BMW M5 E39 2002r Oxford Green 2

Oferty sprzedaży samochodów BMW ///M i podobnych
Konrad95x
Posty: 567
Rejestracja: wt sie 25, 2009 21:28
Auto: M5
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

BMW M5 E39 2002r Oxford Green 2

Post autor: Konrad95x » śr sty 01, 2014 18:02

Zdecydowałem się. Auto co po niektórym dobrze znane, teraz z żalem być może zmieni właściciela. Na chwilę obecną jeszcze nią jeżdżę, na wiosnę wrócę na jednoślad. Dlatego oficjalna sprzedaż dopiero za ok .2 miesiące. Poza tym jest brudna :) ... Dziś trochę wolnego czasu zatem napracowałem się nad opisem. Wiem jak w Polsce się szuka eMy dlatego obszernie starałem się przedstawić moją sztukę przedstawić. Przepraszam za nadmiat tekstu :) Zdjęcia później, sprecyzowane niżej:

HISTORIA niniejszego modelu E39 M5 :

Auto sprowadzone z Niemiec w sierpniu 2008 bezpośrednio od I właściciela z udokumentowanym przebiegiem 152.000km. UWAGA! Auto bezwypadkowe i bezkolizyjne 100% elementów nadwozia jest dziewicze i nie rozbierane. W Niemczech serwisowane w salonie ASO http://www.autohaus-fritze.de/default.asp" onclick="window.open(this.href);return false; ,w którym zostało zakupione. Elementy metalowe poza maską posiadają w okolicach 105-140uM grubości powłoki lakierniczej. Poniżej listew drzwi auto było prawdopodobnie w Niemczech odświeżane samym klarem, co wprawne oko dostrzeże pod listwami progowymi. Auto kupowałem ze świadomością korozji jednego narożnika maski, przez co maska została wymieniona i polakierowana. W Polsce jestem pierwszym ,jedynym właścicielem i użytkownikiem auta. Auto do dnia dzisiejszego pozostaje dalej bezwypadkowe i bezkolizyjne. Aktualny przebieg 218.000km i wciąż rośnie. Auto w środku i pod maską utrzymane pedantycznie, pachnie specyficznym zapachem nowego BMW. Przedni zderzak został polakierowany na nowo w 2009 po usunięciu przedniej tablicy (poza tym posiadał mnóstwo odprysków). Auto 90% przebiegu w Polsce zrobiło po trasach, w mieście używane sporadycznie dzięki czemu nie jest wymęczone i wyeksploatowane. Auto było hamowane w zeszłym roku wynik: 391KM.
Zajmuję się dystrybucją części motoryzacyjnych i posiadam własny serwis, w związku z powyższym nigdy nie pozostawiłem auta dłużej niż na kilka minut w celu dokonania czynności serwisowych czy naprawczych w "innym zakładzie". Wbrew ogólnemu obiegowi opinii, nie chcąc uogólniać i krzywdzić -nie posiadam poszanowania dla czynności wykonywanych w stacjach ASO.
Dzięki czemu mam pewność ,że auto nigdy nie było niechlujnie konserwowane, rozkradzione czy też zaniedbane. Poniżej zamieszczam wyciąg co od 2008r zostało przeze mnie przy samochodzie zrobione:

Data Przebieg Wykonane czynności:
paźdz.2008 152800 -nowe sprzęgło kpl LUK
- nowe koło dumasowe LUK
- uszczelniacz mostu (atak)
- wymiana płynu chłodniczego
- wymiana SAF-XJ (most)
- wymiana oleju skrzynia
- wymiana układu transmisyjnego INA/CONTI
- kpl filtrów
- olej siln. 10W60 CASTROL EDGE
- drążek środkowy TRW
- czujnik PDC (przód LW)
- tuleje pływające tył LEMF
- serwis układu klimatyzacji
(wymiana oleju, uzupełn R134)
- łączniki stab. (przód) LEMF
- czujnik PDC (przód LW)
- kontrola wyważenia wału
- świece zapł. NGK
- przepływomierze BOSCH
- sondy regulcyjne BOSCH
- łoż.podpory wału NTN
- łoż.wałka sprzęgłowego NTN
- uszczelnia wybieraka CORT
Kwiec.2009 164000 - tarcze P ZIMMERMANN
- klocki ham.JURID AS
- wymiana płyn ham. ATE RACING
- kpl filtrów
- olej 10W60 CASTROL EDGE
- wymiana pompy paliwa
Maj.2009 180000 - mocowania amort. P (OE)
- mocowania amort. T (OE)
- instalacja zawieszenie BILSTEIN B14
- lakierowanie maski i zderzaka P
- kontrola zaw. 80/70% (ustawienie drogowe)
- wymiana nerek (black chrom)
- geometria zawieszenia

