Daily car - m3 f80. Pytanie do posiadaczy

2014 - | silnik: S55B30
Awatar użytkownika
tymsoon
Posty: 7
Rejestracja: pn kwie 10, 2017 10:49
Auto: BMW M4, SUPER DUKE 1290r 2.0

Re: Daily car - m3 f80. Pytanie do posiadaczy

Post autor: tymsoon » wt gru 04, 2018 12:54

Immat123 pisze:
pn gru 03, 2018 20:47


Jakie opony macie na zimę a jakie na lato? Chodzi mi o rozmiar felg i opon.
hej,
u mnie na zimę będzie : M V-spoke style 641 M 255/35R19 96V / 255/35R19 96V Continental Winter Contact TS830P,
trochę się zdziwiłem, że rozmiar na tył też 255 nie wiem czy to nie będzie za wąsko :roll: na śniegu na pewno na + ale przy suchym lub mokrym po deszczu asfalcie może być ciężko z trakcją.. dam znać po odbiorze autka mam nadzieję, że w tym tyg się uda :grin: :mrgreen:

Awatar użytkownika
arturo
Posty: 177
Rejestracja: ndz lis 07, 2010 09:25
Auto: F82 M4 i inne złomy ;)
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Re: Daily car - m3 f80. Pytanie do posiadaczy

Post autor: arturo » śr gru 05, 2018 17:29

Immat123 , nie można tego przestawić .

Koła zimowe mam w takim samym rozmiarze jak letnie - 255/35 i 275/35 /19 .
F82 M4 Akrap

Immat123
Posty: 9
Rejestracja: śr lis 07, 2018 07:32
Auto: M3

Re: Daily car - m3 f80. Pytanie do posiadaczy

Post autor: Immat123 » pt gru 07, 2018 15:30

tymsoon pisze:
wt gru 04, 2018 12:54
Immat123 pisze:
pn gru 03, 2018 20:47


Jakie opony macie na zimę a jakie na lato? Chodzi mi o rozmiar felg i opon.
hej,
u mnie na zimę będzie : M V-spoke style 641 M 255/35R19 96V / 255/35R19 96V Continental Winter Contact TS830P, :
Mam takie same felgi jak i opony :) widze na jednej „promocji” kupiliśmy pewnie :D

Przy 120-150 jak daje gazu do końca to trakcja się włącza. Tyltroche za wąski moim zdaniem.

Na lato mam 255/35/20 a tył 285/35/20

Ogólnie pierwsze wrażenia z jazy tym autem, To rewelacja, drogi się trzyma jakby ktoś je przykleił. Kontrola trakcji jest genialna, w poniedziałek z rana była całkowita szklanka na drodze. Na włączonej trakcji ani razu na moim placu nie postawiło mnie bokiem, i mogłem jechać do przodu. Jak tylko wyłączyłem, gazu dużo nie dawałem i od razu się kręciłem.
Głos silnika jest rewelacyjny, kultura pracy również.

Tylko jest jedna rzecz która mnie martwi. Po delikatnie bardziej intensywnej jeździe, jak się zatrzymam auto chodzi jakby było dieslem. Przy zwalnianiu jak auto wbija 2 i 1 bieg to czuć i słychać jak wrzuca niższy bieg. Wy tez tak macie ? (Czy sobie coś wkręcam?)

--==maly==----
Posty: 2328
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 E92 Competition Individual
Lokalizacja: Warszawa

Re: Daily car - m3 f80. Pytanie do posiadaczy

Post autor: --==maly==---- » pt gru 07, 2018 21:38

Jak już poruszamy temat daily jakie średnie spalanie macie z kilku tysięcy kilometrów lub jakiś innych długich dystansów?

Ciekawi mnie awaryjność tych silników w usa jest sporo aut z uszkodzonymi motorami do sprzedania w Polsce póki co pewnie większość na gwarancji jest robiona i nie wiele się o tym słyszy ciężko znaleźć auta z orzebiegiem 100tyś lub więcej.

