E39 przedlift czy polift?
E39 przedlift czy polift?
Witam wszystkich, to mój pierwszy post na tym forum.
mam, miałem różne Beemki, ale jak dotąd nie miałem żadnej M-ki, rozglądam się za M5 E39 i mam oczywiście masę pytań, ale na wstępie zapytam, czy auto z 1999r brać pod uwagę? Chodzi mi głównie o zużycie oleju - czy to duży problem i czy to jest do ogarnięcia i da się jakoś to sprawdzić? Samochód, który biorę pod uwagę ma 200k nalotu - niby w 100% potwierdzonego, myślę że to nie tragedia.
I pytanie najczęściej zadawane - na co w szczególności zwrócić uwagę podczas oględzin?
i jeszcze jedno - jest kilka sztuk z USA - oczywiście wolę auto z EU ale czy dać szanse wersji z USA ? - pod warunkiem, że naprawdę było delikatnie uszkodzone... co jest rzadkością, bo już kilka oglądałem, widziałem zdjęcia i tylko jedno obecnie jest dla mnie do zaakceptowania...
Z góry dziękuję za pomoc.
mam, miałem różne Beemki, ale jak dotąd nie miałem żadnej M-ki, rozglądam się za M5 E39 i mam oczywiście masę pytań, ale na wstępie zapytam, czy auto z 1999r brać pod uwagę? Chodzi mi głównie o zużycie oleju - czy to duży problem i czy to jest do ogarnięcia i da się jakoś to sprawdzić? Samochód, który biorę pod uwagę ma 200k nalotu - niby w 100% potwierdzonego, myślę że to nie tragedia.
I pytanie najczęściej zadawane - na co w szczególności zwrócić uwagę podczas oględzin?
i jeszcze jedno - jest kilka sztuk z USA - oczywiście wolę auto z EU ale czy dać szanse wersji z USA ? - pod warunkiem, że naprawdę było delikatnie uszkodzone... co jest rzadkością, bo już kilka oglądałem, widziałem zdjęcia i tylko jedno obecnie jest dla mnie do zaakceptowania...
Z góry dziękuję za pomoc.
- e39540
- Posty: 153
- Rejestracja: pt kwie 20, 2012 23:07
- Auto: E60 M5 LCI; E61 520d LCI
- Lokalizacja: Warszawa
Re: E39 przedlift czy polift?
Jest troche tematow o tym na forum. Ogolnie przedlifty maja wieksza tendencje do brania oleju, zdarza sie i litr na 1000 km albo i wiecej. Sprawdzic tego raczej nie sprawdzisz. Jedyne, co z tym pozniej mozesz zrobic to ew powymieniac uszczelki pokryw zaworow, odme i moze cos to da. Jakby chciec ruszac glowna przyczyne czyli pierscienie to juz w zasadzie robienie generalki silnika. Ogolnie jest to do zaakceptowania, po prostu trzeba tego pilnowac i dolewac od czasu do czasu. Przedlift sam w sobie zly nie jest, ale moim zdaniem polifty beda lepiej trzymac cene i troche chorob wieku dzieciecego jak chociazby to branie oleju czy vanosy maja lepiej ogarniete.
Re: E39 przedlift czy polift?
Czy prawda jest, ze przedlify wypluwaly 380KM a polifty ponad 400?
Re: E39 przedlift czy polift?
Nie. Kwestia różnic w mocy wynikała kwestii awarii/zużycia i nie miała związku z rocznikiem.
Części do BMW M5 E39 i M3 E36/E46.
Re: E39 przedlift czy polift?
Szczerze to ciężko o ten model z fabryczna mocą, aczkolwiek polift młodszy z niższym przebiegiem bedzie raczej "zdrowszy".
Co do samego auta to akurat przy 200k wypada sporo rzeczy do wymiany.
Co do samego auta to akurat przy 200k wypada sporo rzeczy do wymiany.
Re: E39 przedlift czy polift?
A co myślicie o wersjach z USA? Czy jest coś, co je dyskwalifikuje, oprócz tego, że każdy sprowadzony jest po wypadku... Zaprzątać sobie tym głowę?
- e39540
- Posty: 153
- Rejestracja: pt kwie 20, 2012 23:07
- Auto: E60 M5 LCI; E61 520d LCI
- Lokalizacja: Warszawa
Re: E39 przedlift czy polift?
Różnic tam chyba mechanicznie większych nie było, jedyni to chyba, że tarcze hamulcowe nie były pływające jak to miało miejsce w przypadku EU. Wartość zawsze trochę mniej trzymają, ale jak auto zdrowe, to czemu nie...
Re: E39 przedlift czy polift?
Zgadzam się z kolegą, jeśli auto zdrowe mechanicznie, a przygoda była niewielka to warto. Choć widziałem egzemplarze z tamtejszego rynku co miały po 500-600tyś km
Re: E39 przedlift czy polift?
Takie gdybanie... ale wiadomo, że najlepiej kupić M5 E39 z przebiegiem 50tyś km i absolutnie bezwypadkowe. Są takie, można ściągnąć z Japonii, tyle, że ceny takich samochodów kształtują się w przedziale 150-220k PLN... więc pytanie, czy to ma sens. Strach takim rarytasem na ulicę wyjeżdżać
Z drugiej strony naprawde ciężko znaleźć ładne auto ze USA, z małą szkodą, ale jest to możliwe, można powiedzieć, że obecnie sprzedawane w PL to dla mnie 2szt są akceptowalne - w przedziale cenowym 80-100k PLN, więc to połowa ceny, jaką trzeba zapłacić za import z Japonii. Więc chyba jestem za drugą opcją.
Z drugiej strony naprawde ciężko znaleźć ładne auto ze USA, z małą szkodą, ale jest to możliwe, można powiedzieć, że obecnie sprzedawane w PL to dla mnie 2szt są akceptowalne - w przedziale cenowym 80-100k PLN, więc to połowa ceny, jaką trzeba zapłacić za import z Japonii. Więc chyba jestem za drugą opcją.
Re: E39 przedlift czy polift?
Wiec wszytko zależy czego oczekujesz od tego auta. Według mnie wyprodukowano je w zbyt dużej ilości sztuk i to pierwsze M5 produkowane na taśmie z silnikiem zbudowanym na szybko bez rodowodu wyścigowego, więc czy ma charakter kolekcjonerski? Ja uwielbiam nim po prostu jeździć, czasem do pracy, czasem na wakacje, czasem na tor, czasem na jakieś ścignako, przebieg wtedy rośnie zaskakująco szybko, a mam wrażenie że cały czas stoi w garażu
Re: E39 przedlift czy polift?
Czy E39 ma zapędy na dobrego klasyka? Czy jest to model dla kolekcjonerów? Jak dla mnie na 100% TAK, ale oczywiście każdy może mieć inne zdanie.
Drodzy koledzy, wymarzony samochód niespodziewanie kupiłem
Jestem mega podjarany zakupem, pochwalę się w odpowiednim dziale, jak ktoś będzie chciał zobaczyć, to zapraszam.
Drodzy koledzy, wymarzony samochód niespodziewanie kupiłem
Jestem mega podjarany zakupem, pochwalę się w odpowiednim dziale, jak ktoś będzie chciał zobaczyć, to zapraszam.
Re: E39 przedlift czy polift?
A jak z licznikiem z US trzeba cały wymieniać na EU czy da się przerobić. Czy radio trzeba przerabiać/kodować. Czy są jeszcze jakieś istotne zmiany pomiędzy US a EU?