Sierp.2011 205900 - olej silnikowy 10W60 CAS
- kpl filtrów
- nowy drążek środkowy TRW (reklamacyjna wymiana)
- termostat ukł.chłodzenia WAHKER
- swiece zapłonowe NGK
- nowe żarniki D2S PHILIPS
- polerowanie szkieł reflektorów
- wymiana olej skrzynia
- wymiana SAF-XJ (most)
- wymiana czujnika temp.
Marzec.2012 209000 - łączniki stab. T (MEYLE wzmacniane metal.)
- łączniki stab. P (MEYLE wzmacniane)
- poduszki stab. P OE
- wymiana pompy wspomagania
- wymiana przewody wspomagania (powrotnego)
- płukanie i wymiana płynu ATF (układ wspom.)
Kwiec.2012 210500 - wymiana wahaczy x2 (tył P) LEMF
- wymiana łącznik zwrotnicy TP
- wymiana zwrotnicy TP
- wymiana tuleji pływ. TP LEMF
- wymiana łożyska koła TP FAG
- geometria zawieszenia
Lipiec.2012 212000 - wahacz PL (wygięty) MEYLE wzmacniany
- nowy drążek środkowy TRW (reklamacyjna wymiana)
- tarcze P ZIMMERMANN
- klocki P JURIS AS
- wymiana płyn ham. ATE RACING
- kontrola zaw. 80/70% (ustawienie drogowe)
- kontrola hamulcy 4,7/4,7
Paźdz.2012 212500 - wymiana uszczelnień solenoidów VANOSów
- wymiana odm silnika
- wymiana nadkola PP-część przednia
Maj.2013 212800 - wymiana rozrządu kpl.
- wymiana uszczelnień silnika (góra+przód)
- regeneracja i kontrola VANOSów
- prewencyjna regeneracja alternatora (BOSCH)
- wymiana płynu chłodzacego
- wymiana układu transmisyjnego INA
- wymiana oleju 10W60 CASTROL
- filtr oleju
- czyszczenie silnika (góra+rozrząd+górna miska)
Czerw.2013 212900 - wymiana panewek korb. (OE)
- prewencyjna regeneracja rozrusznika (BOSCH)
- wymiana uszczelnień silnika (dół)
- regeneracja przekładni ślimakowej ukł.kierowniczego
- wymiana płynu ATF (LQM)
- czyszczenie silnika dół
- wymiana oleju 10W60 LQM
- filtr oleju
- zastosowanie MoS2
- wymiana końcówki kier. OPTIMAL
- wymiana moc.amort. P (OE)
Listop.2013 216000 - wymiana wahaczy przednich x3
(2x OPTIMAL, 1x MEYLE HD)
- wymiana obejmy wyd. (L)
- naprawa tunera radiowego
(dołożenie przetwornicy napięcia)
Kwiecień 2014 - Detailing w CARSPA
- nowe hamulce tył ZIMMERMANN FORMULA


To wszystko robione osobiście co powoduje, że znam każdy szczegół, każdą śrubkę tego pojazdu jak własną dłoń.

