uwag co do rzeczywistej trwalosci. + j.w., latwiej je ubic czy zwichrowac. Ja mam pakiet inclusive plus. Moze raz wymienie te tarcze na swoj koszt przy 150kkm (nie latam nia po torach) o ile bede ja jeszcze miec, a trzy dychy po tej wymianie wciaz w kieszeni wzgledem ceramiki.
PS Cos nie tak wskazuje Ci ten komp. Dlaczego tyl mialby sie zuzuwac bardziej niz przod?
PS Cos nie tak wskazuje Ci ten komp. Dlaczego tyl mialby sie zuzuwac bardziej niz przod?
- arturo
- Posty: 216
- Rejestracja: ndz lis 07, 2010 09:25
- Auto: M4,X5M Comp, X5M, X6M ...
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Re: Daily car - m3 f80. Pytanie do posiadaczy
Od 2009 roku użytkuję auta z ceramiką , na dzisiaj mam do czynienia z 4 autami z carbon-ceramiką i na tej podstawie się wypowiadam , że są to zajebiste hamulce . Nie tworzę opinii na podstawie wiadomości z internetu , tylko na podstawie własnego - wyłącznie własnego doświadczenia . A to , że komuś coś się zepsuło ? Ignoranci motoryzacyjni byli , są i będą . To , że mój Kolega zatarł m-kę , gdyż jeździł bez oleju , nie spowoduje , że będę twierdzić , że em-ki są be , bo się zacierają
Juras , u mnie w każdej em-ce tył zużywał się szybciej - ingerencja układu hamulcowego przy poślizgu tylnej osi podczas przyspieszania . W e92 M3 średnio na jedne klocki z przodu przypadały dwie wymiany tylnych .
Przy stalowych tarczach zawsze wymieniałem kompletami tarcze + klocki i to było fajne z BSI Plus - ale to już kwestia przychylności ASO . Pakiet brałem na 100k km , bo nigdy nie trzymałem auta do większego przebiegu . Auto sprzedałem z przebiegiem bodajże 84k km - z tyłu był już wtedy czwarty komplet tarcz , z przodu trzeci komplet ( licząc włącznie z tymi fabrycznymi ) .
UWAGA !
Należy pamiętać , że przy ceramice , pakiet BSI Plus nie działa - hamulce ceramiczne są wyłączone z darmowej obsługi .
P.S.
Od ceny ceramiki odejmij koszt Twojego pakietu BSI Plus - przy ceramice jest od zbędny - pozostała eksploatacja serwisowa mieści się w darmowym , podstawowym BSI , które masz w cenie auta . Czyli finalnie nie zostanie Tobie w portfelu 30k pln
Juras , u mnie w każdej em-ce tył zużywał się szybciej - ingerencja układu hamulcowego przy poślizgu tylnej osi podczas przyspieszania . W e92 M3 średnio na jedne klocki z przodu przypadały dwie wymiany tylnych .
Przy stalowych tarczach zawsze wymieniałem kompletami tarcze + klocki i to było fajne z BSI Plus - ale to już kwestia przychylności ASO . Pakiet brałem na 100k km , bo nigdy nie trzymałem auta do większego przebiegu . Auto sprzedałem z przebiegiem bodajże 84k km - z tyłu był już wtedy czwarty komplet tarcz , z przodu trzeci komplet ( licząc włącznie z tymi fabrycznymi ) .
UWAGA !
Należy pamiętać , że przy ceramice , pakiet BSI Plus nie działa - hamulce ceramiczne są wyłączone z darmowej obsługi .
P.S.
