BMW M4 2017 /556KM/Apex 20"/Eibach/GiroDisc/MPerformance/Schnitzer
- --==maly==----
- Posty: 2510
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: BMW M4 2017
Katy psują się od przesadnych pops and bangs w serii nie powinny.
-
- Posty: 109
- Rejestracja: czw lip 13, 2017 23:24
- Auto: BMW M3 E92
Re: BMW M4 2017
A jak z buczeniem? Rezonatory coś pomogły np. przy niskich obrotach? Ja walcze u siebie w E92 M3 z buczeniem na niskich obrotach. Po wrzuceniu Eisenmanna Race jazda do 2,5 tys obrotów to udręka bo dudni i drży wszystko w środku, powyżej tych obrotów jest bajka, nic nie buczy tylko pięknie brzmi V8, przejechanie spokojnie 30 km wiąże się z bólem głowy i niechęcią do dalszej jazdy. Ktoś mi zaproponował wrzucenie klap lub rezonatorów które miałyby to zlikwidować, bądź chociaż trochę uciszyć... Póki co próbowałem wyciszyć podłogę w bagażniku ale nic to nie dało.. Jak nie uda się nic zrobić to wracam do serii 

Re: BMW M4 2017
Nie pękaj, 30kkm zrobiłem na takim setupie w tym trasy po 600km ;-) Po prostu bieg w dół czasem żeby było te 2500obr i łogińgalazka_m3 pisze: ↑czw mar 11, 2021 10:01A jak z buczeniem? Rezonatory coś pomogły np. przy niskich obrotach? Ja walcze u siebie w E92 M3 z buczeniem na niskich obrotach. Po wrzuceniu Eisenmanna Race jazda do 2,5 tys obrotów to udręka bo dudni i drży wszystko w środku, powyżej tych obrotów jest bajka, nic nie buczy tylko pięknie brzmi V8, przejechanie spokojnie 30 km wiąże się z bólem głowy i niechęcią do dalszej jazdy. Ktoś mi zaproponował wrzucenie klap lub rezonatorów które miałyby to zlikwidować, bądź chociaż trochę uciszyć... Póki co próbowałem wyciszyć podłogę w bagażniku ale nic to nie dało.. Jak nie uda się nic zrobić to wracam do serii![]()

Re: BMW M4 2017
Sa rezonowane dp i kolejne rezonatory zamiast drugich katow. Barwa jest troche inna ale rownie brzeczaca co seria. Glosniej tylko. Nie ma co porownywac jednak bo to calkiem inne silniki.
-
- Posty: 109
- Rejestracja: czw lip 13, 2017 23:24
- Auto: BMW M3 E92
Re: BMW M4 2017
Jadąc pełnym ogniem jest ok, ale jadąc normalnie drogami do 80km/h auto akurat samo zmienia biegi przy ok 2 tyś obrotów... nie porozmawiasz wtedy z nikim przez telefon, jak ktoś siedzi obok trzeba prawie krzyczeć, a lusterko wewnętrzne i tylne schowki drżą jakby miały zaraz odpaść... sory ale chce mieć troszkę komfortu i wrócić z przejażdżki nawet 15-20 km bez bólu głowy. Jest wstępny plan wsadzenia klap, lub wrzucenia zamiast tylnych puch za x-pipem rezonatorów które miałyby pochłonąć drgania
Jeśli nie uda się nic to wracam do oem, a tego sprzedam dla jakiegoś wariata który lubi taki hardcore ;D

Re: BMW M4 2017
Polecam klapy, zaden rezonator nie da takiego efektu. Do komfortowej jazdy autostrada, rozmow z jakims nadgorliwym policjantem, okazjonalnej jazdy z rodzina na cichym - brzmi jak zwykle auto. Albo do terroru i wtedy ogien 

Ostatnio zmieniony pt mar 12, 2021 11:52 przez Juras, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 109
- Rejestracja: czw lip 13, 2017 23:24
- Auto: BMW M3 E92
Re: BMW M4 2017
Będą próby, jeśli to wyeliminuje tego nieznośnego drona to będę przeszczęśliwy
jak człowiek będzie zmęczony, albo po prostu będe chciał przemieścić się z punktu a do punkt b to będzie pełen komfort, a do zabawy klapka off i jazda 


