Daily car - m3 f80. Pytanie do posiadaczy

2014 - | silnik: S55B30
Immat123
Posty: 9
Rejestracja: śr lis 07, 2018 07:32
Auto: M3

Daily car - m3 f80. Pytanie do posiadaczy

Post autor: Immat123 » śr lis 07, 2018 07:37

Witam. Zamierzam kupić bmw m3 f80 z 2015+roku.

Chciałbym zapytać posiadaczy tego modelu, czy to auto nadaje się na daily cara, wyjazd na wakacje, weekend z rodzina.

Rocznie robie około 20-30 tys.

Chodzi o to czy koszta serwisu mnie nie zjedzą.

Czy mógłby się jakiś posiadacz tego modelu wypowiedzieć ?

Chce kupić auto z 50 tys przebiegu.

Teraz jeżdżę f15 m57d30, jeśli kupie m3, x5 zostawię żonie.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 342
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: M4 LCI ZCP 6b; M50B30 E36coupe

Re: Daily car - m3 f80. Pytanie do posiadaczy

Post autor: Juras » śr lis 07, 2018 21:59

Szkoda emki ma takie przebiegi. Duza utrata wartosci z tym zwiazana. Raz na 2-3 lata bedziesz musial wymienic hamulce komplet za 10k pln. Oczywiscie tylko nowe i oryginalne. Po drodze kilka kompletow klockow, ktore tez sa drozsze niz w zwyklym aucie. Zmiana oleju silnikowego to o dziwo niecale 1k PLN w ASO ale polecam zmieniac co 10-15kkm max. Gorzej z wymiana oleju w DKG. W aso kosztuje to kilka tys. pln (6?) i zaleca sie wymiane co 60kkm. Nie sadze by ktos w w kilkuletnim samochodzie robil to w aso. Do tego dochodzi olej w dyfrze ale ciezko mi okreslic szczegoly. Opony tez tanie nie sa, musi to byc guma z gornej polki. Takie opony z tylu wytrzymuja raczej nie wiecej niz 30kkm chyba ze chcesz jezdzic do 3k obrotow. Kosztuja ponad 4k PLN za komplet (i wiecej), tyl musialbys wymieniac raz na dwa lata, przod rzecz jasna rzadziej. Oczywiscie tyl mozna przeorac w jeden dzien - zalezy tylko od Ciebie. To sa najpowazniejsze wydatki eksploatacyjne (+ ubezpieczenie). Reszta nie odbiega za bardzo od pozostalych aut klasy sredniej. Gorzej z awariami bo te moga byc drogie, zwlaszcza jesli chodzi o silnik/turbo/dkg. Natomiast plusem jest to, ze wsrod roznych wtop jakie bmw zaliczalo z silnikami to S55 trzyma sie ponadprzecietnie i nie ma poki co jakichs powaznych i jednoczesnie typowych usterek. Jesli godzisz sie z kosztami i tym, ze tym trybem nawiniesz duzy przebieg na tym samochodzie w krotkim czasie to bardzo dobrze sprawdzi sie jako samochod rodzinny. Pod warunkiem, ze trafisz sztuke z zawiasem adaptacyjnym i bedziesz pamietac, ze nawet taki zawias ustawiony na tryb komfortowy moze byc np. dla zony lekko za twardy, zwlaszcza na dziurach.
Obrazek

Immat123
Posty: 9
Rejestracja: śr lis 07, 2018 07:32
Auto: M3

Re: Daily car - m3 f80. Pytanie do posiadaczy

Post autor: Immat123 » czw lis 08, 2018 08:13

Dzwoniłem, do tego salonu. Jest możliwośc wykupienia 3 letniego pakietu serwisowego, głównym warunkiem gwarancji jest to, iż będzie się robiło przeglądy tylko w ASO ale, zgodnie z harmonogramem. Koszt śmieszny bo 5 tys na 3 lata. Wszystkie części są objęte gwarancja, poza częściami eksploatacyjnymi.

Miałem coś takiego w f15 jestem zadowolony z tego, wymieniali mi 3 razy fotel bo się rozlatywały, kolumnę kierowniczą i 2 razy kamerę cofania, za nic nie zapłaciłem. W x5 tez mam zawias adaptacyjny, czuc duża różnice między sport a comfort. No ale to zupelnie inne auto :)

Ubezpiecznie za m3 u mojego brokera z moimi zniżkami to 5400 oc/ac/nnw+szyby z gapem 6300

Opony racja, na pewno na początku zedrą się szybciej :).

Auto chce kupić i zostawić sobie na dłużej, No chyba ze podczas tej gwarancji(3lata) będzie dłużej stało niz jeździło.