Od ceny ceramiki odejmij koszt Twojego pakietu BSI Plus - przy ceramice jest od zbędny - pozostała eksploatacja serwisowa mieści się w darmowym , podstawowym BSI , które masz w cenie auta . Czyli finalnie nie zostanie Tobie w portfelu 30k pln
Jest: F82 M4, F95 X5M Comp, F85 X5M RaceChip GTS, F86 X6M, MINI JCW Grand Prix AD2020 , S1000R M 2021
Było: E92 M3
Było: E92 M3
Re: Daily car - m3 f80. Pytanie do posiadaczy
Twoje osobiste doswiadczenie jest ok, natomiast brakuje mu jednej podstawowej rzeczy - proby statystycznej. Jesli w sieci kraza dziesiatki postow (stworzonych podobnie jak Twoj, na jakims forum wiec z tej perspektywy maja taka sama wartosc...) o problemach z ceramika to cos jest (lub bylo) na rzeczy. Nie mialem nigdy auta z ceramika co nie zmienia tego, ze:
- ceramika jest obiektywnie droga (subiektywnie niewspolmiernie do tego co oferuje),
- zywotnosc dyskusyjna (sam mogles miec i 10 aut z ceramika ale na zadnym 500kkm bez wymiany ceramiki nie zrobiles, wiec?)
- nie widzialem nigdy zadnego potwierdzenia krotszej drogi hamowania.
- na plus odpornosc na fading i zlote zaciski
Mozesz w trzecim poscie napisac o swoich osobistych doswiadczeniach, dewaluowac zaczytane na forach opinie, a tych 4 punktow powyzej nie zmienisz. Mylisz sie tez w swojej kalkulacji pakietu - wynegocjowalem go gratis, nie sadze bym dostal znizke na cermike. A nawet jesli to i tak nie doplacilbym roznicy.
- ceramika jest obiektywnie droga (subiektywnie niewspolmiernie do tego co oferuje),
- zywotnosc dyskusyjna (sam mogles miec i 10 aut z ceramika ale na zadnym 500kkm bez wymiany ceramiki nie zrobiles, wiec?)
- nie widzialem nigdy zadnego potwierdzenia krotszej drogi hamowania.
- na plus odpornosc na fading i zlote zaciski
Mozesz w trzecim poscie napisac o swoich osobistych doswiadczeniach, dewaluowac zaczytane na forach opinie, a tych 4 punktow powyzej nie zmienisz. Mylisz sie tez w swojej kalkulacji pakietu - wynegocjowalem go gratis, nie sadze bym dostal znizke na cermike. A nawet jesli to i tak nie doplacilbym roznicy.
- arturo
- Posty: 216
- Rejestracja: ndz lis 07, 2010 09:25
- Auto: M4,X5M Comp, X5M, X6M ...
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Re: Daily car - m3 f80. Pytanie do posiadaczy
W porządnych markach kolor zacisków sobie wybierasz , niestety w BMW musisz jeździć z "troszkę wiejskim" złotym .
Co do żywotności , to wiem tylko , że stalowe nie mają żadnej - patrz post wyżej .
Drogie ? Tanie ? To już niech każdy sam oceni .
Za to czyste felgi - bezcenne !
P.S.
Tutaj masz stalowe tarcze w moim X5 A.D.2018 po przebiegu 1400km . Przyczyna widoczna na kolejnych fotkach . Dziękuję . Już nie chcę
Co do żywotności , to wiem tylko , że stalowe nie mają żadnej - patrz post wyżej .
Drogie ? Tanie ? To już niech każdy sam oceni .
Za to czyste felgi - bezcenne !
P.S.
Tutaj masz stalowe tarcze w moim X5 A.D.2018 po przebiegu 1400km . Przyczyna widoczna na kolejnych fotkach . Dziękuję . Już nie chcę
Jest: F82 M4, F95 X5M Comp, F85 X5M RaceChip GTS, F86 X6M, MINI JCW Grand Prix AD2020 , S1000R M 2021
Było: E92 M3
Było: E92 M3
Re: Daily car - m3 f80. Pytanie do posiadaczy
Miałem w F80 takie hamulce czyli carbonowo-ceramiczne. Nie wybrałbym ich więcej do daily car-a, używanego cały rok. Na sucho ok. Ale w zimie czy silnym deszczu jesienią, zanim tarcze się ususzą i ogrzeją przez chwilę, nie ma praktycznie hamulca. Istny dramat. Jak pierwszy raz przeżyłem chwile grozy na autostradzie zimą, wertowałem fora w usa, i to spostrzeżenie jest tam powszechne. To druga strona medalu takiego zestawu.
https://f80.bimmerpost.com/forums/showt ... ?t=1148454
Tak więc jak dla mnie, nie jest to uniwersalny hamulec.
https://f80.bimmerpost.com/forums/showt ... ?t=1148454
Tak więc jak dla mnie, nie jest to uniwersalny hamulec.
