Szpery z M3 E46 nie mozna porwnywac do AYC w Evo. Wystarczy przeczytac artykul ktory dalem kilka postow wyzej. Tam widac ze w tym dyfrze nie ma absolutnie zadnej elektroniki.
Za "spiecie" odpowiada "shear pump" czyli wbudowana w dyferencjal pompa ktora w przypadku wystapienia roznicy w predkosci obrotu kol, zaczyna sie "obracac" i pompowac olej powodujac "spiecie" dyfra. Im wieksza roznica w predkosci obrotowej kol, tym cisnienie wytwarzane przez pompe wieksze i mocniejsze spiecie dyfra. Dlatego nazywa sie to "Variable M-differential Lock". Nie bardzo rozumiem natomiast jak mocno moze sie dyfer spiac i czy przy maksymalnym cisnieniu wytwarzanym przez pompe mozliwe jest 100% spiecie...
Wyczytalem jeszcze ze jest rozwiazanie pierwszy raz uzyte w M3 E46. Wczesniejsze M mialy w dyfrze mechanizm Torsena, ze stalym stosunkiem spiecia 25%.
Szpera w m5/m3
Re: Szpera w m5/m3
No fakt. Wszystko się wyjaśniło-myślałem że coś bardziej wydumanego wymyślili.
Nurburgring btg 9.45 stock compacto
www.4lejdis.pl; tomecanic.pl systemycrm.pl itd
www.4lejdis.pl; tomecanic.pl systemycrm.pl itd