Szpera w m5/m3

1998-2003 | silnik: S62B50
mateush
Site Admin
Posty: 1246
Rejestracja: pt paź 06, 2006 18:53
Auto: 997TT
Lokalizacja: Warszawa

Re: Szpera w m5/m3

Post autor: mateush » śr gru 13, 2006 16:38

Szpery z M3 E46 nie mozna porwnywac do AYC w Evo. Wystarczy przeczytac artykul ktory dalem kilka postow wyzej. Tam widac ze w tym dyfrze nie ma absolutnie zadnej elektroniki.

Za "spiecie" odpowiada "shear pump" czyli wbudowana w dyferencjal pompa ktora w przypadku wystapienia roznicy w predkosci obrotu kol, zaczyna sie "obracac" i pompowac olej powodujac "spiecie" dyfra. Im wieksza roznica w predkosci obrotowej kol, tym cisnienie wytwarzane przez pompe wieksze i mocniejsze spiecie dyfra. Dlatego nazywa sie to "Variable M-differential Lock". Nie bardzo rozumiem natomiast jak mocno moze sie dyfer spiac i czy przy maksymalnym cisnieniu wytwarzanym przez pompe mozliwe jest 100% spiecie...

Wyczytalem jeszcze ze jest rozwiazanie pierwszy raz uzyte w M3 E46. Wczesniejsze M mialy w dyfrze mechanizm Torsena, ze stalym stosunkiem spiecia 25%.

Adamu
Posty: 185
Rejestracja: wt paź 10, 2006 18:31
Lokalizacja: Wawa/Suwałki
Kontakt:

Re: Szpera w m5/m3

Post autor: Adamu » śr gru 13, 2006 16:48

No fakt. Wszystko się wyjaśniło-myślałem że coś bardziej wydumanego wymyślili. :mrgreen:
Nurburgring btg 9.45 stock compacto
www.4lejdis.pl; tomecanic.pl systemycrm.pl itd

///M3
Posty: 173
Rejestracja: pt gru 08, 2006 16:09
Lokalizacja: Warszawa/Radom
Kontakt:

Re: Szpera w m5/m3

Post autor: ///M3 » pt gru 15, 2006 12:08

Może się spiąć do 100%.

ODPOWIEDZ