Wypadanie zapłonów/łożysko przód
Wypadanie zapłonów/łożysko przód
Ostatnio dotyka mnie coraz częściej kłopot z wypadaniem zapłonu na 4/8 cylindrze, podmieniłem cewki i świece z cylindrami obok i nadal ten sam objaw czego szukać: nieszczelności, braku przepływu paliwa, wtryskiwacze?
Druga kwestia to łożysko przód, przy skręcie w prawo lewe koło wydaje dzwięki jakby o coś obcierało, ale koło niczego nie dotyka, natomiast podczas jazdy na wprost jest wrażenie jakby coś miało bicie, chociaż opony i felgi sprawdzone, a nawet podmienione i nadal to samo, taki objaw daje uszkodzona piasta z łożyskiem?
Druga kwestia to łożysko przód, przy skręcie w prawo lewe koło wydaje dzwięki jakby o coś obcierało, ale koło niczego nie dotyka, natomiast podczas jazdy na wprost jest wrażenie jakby coś miało bicie, chociaż opony i felgi sprawdzone, a nawet podmienione i nadal to samo, taki objaw daje uszkodzona piasta z łożyskiem?
Re: Wypadanie zapłonów/łożysko przód
O drżeniu silnika i teoretycznym problemie z cewkami 1/3 pisał niedawno kolega matt. Należy określić szczegółowo okoliczności wypadania zapłonów, jeśli mechanicznie nic nie jest uszkodzone. Czy zapłon wypada cały czas czy tylko incydentalnie, w jakim zakresie obrotów czy silnik ciepły etc.etc. Czy np podczas tylko przyspieszania...
Jeśli chodzi o łożysko - objawy, o których mówisz powinny dać się łatwo zdiagnozować zwykłym chwytem oburęczny za koło np.na podnośniku. Jeśli czuć jakikolwiek luz po całym obwodzie koła względem zwrotnicy to wg mnie jest to łożysko/
Jeśli chodzi o łożysko - objawy, o których mówisz powinny dać się łatwo zdiagnozować zwykłym chwytem oburęczny za koło np.na podnośniku. Jeśli czuć jakikolwiek luz po całym obwodzie koła względem zwrotnicy to wg mnie jest to łożysko/
Konrad
http://www.ktd.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ktd.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Wypadanie zapłonów/łożysko przód
Zapłon wypada tuż pod odcinką powyżej 6000obr przy max obciążeniu wchodzi w tryb awaryjny (nierówna praca jakby z cofniętym zapłonem, ponownie odpalenie auta przywraca normalną pracę), cewki/świeczki/przepływki/sondy zmieniane tuż po zakupie (2lata/20tyś km temu). Wstępnie wskazuje mi to na za małą ilość paliwa, ale wszelkie wskazówki mile widziane.
Niestety w kwestii łożyska na podnośniku nie ma luzu w żadnej płaszczyźnie, jedynie to obcieranie i drgania przy określonych prędkościach powodują moje zaniepokojenie.
Niestety w kwestii łożyska na podnośniku nie ma luzu w żadnej płaszczyźnie, jedynie to obcieranie i drgania przy określonych prędkościach powodują moje zaniepokojenie.
Re: Wypadanie zapłonów/łożysko przód
Ale za mała ilośc paliwa (co można zmierzyć manometrem) po obnizeniu prędkosci obrotowej silnika wszystko powinno wracać do porządku? Tryb awaryjny to raczej coś więcej niż tylko brak paliwa.
Jakie wartości wskazuje diagnoza sterownika, zczytywałeś? Czy jest wzmianka o spalaniu stukowym? lub o zmianie kąta wyprzedzenia zapłonu? Tryb awaryjny zwykle chroni silnik przed fizycznym uszkodzeniem a do takiego może dojść przez spalanie stukowe ,które może się pojawić z różnych powodów w górnej granicy obrotów. Podaj co zapisał sterownik po tych interwencjach.
Jakie wartości wskazuje diagnoza sterownika, zczytywałeś? Czy jest wzmianka o spalaniu stukowym? lub o zmianie kąta wyprzedzenia zapłonu? Tryb awaryjny zwykle chroni silnik przed fizycznym uszkodzeniem a do takiego może dojść przez spalanie stukowe ,które może się pojawić z różnych powodów w górnej granicy obrotów. Podaj co zapisał sterownik po tych interwencjach.
