--==maly==---- pisze: ↑czw cze 03, 2021 10:03
Juras na piasty w żadnym aucie nie stosuje się żadnego smaru bo powoduje nie równe przyleganie i krzywienie tarczy to jest na wszystkich szkoleniach. Co do hałasu to po rozgrzaniu tarcze we wszystkich M3 od E46 halasują/wyją. Co do wibracji u mnie nie ma ale ja mam jeszcze fabryczne tarcze. Znajomy miał wibracje zmienił na nowe OE i zaraz było to samo. Zmienił zaciski na dużo większe z AMG i problem ustąpił. F8X ma bardzo mały klocek który przegrzewa tarczę bo hamuje małą powierzchnią.
Klocek amg vs m3
Badam uwaznie temat swapa hamulcow. Z AMG jest problem taki, ze one sa pod grubsze tarcze. Tu jest pokazany taki swap:
https://f80.bimmerpost.com/forums/showt ... ?t=1213690 ale nie pada odpowiedz na pytanie o grubosc. Z informacji, ktore przed chwila otrzymalem wynika, ze trzeba wymieniac klocek odpowiednio wczesniej czego nie moge zaakceptowac. Zwlaszcza, ze jak ktos pisze w linku wyzej, istnieje jakies tam ryzyko ich poluzowania jesli sie tego nie dopilnuje.
Obecnie rozwazam swap na EBC 400x36mm z M2 competition + klocek EBC bluestuff i wtedy albo zamowie 6cio tloczkowe zaciski z Panamery (
https://lowride.pl/produkt/big-brake-ki ... 7-f80-f82/) albo zlote 6cio tloczkowe, ktore fabycznie byly w ceramice w M4.
W obu przypadkach to oczywiscie fabrycznie nowe brembo. Przy czym niestety nie ma pewnosci na ten moment, czy zaciski od Panamery podejda pod 19" a koniecznosc zastosowania adaptera powoduje, ze roznica do zlotych zaciskow M4, na które dostałem dobry rabat, robi sie chyba zbyt mala by oplacalo sie kombinowac. Zlote ciasno ale podchodza pod 19" i sa mniejsze wiec zmniejsza wzrost masy nieresorowanej. Niestety nawet przy zlotych to +2-2.5kg na kolo. Przy ceramice kompensowana przez nizsza mase tarcz. Niemalo, na szczescie to nie jest masa rotujaca. Nie wiem jak w porownaniu do Panamery ale porownujac do AMG to powierzchnia klocka w zlotych zaciskach jest jeszcze nieznacznie wieksza. Do tego jesli samochod nie jezdzi zima to pozytywnie kilka osob ocenialo demontaz przednich oslon hamulcow ze wzgledu na poprawe chlodzenia. Oprocz tego niewiele ale jednak cos tam waza.
To jest temat raczej na kolejny sezon. Wg mojej wiedzy taki zestaw bedzie robil swietna robote, a poprawa wzgledem obecnego bedzie ogromna. Przy czym jesli znalazlbym jakis sensowny zacisk 6cio tloczkowy pod standardowe tarcze 380mm to pewnie pojde ta droga. Korzysci plynace dla mnie w konkretnym przypadku tego auta z powiekszenia tarcz beda niewielkie a jednak masa i koszt zakupu istotnie nizsze. Poza tym jak w kazdym wypadku upychania zaciskow na styk wzgledem felgi istnieje ryzyko jej uszkodzenia przez dostajace sie pomiedzy nie kamyczki. CDN