BMW M4 2017 /556KM/Apex 20"/Eibach/GiroDisc/MPerformance/Schnitzer
Re: BMW M4 2017
Pierwszy etap kompletowania części mam za sobą. Wszystkie eksploatacyjne są. Wczoraj został już wymieniony olej silnikowy (6.5l) wraz z filtrem, w skrzyni biegów (1.5l) i dyfrze (1l) (wymiany 280pln) + 2x filtr powietrza BMC + ciśnienie opon w dół do 2.3-2.4.
Foto tuż po wymianie, środek jeszcze lekko zakurzony po zimowaniu:
Przebieg 44.9kkm, czyli prawie w okrągły rok wzrósł tylko o 2.9kkm. Czwartek czas na hamulce wraz z ręcznym i piasty. Mega jestem ciekaw jak to będzie działać. Potem czas na CBC, które przed chwilą przyszło z VTT wraz z kompletem śrub prosto z ju es ej.
Filtry powietrza coś 700 PLN z przesyłką, olej 500, CBC 900. Resztę opisałem wcześniej, całość na foto to ok 18k PLN po upustach, w cenach rynkowych szacuję na 20.5k PLN.
Giro robią super wrażenie na żywo, mega solidnie wykonane. Na samym dole klatka z filmiku na yt gdzie pokazują większe zagęszczenie kanałów chłodzących vs OEM. Dzwony można odkręcić i zamontować do kolejnych tarcz właściwych, które bez środka kosztują coś 1000 PLN za parę (jak nie lepiej) mniej niż cały komplet tarcza + dzwon. Do góry nogami widać na zdjęciu frontalnym tarczy, że jest napisane: minimalna grubość 30mm, co jest potwierdzeniem, że nowe muszą faktycznie mieć 32. Super.
EDIT: to są niewłaściwe śruby, w wyniku pomyłki ASO wydało przedliftowe. Liftowe 31 20 6 872 920 są już odebrane, te są do zwrotu.
Foto tuż po wymianie, środek jeszcze lekko zakurzony po zimowaniu:
Przebieg 44.9kkm, czyli prawie w okrągły rok wzrósł tylko o 2.9kkm. Czwartek czas na hamulce wraz z ręcznym i piasty. Mega jestem ciekaw jak to będzie działać. Potem czas na CBC, które przed chwilą przyszło z VTT wraz z kompletem śrub prosto z ju es ej.
Filtry powietrza coś 700 PLN z przesyłką, olej 500, CBC 900. Resztę opisałem wcześniej, całość na foto to ok 18k PLN po upustach, w cenach rynkowych szacuję na 20.5k PLN.
Giro robią super wrażenie na żywo, mega solidnie wykonane. Na samym dole klatka z filmiku na yt gdzie pokazują większe zagęszczenie kanałów chłodzących vs OEM. Dzwony można odkręcić i zamontować do kolejnych tarcz właściwych, które bez środka kosztują coś 1000 PLN za parę (jak nie lepiej) mniej niż cały komplet tarcza + dzwon. Do góry nogami widać na zdjęciu frontalnym tarczy, że jest napisane: minimalna grubość 30mm, co jest potwierdzeniem, że nowe muszą faktycznie mieć 32. Super.
EDIT: to są niewłaściwe śruby, w wyniku pomyłki ASO wydało przedliftowe. Liftowe 31 20 6 872 920 są już odebrane, te są do zwrotu.
Re: BMW M4 2017
Gotowe. Wymienione reczny, piasty przód, przewody, tarcze przód, klocki, plyn. Tylne tarcze maja jeszcze zapas, zostaly przeczyszczone, tak jak i wszystkie zaciski. Sprawdzony płyn chłodniczy: -40st, czysty, nic nie ubywa. 1.6k.
Oryginalne czujniki przednich klockow nie pasuja na Ferodo, ktore maja zbyt gruba plytke nosna. Nie zeby mi do czegokolwiek byl potrzebny bo przy tych przebiegach i czestotliwosci z jaka tam zagladam i tak pewnie nigdy nie zdazylby zadzialac. Podwiesilismy obecny a nowy do zwrotu. Giro robi robote.
Prawie 500 dodatkowo na czesci - nowe sruby i blaszki zaciaskow.
Nowe sruby kół w drodze. Oczywiście też Eibachy.