- arturo
- Posty: 216
- Rejestracja: ndz lis 07, 2010 09:25
- Auto: M4,X5M Comp, X5M, X6M ...
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Re: Daily car - m3 f80. Pytanie do posiadaczy
Pisałem o tym wcześniej - kwestia przeprogramowania funkcji osuszania . Niestety , serwisy w PL zazwyczaj nie mają o tym zielonego pojęcia
Jest: F82 M4, F95 X5M Comp, F85 X5M RaceChip GTS, F86 X6M, MINI JCW Grand Prix AD2020 , S1000R M 2021
Było: E92 M3
Było: E92 M3
Re: Daily car - m3 f80. Pytanie do posiadaczy
Może to racja. Funkcja osuszania tarcz była już chyba w serii E, nie przypominam sobie żeby to trzeba było kodować/programować.
Jeśli producent tego nie zaimplementował tego od razu to jakieś dramatyczne nieporozumienie, aż się wierzyć nie chce. Na rynku amerykańskim gdyby to wyszło skończyłoby się gigantycznymi odszkodowaniami.
Jeśli producent tego nie zaimplementował tego od razu to jakieś dramatyczne nieporozumienie, aż się wierzyć nie chce. Na rynku amerykańskim gdyby to wyszło skończyłoby się gigantycznymi odszkodowaniami.
- arturo
- Posty: 216
- Rejestracja: ndz lis 07, 2010 09:25
- Auto: M4,X5M Comp, X5M, X6M ...
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Re: Daily car - m3 f80. Pytanie do posiadaczy
Ta funkcja fabrycznie jest już aktywna , tyle , że na niskim poziomie - wystarczy zmienić poziom na wysoki tzn. na częste osuszanie podczas jazdy w deszczu .
Jest: F82 M4, F95 X5M Comp, F85 X5M RaceChip GTS, F86 X6M, MINI JCW Grand Prix AD2020 , S1000R M 2021
Było: E92 M3
Było: E92 M3
Re: Daily car - m3 f80. Pytanie do posiadaczy
Witam.
Dzięki za odpowiedz, w tak licznym gronie .
Nie mam ceramiki u siebie, komp pokazuje najbliższa wymianę za 140 k km a przejechane mam 56.
Teraz pytanie, jak zapalam auto, automatycznie jest ustawiony tryb sportowy zawieszenia i kierownicy. Jak to zmienić na comfort? Bo kilka razy dziennie to zmieniam i mnie to trochę irytuje.
Jakie opony macie na zimę a jakie na lato? Chodzi mi o rozmiar felg i opon.
Dzięki za odpowiedz, w tak licznym gronie .
Nie mam ceramiki u siebie, komp pokazuje najbliższa wymianę za 140 k km a przejechane mam 56.
Teraz pytanie, jak zapalam auto, automatycznie jest ustawiony tryb sportowy zawieszenia i kierownicy. Jak to zmienić na comfort? Bo kilka razy dziennie to zmieniam i mnie to trochę irytuje.
Jakie opony macie na zimę a jakie na lato? Chodzi mi o rozmiar felg i opon.
Re: Daily car - m3 f80. Pytanie do posiadaczy
Może da się to przeprogramować, nie wiem, ale ustaw sobie przyciski M w kierownicy - zawsze lepiej jeden po ręką niż szukać kilku na tunelu. Zimą nie jeżdżę, latem standardowe 255/35 i 275/35 /19.