Wymiana pierścieni.

1998-2003 | silnik: S62B50
Endru
Posty: 104
Rejestracja: śr cze 22, 2011 13:20
Auto: e36 M3 3.2
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wymiana pierścieni.

Post autor: Endru » pt paź 05, 2012 10:01

Na Twoim miejscu wsadzilbym spowrotem katalizatory i jezeli oprocz spalania oleju silnikowi nic sie niedzieje, trzyma moc, ladnie sie wkreca, to nic bym w nim nie dlubal. A jezeli juz musisz cos z tym zrobic, to szukalbym poliftowego silnika, ktory jest jeszcze zamontowany w aucie i mozna go zdiagnozowac przed zakupem.

Awatar użytkownika
alduwiel
Posty: 185
Rejestracja: pn lip 11, 2011 15:03
Lokalizacja: Bydgosz

Re: Wymiana pierścieni.

Post autor: alduwiel » pt paź 05, 2012 18:13

No chyba masz racje... nie no silnik chodzi dobrze i mocy ma bardzo dużo... ale zawsze chlapał oliwę i mnie to drażni ... a jak wyciąłem katalizatory to fakt faktem jest żywszy ale za to teraz mu 2x tyle z tyłka wylatuje... :( w sumie to jeszcze się nie naciąłem na szybsze auto i wszystkich w tyle zostawiam :)
,
Tak nawiasem to nie wiedziałem ,że katalizatory az tak redukują kopcenie z rur wydechowych.

Podsumowanie-uszczelki 5 tys robota 5 tys to by wyszło 10 tys ,a silnik po lifcie kosztuje 15 tys ,jak bym mój stary silnik potem sprzedał za 5 tys to wychodzi na prawie to samo... tyle ,że jak kupie używke to tez ma 150tys przejechane :(
a jak rozbiorę moj to sie przy okazji obrobi głowicę i zawsze zyska pare koni - do tego silnik będzie jak nowy i to mnie kusi. Do tego odrazu bym dał te śruby arp i te specjalne uszczelki pod głowicę odprężające i by byl przygotowany pod ten kompresor co mi sie tak marzy od lat ... co tu robić nie wiem sam... W sumie ładowac tyle kasy w stare auto to też nie ma chyba sensu?

saron22
Posty: 447
Rejestracja: ndz cze 20, 2010 22:09
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Wymiana pierścieni.

Post autor: saron22 » pt paź 05, 2012 19:00

alduwiel pisze:do tego silnik będzie jak nowy i to mnie kusi
Nie ludz sie ze silnik po wymianie pierscieni i uszczelek bedzie jak nowy.

romi
Posty: 30
Rejestracja: ndz sty 29, 2012 12:12
Lokalizacja: Piaseczno

Re: Wymiana pierścieni.

Post autor: romi » ndz paź 07, 2012 19:17

nie masz pojęcia o czym piszesz kolego, wiesz co to jest "remont" silnika

Awatar użytkownika
Inur
Posty: 273
Rejestracja: ndz sty 04, 2009 00:43
Auto: E36 M3 3.2
Lokalizacja: Poznań

Re: Wymiana pierścieni.

Post autor: Inur » pn paź 08, 2012 11:38

alduwiel pisze:zaobserwowałem ,że chamowanie silnikiem wyraźnie zwieksza spalanie oleju...
Przecież to jest pierwszy objaw problemów z uszczelniaczami zaworowymi?

Awatar użytkownika
alduwiel
Posty: 185
Rejestracja: pn lip 11, 2011 15:03
Lokalizacja: Bydgosz

Re: Wymiana pierścieni.

Post autor: alduwiel » pn paź 08, 2012 14:29

no ja miałem na mysli ,że jak sie go rozbierze to sie wszystko zrobi co trzeba przy okazji... Ja jestem kucharzem to Wam nie wymienię co trzeba zrobić, ale z tego co się oriętuję to planowanie głowic, wszystkie uszczelki, nowe pierścienie, nowe zawory ,wał obrobić no i głowice oszlifować gdzieś tam to ponoć daje więcej mocy... A co jeszcze trzeba to mechanik chyba wie- po tym silnik chyba jest jak nowy i trzeba go docierać ? tak? ja wiem ,że trzeba :wink:


Ja też chyba wymyślam nie potrzebnie... Wg mechanika to kopcenie to jest norma przy tak wielkim silniku, bo podobno jak się dusi na maksa pedał gazu i nie leci siwy dym to znaczy ze wszystko jest ok... ja tam nie wiem sam już co robić.... może ktoś kiedyś radził ,żeby zamiast syntetyka nalać pół syntetyka? co Wy na to?

Camil
Posty: 1179
Rejestracja: wt lip 08, 2008 13:32
Auto: e36s54
Lokalizacja: Torun
Kontakt:

Re: Wymiana pierścieni.

Post autor: Camil » pn paź 08, 2012 18:15

cytujac keepsake: strzelic sobie z luku w dupe. Oczekujesz czego? Wymyslasz, pytasz, potem mowisz, ze mechanik ma wiedziec. Na sam koniec chcesz nowe zawory wstawiac, czyli albo nie wiesz o jakich kosztach piszesz, albo niespecjalnie wiesz na czym owy remont mialby polegac.
Usiadz chwile, zastanow sie, poczytaj co masz i jak to dziala, a potem podejmij decyzje. Jak moze zauwazyles nikt nie da Ci receptury, bo nikt nie wie co za gruz posiadasz i co zre CI ten olej.
Na sam koniec zas genialnie sie skwitowales. Zwyczajnie chyba wymyslasz, sam nie do konca wiedzac co i jak w tym wdszystkim dziala(bez urazy, zadnym guru nie jestem).
Temat chyba zostal wyczerpany. No moze allcar moglby cos rzeczowego napisac, o ile dobrze kojarze.

PS. Cala ta odpowiedz ma miec wydzwiek nie urazajacy nikogo:)

Awatar użytkownika
alduwiel
Posty: 185
Rejestracja: pn lip 11, 2011 15:03
Lokalizacja: Bydgosz

Re: Wymiana pierścieni.

Post autor: alduwiel » pn paź 08, 2012 21:05

Prosiłem o radę co jest bardziej korżystne... wymiana silnkia na poliftowy czy rozebranie i remont bo tego mi mechanik doradzić nie potrafi :| i tak to prawda ja się nie znam , to sie właśnie pyatm ...

Camil
Posty: 1179
Rejestracja: wt lip 08, 2008 13:32
Auto: e36s54
Lokalizacja: Torun
Kontakt:

Re: Wymiana pierścieni.

Post autor: Camil » pn paź 08, 2012 21:16

OK. Napisz ile chcesz wydac i co chcesz osiagnac. Konkretnie.

Awatar użytkownika
alduwiel
Posty: 185
Rejestracja: pn lip 11, 2011 15:03
Lokalizacja: Bydgosz

Re: Wymiana pierścieni.

Post autor: alduwiel » pn paź 08, 2012 22:24

:oops: przepraszam... ja sie chyba musze opanować... szkoda kasy na takie detale jak rozbieranie silnika bo oliwkę chłapie.... narazie odpuszczam, jak mnie znowu najdzie to będę pytał i tyle...

Pozdrawiam serdecznie i dziekuje za odpowiedzi

jutro spowrotem zakladam katalizatory i kopcenie zniknie - po problemie :)

ODPOWIEDZ