e39 m5 problem z rozruchem
e39 m5 problem z rozruchem
Witam Wszystkich,
Jestem nowy na forum chociaż od dawna przeglądałem posty.
Mam spory kłopot :
jestem posiadaczem e39 m5 od 15 lat
do tej pory spisywała się rewelacyjnie
od 2 lat mam problem, nie chce zapalić, rozrusznik kręci, pompa podaje paliwo ale nie zapala.
czasami zaskoczy po którymś razie a czasami dopiero za 1-2 dni. Jak zapali jeździ bez zarzutu.
bywa ze jest wszystko Ok przez 2-3 miesiące a potem znowu pojawia się kłopot.
Odwiedziłem kilka warsztatów w okolicy [3-miasto] niestety nic nie znaleźli, komputer nic nie pokazuje,
profilaktycznie wymieniono cewki, czujnik położenia wału, sprawdzono instalację elektryczną, wymieniono piny w kostkach i NIC
Za każdym razem po takim pobycie w warsztacie 1-2 miesiące pali od strzału i jest ok. Potem nagle znowu pojawia się ten sam problem.
CZY KTOŚ Z WAS ZETKNĄŁ SIĘ Z PODOBNYM PROBLEMEM. Nie wiem gdzie szukać pomocy.
Jacek
Jestem nowy na forum chociaż od dawna przeglądałem posty.
Mam spory kłopot :
jestem posiadaczem e39 m5 od 15 lat
do tej pory spisywała się rewelacyjnie
od 2 lat mam problem, nie chce zapalić, rozrusznik kręci, pompa podaje paliwo ale nie zapala.
czasami zaskoczy po którymś razie a czasami dopiero za 1-2 dni. Jak zapali jeździ bez zarzutu.
bywa ze jest wszystko Ok przez 2-3 miesiące a potem znowu pojawia się kłopot.
Odwiedziłem kilka warsztatów w okolicy [3-miasto] niestety nic nie znaleźli, komputer nic nie pokazuje,
profilaktycznie wymieniono cewki, czujnik położenia wału, sprawdzono instalację elektryczną, wymieniono piny w kostkach i NIC
Za każdym razem po takim pobycie w warsztacie 1-2 miesiące pali od strzału i jest ok. Potem nagle znowu pojawia się ten sam problem.
CZY KTOŚ Z WAS ZETKNĄŁ SIĘ Z PODOBNYM PROBLEMEM. Nie wiem gdzie szukać pomocy.
Jacek
Re: e39 m5 problem z rozruchem
Usterki które pojawiają się okazjonalnie ciężko wyłapać.
Wygląda na problem czujnika wału, lub jakiś "zimny lut" w sterowniku, ewentualnie zacinanie się pompy paliwa/zasilania w prąd.
W okolicach 3city ciężko zdiagnozować M.
Wygląda na problem czujnika wału, lub jakiś "zimny lut" w sterowniku, ewentualnie zacinanie się pompy paliwa/zasilania w prąd.
W okolicach 3city ciężko zdiagnozować M.
Re: e39 m5 problem z rozruchem
Trzeba w to zajrzeć w momencie jak nie będzie chciała zapalić. I wtedy podpiąć pod kompa i w parametry zerknąć. Ja obstawiam, że ECU nie widzi obrotów wału korbowego i dlatego nie chce zapalić. Ale to na kompie powinno wyjść bez problemu.
Re: e39 m5 problem z rozruchem
Dzięki za info,
podłączenie kompa w momencie jak nie chciała odpalić podobno nic dało.
2x udało się zaobserwować brak napięcia dochodzącego do sterownika cewek [jak twierdził elektryk]
ale problem cały czas się powtarza,
czujniki wału były już 2 x wymieniane, wymieniono też przepływomierze
był moment że tak zastrajkowała na kilka dni że musiałem wpakować na lawetę żeby dowieść do warsztatu, po zjechaniu z lawety odpaliła
bez problemu
jakaś masakra
podłączenie kompa w momencie jak nie chciała odpalić podobno nic dało.
2x udało się zaobserwować brak napięcia dochodzącego do sterownika cewek [jak twierdził elektryk]
ale problem cały czas się powtarza,
czujniki wału były już 2 x wymieniane, wymieniono też przepływomierze
był moment że tak zastrajkowała na kilka dni że musiałem wpakować na lawetę żeby dowieść do warsztatu, po zjechaniu z lawety odpaliła
bez problemu
jakaś masakra
- --==maly==----
- Posty: 2508
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: e39 m5 problem z rozruchem
Czujnik wału kupiony oryginał?