Konrad
http://www.ktd.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ktd.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Wypadanie zapłonów/łożysko przód
Zczytywałem BLM na komórce, dokładny błąd to:
P1349 BMW - Misfire Cylinder 4 With Fuel Cut-Off
Pojawiał się sporadycznie wczesniej podczas jazdy autostradowej, pojawia się w okolicach "odcinki"
P1349 BMW - Misfire Cylinder 4 With Fuel Cut-Off
Pojawiał się sporadycznie wczesniej podczas jazdy autostradowej, pojawia się w okolicach "odcinki"
Re: Wypadanie zapłonów/łożysko przód
Nie mam pojęcia. Mogę jedynie doradzić od czego bym zaczął:
4 i 8 cylider to ostatnie wtryski na listwie paliwowej... moze rzeczywiście ciśnienie paliwa...podepnij gdzieś zegar i sprawdź ciśnienie paliwa przed regulatorem paliwa i bezpośrednio na listwie podczas obciążania silnika,sprawdź szczelnosć i podłączenia. Jeśli ciśnienie spada wraz ze wzrostem obciążenia silnika moze być winny regulator paliwa lub jego sterowanie lub sama pompa paliwowa. Jednakaże ja u siebie nie miałem takiego problemy gdy ciśnienie w układzie paliwowym spadało. Obstawiłbym wtrysk ale w tym samym czasie na dwóch cylindrach?
Sprawdź szczelność kolektora ssącego i króćcy wyrównujących podciśnienia w kolektorze.
Skrajności odowiedzialne za wypadanie zapłonu to jeszcze czujniki położenia wałków i sam pan vanos. Jednakże powinna być wówczas wzmianka o "niemożności nastawienia wałka".Ale co zabawne w przypadku awarii vanosa i tym podobnych (elektrozawory,czujniki) objawia się to w sterowniku błędem m.in. tzn"cut-off'em" paliwa powodującym wypadnięcie zapłonu...gdzie tu sens nie wiem...
Daj znać gdy "odkryjesz" coś jeszcze.
4 i 8 cylider to ostatnie wtryski na listwie paliwowej... moze rzeczywiście ciśnienie paliwa...podepnij gdzieś zegar i sprawdź ciśnienie paliwa przed regulatorem paliwa i bezpośrednio na listwie podczas obciążania silnika,sprawdź szczelnosć i podłączenia. Jeśli ciśnienie spada wraz ze wzrostem obciążenia silnika moze być winny regulator paliwa lub jego sterowanie lub sama pompa paliwowa. Jednakaże ja u siebie nie miałem takiego problemy gdy ciśnienie w układzie paliwowym spadało. Obstawiłbym wtrysk ale w tym samym czasie na dwóch cylindrach?
Sprawdź szczelność kolektora ssącego i króćcy wyrównujących podciśnienia w kolektorze.
Skrajności odowiedzialne za wypadanie zapłonu to jeszcze czujniki położenia wałków i sam pan vanos. Jednakże powinna być wówczas wzmianka o "niemożności nastawienia wałka".Ale co zabawne w przypadku awarii vanosa i tym podobnych (elektrozawory,czujniki) objawia się to w sterowniku błędem m.in. tzn"cut-off'em" paliwa powodującym wypadnięcie zapłonu...gdzie tu sens nie wiem...
Daj znać gdy "odkryjesz" coś jeszcze.
Konrad
http://www.ktd.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ktd.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Wypadanie zapłonów/łożysko przód
Wieści z pola bitwy na autostradzie:
Problem występuje przy pełnym obciążeniu od około 6300obr na biegach powyżej "3" (1-2-3 nie wykazują takich problemów), np test osiągów 100-200km/h 3/4b - zaczyna jakby przerywać tuż przy 190km/h i tak zostaje do zgaszenia, 4b - to samo, 5/6b w tym samym zakresie prędkości nie powoduje żadnych nieprawidłowości.
Cały czas miałem podpięty manometr i ciśnienie paliwa oscylowało stale lekko powyżej 5barów. Profilaktycznie zmieniłem filtr paliwa - bez efektu.
Profilaktycznie wymienić świece, może na stopień "zimniejsze"? Wyjeździć paliwo i zalać na innej stacji?