Sporo też jest filmów z usa gdzie ludzie poruszają temat trzeszczących plastików Felix też o tym wspominał w swoim filmie o M3 jak jest u was?
CZĘŚCI ORYGINALNE BMW ORAZ INNE DOBRE ZAMIENNIKI LEMFORDER/TRW/ATE/BOSCH/FEBI/SKF.../OLEJE LIQUI MOLY/MOTUL I INNE
DLA FORUMOWICZÓW ATRAKCYJNE CENY TEL: 726664448 AUTOLUST@WP.PL ZAPRASZAMY

Immat123
Posty: 9
Rejestracja: śr lis 07, 2018 07:32
Auto: M3

Re: Daily car - m3 f80. Pytanie do posiadaczy

Post autor: Immat123 » pt gru 07, 2018 22:23

11.9 l/100 z 3 tys km. Mógłbym zejść spokojnie niżej, do 10.5-11l.

Komputer jeśli oszukuje to minimalnie, za każdym razem jak tankowałem to liczyłem i wychodzili praktycznie tak jak komp pokazywał.

Oglądałem film felixa, jemu nawet maska się wyginała :) także jeśli maska była tak spasowana, to środek pewnie podobnie. ciekaw jestem jak te m3 czy m4 naprawdę wyglądało, bo taki cyrk (z wyginajaca się maska)jak on pokazywał nie powinien mieć miejsca.

Z jednym miał racje, ludzie jak patrzą na m3 to ich pierwsza myśl, jest taka iż na pewno ten człowiek to złodziej i jemu z nieba kapie oraz wszystko będzie drogo zrobione/wyliczone.

Kiedyś z kimś rozmawiałem, na temat wykonania aut z USA i UE. I ta osoba mówiła mi ze w USA jest trochę gorzej to wszystko wykonane i inne materiały są użyte. Jeśli się mylę, niech ktoś mnie poprawi

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 231
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: M4 LCI ZCP 6b; M50B30 E36coupe

Re: Daily car - m3 f80. Pytanie do posiadaczy

Post autor: Juras » sob gru 08, 2018 13:57

Na 1000% ten silnik nigdy nie powinien chodzić jak diesel, niezależnie od okoliczności. Jakość tego środka jest w mojej subiektywnej ocenie gorsza niż E9x, która wraz z e46 miały najlepszą jakość środka ze wszystkich 3. Design i jakość wykonania panelu klimatyzacji to kompletne nieporozumienie w tej klasie. Dziadowskie przyciski i uginająca się listwa wykończeniowa. Skrzypi uchwyt telefonu pod podłokietnikiem. W samochodzie za 0,5 mln to klapa na całego. To samo dotyczy plastików deski rozdzielczej jeśli nie ma skóry czy syntetyki. Na szczęście ma tyle plusów, że można na to przymknąć oko, na co zapewne BMW liczyło ewidentnie oszczędzając na tym.

Nic mi nie wiadomo na temat typowych usterek silnika. Nie ma co pisać o gwarancji, bo niezależnie od niej F8x jest już ponad 4 lata i jeśli coś by było typowego to by już wyszło. A opinie ogólnie S55 ma bardzo dobre.

Najmniej spaliła mi 10l w trasie na wakacje do Włoch przy 2 osobach + zapakowany bagażnik przy delikatnym traktowaniu. Można zejść niżej ale bez bagażu i sam na wakacje nie pojadę. Wolniej już też nie. Najwięcej 20-22 ale musiałem użyć fantazji. Na pewno da się więcej na torze. Przy luźniejszej jeździe miejskiej, ale wciąż od czasu do czasu zgodnie z przeznaczeniem, jakieś 15-17. Jak spali ponad 20 - ok, jak trzeba zalać vpower 100 - ok. Nie mam pieniędzy do wyrzucania ale też nie po to kupuje się emkę, żeby patrzeć ile spali, tylko żeby mieć fun. Jak zacznę patrzeć na spalanie to ją w ogóle mogę równie dobrze sprzedać. Choć to nie mój daily jak w temacie, jakby był to bym pewnie patrzył. Obecnie robię nią ok 7k rocznie to zwisa mi ile zeżre ;)
Obrazek

