BMW M4 2017 /556KM/Apex 20"/Eibach/GiroDisc/MPerformance/Schnitzer

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: BMW M4 2017

Post autor: Juras » śr mar 16, 2022 15:23

Ok, thx.

Po wymianie oleju, przebieg 42kkm. Mialem jutro jechac na wywazanie na Hunterze ale ku mojemu zdziwieniu - dawno tak gladko nie jechala. Nabite bylo 2.8-3.0 bara przez cala zime, co jakis czas ja odpalalem i przestawialem, na bank udalo sie uniknac odksztalcenia opon bo inaczej o takiej jezdzie jw moznaby tylko pomarzyc. Dziwne, bo az tak gladko nie szla jak ja odstawialem, cos tam czuc bylo troche bardziej na kierownicy. Tak czy inaczej - po raz pierwszy od pol roku dostala w palnik :twisted: dobrze bylo sobie przypomniec. Tylne opony nie maja juz tej przyczepnosci co nowe ale jeszcze daja rade. W przyszlym tygodniu robimy nowa ceramike. Do maja musze tylko wymienic plyn hamulcowy i bedzie w pelni gotowa do sezonu.

Obrazek

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: BMW M4 2017

Post autor: Juras » sob mar 26, 2022 15:52

23.03 wymieniony plyn hamulcowy przy przebiegu 42.2kkm.
OE BMW. Zarowno plyn jak i olej wymienione w zaprzyjaznionym warsztacie partnerskim. Czyli poza ASO ale z wszystkimi wpisami do systemu ASO. Przy kolejnej wymianie tych plynow za rok wymienie tez olej w dyfrze i skrzyni biegow.

Nowa ceramika Gyeon, zdjecia pozniej:
https://youtu.be/gUiedFpHt-A

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2508
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: BMW M4 2017

Post autor: --==maly==---- » sob mar 26, 2022 16:06

Uwielbiam powłoki tej firmy.
Co dokładnie położone i jaki koszt?

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: BMW M4 2017

Post autor: Juras » sob mar 26, 2022 17:17

2 letnia, 2.1k pln z felgami, wszystkimi szybami, korekta i konserwacja skor i praniem przednich dywanikow.

Obrazek

Albo nie mialem nigdy az tak kropelkujacej albo nie zwrocilem moze na to wczesniej az takiej uwagi. Wyglada to na zywo po prostu super. Smialo moge powiedziec, ze lakier dalej jest praktycznie jak nowy. Pomijajac, ze przeciez caly przod, progi, dach, lampy i tak maja folie wiec tam jest to oczywistoscia, ze jest wciaz fabryka. Nie ma najmniejszej ryski, wczesniej miala tylko kilka hologramow wiec wystarczyla korekta jednoetapowa.

Natomiast od dawna sa 2 male wgniotki, jedna ma tez 0.5mm odprysk, ale bez wskazania gdzie one sa mozna dlugo szukac albo wcale nie znalezc. Niezle jak na 5 lat i 40kkm.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


JayKay
Posty: 131
Rejestracja: wt wrz 24, 2019 16:25
Auto: M3, 3, GT3

Re: BMW M4 2017

Post autor: JayKay » wt mar 29, 2022 18:26

Mega jest to auto! M4 to jedno z niewielu aut, które nawet w czarnym kolorze nie traci zarysu i dalej wydaje się szerokie

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: BMW M4 2017

Post autor: Juras » wt mar 29, 2022 19:25

JayKay pisze:
wt mar 29, 2022 18:26
Mega jest to auto! M4 to jedno z niewielu aut, które nawet w czarnym kolorze nie traci zarysu i dalej wydaje się szerokie
Dzieki. Tak, np. biala tez fajna ale niepotrzebnie dodatkowo optycznie powieksza auto, ktore i tak juz sporo uroslo wzgledem poprzednich modeli.


Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: BMW M4 2017

Post autor: Juras » pn paź 24, 2022 18:43

Co smacznego jej zalać na kolejny sezon do skrzyni biegów i dyfra? Jakiś Millers do kompletu w silniku? Cena nie gra roli, ma być top.

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: BMW M4 2017

Post autor: Juras » pn lis 07, 2022 10:46

--==maly==---- pisze:
czw cze 03, 2021 10:03
Juras na piasty w żadnym aucie nie stosuje się żadnego smaru bo powoduje nie równe przyleganie i krzywienie tarczy to jest na wszystkich szkoleniach. Co do hałasu to po rozgrzaniu tarcze we wszystkich M3 od E46 halasują/wyją. Co do wibracji u mnie nie ma ale ja mam jeszcze fabryczne tarcze. Znajomy miał wibracje zmienił na nowe OE i zaraz było to samo. Zmienił zaciski na dużo większe z AMG i problem ustąpił. F8X ma bardzo mały klocek który przegrzewa tarczę bo hamuje małą powierzchnią.
Klocek amg vs m3
Obrazek
Badam uwaznie temat swapa hamulcow. Z AMG jest problem taki, ze one sa pod grubsze tarcze. Tu jest pokazany taki swap: https://f80.bimmerpost.com/forums/showt ... ?t=1213690 ale nie pada odpowiedz na pytanie o grubosc. Z informacji, ktore przed chwila otrzymalem wynika, ze trzeba wymieniac klocek odpowiednio wczesniej czego nie moge zaakceptowac. Zwlaszcza, ze jak ktos pisze w linku wyzej, istnieje jakies tam ryzyko ich poluzowania jesli sie tego nie dopilnuje.

Obecnie rozwazam swap na EBC 400x36mm z M2 competition + klocek EBC bluestuff i wtedy albo zamowie 6cio tloczkowe zaciski z Panamery (https://lowride.pl/produkt/big-brake-ki ... 7-f80-f82/) albo zlote 6cio tloczkowe, ktore fabycznie byly w ceramice w M4.