Jak widać wykonywane same naprawy i wymiany eksploatacyjne poza jedną poważniejszą: Auto posiada odbudowany silnik po problemie z panewką. Sam koszt w BMW za rozrząd w S62 to 12300zł + kolejnych kilka tysięcy za doł silnika. Generalnie każde S62 ,które w życiu widziałem wymaga wymiany elementów rozrządu po przebiegach 150kkm+.Pomimo normalnej pracy jednostki (i brak sympomów usterki pozacierane są napinacze, powyciągane łańcuchy i pourywane mocowanie plastikowych łyżew.) UWAGA! Silnik nie był zatarty, zniszczony czy coś podobnego. Zwykłe/niezwykłe zużycie panewki trzeciego korbowodu i wymiana (standard w S62 jak się oczytałem na ten temat po fakcie). Przy okazji rozrząd i cały osprzęt silnika.
Koszty takiej wymiany w całóści z materiałami w ASO to ponad 20.000zl. (używany motor można kupić za 15.000 – jednakże używkę miałem pod maską :) ) Ten silnik ma to już za sobą. Oczywiście cała dokumentacja zdjęciowa z przebiegu prac do wglądu. Przy okazji został odszlamiony silnik. Pojazd cały przebieg 212.000km zrobił na renomowanej marce oleju przez BMW, to co wyczyściłem ręcznie z silnika nie nadaje się do opisu lecz tylko zo zobaczenia. Po wyczyszczeniu silnika i zmiany oleju na bardziej zaawansowany technologicznie efekty spostrzegłby nawet laik po odczycie temperatur oleju osiąganych przy bardzo dynamicznej jeździe.

Aktualnie auto posiada rozpoczęte okresy gwarancyjne na wady materiałowe lub/i producenckie na niniejsze podzespoły od daty ich zakupu i wymiany w pojeździe wg w/w harmonogramu:

przekładnia ślimakowa 12 miesięcy
alternator 12 miesięcy
rozrusznik 12 miesięcy
wahacze OPTIMAL 36 miesięcy
wahacze MEYLE HD 48 miesięcy
wszystkie elementy mechaniczne rozrządu 24 miesiące
łączniki stabilizatorów MEYLE HD 48 miesięcy
wahacze LEMFORDER 24 miesiące
łożyska FAG 24 miesiące
akumulator BOSCH S5 24 miesiące - liczone od lipca 2013



Kilka CIEKAWOSTEK o w/w modelu:

założone progresywne regulowane zawieszenie BILSTEIN B14 (up-side down) jest w pełni rozbieralne i dożywotnie już nie musisz się martwić o jego ewentualną wymianę (regeneruje się lub wymienia tylko poszczególne elementy) na chwilę obecną zawieszenie jak nowe i zakonserwowane na zime.
Założone wahacze przednie MEYLE HD poza wydłużonym okresem gwarancyjnym posiadają konstrukcyjnie zmodernizowaną tuleję która już nie zrywa się jak oryginał.
Łączniki stabilizatora MEYLE HD poza wydłużonym okresem gwarancyjnym posiadają znacząco poprawioną sztywność całego elementu poprzez zastosowanie grubszych prętów oraz wzmocnionych koszyczków jabłuszek.

W cenie auta poza oryginalnym kompletem felg, dodaję komplet felg 8,5"/10" z oponami typu semi-slick (tył NOWE FEDERAL RS-R , przód FZ-201 ok. 50%).

