BMW M4 2017 /556KM/Apex 20"/Eibach/GiroDisc/MPerformance/Schnitzer

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2510
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: BMW M4 2017

Post autor: --==maly==---- » czw cze 17, 2021 00:16

Zobacz na tabliczkę znamionową fabryczne PSS są 92 bez XL specjalnie szukałem zdjęć nowych m3 i m4 F8x. Mi w zeszłym roku jeździło się tak sobie tragedii nie było ale jak opony poleżały mimo że rocznik 2020 już są twardsze niż w zeszłym roku i na koleinach była lekka walka co mnie strasznie irytuje. Sam bym nie pomyślał o tym gdyby nie problem z koleinami. Poczytałem trochę o tym i nośność ma spory wpływ na zachowanie auta.

metalurg
Posty: 160
Rejestracja: wt kwie 28, 2009 03:29
Lokalizacja: Łódź

Re: BMW M4 2017

Post autor: metalurg » czw cze 17, 2021 02:22

Możesz powiedzieć jaka różnica na sprężynach Eibach Pro Kit V2 względem OEM? Mam również adaptacyjne zawieszenie i zastanawiam się jak to wpłynie na taki setup. Zastanawiam się też nad KW HAS, które wydaje się identyczne jak BMW M Performance HAS, a dwukrotnie tańsze. Ale może wystarczy Eibach. Co ciekawe, są też różnice w wysokości między V1 i V2. W tym wątku jest dobrze widoczne porównanie:

https://f80.bimmerpost.com/forums/showt ... 607&page=2

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1086
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: BMW M4 2017

Post autor: Juras » czw cze 17, 2021 06:48

--==maly==---- pisze:
czw cze 17, 2021 00:16
Zobacz na tabliczkę znamionową fabryczne PSS są 92 bez XL specjalnie szukałem zdjęć nowych m3 i m4 F8x. Mi w zeszłym roku jeździło się tak sobie tragedii nie było ale jak opony poleżały mimo że rocznik 2020 już są twardsze niż w zeszłym roku i na koleinach była lekka walka co mnie strasznie irytuje. Sam bym nie pomyślał o tym gdyby nie problem z koleinami. Poczytałem trochę o tym i nośność ma spory wpływ na zachowanie auta.
Obrazek
Dopuszczaja i tak i tak. Przy czym na tyl tylko 100 XL, takie tez mam wiec i na przod sa do kompletu.
Bede to obserwowal, do tej pory nie mialem z tym problemow.

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1086
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: BMW M4 2017

Post autor: Juras » czw cze 17, 2021 07:09

KW to tutaj to samo co BMW. Fajny bajer ale 95% raz ustawia i zapomina. Plus taki, ze faktycznie mozesz sobie ustawic idealnie jak chcesz. Ale Eibach dla mnie jest idealny. Nie wiem dlaczego tak auto nie wyjechalo z fabryki, zwlaszcza, ze chyba wlasnie Eibach dostarczal oryginalne choc nie jest to info potwierdzone.

Tu masz glowny watek o Eibachu:
https://f80.bimmerpost.com/forums/showt ... ?t=1023275

W tym moj post po tym jak doktoryzowalem sie w tym calym balaganie o co chodzi w roznych wersjach nim sciagnalem V2 z USA:
https://f80.bimmerpost.com/forums/showp ... tcount=978

Przy czym niewykluczone, ze jak kupisz po prostu od polskiego przedstawiciela europejska wersje tez wszystko bedzie ok ale ja wtedy dostrzegalem w tym jakies ryzyko, ze nie bedzie idealnie tak jak chce.

Przed/tuz po/jak juz w pelni osiadly:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

metalurg
Posty: 160
Rejestracja: wt kwie 28, 2009 03:29
Lokalizacja: Łódź

Re: BMW M4 2017

Post autor: metalurg » czw cze 17, 2021 11:52

Nieźle wgryzłeś się w temat. Wygląda na to, że do M3 rzeczywiście V1 będzie lepsze, V2 mogą być za niskie. A jak Ci się jeździ po obniżeniu? Jakieś różnice w komforcie, sztywności?

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1086
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: BMW M4 2017

Post autor: Juras » czw cze 17, 2021 12:09

Byc moze gdyby ktos to jakos dokladnie zmierzyl to jakas roznica by wyszla. Ale w praktyce ja nie odczuam zadnej. Na poczatku tylko mam wrazenie, ze byly twardsze, na sport+ podskakiwala lekko na autostradzie ale pozniej sie ulozyly. Komfort jak dla mnie ten sam, nigdy tez o nic nie zahaczylem zderzakiem, przechodzi przez wszystkie progi i podjazdy, edc dziala, itp. A jednak auto wyglada inaczej. Ta szpara jest idealna, rowna, nie podoba mi sie jak gubi w tym aucie proporcje przez dalsze doglebianie. To nie e36. Mozna powiedziec: mod doskonaly. Nie mam pojecia dlaczego tak nie wyszla z fabryki, bzdura jakas totalna. Faktycznie, v2 w sedanie moze Ci przyglebic tyl. Ja wzialem w coupe v2 m.in. dlatego, ze bylo kilka historii z podwyzszeniem tylu. :573:

metalurg
Posty: 160
Rejestracja: wt kwie 28, 2009 03:29
Lokalizacja: Łódź

Re: BMW M4 2017

Post autor: metalurg » czw cze 17, 2021 13:31

Też takie obniżenie mi się podoba, większe w F80 wygląda już trochę groteskowo i na pewno utrudni jazdę na codzień. Biorę V1 w takim razie, do M3 wpasuje jak ulał. A dystanse? Dałeś 15 mm przód i tył? Możesz jakieś polecić?