Problem występuje przy pełnym obciążeniu od około 6300obr na biegach powyżej "3" (1-2-3 nie wykazują takich problemów), np test osiągów 100-200km/h 3/4b - zaczyna jakby przerywać tuż przy 190km/h i tak zostaje do zgaszenia, 4b - to samo, 5/6b w tym samym zakresie prędkości nie powoduje żadnych nieprawidłowości.
Cały czas miałem podpięty manometr i ciśnienie paliwa oscylowało stale lekko powyżej 5barów. Profilaktycznie zmieniłem filtr paliwa - bez efektu.
Profilaktycznie wymienić świece, może na stopień "zimniejsze"? Wyjeździć paliwo i zalać na innej stacji?
Re: Wypadanie zapłonów/łożysko przód
Ewidentnie problem zależy od obciążenia silnika i sprawności cylindra na którym wyskakują błędy.Regularnie 2 różne cylindry czy może jeden się wychyla częśtotliwością?
Powietrze,paliwo,kompresja. Jeśli żadna z tych zmiennych nie jest zakłucona wobec parametrów określonych przez sterownik, obstawiam niestety rozrząd lub jego osprzęt (do wysterowania). Zajebiste urządzenia do takich rzeczy polecam na OBD2 typu livedata (taki mały "pendrive" do OBD2 instalowany na czas zapisu/testów)... które zapisują wszystkie dostępne ze sterownika parametry silnika podczas jazdy ,którze możesz odczytać póxniej np na PC w określonych warunkach przebiegu pracy silnika... Ale narazie nie ma co dywagować, sprawdź najprostsze rzeczy.
Jeśli nie dłubałeś (mam na myśli tuning) z ECU mapami/zapłonem i jeździsz na "normalnym paliwie" ,kombinacji ze świecami nie zalecam.
Sprawdzałeś z odpiętymi przepływkami czy problem występuje? (pomijając oczywiście efekt utraty mocy)
Możesz również ortodoksyjnie zobaczyć efekt czy problem wystąpi po odpięciu cewki na cylindrze na którym masz "cut-off"a i przetestowaniu. Nie jest wg mnie to zdrowe dla dołu silnika więc nie testuj za długo pod pełnym obciążeniem, ale jeśli problem nie wystąpi masz pewność, że przyczyną truby awaryjnego jest spalanie detonacyjne spowodowane przedwczesnym zapłonem (rozrząd).
Z rzeczy łatwo diagnozowalnych pozostał wtryskiwacz i kompresja cylindrów (jeśli sprawdzałeś już szczelność układu dolotowego).
Z dodatkowych: Zobacz czy zmieniają Ci się obroty biegu jałowego kiedy odręcisz korek wlewu oleju (uchyl go lekko- uważaj na chlapiący olej),zwróć uwagę czy nie dymi się lub nie przedmuchuje. Chodzi tylko o zaobserowanie rekacji motoru na utrate ewentualnego ciśnienia ze skrzyni korbowej.
Powietrze,paliwo,kompresja. Jeśli żadna z tych zmiennych nie jest zakłucona wobec parametrów określonych przez sterownik, obstawiam niestety rozrząd lub jego osprzęt (do wysterowania). Zajebiste urządzenia do takich rzeczy polecam na OBD2 typu livedata (taki mały "pendrive" do OBD2 instalowany na czas zapisu/testów)... które zapisują wszystkie dostępne ze sterownika parametry silnika podczas jazdy ,którze możesz odczytać póxniej np na PC w określonych warunkach przebiegu pracy silnika... Ale narazie nie ma co dywagować, sprawdź najprostsze rzeczy.
Jeśli nie dłubałeś (mam na myśli tuning) z ECU mapami/zapłonem i jeździsz na "normalnym paliwie" ,kombinacji ze świecami nie zalecam.
Sprawdzałeś z odpiętymi przepływkami czy problem występuje? (pomijając oczywiście efekt utraty mocy)
Możesz również ortodoksyjnie zobaczyć efekt czy problem wystąpi po odpięciu cewki na cylindrze na którym masz "cut-off"a i przetestowaniu. Nie jest wg mnie to zdrowe dla dołu silnika więc nie testuj za długo pod pełnym obciążeniem, ale jeśli problem nie wystąpi masz pewność, że przyczyną truby awaryjnego jest spalanie detonacyjne spowodowane przedwczesnym zapłonem (rozrząd).