Przerobiony układ wydechowy. Tłumik środkowy zastąpiony X-pipem wykonanym w firmie EL-TEC ze stali nierdzewnej. Wydechy końcowe posiadają powiększone komory dekompresyjne o ~35% i zastąpione oryginalne wygłuszenie stalową matą (identyczną jak stosowana w motocyklowych wydechach Termignoni, przez co wydechy mniej się nagrzewają. Auto pracuje głośniej niż fabrycznie jednakże nie "wydziera się" jak na sportowym wydechu ale podkreśla subtelne bulgoczące brzmienie V8. Jak wspominałem auto mi służy również do podróżowania z rodziną po europie i głośne wydechy odpadają. Zostały wymienione końcówki wydechu i polakierowane zgodnie z tonem auta BLACK SCHADOW.
Pojazd jest wyposażony w układ doładowania dynamicznego i wysoko przepływowe filtry panelowe K&N zbudowany w oparciu http://www.beastpower.com/p/bmw/active- ... -BE39M-CAI" onclick="window.open(this.href);return false; co zdecydowanie odczuwa się przy prędkościach 160-200km/h+. Na tych filtrach przy zdejmowaniu nogi z pedału gazu (zamknięciu przepustnc przy wysokich prędkościach) zaświeca się kontrolka CHECK ENGINE. Komputer informuje o wykroczeniu poza dopuszczalną skalę zakresu pomiaru przez przepływomierze. To nie jest usterka. Po kilku odpaleniach silnika kontrolka gaśnie. Po zastosowaniu zwykłych filtrów informacja nie występuje. Jest to informacja o podatności tak zmodyfikowanej jednostki na zmianę map wtryskowych i podniesieniu momentu o kolejne kilkadziesiąt nM. Zalecam jednak takowy tuning przez wyspecjalizowane zakłady zajmujące się takimi jednostkami. Domowego tuningu zdecydowanie odradzam, jak również w warsztatach ,które nie posiadają doświadczenia z S62.
Pojazd posiada elegancko i dyskretnie zamontowane CB pod dolnym lewym schowkiem, zaś przewód antenowy jest ukrywy w progu auta. Krótko mówiąc CB a stałe. Antena ukryta w bagażniku.
Sprzęt audio dotknęła ostatnio klasyczna usterka tunera radiowego i wysadzoną końcówkę mocy.
Aktualnie układ zmodyfikowano i zabezpieczono: Założono 4 odseparowane końcówki mocy chłodzone dodatkowym radiatorem a cały układ został zasilony z dołożonej przetwornicy napięcia na z 12 na 18V. Teraz gra dużo lepiej a tuner został zabezpieczony przed ponownym defektem.
Auto było mierzone RACE LOGICiem w sprzyjających zimowych warunach co jest udokumentowane gdzieś na forum :),zachęcam do lektury -na oponach typu semi-slick:
0-100km/h 4,9s
100-200km/h rozpoczynane na 3 biegu: 11,2s.

WYPOSAŻENIE I PODSUMOWANIE:
nr VIN to GJ22407 (końcowka produkcji E39 M5 po wszystkich możliwych modach etc)

SERYJNE:
Automatycna klimatyzacja dwu strefowa
10 poduszek powietrznych
Duża kolorowa navi MK3 16:9
alarm fabryczny BMW
oczywiście wszystko co wychodziło w aucie w elektryce jest w elektryce
elektryczne, podgrzewne fotele+ pamięć
delikatna czarna tapicerka skórzana Nappa fotele SPORT
tytanowe wykończenie wnętrza
home link (wbudowany pilot do 3 bram garażowych)
podwyższenia do przewożenia dzieci bez fotelika (pow.7 roku życia) rozbudowane na tylnej kanapie
schowek na narty
rozkładana i dzielona tylna kanapa
boczne rolety w drzwiach tylnych
audio professional
elektryczna tylna roleta
zmieniarka na 6CD
system DSC
wszystkie lusterka fotochromatyczne
telefon BMW SIEMENS – mogę dorzucić oryginalny moduł i antęnę Bluetooth ,(do podłączenia brakuje przejściówki)
szklany szyberdach
system Park Distance Control /przód + tył/
moduł TV (telewizja analogowa)
czujnik zmierzchu
czujnik deszczu
kontrola ciśnienia w oponach

DOPOSAŻONE:

system doładowania dynamicznego i wysoko przepływowe filtry K&N,
progresywne zawieszenie up-side down: BILSTEIN z linii B14 (koszt zakupu 5000zł/kpl),
przetwornica napięcia audio 18V i 4 niezależne końcówki mocy,
system RADIA CB ,
rozpórka przednich kielichów,
X-pipe (+mod.wydechów końcowych),
dodatkowy komplet felg z oponami semi-slick,
nerki ciemny chrom

Auto generalnie zasuwa ponad przeciętnie a odpowiednio zestrojone do sportu osiąga wyniki na track dayach lepsze niż nie jedno M3.

Skąd taka wycena tego pojazdu?:

auto bez wypadkowe i bezkolizyjne (unikat jak na już 12-letnie M5)
pojazd dofinansowany absolutnie bez awaryjny (w porównaniu z nowszymi wciąż taniejącymi modelami serii M)
pojazd (wzgędnie) nie bierze oleju jak klasycznie M5 -używając auta na co dzień od wymiany do wymiany (interwał 15.000km) dolewam ok. 1 litra
stan wnętrza oceniam na przebieg 100.000km mniejszy
kosztorysy i wykonane czynności w ostatnim okresie to 1/3 całej wartości pojazdu, dlatego argumentacje ,że M5 E39 zaczynają się od 40.000zł do mnie nie przemawiają.
Pojazd bez najmniejszego wycieku, luzu czy innego defektu i tym podobnych
komora silnika (jak nowa) wycierana do sucha po każdym mokrym przejeździe (wiem, wiem przesada, ale efekt cieszy oko każdorazowo gdy podnoszę maskę :)).


