KW HAS i inne sprężyny

2014 - | silnik: S55B30
Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

KW HAS i inne sprężyny

Post autor: Juras » wt sie 29, 2017 21:24

Jak to jest z regulowanymi sprężynami M Performance (KW HAS) - wiadomo, że niby nie powinno się montować krótszych sprężyn na fabryczny amortyzator. Zestaw ten umożliwia obniżenie samochodu o 5-25mm, jest na to wszystko gwarancja BMW, utrzymujemy EDC, itp.

1) Jak jednak wygląda praca amortyzatora w takich warunkach - nie zużywa się on mimo wszystko szybciej?
2) Jeśli wszystko jest jednak ok po montażu takiego zestawu, to oznaczałoby, że być może nie trzeba wydawać 5k za ten konkretny zestaw, tylko można kupić po prostu sprężyny innego renomowanego producenta bez możliwości regulacji?
3) Czy to prawda, że można utracić gwarancję na elementy zawieszenia montując właśnie takie sprężyny, inne niż M Performance? Dystanse podobno też nie wchodzą w grę (M Performance brak)?

bmw m4
Posty: 5
Rejestracja: pt sie 25, 2017 12:57
Auto: bmw m4

Re: KW HAS i inne sprężyny

Post autor: bmw m4 » śr sie 30, 2017 19:01

A nie lepiej gwint, u mnie jest bilstein pss10b16 auto wygląda i jeżdzi super.

Awatar użytkownika
Oleg
Moderator
Posty: 915
Rejestracja: pn lut 08, 2010 12:11
Auto: 1M E82, M3 E36, M3 E92, 996TT
Lokalizacja: Katowice

Re: KW HAS i inne sprężyny

Post autor: Oleg » śr wrz 06, 2017 15:12

bmw m4 pisze:A nie lepiej gwint, u mnie jest bilstein pss10b16 auto wygląda i jeżdzi super.
Jak ktoś ma gwarancję na auto to nie lepiej.
Do autora, tak jeżeli pozakładasz aftermarketowe elementy zawieszenia to sa duże szanse, ze przy serwisie zostanie to wytknięte jak przyczyna awarii/ponadnormatywnego zużycia elementu.
Np. Dystanse potrafią dać w kość lożyskom, a te w m4 są zaprojektowane tak, aby były mega lekkie, a nie super trwałe.

OLEJE MILLERS OILS / ORYGINALNE CZĘŚCI BMW
BBS / SUPERSPRINT
HRE / EISENMANN

RABATY DLA FORUM
KONTAKT --> PW

bmw m4
Posty: 5
Rejestracja: pt sie 25, 2017 12:57
Auto: bmw m4

Re: KW HAS i inne sprężyny

Post autor: bmw m4 » śr wrz 06, 2017 21:32

Oleg pisze:
bmw m4 pisze:A nie lepiej gwint, u mnie jest bilstein pss10b16 auto wygląda i jeżdzi super.
Jak ktoś ma gwarancję na auto to nie lepiej.
Do autora, tak jeżeli pozakładasz aftermarketowe elementy zawieszenia to sa duże szanse, ze przy serwisie zostanie to wytknięte jak przyczyna awarii/ponadnormatywnego zużycia elementu.
Np. Dystanse potrafią dać w kość lożyskom, a te w m4 są zaprojektowane tak, aby były mega lekkie, a nie super trwałe.
Jak ktoś się przejmuje gwarancją to tak. Ja po odbiorze auta w ciągu miesiąca założyłem gwint, dystanse, wydech, koła i zrobiłem program. W takim setapie przejeździłem cały okres gwarancji, której nie przedłużałem.

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: KW HAS i inne sprężyny

Post autor: Juras » czw wrz 07, 2017 22:15

Wszystko jest fajnie, dopóki coś się nie wysra. A jak już się tak stanie, to każdy dealer niezależnie od marki zrobi wszystko, żeby powiązać przeróbkę z usterką. Choćby na chama, twierdząc że użycie np. sprężyn Eibacha czy HR może mieć związek z usterką układu napędowego - taką rozmowę osobiście odbyłem. Oczywiście ori HAS za 2-3 razy tyle jest ok. Ja na razie zawieszam temat. A jak odwieszę, to rozpatrzę sprężyny ACS bez utraty gwarancji.

daniel_t
Posty: 55
Rejestracja: wt paź 22, 2013 17:37
Auto: M5 E60
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

Re: KW HAS i inne sprężyny

Post autor: daniel_t » śr wrz 27, 2017 17:44

Juras, gdzie kupiłeś Twoja mke? Salon czy rynek wtórny?


ODPOWIEDZ