Z ciekawości do ilu bijesz na zimowanie?
BMW M4 2017 /556KM/Apex 20"/Eibach/GiroDisc/MPerformance/Schnitzer
- Oleg
- Moderator
- Posty: 915
- Rejestracja: pn lut 08, 2010 12:11
- Auto: 1M E82, M3 E36, M3 E92, 996TT
- Lokalizacja: Katowice
Re: BMW M4 2017
OLEJE MILLERS OILS / ORYGINALNE CZĘŚCI BMW
BBS / SUPERSPRINT
HRE / EISENMANN
RABATY DLA FORUM
KONTAKT --> PW
Re: BMW M4 2017
A to musiałem przeoczyć, że jest stage2. Nie wiem na czym Ci zależy ale w M4 bardziej będzie doskwierać brak trakcji niż mocy, a przez niską masę jedzie bardzo fajnie już przy 560ps.Juras pisze: ↑czw gru 29, 2022 22:23Dzieki Przemo. Moja ma juz stage2 ale to jest 560KM. Wszelkie dalsze modyfikacje to juz zabawa z wymiana turbin i/lub etanolem. 800KM to juz sporo w tym aucie jesli chodzi o wytrzymalosc. M8 czy 991 turbo maja wieksze silniki, inna moc wyjsciowa i stage 2 przesuwa je w przedzial 700-800 bez wiekszego problemu, zwlaszcza M8. Fajny jest tez McLaren 570 ale tam juz wchodza rozwazania o awaryjnosc bo zdania sa podzielone. Tak czy inaczej, kazde z tych aut oprocz wiekszej mocy dostarcza jednak inny poziom wrazen.
Mozesz rozwinac dlaczego uwazasz, ze olej OEM do skrzyni bedzie lepszy niz Millers?
U siebie dla zasady zmieniłem olej po 200kkm też na millersa i szczerze chodziło to gorzej, więc przy takim przebiegu jak u Ciebie bym nawet nie myślał o wymianie.
Re: BMW M4 2017
Wymiana ok 50kkm z tego co sie orientowalem z kilku niezaleznych zrodel - jest zalecana. Ale dzieki za wskazowke - zbadam glebiej temat marki.
Tak, 560KM to sporo mocy, nie za bardzo da sie ja w pelni wykorzystac spod swiatel przy jednej osce. Natomiast od jakiegos czasu bardziej interesuja mnie 100-200. I to te z przedzialu ponizej 6.x sek. Tutaj jest ponizej 8 ale nie lepiej niz 7.5 ze wzgledu na manual.
Tak, 560KM to sporo mocy, nie za bardzo da sie ja w pelni wykorzystac spod swiatel przy jednej osce. Natomiast od jakiegos czasu bardziej interesuja mnie 100-200. I to te z przedzialu ponizej 6.x sek. Tutaj jest ponizej 8 ale nie lepiej niz 7.5 ze wzgledu na manual.
Re: BMW M4 2017
Olej w skrzyni biegów zużywa się bardzo wolno, dlatego nie ma filtra, ani zaleceń co do wymiany przez producenta. Osobiście bym nie ruszał jak nie użytkujesz regularnie na torze. U mnie jest obecnie około 6,5s 100-200km/h i 6s 200-250, więc jeździ to nawet fajnie, ale nie stawiałbym tego jako wyznacznika dla wyboru auta.
Re: BMW M4 2017
Rozumiem, ze to w Twojej M5 f10? Na ile koni dlubnieta? Nie stawiam 100-200 jako wystarczającego kryterium ale koniecznego.Przemooo pisze: ↑pn sty 02, 2023 23:28Olej w skrzyni biegów zużywa się bardzo wolno, dlatego nie ma filtra, ani zaleceń co do wymiany przez producenta. Osobiście bym nie ruszał jak nie użytkujesz regularnie na torze. U mnie jest obecnie około 6,5s 100-200km/h i 6s 200-250, więc jeździ to nawet fajnie, ale nie stawiałbym tego jako wyznacznika dla wyboru auta.
Re: BMW M4 2017
Jest tylko soft od BM3, który daje duże możliwości personalizacji, co bardzo mi pasuje. Producent podaje okolice 650ps, sam nie sprawdzałem ale jest już sympatycznie.
Re: BMW M4 2017
Seria ma ok 7.7sek 100-200. Nie za mało +90KM, żeby uciąć aż 1.2s? Po tym czasie spodziewałem się bardziej 700+.