Dlatego jeśli nie stać Cię na ten egzemplarz ja również nie chcę aby trafił w Twoje ręce.


Co na chwilę obecną będzie robione w aucie na wiosnę?

wymiana uszczelki drzwi kierowcy
pełen serwis układu klimatyzacji
wymiana czujnika PDC
pękła kratka nawiewu centralnego w konsoli
(czasami) włącza się bez przyczyny fabryczny alarm BMW ,kiedy jest uzbrojony (szukam przyczyny)
zaczęła świergolić tylna półka (kwestia wygłuszenia)

Cena auta na wiosnę po wykonaniu powyższych czynności 75.000zł
Cena nie jest wygórowana proponuję przejrzeć ebay i mobile gdzie za przeciętny model poliftowy ceny zaczynają się od 14000E, fajne świeże sztuki 20.000E+.Które zazwyczaj wymagają wymian eksploatacyjnych. W tym modelu M wymiana hamulcy na 1 osi zaczyna się od 2000zł, nie wspominając o innych drogich tematach i bolączkach w E39.

Na miejscu dla zainteresowanego udostępniam serwis do oględzin pojazdu, czujnik lakieru i tester diagnostyczny BOSCH KTS540.

Pojazd miał w październiku profesjonalną sesję zdjęciową, czekam aktualnie na jej efekty ,które natychmiast umieszczę na forum. Aktualnie dla zainteresowanych mogę pozbierać i przesłać zdjęcia jak wyglądało auto na przestrzeni czasu od 2008r. Na chwilę obecną nie wystawiam jeszcze auta na portalach. W razie dodatkowych pytań proszę je kierować na konrad@ktd.waw.pl lub bezpośrednio 502-605-071 (po godz. 18:00). Auto sprzedaję z powodu inwestycji poza tym w sezonie właściwie przestałem nią jeździć gdyż zamknęli most grota i jeżdżę tylko motocyklem.


FAQ ,zanim zadzwonisz:

1. Auto nie posiada ,żadnych wycieków z silnika, skrzyni, pomp czy mostu.
2. Test przepływomierzy wychodzi poprawie.
3. Aktualnie zanikają przy niższych temperaturach otoczenia 3 piksele na desce rozdzielczej (temperatury na zegarach) . Można to poprawić w sobotni wieczór.
4. Regulacja i samo poziomowanie reflektorów działa bez zarzutu po każdym odpaleniu auta.
5. Auto nie posiada problemu z synchronizatorem 2 biegu
6. W aucie nawet po tygodniowym postoju nie klekoczą przy odpalaniu VANOSy ani szklanki (popychacze hydrauliczne).
7. Tak – jest malutkie ognisko korozji pod klapką wlewu paliwa (kosmetyka)
8. Brak jakichkolwiek ognisk korozji na całej budzie.
9. Podwozie zabezpieczone fabrycznie w całości i bez jakichkolwiek braków.
10. Spalanie minimalne jakie osiągnełem 10l maksymalne 36l na 100km. Przeciętne na co dzień 15l (mieszane), dynamicznie po trasie 12,5l. Po wymianie rozrządu zdecydowanie poprawiła się kultura pracy i spadło spalanie.
11. Samochód sporadycznie 1-2 w roku używany amatorsko na track day'ach. Nigdy żadnej przygody czy katowania pojazdu.(jedynie jazda na czas)
12. Skrzynia, most i wał zero luzów, zero szumów.
13. Auto kontrolowane komputerem diagnostycznym co kilka miesięcy nie wykazuje ,żadnych dziwnych i nie usuwalnych błędów jakiegokolwiek z układów.
14. Brak luzu w układzie kierowniczym (częsty problem w E39 na przekładni ślimakowej w centralnym położeniu).
15. Oryginalne felgi 18" bez najmniejszej ryski na każdym polerowanym rancie. Wyglądają jak nowe (kolor nie jest czarny- jest to tytanowy grafit) Lakier mocno metaliczny zmieniający odcień w pełnym słońcu.
16. Brak zużycia eksploatacyjnego (powycierana) kierownicy, gałki zmiany biegów, fotela czy pedałów.
17. Nie interesuje mnie zamiana.
18. Auto ma zdjęty "kaganiec" na co jest dokumentacja z niemieckiego salonu BMW z certyfikatem TUV -uzyskuje licznikowe 299km/h.
Ostatnio zmieniony pn kwie 28, 2014 21:08 przez Konrad95x, łącznie zmieniany 4 razy.
Konrad
http://www.ktd.eu" onclick="window.open(this.href);return false;

