Wymiana pierścieni.

1998-2003 | silnik: S62B50
Awatar użytkownika
Lassie
Posty: 476
Rejestracja: pn gru 27, 2010 14:04
Auto: Świniolot M3
Lokalizacja: Pomorskie

Re: Wymiana pierścieni.

Post autor: Lassie » wt wrz 25, 2012 15:20

Popychacz na (w) cylindrze...pewnie chodzi o tłok! :-D

Awatar użytkownika
alduwiel
Posty: 185
Rejestracja: pn lip 11, 2011 15:03
Lokalizacja: Bydgosz

Re: Wymiana pierścieni.

Post autor: alduwiel » wt wrz 25, 2012 15:28

Szklanki, czyli te tuleje co są wciskane prasą w blok silnika...

saron22
Posty: 447
Rejestracja: ndz cze 20, 2010 22:09
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Wymiana pierścieni.

Post autor: saron22 » wt wrz 25, 2012 21:42

alduwiel pisze:Szklanki, czyli te tuleje co są wciskane prasą w blok silnika...
To sa tuleje a nie szklanki. Po prostu tuleje.
A szklankami nazywamy te elementy ktore stykaja sie bezposrednio z krzywkami na walku rozrzadu gdy np walek umieszczony jest w bloku silnika.

Awatar użytkownika
alduwiel
Posty: 185
Rejestracja: pn lip 11, 2011 15:03
Lokalizacja: Bydgosz

Re: Wymiana pierścieni.

Post autor: alduwiel » śr wrz 26, 2012 12:17

Akurat w mojej okolicy mawia sie szkaklanki... ale co to ma do rzeczy! Dalej nic nie wiem co trzeba wymienić przy takiej operacji? i czy to sie oplaca bo ryzyko za duże....

saron22
Posty: 447
Rejestracja: ndz cze 20, 2010 22:09
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Wymiana pierścieni.

Post autor: saron22 » śr wrz 26, 2012 18:44

Ale czego nie wiesz??

Masz do wymiany pierscienie, uszczelniacze trzonkow zaworow, oraz kpl. uszczelek silnika.
A co z reszta okaze sie dopiero po rozebraniu silnika czyli w jakim stanie jest wal, panewki, blok, gladzie cylindrowe, walki rozrzadu itd. Warto byloby tez przejrzec glowice tj planowanie, docieranie zaworow (albo wymiana) szlifowanie gniazd zaworowych itd itd.

Awatar użytkownika
alduwiel
Posty: 185
Rejestracja: pn lip 11, 2011 15:03
Lokalizacja: Bydgosz

Re: Wymiana pierścieni.

Post autor: alduwiel » śr wrz 26, 2012 22:21

aha, dzieki bo to jest już jakieś rzeczowe info... Ale co z rozrządem? nie bedzie problemu ze złozeniem go? chyba też trzeba go bedzie wymienić?

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2508
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wymiana pierścieni.

Post autor: --==maly==---- » czw wrz 27, 2012 07:45

Trzeba będzie poustawiać Vanosy i z tym możesz mieć problem.

Awatar użytkownika
alduwiel
Posty: 185
Rejestracja: pn lip 11, 2011 15:03
Lokalizacja: Bydgosz

Re: Wymiana pierścieni.

Post autor: alduwiel » czw wrz 27, 2012 10:33

a ktoś ma jakieś info na ten temat? tak abym mógł mechanikom wiedzę przekazać?

bartpa
Posty: 4
Rejestracja: ndz sty 13, 2008 13:13
Lokalizacja: małopolska

Re: Wymiana pierścieni.

Post autor: bartpa » pt wrz 28, 2012 22:15

w aluminiowym bloku s62 nie ma zadnych tuleji ich funkcjie pelni powloka alusilu

Ustal najpierw przyczyne znikania oleju zanim zaczniesz rozbierac silnik

Koszt samych czesci do m62 : panewki pierscienie uszczelki rozrzad to ponad 5tys
do s 62 bedzie co najmniej 2 razy wiecej(ceny czesci nie uwzgledniaja zadnych czesci glowicy)

blok koniecznie pomierz splanuj najlepieij umyj w myjce , wal pomierz

Camil
Posty: 1179
Rejestracja: wt lip 08, 2008 13:32
Auto: e36s54
Lokalizacja: Torun
Kontakt:

Re: Wymiana pierścieni.

Post autor: Camil » pt wrz 28, 2012 22:38

ciekaw jestem czy zwyczajnie obrobka pelna glowic i nadwymiarowe pierscienie by nie pomogly...reszta raczej bedzie zdrowa...
EDIT
Saron, bardzo ciasno spasowane pierscienie
Ostatnio zmieniony sob wrz 29, 2012 14:14 przez Camil, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
alduwiel
Posty: 185
Rejestracja: pn lip 11, 2011 15:03
Lokalizacja: Bydgosz

Re: Wymiana pierścieni.

Post autor: alduwiel » sob wrz 29, 2012 00:45

w przedliftowych byly inne pierścienie i dlatego żrą olej, one tak miały juz od pierwszego kilomerta... to normalne w tym silniku przed liftingiem...
ale czy w poliftowej zmianie uległy tylko pierscienie to ja nie wiem...
poliftowe silniki już tak oleju nie chłapią ale czy tylko dzieki nowym pierscieniom?

saron22
Posty: 447
Rejestracja: ndz cze 20, 2010 22:09
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Wymiana pierścieni.

Post autor: saron22 » sob wrz 29, 2012 03:20

Camil pisze:ciekaw jestem czy zwyczajnie obrobka pelna glowic i nadwymiarowe pierscienie by nie pomogly...reszta raczej bedzie zdrowa...
Co to znaczy nadwymiarowe pierscienie?? Gdzie maja byc nadwymiarowe?? Na grubosci?? To nie wejda w rowek w tloku. Na Srednicy?? Jak zalozyc wieksze pierscienie na seryjne tloki i wcisnac je do nie rozwierconych cylindrow?? :roll:

Awatar użytkownika
alduwiel
Posty: 185
Rejestracja: pn lip 11, 2011 15:03
Lokalizacja: Bydgosz

Re: Wymiana pierścieni.

Post autor: alduwiel » ndz wrz 30, 2012 03:53

jemu chodzilo o pierscienie poliftowe(są wieksze i dlatego polifty nie chłapią oleju-chyba :/ )

saron22
Posty: 447
Rejestracja: ndz cze 20, 2010 22:09
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Wymiana pierścieni.

Post autor: saron22 » ndz wrz 30, 2012 10:14

Kwestia tylko czy poliftowe pierscienie wchodza na przedliftowe tloki

Awatar użytkownika
alduwiel
Posty: 185
Rejestracja: pn lip 11, 2011 15:03
Lokalizacja: Bydgosz

Re: Wymiana pierścieni.

Post autor: alduwiel » pt paź 05, 2012 00:00

Czyli nikt nic nie doradzi? jest sens rozbierać? czy lepiej wsadzić te katalizatory i sobie odpuścić ekologię?

ODPOWIEDZ