Dzięki Juras za obiektywna odpowiedz :)

pawel1234
Posty: 106
Rejestracja: śr wrz 07, 2011 22:17
Auto: M3 E92 DKG

Re: Daily car - m3 f80. Pytanie do posiadaczy

Post autor: pawel1234 » czw lis 08, 2018 10:10

Skoro X5 zostawisz żonie to na rodzinne wypady i trasy sugerowałbym po prostu jeździć X5. A Mką delektować się jeżdząc samemu. Dzięki temu może zejdziesz do poziomu 15-20kkm rocznie i będziesz bardzo zadowolony.
Z własnego doświadczenia wiem, że najwięcej frajdy z M czerpie się jadąc samemu, dlatego z rodzinką grzecznie do X5 i będziesz happy :)

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 342
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: M4 LCI ZCP 6b; M50B30 E36coupe

Re: Daily car - m3 f80. Pytanie do posiadaczy

Post autor: Juras » czw lis 08, 2018 17:43

Chodzi o gwarancje rozumiem a nie jak napisales pakiet serwisowy, ktory obejmuje wlasnie pokrycie kosztow eksploatacyjnych. Jestem fanem takich dodatkowych gwarancji. Oszczednosc kosztow to raz a moj spokojny sen to dwa. W swoje emce mam komplet przedluzonej gwarancji, maksymalny pakiet serwisowy plus, ktory m.in. pokrywa rowniez ww. nieszczesne hamulce i oczywiscie pelne ubezpieczenie. Pozostalo tylko paliwo, detailer i opony, nic wiecej mnie nie obchodzi.

Zgadzam sie z Pawlem. Zostaw zonie x5 ale na wszystkie rodzinne wypady jedz wlasnie nia. Staraj sie zaoszczedzic emce jak najwiecej przebiegu. Tez wole jezdzic sam niz z rodzina. Jeszcze w m4 bez tylnych drzwi... :wink:
Obrazek

Immat123
Posty: 9
Rejestracja: śr lis 07, 2018 07:32
Auto: M3

Re: Daily car - m3 f80. Pytanie do posiadaczy

Post autor: Immat123 » sob lis 10, 2018 14:33

Postanowione.

W tym miesiącu odbiore m3 :)

Dzięki za rady Panowie, wykupiłem pakiet serwisowy bmw Premium selection (chyba tak to się nazywa) na 3 lata. Także przez najbliższe 3 lata spokój.

No i pytanie, czy jest możliwość wyłączenia dźwięku silnika który idzie z glosnikow ? Wole słuchać samego silnika bez wzmocnienia, który mnie po prostu irytuje.

Jeszcze pytanie do posiadaczy. Czy przed wymiana oleju (8-10 tys) zdarza wam się dolać coś ?

Awatar użytkownika
tymsoon
Posty: 10
Rejestracja: pn kwie 10, 2017 10:49
Auto: BMW M4, SUPER DUKE 1290r 2.0

Re: Daily car - m3 f80. Pytanie do posiadaczy

Post autor: tymsoon » pn lis 12, 2018 17:41

Immat123 pisze:Postanowione.

W tym miesiącu odbiore m3 :)

Dzięki za rady Panowie, wykupiłem pakiet serwisowy bmw Premium selection (chyba tak to się nazywa) na 3 lata. Także przez najbliższe 3 lata spokój.
Immat123 Możesz nam trochę przybliżyć temat tej gwarancji ? na jakiej zasadzie się to odbywa jakie warunki trzeba spełnić itp itd ? Byłbym wdzięczny ! :smile:

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 342
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: M4 LCI ZCP 6b; M50B30 E36coupe

Re: Daily car - m3 f80. Pytanie do posiadaczy

Post autor: Juras » pn lis 12, 2018 18:36

https://www.youtube.com/watch?v=FqYPwNG0E9Q&t=477s" onclick="window.open(this.href);return false;
U mnie nie ma mowy o dolewaniu.
Obrazek

Immat123
Posty: 9
Rejestracja: śr lis 07, 2018 07:32
Auto: M3

Re: Daily car - m3 f80. Pytanie do posiadaczy

Post autor: Immat123 » śr lis 14, 2018 21:45

Gwarancje wykupuje się na X czasu (nie wiem ile dokładnie, w f15 skończyła mi się po 200tys km po 3 latach) istnieje możliwość dokupienia pakietów serwisowych, tylko do auta które było w pakiecie bmw Premium selection i spełnia te warunki. Z tego co zrozumiałem to można wykupić maxymalnie na 8 lat lub 200 tys km.