Konrad95x
Posty: 567
Rejestracja: wt sie 25, 2009 21:28
Auto: M5
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Re: BMW M5 E39 2002r Oxford Green 2

Post autor: Konrad95x » ndz sty 19, 2014 14:57

Jak co po niektórzy zauważyli :)
Auto posiada również moduł TV (aktualnie wymaga tunera DVBT dla odbioru cyfrówki)
I oczywiście PDC przód + tył (już poprawiłem opis.)

Zapomniałem też wspomnieć ,że od lipca 2013 w aucie jest nowy akumulator BOSCHA S5 na 24 miesięcznej gwarancji.
Konrad
http://www.ktd.eu" onclick="window.open(this.href);return false;

Konrad95x
Posty: 567
Rejestracja: wt sie 25, 2009 21:28
Auto: M5
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Re: BMW M5 E39 2002r Oxford Green 2

Post autor: Konrad95x » pn kwie 28, 2014 21:04

...Generalnie powoli mija sezon na sprzedaż auta jak również moje zaitneresowanie tematem. Jednakże ogłoszenie zostaje aktualne wewnątrz forum. Jeśli jesteś zainteresowany autem zapraszam do kontaktu.

Aktualizując ogłoszenie doinwestowane kolejne kilka tysięcy $$:

- nowe heble z tyłu ZIMMERMANN "Z"
- detailing w CARSPA
- serwis BILSTEINA B14 (wymiana uszczelniaczy, oleju i panewek) w Autoryzowanym serwisie BILSTEIN'a
Konrad
http://www.ktd.eu" onclick="window.open(this.href);return false;

Konrad95x
Posty: 567
Rejestracja: wt sie 25, 2009 21:28
Auto: M5
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Re: BMW M5 E39 2002r Oxford Green 2

Post autor: Konrad95x » sob gru 20, 2014 17:51

Treść ogłoszenia już nie jest aktualna a pojazd już nie jest na sprzedaż...
Konrad
http://www.ktd.eu" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: BMW M5 E39 2002r Oxford Green 2

Post autor: Maros » ndz gru 21, 2014 20:56

Rozmyśliłeś się?

Konrad95x
Posty: 567
Rejestracja: wt sie 25, 2009 21:28
Auto: M5
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Re: BMW M5 E39 2002r Oxford Green 2

Post autor: Konrad95x » wt gru 23, 2014 15:39

Nie...poprostu na aventadora musze jeszcze kilka miesięcy poczekać ;)

hehe... ja w sumie nigdy nie byłem zdecydowany na sprzedaż...i minęło mi mimowolnie...jednak teraz co chwile ktoś zadaje pytania... więc chyba szkoda czasu...i mojego i zainteresowanych...
Konrad
http://www.ktd.eu" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
matt01
Posty: 44
Rejestracja: śr wrz 03, 2014 23:40
Auto: M5 E39

Re: BMW M5 E39 2002r Oxford Green 2

Post autor: matt01 » śr gru 24, 2014 00:01

dobra decyzja.Ale zdjęcia Emki mógłbyś nam pokazać. :D

Konrad95x
Posty: 567
Rejestracja: wt sie 25, 2009 21:28
Auto: M5
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Re: BMW M5 E39 2002r Oxford Green 2

Post autor: Konrad95x » śr gru 24, 2014 21:19

Haha... przecież spy_foto regularnie sie w necie pojawiają z różnych okoliczności ;)
Generalnie słyszałem ,że flash źle oddziałowywuje na lakier... ;) nie bedę ryzykował../.
Konrad
http://www.ktd.eu" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