W obu przypadkach to oczywiscie fabrycznie nowe brembo. Przy czym niestety nie ma pewnosci na ten moment, czy zaciski od Panamery podejda pod 19" a koniecznosc zastosowania adaptera powoduje, ze roznica do zlotych zaciskow M4, na które dostałem dobry rabat, robi sie chyba zbyt mala by oplacalo sie kombinowac. Zlote ciasno ale podchodza pod 19" i sa mniejsze wiec zmniejsza wzrost masy nieresorowanej. Niestety nawet przy zlotych to +2-2.5kg na kolo. Przy ceramice kompensowana przez nizsza mase tarcz. Niemalo, na szczescie to nie jest masa rotujaca. Nie wiem jak w porownaniu do Panamery ale porownujac do AMG to powierzchnia klocka w zlotych zaciskach jest jeszcze nieznacznie wieksza. Do tego jesli samochod nie jezdzi zima to pozytywnie kilka osob ocenialo demontaz przednich oslon hamulcow ze wzgledu na poprawe chlodzenia. Oprocz tego niewiele ale jednak cos tam waza.

To jest temat raczej na kolejny sezon. Wg mojej wiedzy taki zestaw bedzie robil swietna robote, a poprawa wzgledem obecnego bedzie ogromna. Przy czym jesli znalazlbym jakis sensowny zacisk 6cio tloczkowy pod standardowe tarcze 380mm to pewnie pojde ta droga. Korzysci plynace dla mnie w konkretnym przypadku tego auta z powiekszenia tarcz beda niewielkie a jednak masa i koszt zakupu istotnie nizsze. Poza tym jak w kazdym wypadku upychania zaciskow na styk wzgledem felgi istnieje ryzyko jej uszkodzenia przez dostajace sie pomiedzy nie kamyczki. CDN

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2508
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: BMW M4 2017

Post autor: --==maly==---- » wt lis 08, 2022 18:55

Nie wiem znajomy jeździ tak już 2 lata zrobił z 50 000 km i nic się z tym nie dzieje. Nie słyszałem żeby wymieniał wcześniej klocki.
Poza tym dobre klocki do AMG są bardzo tanie bez problemu kupi się coś za 300-500 zł.

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: BMW M4 2017

Post autor: Juras » śr lis 09, 2022 21:31

Chyba, ze byly jakies inne wersje tych zaciskow ale nic o tym nie wiem. EBC bluestuff, ktore tam bym widzial sa blizej 1.5k wiec wyrzucenie w pewnym momecie polowy tej kwoty ot tak nie wchodzi w gre.

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: BMW M4 2017

Post autor: Juras » sob lis 19, 2022 12:40

Gotowa na zimowanie. Pozostaje tylko dobic opony cisnieniem do postoju. Dokladnie umyta, quick detailer, zakonserwowane skory, wyprane dywaniki i zalana pod korek VP 100.

Przebieg 44kkm, czyli 2kkm od ostatniej wymiany oleju. To jest ok 30-35gr za 1km tylko za to, bo oczywiscie po zimie od razu na wymiane. Olej bedzie ten sam, Millers CFS 5w40 NT+ i do kompletu zamowie od razu Millers CRX LS 75w140 NT+ do dyfra oraz CRX 75w80 NT+ do skrzyni biegow. Oczywiscie do tego hamulce jw. Wiec kroi sie grubszy serwis przed kolejnym sezonem.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Zdjecia takie sobie, na szybko po odbiorze z myjni ale dokumentacyjnie wrzucam. Wizualnie zero zuzycia przez ten sezon. Stan jest na tyle zblizony do nowego jak tylko to mozliwe w przypadku niedlugo 6cio letniego auta, ktore nie przestalo od poczatku pod pokrowcem, tylko zrobilo ponad 40kkm.

Chodzi mi po głowie coś innego, gdzie na stage 2 można osiągnąć okolice 700-800KM (np. M8 albo 991t) lub ewentualnie R8. Na dzisiaj nie mogę sobie pozwolić na taki dodatkowy samochód, natomiast nie wyobrażam sobie na chwilę obecną, że miałbym ją sprzedać. Nie ma opcji. :wink:

Przemooo
Posty: 440
Rejestracja: pn lis 12, 2012 22:50
Lokalizacja: GST

Re: BMW M4 2017

Post autor: Przemooo » czw gru 29, 2022 21:01

No jest laleczka, ma zdecydowanie dla mnie lepsze proporcje niż aktualne M4.
Może przeoczyłem ale nie lepiej zrobić Stage2 u siebie? Będzie jeździć już grubo.
Co do oliwy to w skrzyni manualnej bym pozostał przy OEM oleju, zwłaszcza że po torze nie śmigasz.

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: BMW M4 2017

Post autor: Juras » czw gru 29, 2022 22:23

Dzieki Przemo. Moja ma juz stage2 ale to jest 560KM. Wszelkie dalsze modyfikacje to juz zabawa z wymiana turbin i/lub etanolem. 800KM to juz sporo w tym aucie jesli chodzi o wytrzymalosc. M8 czy 991 turbo maja wieksze silniki, inna moc wyjsciowa i stage 2 przesuwa je w przedzial 700-800 bez wiekszego problemu, zwlaszcza M8. Fajny jest tez McLaren 570 ale tam juz wchodza rozwazania o awaryjnosc bo zdania sa podzielone. Tak czy inaczej, kazde z tych aut oprocz wiekszej mocy dostarcza jednak inny poziom wrazen.

Mozesz rozwinac dlaczego uwazasz, ze olej OEM do skrzyni bedzie lepszy niz Millers?

ODPOWIEDZ