--==maly==----
Posty: 2328
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 E92 Competition Individual
Lokalizacja: Warszawa

Re: Daily car - m3 f80. Pytanie do posiadaczy

Post autor: --==maly==---- » sob gru 08, 2018 16:46

Czyli generalnie odczucia co do jakości faktycznie nie zbyt pozytywne zresztą mam na stanie 430i i jest to samo coś tam skrzypi a samochód ma 20tyś km przebiegu dla mnie nie do zaakceptowania nienawidzę trzeszczących plastików nie ma dla mnie nic bardziej denerwującego podczas jazdy. W e92 poza szumiącymi przy dużej prędkości szybami z którymi sobie poradziłem żadnych innych większych uwag co do jakości nie miałem. Stosunek spalanie a osiagi M4 i M3 ma rewelacyjny jak i wiele innych elementów dotyczących jazdy.
CZĘŚCI ORYGINALNE BMW ORAZ INNE DOBRE ZAMIENNIKI LEMFORDER/TRW/ATE/BOSCH/FEBI/SKF.../OLEJE LIQUI MOLY/MOTUL I INNE
DLA FORUMOWICZÓW ATRAKCYJNE CENY TEL: 726664448 AUTOLUST@WP.PL ZAPRASZAMY

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 231
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: M4 LCI ZCP 6b; M50B30 E36coupe

Re: Daily car - m3 f80. Pytanie do posiadaczy

Post autor: Juras » sob gru 08, 2018 17:59

Moje 12 letnia wtedy e90 330i nie skrzypiała w środku. Nic, cisza. Nie posuwałbym się tak daleko w stwierdzeniu, że ogólnie F ma problem z jakością. Dotyczy to w mojej ocenie plastików i panelu radio/klima (ja pier..., no nie mogli chociaż równo guzików spasować?? serio? przecież widać, że one są krzywe...) . Choć zgadzam się, że jak cokolwiek trzeszczy to jest ogólne wrażenie dziadostwa. Skóra z merynosów dla kontrastu to mistrzostwo świata. Do reszty też nie mam uwag. F8x to przekocur. Już się niby najeździłem a dalej za każdym razem mam banana jak ją odpalam ;) jest aura wokoł tego auta, prowadzenie, moc, dzikość, adrenalina na mokrym przy wyłączonym ESP, m-driver z przesuniętym ogranicznikiem prędkości i 3 paki licznikowe. Są oczywiście szybsze i bardziej dzikie samochody, ja też się już zdążyłem trochę przyzwyczaić ale obiektywnie to wciąż bestia.
Obrazek

Immat123
Posty: 9
Rejestracja: śr lis 07, 2018 07:32
Auto: M3

Re: Daily car - m3 f80. Pytanie do posiadaczy

Post autor: Immat123 » sob gru 08, 2018 19:09

Moim zdaniem, podkreślę moim. Wykonanie jest naprawdę dobre. Fakt mam wszystko w skórze, fakt panel jest tandetny, chociaż u mnie guziki są prosto :D . Ale to chyba możemy wybaczyć to naszym mkom :) tutaj chodzi o wrażenia z jazdy, a nie o Wykonczenie wnętrza. tak jak pisał Juras.