Myślę jeszcze nad tym czy przy szerokości felgi 20" (chyba 9,5" mam z przodu) nie będzie tarło przy skrętach? Tam są ze 2 mm przejścia przy skręconych kołach. Alternatywa to 19", bo i tak docelowo wolałbym inne niż 666M, ale właśnie opony nowe kupiłem, więc szkoda kasy na takie kombinacje w tym momencie.

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1086
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: BMW M4 2017

Post autor: Juras » czw cze 17, 2021 14:02

Chcesz sie zamienic? Jakie masz opony? M666 ma takie same parametry co M437 oprocz srednicy. 9" et29 i 10" et40. Nic nie trze przy 15mm wszedzie, tez Eibach.

metalurg
Posty: 160
Rejestracja: wt kwie 28, 2009 03:29
Lokalizacja: Łódź

Re: BMW M4 2017

Post autor: metalurg » czw cze 17, 2021 23:06

Opony PS4S, ale nie, M437 nie podobają mi się :) A dystanse jakiej firmy wziąłeś? Eibach czy jakieś polskie? Komplet Eibachów na dwie osie kosztuje tyle co sprężyny:
https://allegro.pl/oferta/dystanse-eiba ... 0451049879

A co do felg, to podobają mi się te:
https://www.youtube.com/watch?v=Ajlgq5bObYw&t=979s

Tylko, że komplet 12k dolarów. omg
Ostatnio zmieniony czw cze 17, 2021 23:35 przez metalurg, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2510
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: BMW M4 2017

Post autor: --==maly==---- » czw cze 17, 2021 23:27

Nie ma na przód 19 z 96Y i XL.
Przód masz 19 255/35r19 92Y
Nawet przy 20" obniżona jest nośność na 94Y XL gdzie większość w tym rozmiarze ma 98.
Musisz mi zaufać że różnica jest duża.
W nowym G80 jest to samo

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1086
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: BMW M4 2017

Post autor: Juras » pt cze 18, 2021 07:29

Przeciez jest na tym zdjeciu, ktore wkleilem powyzej, po lewej stronie. Co prawda nie Y a V ale dopuszczaja 96 i XL a robia z homologacja z dokladnie 96Y XL. Przeciez nie twierdze, ze nie zmyslasz :wink: po prostu mam inne doswiadczenia, nie mam i nie mialem z takimi oponami zadnych problemow, jezdza dokladnie tak jak chce. Choc rzadko jezdze po koleinach. Ale dzieki za info bo jak kiedys zaobserwuje cos niepokojacego to bede mial na uwadze jaka moze byc przyczyna.

Obecne co prawda nie maja homologacji ale poprzednie mialy i z tego co pamietam kupilem identyczne co do joty pss, na jakich wyjechala z fabryki. * to homologacja:

Obrazek

Tak czy inaczej - ps4s dzieli przepasc do pss jesli chodzi o trakcje tylu po zuzyciu. Obecne maja rok i 6mm. Pss bylyby juz bardzo sliskie. Wszystko git, nie chce zadnych szerszych ani polslickow nawet jesli kleilyby jeszcze lepiej. Przy 560KM maja trakcje wtedy kiedy maja miec, bardzo sprawnie potrafia przyspieszac spod swiatel, itp. Ale nie ma tez problemu postawic ja bokiem. Nie zamierzam na ten moment kupowac niczego innego niz ps4s, po prostu ideal.

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2510
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: BMW M4 2017

Post autor: --==maly==---- » pt cze 18, 2021 09:08

255/35r19 96Y XL z gwiazdką to opony z homologacją ale na tył do E46 M3. 96V XL to zimowa która naturalnie jest bardziej miękka. Tak jak ci pisałem mocno ten temat A teraz po zmianie na odpowiednie jestem zdziwiony jak duża róznica jest w komforcie choć już same PS4 są dużo lepsze od PSS.

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1086
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: BMW M4 2017

Post autor: Juras » pt cze 18, 2021 09:34

--==maly==---- pisze:
pt cze 18, 2021 09:08
255/35r19 96Y XL z gwiazdką to opony z homologacją ale na tył do E46 M3. 96V XL to zimowa która naturalnie jest bardziej miękka. Tak jak ci pisałem mocno ten temat A teraz po zmianie na odpowiednie jestem zdziwiony jak duża róznica jest w komforcie choć już same PS4 są dużo lepsze od PSS.
Ok.Tu z kolei jesli chodzi o komfort to nie widze roznicy pss vs ps4s. Tylko trakcja.

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2510
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: BMW M4 2017

Post autor: --==maly==---- » pt cze 18, 2021 13:16

Bo PSS jeżeli fabryczne to miałeś 92Y bez XL :)
Ten przód w F8X jest nie typowy bardzo a w nowym znowu zostawili 19 z przodu dla komfortu a tył już 20" żeby było stabilnie.

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1086
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: BMW M4 2017

Post autor: Juras » pt cze 18, 2021 14:41

--==maly==---- pisze:
pt cze 18, 2021 13:16
Bo PSS jeżeli fabryczne to miałeś 92Y bez XL :)
Ten przód w F8X jest nie typowy bardzo a w nowym znowu zostawili 19 z przodu dla komfortu a tył już 20" żeby było stabilnie.
To jest tylko mozliwe pod warunkiem, ze ASO popelnilo blad. W tym aucie zmieniam fabryke tylko jesli mam solidne podstawy. Wtedy zamowilem zgodnie z moim przeswiadczeniem, ze zamawiam to samo co bylo. Fragment faktury z postu powyzej to zamowiona przeze mnie opona po zlapaniu gwozdzia w jednej z tych, ktore ASO na gwarancji wymienilo bo bily. Jesli jest jak piszesz a oni sie machneli to taki mogl byc efekt :wink:

ODPOWIEDZ