Z typowo eksploatacyjnych pozostał serwis klimatyzacji i akumulatora oraz myjnia co się na dniach stanie. Przy okazji wyważania muszą wymienić jeszcze blaszki w przednich zaciskach bo przyszły do Bawarii tylko 3 więc na przód chwilowo musiały wjechać jeszcze stare. [EDIT: blaszka odebrana, trzeba tylko przerzucić obie z przodu]
Wstępnie dotarłem, delikatnie hamując przy pokonywaniu ok 100km. Niedługo przeprowadzę procedurę docierania właściwego. Przez to póki co trudno coś więcej powiedzieć o docelowej skuteczności. Natomiast super plusem jest to, że były 3 stopnie dzisiaj i od razu po ruszeniu działały normalnie. Po dotarciu zobaczę jeszcze jak będą się na zimno spisywać np. przy awaryjnym hamowaniu z większej prędkości ale tak jak dzisiaj trochę jeździłem to fajnie łapały od samego startu, nie rozróżniłbym od seryjnych. Oprócz tego cisza, zero pisków, przynajmniej teraz. CDN.
Oryginalne czujniki przednich klockow nie pasuja na Ferodo, ktore maja zbyt gruba plytke nosna. Nie zeby mi do czegokolwiek byl potrzebny bo przy tych przebiegach i czestotliwosci z jaka tam zagladam i tak pewnie nigdy nie zdazylby zadzialac. Podwiesilismy obecny a nowy do zwrotu. Giro robi robote.
Prawie 500 dodatkowo na czesci - nowe sruby i blaszki zaciaskow.
Nowe sruby kół w drodze. Oczywiście też Eibachy.
Z typowo eksploatacyjnych pozostał serwis klimatyzacji i akumulatora oraz myjnia co się na dniach stanie. Przy okazji wyważania muszą wymienić jeszcze blaszki w przednich zaciskach bo przyszły do Bawarii tylko 3 więc na przód chwilowo musiały wjechać jeszcze stare. [EDIT: blaszka odebrana, trzeba tylko przerzucić obie z przodu]
Wstępnie dotarłem, delikatnie hamując przy pokonywaniu ok 100km. Niedługo przeprowadzę procedurę docierania właściwego. Przez to póki co trudno coś więcej powiedzieć o docelowej skuteczności. Natomiast super plusem jest to, że były 3 stopnie dzisiaj i od razu po ruszeniu działały normalnie. Po dotarciu zobaczę jeszcze jak będą się na zimno spisywać np. przy awaryjnym hamowaniu z większej prędkości ale tak jak dzisiaj trochę jeździłem to fajnie łapały od samego startu, nie rozróżniłbym od seryjnych. Oprócz tego cisza, zero pisków, przynajmniej teraz. CDN.
- --==maly==----
- Posty: 2508
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: BMW M4 2017
Giro świetnie działa przydał by się jeszcze większy zacisk
Re: BMW M4 2017
Chodzi mi po glowie Ale zobaczymy najpierw jak obecny setup bedzie hulac.--==maly==---- pisze: ↑wt mar 28, 2023 16:26Giro świetnie działa przydał by się jeszcze większy zacisk
Re: BMW M4 2017
- e39540
- Posty: 152
- Rejestracja: pt kwie 20, 2012 23:07
- Auto: E60 M5 LCI; E61 520d LCI
- Lokalizacja: Warszawa
Re: BMW M4 2017
Z ciekawości, jak oceniasz BMC vs. papierowe filtry?
Re: BMW M4 2017
Dźwięku jakoś super w kabinie na pewno nie zmienia. Może i jest tam jakieś syknięcie czasami ale nie wiem czy go już tam wcześniej też nie było z uwagi na budowę układu wydechowego. Jeśli bez strojenia w ogóle jest jakiś przyrost to na granicy subiektywnego sugerowania się tą zmianą.
W BMC poszedłem dlatego, że przyszła i tak pora wymiany filtra a może coś dołożę do pieca na hamowni w tym sezonie i chciałem niskim kosztem wyeliminować wszelkie ewentualne restrykcje. Ale ile dokładnie da samo BMC tego nie będę wiedział ze względu na inne czynniki, które będą jednocześnie wpływać na ostateczny wynik - o ile ten w ogóle uda się poprawić.