Z rzeczy łatwo diagnozowalnych pozostał wtryskiwacz i kompresja cylindrów (jeśli sprawdzałeś już szczelność układu dolotowego).
Z dodatkowych: Zobacz czy zmieniają Ci się obroty biegu jałowego kiedy odręcisz korek wlewu oleju (uchyl go lekko- uważaj na chlapiący olej),zwróć uwagę czy nie dymi się lub nie przedmuchuje. Chodzi tylko o zaobserowanie rekacji motoru na utrate ewentualnego ciśnienia ze skrzyni korbowej.
Konrad
http://www.ktd.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ktd.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Wypadanie zapłonów/łożysko przód
Po odkręceniu korka nie zauwazyłem "bujnięcia" ani jakieoś natłoku spalin, zwyczajnie chlapie olejem Kompresje sprawdzałem tuż po zakupie i była równa, w granicach 12.5-13.5bar dla zimnego silnika. Jeśli wystepuje błąd to 4 cylindra, 8 to akurat jeden jedyny raz wyskoczył (akurat łącznie z błedem 0102 - zbyt niskie napięcie na wejsciu/wyjsciu z przepływki).
Co ciekawe cieżko dostrzec tę usterkę, w codziennym użytkowaniu silnik praktycznie nigdy nie widzi drugiej połowy skali obrotomierza, na 1/4 na maxa idzie tylko na trzech pierwszych, na autostradzie wystarczy mu 6 bieg.
Całkiem niedawno jeżdżąc kilkukrotnie z C63AMG w zakresie 80-260 nie przydażyło się wejście w tryb awaryjny, po wrzuceniu kolektorów/zwiększenia przepływu na przepustnicach i zbudowaniu CAI ze zderzaka - problem w opisanym zakresie wystepuje nagminnie. Soft niestety nie jest seryjny, ale ja tego nie dotykałem. Auto miało tez spradzane parametry INPĄ w czasie jazdy i nic nie wyskakiwało poza normę (fakt, że z pół rok temu)
Co ciekawe cieżko dostrzec tę usterkę, w codziennym użytkowaniu silnik praktycznie nigdy nie widzi drugiej połowy skali obrotomierza, na 1/4 na maxa idzie tylko na trzech pierwszych, na autostradzie wystarczy mu 6 bieg.
Całkiem niedawno jeżdżąc kilkukrotnie z C63AMG w zakresie 80-260 nie przydażyło się wejście w tryb awaryjny, po wrzuceniu kolektorów/zwiększenia przepływu na przepustnicach i zbudowaniu CAI ze zderzaka - problem w opisanym zakresie wystepuje nagminnie. Soft niestety nie jest seryjny, ale ja tego nie dotykałem. Auto miało tez spradzane parametry INPĄ w czasie jazdy i nic nie wyskakiwało poza normę (fakt, że z pół rok temu)
- --==maly==----
- Posty: 2508
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Wypadanie zapłonów/łożysko przód
Z tego co czytałem na innym forum zrobiłeś dolot ze zderzaka i może być tak,że na wyższych prędkościach tego powietrza wtłaczana jest zbyt duża ilość robi się uboga mieszanka i auto odcina zapłony.
Re: Wypadanie zapłonów/łożysko przód
To zmienia postać rzeczy....Nic o tym wszystkim nie wiedziałem ,ze masz dłubany dolot. W jaki sposób zwiększony jest przepływ na przepustnicach?
Tak może być jak pisze mały...,jednakże ja również mam zrobione doładowanie dynamiczne, i problem polega tylko przy zamknięciu przepustnic przy dużych prędkościach wyskakuje błąd z informacją o zmierzonej za dużej ilości powietrza. Błąd nie oddziałowywuje w żaden sposób na pracę sterownika i silnika, a po kilku odpaleniach silnika CE znika a błąd wyświetlany jest tylko jako historia, jednakże ja mam seryjne ECU. Komputer dostrzega zwiększoną dawkę powietrza i dostosowywuje mieszankę do prawidłowej pracy. Jeśli masz nieresyjny soft być może wymaga regulacji aktualizacja mapa wtryskowa do nowego dolotu (seryjny soft na 100% to dostosuje jeśli ilość zmierzonaego ładowanego powietrza mieści się na skali obliczeniowej). Nie wiem jak potężny masz ten dolot.