Re: BMW M4 2017
Dochodzi ponad 200Nm, co przy długich przełożeniach DKG przynosi niezłe rezultaty.
Tutaj 700ps w cięższym M6GC w dwie osoby robi nawet lepsze czasy.
https://youtu.be/tuHDTeYKxOo
Ja na razie nie chciałam rezygnować z katalizatorów, mam je w każdym aucie.
Tutaj 700ps w cięższym M6GC w dwie osoby robi nawet lepsze czasy.
https://youtu.be/tuHDTeYKxOo
Ja na razie nie chciałam rezygnować z katalizatorów, mam je w każdym aucie.
Re: BMW M4 2017
Wśród materiałów, które zacząłem gromadzić na kolejny sezon jest m.in. short shifter. Na forum US najwięcej zachwytów zbiera http://autosolutions.info/ . Okazało się, że robią wszystko ręcznie na zamówienie. Skończyło się na rozmowie tel. z właścicielem, z którym po 40min udało się w końcu ustalić wariant:
- 12mm krótszy niż seria
- 25% efektywnego skrócenia skoku, czyli po uwzględnieniu skrócenia wysokości co oczywiście jest powiązane
- Tuleja high performance, czyli najbardziej "mechaniczna" spośród 3 dostępnych zastępujących element OEM
Podejście do klienta - wzór. Całość to 550 USD + przesyłka, termin niestety dopiero koniec kwietnia i to bez gwarancji.
W drodze też jest w końcu CBC z VTT, zamówione tutaj przez https://www.turnermotorsport.com/p-5579 ... t-capture/ za ponad 200 USD z przesyłką i cłem, ma być za 3 tygodnie.
Mam też OEM oleje do skrzyni, do dyfra wraz z dwoma korkami + komplet filtr oleju silnikowego wraz z podkładkami, 660 PLN.
Niedługo trzeba będzie zamówić Millersa do silnika, wkładki BMC, a później powoli kompletować swap hamulców na 400mm. Wraz z nimi wlecą też nowe piasty z łożyskami. Opony przód mają wysoki bieżnik, tylne gorzej. Jak to po przekroczeniu 50% zużycia w takich oponach - już są dość śliskie. Zobaczymy czy przelecą jeszcze ten sezon czy wpadną nowe.
- 12mm krótszy niż seria
- 25% efektywnego skrócenia skoku, czyli po uwzględnieniu skrócenia wysokości co oczywiście jest powiązane
- Tuleja high performance, czyli najbardziej "mechaniczna" spośród 3 dostępnych zastępujących element OEM
Podejście do klienta - wzór. Całość to 550 USD + przesyłka, termin niestety dopiero koniec kwietnia i to bez gwarancji.
W drodze też jest w końcu CBC z VTT, zamówione tutaj przez https://www.turnermotorsport.com/p-5579 ... t-capture/ za ponad 200 USD z przesyłką i cłem, ma być za 3 tygodnie.
Mam też OEM oleje do skrzyni, do dyfra wraz z dwoma korkami + komplet filtr oleju silnikowego wraz z podkładkami, 660 PLN.
Niedługo trzeba będzie zamówić Millersa do silnika, wkładki BMC, a później powoli kompletować swap hamulców na 400mm. Wraz z nimi wlecą też nowe piasty z łożyskami. Opony przód mają wysoki bieżnik, tylne gorzej. Jak to po przekroczeniu 50% zużycia w takich oponach - już są dość śliskie. Zobaczymy czy przelecą jeszcze ten sezon czy wpadną nowe.
Re: BMW M4 2017
Kurczę drogi ten "short", ale fajnie że jest spersonalizowany.
Z olejami idziesz po całości. Jakie oponki na tyle?
Z olejami idziesz po całości. Jakie oponki na tyle?
Re: BMW M4 2017
Tak, robie najgrubszy serwis od zakupu bo wlasnie pojda oleje do skrzyni i dyfra + hamulce. Poki co zostaja PS4s ale jak mi sie znudzi ze sa juz troche sliskie to wleca albo a052 albo pozostane przy PS4s ale pojde w 295.
Re: BMW M4 2017
Zdecydowalem, ze poki co zostaje przy standardowych zaciskach, natomiast upgrade na 6 tlokow bez wymiany tarcz dalej bedzie mozliwy, jesli uznam, ze faktycznie jest mi potrzebny. Wlasnie zamowilem tarcze. Przewody i plyn juz mam.