Re: BMW M4 2017
Poszło zamówienie na APEX VS-5RS czarna satyna. Kute, podobno najlżejsze i najmocniejsze felgi w historii Apexa i pierwsze 20". Masa kg tył / przód:
VS-5RS: 9.57 / 9.07 (20x11 / 19x.9.5)
763M : 10.44 / 9.24 (20x10 / 19x9.5)
437M : 10.70 /10.00 (19x10 / 19x9.5)
666M : 12.30 /11.50 (20x10 / 20x9)
Prawie 3kg różnicy z tylu vs 666M i prawie 1kg vs 763M i to pomimo 1" większej szerokości. I to na strone
Do tego wylecą dystanse. 400g jeden ale o tyle samo zwiększy się masa przednich opon, natomiast nie licząc felgi, efekt +cięższa opona/-dystans na tyle da 1kg więcej.
Przód: hamulce 2kg + 1.9kg felgi = 3.9kg
Tył: felgi 2.2kg - 1kg opony bez dystansów = 1.2kg i to pomimo zwiększenia zarówno felg jak i opon.
W sumie wyleci ok 5.1kg - w całości masa nieresorowana i rotująca. Mimo wszystko wg mnie nie będzie to odczuwalne ale lepiej tak niż odwrotnie, zwłaszcza że koła urosną.
Będą w drugiej połowie kwietnia z NL, najpierw sami pewnie muszą ściągnąć z USA. Decyzja nie była łatwa ale jednak nie idę ani w a052 ani w Cup 2, zamawiam po prostu ponownie PS4s tyle, że trochę szersze. Czyli komplet będzie taki:
19x9.5" et 22 + 265/35 czyli wysokosc auta + 3.5mm / szpara nadkola -3.5mm
20x11" et 44 + 295/30 czyli analogicznie roznica 5mm
Szerokosc opon i felg zostanie zwiekszona proporcjonalnie wzgledem obecnego setupu.
Zdjęcia czarna satyna poglądowe, nie wiem czy to dokładnie te rozmiary:
Nie potrafiłem znaleźć na aucie podobnych rozmiarów w czerni więc w tych przykładach jest antracyt, z tą różnicą, że na foto poniżej jest 20" z przodu a u mnie będzie 19":
Wizualizacja czarnych :
Felgi podobnie jak 763M po rabacie czyli ok 19k + ok 6k opony = 25k.
VS-5RS: 9.57 / 9.07 (20x11 / 19x.9.5)
763M : 10.44 / 9.24 (20x10 / 19x9.5)
437M : 10.70 /10.00 (19x10 / 19x9.5)
666M : 12.30 /11.50 (20x10 / 20x9)
Prawie 3kg różnicy z tylu vs 666M i prawie 1kg vs 763M i to pomimo 1" większej szerokości. I to na strone
Do tego wylecą dystanse. 400g jeden ale o tyle samo zwiększy się masa przednich opon, natomiast nie licząc felgi, efekt +cięższa opona/-dystans na tyle da 1kg więcej.
Przód: hamulce 2kg + 1.9kg felgi = 3.9kg
Tył: felgi 2.2kg - 1kg opony bez dystansów = 1.2kg i to pomimo zwiększenia zarówno felg jak i opon.
W sumie wyleci ok 5.1kg - w całości masa nieresorowana i rotująca. Mimo wszystko wg mnie nie będzie to odczuwalne ale lepiej tak niż odwrotnie, zwłaszcza że koła urosną.
Będą w drugiej połowie kwietnia z NL, najpierw sami pewnie muszą ściągnąć z USA. Decyzja nie była łatwa ale jednak nie idę ani w a052 ani w Cup 2, zamawiam po prostu ponownie PS4s tyle, że trochę szersze. Czyli komplet będzie taki:
19x9.5" et 22 + 265/35 czyli wysokosc auta + 3.5mm / szpara nadkola -3.5mm
20x11" et 44 + 295/30 czyli analogicznie roznica 5mm
Szerokosc opon i felg zostanie zwiekszona proporcjonalnie wzgledem obecnego setupu.