Ja swojej nawet wybaczyłem to ze ma fotele manualne, nie wiem kto ją konfigurowal, może to po prostu przeoczenie.Jak mój ojciec zobaczył manualne fotele to zaczął się śmiać :) ze samochód za tyle pieniędzy a fotele jak z lat 90’ :). Mówił ze tylko korbotroniku jej brakuje 😂

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 231
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: M4 LCI ZCP 6b; M50B30 E36coupe

Re: Daily car - m3 f80. Pytanie do posiadaczy

Post autor: Juras » sob gru 08, 2018 20:34

Jest jeszcze jedna rzecz "świetnej" jakości. Plastik na tyłach foteli i w M4 uchwyty do ich uchylania, które sprawiają wrażenie, że zostaną w dłoni. :573:

Pokaż foto.
Obrazek

Awatar użytkownika
PAKO
Posty: 730
Rejestracja: pt paź 17, 2008 19:01
Lokalizacja: polska
Kontakt:

Re: Daily car - m3 f80. Pytanie do posiadaczy

Post autor: PAKO » sob gru 08, 2018 21:44

Kurczę a ja mam dylemat czy nadal szukać M4 czy nissana GTR Po 2014r ,albo M6 f13 . A może inny fajny szybki wóz sam już nie wiem :( mętlik w głowie

--==maly==----
Posty: 2328
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 E92 Competition Individual
Lokalizacja: Warszawa

Re: Daily car - m3 f80. Pytanie do posiadaczy

Post autor: --==maly==---- » sob gru 08, 2018 23:46

Pako wszystko ma swoje wady i zalaty M4 najmniej problemowe i najtańsze w eksploatacji ale i najwolniejsze choć po remapie i downpipe i tak bardzo szybkie. M6 to raczej auto na dłuższe trasy niż do wściekania się jako zabawka jakość wykonania na najlepszym poziomie z tej stawki ale wiadomo z silnikiem loteria a koszt duży. Gtr niby po 2014 skrzynia się trzyma ale nie do końca to prawda i jakość wykonania na słabym poziomie ale chyba jest to najfajniejsza zabawka z całej stawki mi też się podoba ale nie kupię bo nie lubię japończyków i ich sposobu wykonania/wykończenia nie wytrzymał bym z tym autem.
CZĘŚCI ORYGINALNE BMW ORAZ INNE DOBRE ZAMIENNIKI LEMFORDER/TRW/ATE/BOSCH/FEBI/SKF.../OLEJE LIQUI MOLY/MOTUL I INNE
DLA FORUMOWICZÓW ATRAKCYJNE CENY TEL: 726664448 AUTOLUST@WP.PL ZAPRASZAMY

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 231
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: M4 LCI ZCP 6b; M50B30 E36coupe

Re: Daily car - m3 f80. Pytanie do posiadaczy

Post autor: Juras » ndz gru 09, 2018 00:49

GTR podobno jest kłopotliwy i drogi w eksploatacji. Do tego ciężki. No i w końcu nie dość, że japoniec to jeszcze Nissan. M4 do wściekania, M6 do wygodniejszych, dłuższych przelotów, jakość srodka bije na głowę GTR i M4. To jest jeden z najlepszych środków jaki BMW zrobiło, nowa 8 też daje radę.

ObrazekObrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
PAKO
Posty: 730
Rejestracja: pt paź 17, 2008 19:01
Lokalizacja: polska
Kontakt:

Re: Daily car - m3 f80. Pytanie do posiadaczy

Post autor: PAKO » ndz gru 09, 2018 22:15

No w GTR odstrasza awaryjność i środek jest po prostu brzydki. M6 F. Jest W środku piękne a M4 z zewnątrz chyba najlepsze. W M4 mnie odstrasza jakość spasowania i dźwięk silnika :(.

Bimmermen
Posty: 72
Rejestracja: pn cze 04, 2018 20:36
Auto: BMW M3 SMG

Re: Daily car - m3 f80. Pytanie do posiadaczy

Post autor: Bimmermen » pn gru 10, 2018 15:38

gtr to shit , znajomy ma wyglada jak przerośniety 350z , środek tragedia , to prócz tego że jeździ nic po za tym :572:

ODPOWIEDZ