Awatar użytkownika
arturo
Posty: 200
Rejestracja: ndz lis 07, 2010 09:25
Auto: F82 M4, F85 X5M i inne złomy
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Re: Daily car - m3 f80. Pytanie do posiadaczy

Post autor: arturo » ndz lis 25, 2018 00:38

Nie straszcie Kolegi kosztami wymiany hamulców , bo to praktycznie nie występuje - u mnie mam na dzisiaj nakulane 50.000 km i wg kompa najbliższa wymiana klocków dopiero za 220.000 km - auto oczywiście z hamulcami carbonowo-ceramicznymi . Chyba , że Kolega kupuje ze zwykłymi tarczami stalowymi - to inny temat .
Jest: F82 M4 Akrap, F85 X5M , F86 X6M
Było: E92 M3

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 342
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: M4 LCI ZCP 6b; M50B30 E36coupe

Re: Daily car - m3 f80. Pytanie do posiadaczy

Post autor: Juras » ndz lis 25, 2018 11:01

Moge sie mylic ale chyba wiecej jest ofert bez ceramiki. Poza tym jak juz trzeba bedzie wymienic ceramike to dopiero zobaczysz... ;) Nie mowiac juz o tym ze latwiej ja uszkodzic wjezdzajac w kaluze z rozgrzana tarcza lub ubic przy sciaganiu/zakladaniu kol. Nie polecam zakupu ceramiki, chyba, ze ktos czesto bedzie jezdzil po torze. W przeciwnym wypadku trzeba je rozgrzewac nim osiagna skutecznosc nie mowiac juz o calkowitym jej braku podczas jazdy w intensywnym deszczu. Do tego ceramika wcale nie hamuje mocniej - jest po prostu odporna na fading. W bonusie ceramika nie pyli.
Obrazek

Awatar użytkownika
arturo
Posty: 200
Rejestracja: ndz lis 07, 2010 09:25
Auto: F82 M4, F85 X5M i inne złomy
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Re: Daily car - m3 f80. Pytanie do posiadaczy

Post autor: arturo » ndz lis 25, 2018 11:48

W 4 autach mam do czynienia z ceramiką i nigdy nie miałem z nią problemu . Te problemy to taki urban legend - najczęściej rozpowszechniany przez osoby , które jej nie miały . Potrzeba rozgrzewania juz nie występuje - tak było w starych autach ze "starą" ceramiką . Obecne carbon ceramic nie mają tego problemu . Jeżeli podczas jazdy w deszczu masz problem z hamowaniem w aucie z ceramiką to należy podjechać do ASO - zwiększą na poczekaniu częstotliwość osuszania tarcz podczas jazdy w deszczu i po problemie ( odklikanie w kompie ) .
Jest: F82 M4 Akrap, F85 X5M , F86 X6M
Było: E92 M3

Rafal
Posty: 14
Rejestracja: pt sty 12, 2007 12:48
Auto: M3E36
Lokalizacja: podbeskidzie

Re: Daily car - m3 f80. Pytanie do posiadaczy

Post autor: Rafal » ndz lis 25, 2018 12:54

Ceramika jest OK, hamuje lepiej, w normalnym użytkowaniu, czasem sporadycznie na tor tez zda rolę. Ceramika jest super tylko trzeba o nią dbać, przed i po kazdej jeździ warto spojrzec na nia, czy nie ma mikropekniec, czy nie dostal sie jakis zwir itp.

Na torze jeśli ktoś jeździ systematycznie a nie dwa razy do roku to jeździ na stalowych tarczach, co by zmniejszyć koszta wymiany, czasem dwa track daye i wymiana tarcz, opłaci się to bardziej niż ceramika na dłuższą metę. Znam przypadki ludzi którzy wywalali ceramikę a wstawiali stalowe.

Znam też przypadek zajechania ceramiki przy 17 tys km kilka track days + codzienna jazda :P

Awatar użytkownika
arturo
Posty: 200
Rejestracja: ndz lis 07, 2010 09:25
Auto: F82 M4, F85 X5M i inne złomy
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Re: Daily car - m3 f80. Pytanie do posiadaczy

Post autor: arturo » ndz lis 25, 2018 13:14

Rafal , nie wiem o jakich mikropęknięciach piszesz , bo tarcze carbon-ceramic już fabrycznie wyglądają jak popękane :D .

Tutaj fotka nowych tarcz - na moim aucie , jeszcze przed odebraniem nówki od dealera :

Obrazek

Wszystko "popękane" :wink: .
Jest: F82 M4 Akrap, F85 X5M , F86 X6M
Było: E92 M3

Awatar użytkownika
LINKIN
Posty: 144
Rejestracja: czw paź 11, 2012 13:16
Auto: M6 F13 LCI
Lokalizacja: Warszawa - Bielany
Kontakt:

Re: Daily car - m3 f80. Pytanie do posiadaczy

Post autor: LINKIN » ndz lis 25, 2018 13:23

U mnie ceramika też cała popękana ;)
Też czytam te legendy, że tarcze ceramiczne się nie nadają na co dzień, że piszczą itd.
Jedyny dźwięk jaki czasem jest słyszalny to podczas pierwszego hamowania wyjeżdżając z myjni, ale dźwięk ten jest dużo przyjemniejszy dla ucha od piszczenia stalowych.
Ja już innych tarcz w aucie nie chce. Auto staje dęba.
Jeżeli chodzi o wymianę tarcz to mnie to nie interesuje bo 200k km da się na nich zrobić, natomiast klocki pokazuje na jakieś 30k km.

ODPOWIEDZ