Zdjęcia czarna satyna poglądowe, nie wiem czy to dokładnie te rozmiary:
Nie potrafiłem znaleźć na aucie podobnych rozmiarów w czerni więc w tych przykładach jest antracyt, z tą różnicą, że na foto poniżej jest 20" z przodu a u mnie będzie 19":
Wizualizacja czarnych :
Felgi podobnie jak 763M po rabacie czyli ok 19k + ok 6k opony = 25k.
Re: BMW M4 2017
Re: BMW M4 2017
Zakodowane:
- Kierownica GTS
- Dyferencjal GTS
- MDM GTS
- EDC CS (z wiadomych powodow nie GTS)
Na MDM mi nie zalezalo, bylo w pakiecie. Dyfer zrobilem zeby juz sobie byl, watpie bym poczul roznice ale kto wie. Poki co przejechalem tylko kawalek ale jakiejs istotnej zmiany nie wyczuwam na kierownicy a zawieszenie być może bardziej przelatuje nad dziurami w trybie sport. Trzeba pojezdzic by zauwazyc cos wiecej. Calosc zdalnie 700pln.
- Kierownica GTS
- Dyferencjal GTS
- MDM GTS
- EDC CS (z wiadomych powodow nie GTS)
Na MDM mi nie zalezalo, bylo w pakiecie. Dyfer zrobilem zeby juz sobie byl, watpie bym poczul roznice ale kto wie. Poki co przejechalem tylko kawalek ale jakiejs istotnej zmiany nie wyczuwam na kierownicy a zawieszenie być może bardziej przelatuje nad dziurami w trybie sport. Trzeba pojezdzic by zauwazyc cos wiecej. Calosc zdalnie 700pln.
Re: BMW M4 2017
CBC siedzi. Montowane od spodu, wystarczy zrzucic kilka oslon i odgiac waz plynu chlodniczego. Natomiast calosc wymaga czasu i cierpliwosci. Znajomosc cech konkretnego typu CBC moze okazac sie niezbedna.
Tym sposobem:
https://youtu.be/c5a8unJq7xE
Tyle, ze tutaj wpadlo nie 6cio a 12to punktowe CBC. Oprocz tego oryginalne sruby kola pasowego to nie 8 a 10mm + wg mojej wiedzy nie powinno sie w ogole dotykac sruby glownej bo grozi to przestawieniem rozrzadu jesli go nie zablokujemy prawidlowo. Nie wiem na ile ta metoda ze srubokretem jest skuteczna ale do tego ta sruba chyba sie rozciaga wiec biorac to wszystko pod uwage to raczej niezbyt dobry pomysl by ja ruszac.
Super pomocne jest uzycie 4 wkretow imbusowych bez lbow, ktore widac na drugim foto. Minimalizuje ryzyko obsuniecia sie kola pasowego + ulatwia pozycjonowanie CBC, tym bardziej gdyby bylo 6cio punktowe.
Jedna z wycen, ktore uslyszalem byla na poziomie 1.5-2k. Łowienie naiwnych. Sprawny warsztat, ktory robil to wczesniej powinien to zrobic w max 4h x 200pln = 800. W 3h tez podobno sie da.
Re: BMW M4 2017
Docieralem dzis hamulce ale nie wiem czy to przebieglo jak nalezy. Powinno sie niby doprowadzic do fadingu, powinien moze tez pojsc jakis dym czy chocby zapach z klockow ale po prostu sie nie dalo, zwlaszcza w ruchu ulicznym. Z drugiej strony to dobrze, bo od razu bylo widac, ze nie sa podatne na fading.
2 serie po 10 dohamowan. Pierwsza seria ze 100kmh do 20, lekko zeby stopniowo nabraly temperatury. Pozniej chlodzenie przez 10min podczas jazdy bez dotykania hamulcow. Druga seria juz na ostro, mix ze 150-50 oraz z ponad 200 do ponizej 100. Solidne jak skala - bez znaczenia czy pierwsze czy ostatnie hamowanie, lapaly tak samo, rownomiernie, pewnie, bez zadnych dziwnych efektow specjalnych. Pyla ale to dla mnie najmniej istotna cecha klockow torowych. Zadnego piszczenia. To, ze lapia prawie od zera i podobno ciagna az do 800stopni powoduje, ze chyba trudno o drugi klocek z tak szerokim zakresem.
