Moment dokrecenia korbowodów M5 E39

1998-2003 | silnik: S62B50
Awatar użytkownika
Bombel
Posty: 2367
Rejestracja: wt paź 10, 2006 00:58
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Moment dokrecenia korbowodów M5 E39

Post autor: Bombel » śr lut 24, 2016 13:08

Ma ktoś dostęp do danych?
Wziąłem się za wymianę panewek i nie wiem jaki klucz kupić, tj. z jaką skalą.
Części do BMW M5 E39 i M3 E36/E46.

Awatar użytkownika
Koko
Posty: 160
Rejestracja: sob maja 02, 2015 19:18
Auto: e39 M5
Lokalizacja: Radom

Re: Moment dokrecenia korbowodów M5 E39

Post autor: Koko » śr lut 24, 2016 14:22

rysiek86 z BMW sport wiem że to robił i też skądś ogarnial te momenty. Nie wiem czy jest zarejestrowany i tutaj na forum czy też nie...

Przemooo
Posty: 440
Rejestracja: pn lis 12, 2012 22:50
Lokalizacja: GST

Re: Moment dokrecenia korbowodów M5 E39

Post autor: Przemooo » śr lut 24, 2016 17:11

Z Ryśkiem się kontaktowaliśmy w sprawie kolejnych etapów i kosztów, robił krótko po mnie. Mnie natomiast pokierował Konrad95x

Dla potomnych:

I - 5Nm
II - 20Nm
III - 65stopni

Korzystałem z dwóch kluczy dynamometrycznych (1/4 i 3/8cala) oraz z nakładki "kątowej" 1/2cala

Awatar użytkownika
Bombel
Posty: 2367
Rejestracja: wt paź 10, 2006 00:58
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Moment dokrecenia korbowodów M5 E39

Post autor: Bombel » śr lut 24, 2016 20:17

Czyli rozumiem dokręcam wszystkie 16 śrub 5Nm, potem wszystkie 16 momentem 20Nm, a na koniec jeszcze "przeciągam" o 65 stopni?
Części do BMW M5 E39 i M3 E36/E46.

Przemooo
Posty: 440
Rejestracja: pn lis 12, 2012 22:50
Lokalizacja: GST

Re: Moment dokrecenia korbowodów M5 E39

Post autor: Przemooo » śr lut 24, 2016 20:24

Bombel pisze:Czyli rozumiem dokręcam wszystkie 16 śrub 5Nm, potem wszystkie 16 momentem 20Nm, a na koniec jeszcze "przeciągam" o 65 stopni?
Ja akurat robiłem to "czwórkami", bo tak pasowało jak się wał ustawiało (dwa korbowody w kolejności 5Nm/20Nm/65stopni, potem kolejne dwa i kolejne)

ODPOWIEDZ