Re: BMW M4 2017
Mam dalszy plan na wydech, zeby gadal mniej wiecej tak:
https://youtu.be/ucUF-j5xJVk
https://youtu.be/nxGQ9pZHyr0
Tu jest wersja bardziej na bogato. Ja chce poki co zrobic wersje ekonomiczna ale wciaz z MG, za to jak cos mi nie spasuje to chce to zrobic tak, zeby moc doprowadzic praktycznie do niemal identycznego setupu jak na tych filmach. Najlepiej brzmiace f8x ever. Jak ktos sie nie zgadza to czekam na filmik.
Mysle tez o wywaleniu popcornu j.w. Troche zaczyna mi sie nudzic. Moze zredukuje do spadowej ilosci.
https://youtu.be/ucUF-j5xJVk
https://youtu.be/nxGQ9pZHyr0
Tu jest wersja bardziej na bogato. Ja chce poki co zrobic wersje ekonomiczna ale wciaz z MG, za to jak cos mi nie spasuje to chce to zrobic tak, zeby moc doprowadzic praktycznie do niemal identycznego setupu jak na tych filmach. Najlepiej brzmiace f8x ever. Jak ktos sie nie zgadza to czekam na filmik.
Mysle tez o wywaleniu popcornu j.w. Troche zaczyna mi sie nudzic. Moze zredukuje do spadowej ilosci.
-
- Posty: 109
- Rejestracja: czw lip 13, 2017 23:24
- Auto: BMW M3 E92
Re: BMW M4 2017
Dokładnie ten zabieg to najlepsze co możesz zrobić w S55 z dźwiękiem, w końcu brzmi rasowo a nie brzęcząco i pierdząco... Jak dla mnie popcorn jest śmiesznym i sztucznym zabiegiem, dasz w gaz i potem przez 10 sekund pyr pyr pyr... każde auto, nawet jakieś renaulty mają popcorny bo to modne. Jedyny fajny strzał z wydechu powinien być gdzieś przy max obrotach przy zmianie biegu, ewentualnie w mega mocnych autach tzw anti lag, na podtrzymanie ciśnienia turbo.
https://www.youtube.com/watch?v=iywwgTioQlM
https://www.youtube.com/watch?v=iywwgTioQlM
Re: BMW M4 2017
Mi sie te strzaly turbo w ogole nie widza. Nie bedzie ich w moim e36. Za to tutaj brzmia kozacko, w ogole ten dzwiek to jest czysta pornografia, zwlaszcza ten ton przez ulamek sekundy po strzale jak zbiera sie znowu po zmianie biegow.
https://youtu.be/kgmy7PMaNis

https://youtu.be/kgmy7PMaNis
-
- Posty: 109
- Rejestracja: czw lip 13, 2017 23:24
- Auto: BMW M3 E92
Re: BMW M4 2017
Stare silniki BMW brzmiały genialnie, jak M52 tak dobrze potrafi brzmieć, to aż jestem ciekaw jakby brzmiało i jechało S50 na turbie 

- --==maly==----
- Posty: 2510
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: BMW M4 2017
Najlepiej brzmiące 6 cylindrów to było M50 bez vanosa i to najlepiej na seryjnym wydechu.
Re: BMW M4 2017
Nie wiedzialem, ze vanos wplywa na dzwiek. Jednak m3 e36 z jakims eisenmannem mi sie bardziej podoba ale wystarczy do m50 wsadzic barany i jakis sensowny koncowy i jest podobnie. https://youtu.be/JvnZEeCwfXg--==maly==---- pisze: ↑pt mar 12, 2021 23:34Najlepiej brzmiące 6 cylindrów to było M50 bez vanosa i to najlepiej na seryjnym wydechu.
To jest tez MEGA: https://youtu.be/U5jM8P-Wnog
W e36 przed turbo jeszcze wrzucam barany i pewnie bedzie na przelocie mniej wiecej tak, zwlaszcza od 16 sek: https://youtu.be/h2zaoyFyLbE
Re: BMW M4 2017
Samochód znowu w MG. Tym razem w końcu wyrównujemy długość układu wydechowego tak, żeby obie rury od turbin do pierwszego ich łączenia miały tę samą długość:


Ma to brzmieć mniej więcej tak:
https://www.youtube.com/watch?v=GVlPXfXI8nw
https://www.youtube.com/watch?v=sSQ641KGd90
Piszę "mniej więcej" ze względu na niewielkie różnice w budowie pozostałych sekcji układu wydechowego, np. u mnie są rezonowane DP, rezonatory zamiast katów a w powyższych autach nie. Nie ukrywam, że wciąż jest to eksperyment, jeśli z kolei coś mi nie siądzie to za jakiś czas przebudujemy to jeszcze w taki sposób, że w miejscu x/h-pipe za dyfrem, obie rury będą się schodzić do jednej, oryginalny tłumik wyleci a w jego miejsce wstawię tłumik ze zwykłego M2 (seryjny lub wcześniej dłubnięty). Wtedy powinien brzmieć jeszcze bardziej równo i gładko, mniej więcej tak jak tu, na innym tłumiku ale też z jednym wejściem:
https://www.youtube.com/watch?v=ucUF-j5xJVk
https://www.youtube.com/watch?v=nxGQ9pZHyr0
Są gotowe rozwiązania do ściągnięcia z USA za $3.000 + przesyłka ale póki co może obejdzie się jednak bez takich nakładów. Na ten moment cel jest taki, żeby za 10 czy 20% kosztów uzyskać 80 czy 90 % efektu.
Tutaj Active Autowerke, brzmi na tym filmiku ewidentnie lepiej niż na którymkolwiek innym od tego producenta, choć to jest trochę inne rozwiązanie niż ww. ale technicznie cel jest ten sam, wyrównać wydech. Tutaj wg mnie popcorn psuje trochę efekt ale poza tym brzmi trochę jak JZ: https://www.youtube.com/watch?v=OjaZuIuoHJw
Więcej będę wiedział jak odbiorę samochód w przyszłym tygodniu. I od razu wycieczka do Dynosoftu na chipa
Tam też albo całkiem wyłączymy albo zredukujemy popcorn bo w nadmiarze zaczyna mnie irytować. Irytacja ta rośnie też proporcjonalnie do wzrostu liczby łebków nadużywających tego efektu w cywilnych samochodach.
Źródło powyższych materiałów i inspiracji przeróbki wydechu: https://f80.bimmerpost.com/forums/showt ... ?t=1675268

Ma to brzmieć mniej więcej tak:
https://www.youtube.com/watch?v=GVlPXfXI8nw
https://www.youtube.com/watch?v=sSQ641KGd90
Piszę "mniej więcej" ze względu na niewielkie różnice w budowie pozostałych sekcji układu wydechowego, np. u mnie są rezonowane DP, rezonatory zamiast katów a w powyższych autach nie. Nie ukrywam, że wciąż jest to eksperyment, jeśli z kolei coś mi nie siądzie to za jakiś czas przebudujemy to jeszcze w taki sposób, że w miejscu x/h-pipe za dyfrem, obie rury będą się schodzić do jednej, oryginalny tłumik wyleci a w jego miejsce wstawię tłumik ze zwykłego M2 (seryjny lub wcześniej dłubnięty). Wtedy powinien brzmieć jeszcze bardziej równo i gładko, mniej więcej tak jak tu, na innym tłumiku ale też z jednym wejściem:
https://www.youtube.com/watch?v=ucUF-j5xJVk
https://www.youtube.com/watch?v=nxGQ9pZHyr0
Są gotowe rozwiązania do ściągnięcia z USA za $3.000 + przesyłka ale póki co może obejdzie się jednak bez takich nakładów. Na ten moment cel jest taki, żeby za 10 czy 20% kosztów uzyskać 80 czy 90 % efektu.
Tutaj Active Autowerke, brzmi na tym filmiku ewidentnie lepiej niż na którymkolwiek innym od tego producenta, choć to jest trochę inne rozwiązanie niż ww. ale technicznie cel jest ten sam, wyrównać wydech. Tutaj wg mnie popcorn psuje trochę efekt ale poza tym brzmi trochę jak JZ: https://www.youtube.com/watch?v=OjaZuIuoHJw
Więcej będę wiedział jak odbiorę samochód w przyszłym tygodniu. I od razu wycieczka do Dynosoftu na chipa

Tam też albo całkiem wyłączymy albo zredukujemy popcorn bo w nadmiarze zaczyna mnie irytować. Irytacja ta rośnie też proporcjonalnie do wzrostu liczby łebków nadużywających tego efektu w cywilnych samochodach.
Źródło powyższych materiałów i inspiracji przeróbki wydechu: https://f80.bimmerpost.com/forums/showt ... ?t=1675268