Poniżej 2 symulacje krzywej od 0. Czy tak jest - nie wiem ale nie wyglądają nierealnie. To tłumaczyłoby dlaczego zbierają normalnie już od zimnego startu, jak DS2500 i przestarzałe FER4003 przy 150 stopniach:
Jestem super zadowolony. Nigdy wiecej tego nawiercanego dziadostwa OEM. Jakis tam film sie osadzil na tarczy, niebiesko-szary. Czyli tez niby dobrze choc spodziewalem sie czegos bardziej jednolitego W sumie to skoro dzialaja w ten sposob to jak dla mnie ten film moze byc nawet i rozowy.
Wpadl tez nowy, dwuczesciowy pokrowiec na kluczyk. Zaskakujaca dobra jakosc. Ciezki, solidny, metalowy, skrecany na srubki + mega fajna w dotyku guma na srodku:
2 serie po 10 dohamowan. Pierwsza seria ze 100kmh do 20, lekko zeby stopniowo nabraly temperatury. Pozniej chlodzenie przez 10min podczas jazdy bez dotykania hamulcow. Druga seria juz na ostro, mix ze 150-50 oraz z ponad 200 do ponizej 100. Solidne jak skala - bez znaczenia czy pierwsze czy ostatnie hamowanie, lapaly tak samo, rownomiernie, pewnie, bez zadnych dziwnych efektow specjalnych. Pyla ale to dla mnie najmniej istotna cecha klockow torowych. Zadnego piszczenia. To, ze lapia prawie od zera i podobno ciagna az do 800stopni powoduje, ze chyba trudno o drugi klocek z tak szerokim zakresem.
Poniżej 2 symulacje krzywej od 0. Czy tak jest - nie wiem ale nie wyglądają nierealnie. To tłumaczyłoby dlaczego zbierają normalnie już od zimnego startu, jak DS2500 i przestarzałe FER4003 przy 150 stopniach:
Jestem super zadowolony. Nigdy wiecej tego nawiercanego dziadostwa OEM. Jakis tam film sie osadzil na tarczy, niebiesko-szary. Czyli tez niby dobrze choc spodziewalem sie czegos bardziej jednolitego W sumie to skoro dzialaja w ten sposob to jak dla mnie ten film moze byc nawet i rozowy.
Wpadl tez nowy, dwuczesciowy pokrowiec na kluczyk. Zaskakujaca dobra jakosc. Ciezki, solidny, metalowy, skrecany na srubki + mega fajna w dotyku guma na srodku:
Re: BMW M4 2017
Hamulce nie do zdarcia. Kilka dohamowan z 230-40 do 130. Nic. Nie sa calkiem bezglosne, cos tam slychac przy hamowaniu ale calkowicie akceptowalne. Nie wiem czy taka nacinana tarcza moze byc calkiem bezglosna. Pelna kultura, zadnych wibracji, dobre wyczucie pedalu. Dzis popiskiwaly tez przez chwile przy hamowaniu z niskich predkosci do swiatel ale bylo to nieznaczne i dosc szybko przeszlo. Zobaczymy czy wroci ale nawet jesli to jestem z tym ok. Kolejne testy beda z 270 ale nie spodziewam sie tu niczego nowego.
Re: BMW M4 2017
Taka oto sytuacja. Dotarły z USA, sprawdzili czy całe a na moją prośbę jeszcze solidniej zapakowali.
EDIT: no i się zrąbało bo w USA przy wysyłce pomylili rozmiary i zamiast 20" na tył dali 19" Dramat. +2 tygodnie mimimum.
Fuksem złapałem to na tym przedostatnim foto, że też akurat było pod takim kątem:
19 x 11" ET44
Że też tak prostą rzecz potrafią spier*olić.
EDIT: no i się zrąbało bo w USA przy wysyłce pomylili rozmiary i zamiast 20" na tył dali 19" Dramat. +2 tygodnie mimimum.
Fuksem złapałem to na tym przedostatnim foto, że też akurat było pod takim kątem:
19 x 11" ET44
Że też tak prostą rzecz potrafią spier*olić.
Re: BMW M4 2017
Hamulce działają - super.
Kto te felgi pakował? Przecież bardziej skomplikowane jest wydawanie posiłków w McDrive...
Kto te felgi pakował? Przecież bardziej skomplikowane jest wydawanie posiłków w McDrive...