Sklad zestawu:
- Dwuczesciowe tarcze Girodisc 380mm x 32mm, zamiast fabrycznych 30mm, pasuja do seryjnego zacisku. Top topow stalowych tarcz hamulcowych. W Polsce koszt to niecale 9k pln, tu udalo sie namierzyc taniej.
- Klocki Ferodo DS 3.12. Bryluja na torze ale w miare lapia nawet na zimno na drodze. Nie halasuja, nie pyla dramatycznie. Tor co prawda mnie mniej interesuje ale szybka autostrada tez potrafi dac wycisk hamulcom na dohamowaniach, musza dawac mi 200% pewnosci. Ok 2.1k pln P+T
- Przewody HEL w stalowym oplocie. 619 pln
- Plyn hamulcowy Motul RBF700. Pewnie przesada podobnie jak przewody ale niech bedzie. Z zapasem 6x0.5l, 370pln.
- Czujniki kloców ASO P+T. 300pln.
Opcje ewentualnego upgradu zaciskow na 6 tlokow:
- OEM M2C. Plusem jest dobra cena, ktora moge na nie dostac w ASO oraz marginalnie lepsza wspolpraca z seryjnym tylem porownujac do AMG jesli chodzi o dystrybucje (63/37%, seria 62/38%). Minusem koniecznosc dorabiania adapterow na zamowienie. Ok 7.2k + 2.7k
- AMG, koszt co prawda wyzszy, rozklad sily hamowania idzie jeszcze troche bardziej na przod (64/36%), natomiast adaptery sa dostepne od reki i troche tansze. Ok 9k + 1.5k
Dodatkowo wjadą:
- Nowe piasty z łożyskami i śrubami na przednią oś. Oprócz tego, że rdzewieją to obecnym nic nie dolega, bardziej profilaktyka. 2.4k PLN po rabacie
- Nowe szczęki i sprężynki ręcznego, jakieś śrubki. Kilkukrotnie się zagapiłem i jechałem kawałek na zaciągniętym nim wyskoczył komunikat, jeszcze łapie ale na ostatni ząbek/dwa. 1k PLN po rabacie.
Sklad zestawu:
- Dwuczesciowe tarcze Girodisc 380mm x 32mm, zamiast fabrycznych 30mm, pasuja do seryjnego zacisku. Top topow stalowych tarcz hamulcowych. W Polsce koszt to niecale 9k pln, tu udalo sie namierzyc taniej.
- Klocki Ferodo DS 3.12. Bryluja na torze ale w miare lapia nawet na zimno na drodze. Nie halasuja, nie pyla dramatycznie. Tor co prawda mnie mniej interesuje ale szybka autostrada tez potrafi dac wycisk hamulcom na dohamowaniach, musza dawac mi 200% pewnosci. Ok 2.1k pln P+T
- Przewody HEL w stalowym oplocie. 619 pln
- Plyn hamulcowy Motul RBF700. Pewnie przesada podobnie jak przewody ale niech bedzie. Z zapasem 6x0.5l, 370pln.
- Czujniki kloców ASO P+T. 300pln.
Opcje ewentualnego upgradu zaciskow na 6 tlokow:
- OEM M2C. Plusem jest dobra cena, ktora moge na nie dostac w ASO oraz marginalnie lepsza wspolpraca z seryjnym tylem porownujac do AMG jesli chodzi o dystrybucje (63/37%, seria 62/38%). Minusem koniecznosc dorabiania adapterow na zamowienie. Ok 7.2k + 2.7k
- AMG, koszt co prawda wyzszy, rozklad sily hamowania idzie jeszcze troche bardziej na przod (64/36%), natomiast adaptery sa dostepne od reki i troche tansze. Ok 9k + 1.5k
Dodatkowo wjadą:
- Nowe piasty z łożyskami i śrubami na przednią oś. Oprócz tego, że rdzewieją to obecnym nic nie dolega, bardziej profilaktyka. 2.4k PLN po rabacie
- Nowe szczęki i sprężynki ręcznego, jakieś śrubki. Kilkukrotnie się zagapiłem i jechałem kawałek na zaciągniętym nim wyskoczył komunikat, jeszcze łapie ale na ostatni ząbek/dwa. 1k PLN po rabacie.
Re: BMW M4 2017
Niezły UP, czekam na relację jak się sprawują podczas jazdy, bo fanty są TOP.
Re: BMW M4 2017
Dzieki, dam znac. Jak splynie wszystko, lacznie z tym co poza hamulcami, to wrzuce zbiorcze foto.