Odłącz przepływki i sprawdź co się dzieje.
PS: Jeśli masz zmieniony soft pewne "normy" ,które sprawdzałeś INPĄ również są inne więc należało by porównać/sprawdzić co zostało zmienione. Prosty przykład na najprstszych chip tuningu w DIESLU. Który już nominalnie podaje bzdury odnośnie ciśnienia doładowania i dawki wtrysku i kompensacji, pomimo ,że wszystko jest wporządku. Jeśli coś zaczyna niedomagać dużo ciężej jest ustalić usterkę na poziomie sterownika mierzonych parametrów (jeśli ktoś nie ma wiedzy co zostało zmienione).
Tak może być jak pisze mały...,jednakże ja również mam zrobione doładowanie dynamiczne, i problem polega tylko przy zamknięciu przepustnic przy dużych prędkościach wyskakuje błąd z informacją o zmierzonej za dużej ilości powietrza. Błąd nie oddziałowywuje w żaden sposób na pracę sterownika i silnika, a po kilku odpaleniach silnika CE znika a błąd wyświetlany jest tylko jako historia, jednakże ja mam seryjne ECU. Komputer dostrzega zwiększoną dawkę powietrza i dostosowywuje mieszankę do prawidłowej pracy. Jeśli masz nieresyjny soft być może wymaga regulacji aktualizacja mapa wtryskowa do nowego dolotu (seryjny soft na 100% to dostosuje jeśli ilość zmierzonaego ładowanego powietrza mieści się na skali obliczeniowej). Nie wiem jak potężny masz ten dolot.
Odłącz przepływki i sprawdź co się dzieje.
PS: Jeśli masz zmieniony soft pewne "normy" ,które sprawdzałeś INPĄ również są inne więc należało by porównać/sprawdzić co zostało zmienione. Prosty przykład na najprstszych chip tuningu w DIESLU. Który już nominalnie podaje bzdury odnośnie ciśnienia doładowania i dawki wtrysku i kompensacji, pomimo ,że wszystko jest wporządku. Jeśli coś zaczyna niedomagać dużo ciężej jest ustalić usterkę na poziomie sterownika mierzonych parametrów (jeśli ktoś nie ma wiedzy co zostało zmienione).
Konrad
http://www.ktd.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ktd.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Wypadanie zapłonów/łożysko przód
CAI zrobione z przepływem jak w większości przypadków: czyli około 80mm, to nie powinno miec wpływu na zapłon na 4 cylindrze, bo wczesniej już ten problem występował (choć może nie tak często), ale jak wspominałem przy normalnej jeździe był niezauwazalny. Przepływ przez przepustnice poprawiony o 3% (delikatny ThinBlade).
Korekta programu będzie o tyle trudna, że nie da się na hamowni odtworzyć warunków drogowych z tym CAI...
Korekta programu będzie o tyle trudna, że nie da się na hamowni odtworzyć warunków drogowych z tym CAI...
Re: Wypadanie zapłonów/łożysko przód
OK Panowie sprawa wstępnie rozwiązana: kolejny raz ciała dały NGK, przypomniało mi się, że mam jeszcze świeczki które wymieniałem tuż zakupie, wybrałem 4 najlepsze i włożyłem je na stronę na której wypadały zapłony i....problem zniknął
Co do łożyska to zdecyduje się na wymianę i teraz pytanie: tylko ori czy coś dobrego w zamienniku :FAG, Ruville??
Co do łożyska to zdecyduje się na wymianę i teraz pytanie: tylko ori czy coś dobrego w zamienniku :FAG, Ruville??
Re: Wypadanie zapłonów/łożysko przód
Fajnie ,ze rozwiazales problem cos jakość NGK spada na psy.Tez miałem problem z NGK kupiłem jeszcze raz nowe i silnik pracuje aż miło.pozdrawiam
Re: Wypadanie zapłonów/łożysko przód
Teraz wpada Bosch przywieziony prosto z DE, choć jednoelektrodowy.
Łożysko zamówiłem Ruvill, a w środku był..FAG, więc spoko, wymiana prosta, miła i przyjemna, choć tragedii nie było ze starym, chyba przeczulony jestem
Łożysko zamówiłem Ruvill, a w środku był..FAG, więc spoko, wymiana prosta, miła i przyjemna, choć tragedii nie było ze starym, chyba przeczulony jestem