Re: e39 m5 problem z rozruchem
oryginał
- --==maly==----
- Posty: 2508
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: e39 m5 problem z rozruchem
Sprawdz czy nie masz w osprzęcie jakiegoś czujnika z zamiennika, czujniki walków, temperarury, przepływki(tu akurat chyba brak do M5). Często tak właśnie zachowują się zamienniki czujników itp Jedyne wyjście to diagnoza w jak problem wystąpi i auto nie będzie palić. Zacząć od podstaw sprawdzić czy jest iskra jak będzie to sprawdzić czy jest paliwo na wtryskach i już będzie wiadomo gdzie szukać. Może być też problem z ewsem ale nie spotkałem się do tej pory żeby raz działał raz nie i powinny zostać zapisane błędy.
Re: e39 m5 problem z rozruchem
Dzięki
posprawdzam,
problem w tym że sama zaczyna odpalać po jakimś czasie, w warsztacie szukają, wymieniają i odpala, ale nie wiadomo czy to
dlatego że naprawiono czy po prostu zaczęła palić. Dopiero po jakimś czasie się okazuje że problem jest dalej.
Komp nigdy nie pokazał błędów
posprawdzam,
problem w tym że sama zaczyna odpalać po jakimś czasie, w warsztacie szukają, wymieniają i odpala, ale nie wiadomo czy to
dlatego że naprawiono czy po prostu zaczęła palić. Dopiero po jakimś czasie się okazuje że problem jest dalej.
Komp nigdy nie pokazał błędów
Re: e39 m5 problem z rozruchem
A czy problem był kiedyś na ciepło? Tzn, gdzieś zatrzymales się o wtedy nie chciał zapalić, czy tylko na zimnym?
Re: e39 m5 problem z rozruchem
ciepło, zimno nie ma znaczenia.
może rano odpalić, a po wyłączeniu już nie mino że ciepły.
bywa że pali od 1 razu przez 7 dni i przestaje, trzeba długo kręcić aż zapali, albo nie, a po jakimś czasie znowu pali bez problemu.
może rano odpalić, a po wyłączeniu już nie mino że ciepły.
bywa że pali od 1 razu przez 7 dni i przestaje, trzeba długo kręcić aż zapali, albo nie, a po jakimś czasie znowu pali bez problemu.
Re: e39 m5 problem z rozruchem
Wygląda na zawieszającą się pompę paliwa. Spróbuj w takim momencie lekko "plakiem" go potraktować, jak nie załapie, to jednak coś innego.
Trzeba patrzeć na parametry, tzn błędu nie wyrzuci jak kręcisz, a nie będzie sygnału z czujnika wału. Może jest jakieś odcięcie zrobione?
Trzeba patrzeć na parametry, tzn błędu nie wyrzuci jak kręcisz, a nie będzie sygnału z czujnika wału. Może jest jakieś odcięcie zrobione?
Re: e39 m5 problem z rozruchem
W sumie to ciekawe czy bez iskry też na plaka załapie? Prawdę mówiąc to nigdy nie sprawdzałem. Ciekawe czy doprężona benzyna bez iskry będzie chodzić na plaku bez iskry?Przemooo pisze: ↑ndz kwie 19, 2020 22:19Wygląda na zawieszającą się pompę paliwa. Spróbuj w takim momencie lekko "plakiem" go potraktować, jak nie załapie, to jednak coś innego.
Trzeba patrzeć na parametry, tzn błędu nie wyrzuci jak kręcisz, a nie będzie sygnału z czujnika wału. Może jest jakieś odcięcie zrobione?
Re: e39 m5 problem z rozruchem
Sprawdzałem w kilku autach - nie odpali (benzyniak oczywiście)
Re: e39 m5 problem z rozruchem
wszystkie odcięcia [alarmy] były usunięte w 1-szej kolejności.
Miałem dziś odstawić do warsztatu ale zaczęła palić bez problemu.
co do pompy paliwa to nie brałem jej pod uwagą bo po kilku minutach kręcenia wali paliwem z wydechu,
także myślę że paliwo dostaje, filtr paliwa nowy.
ale może sprawdzę jeszcze pompę.
pozdrawiam
Miałem dziś odstawić do warsztatu ale zaczęła palić bez problemu.
co do pompy paliwa to nie brałem jej pod uwagą bo po kilku minutach kręcenia wali paliwem z wydechu,
także myślę że paliwo dostaje, filtr paliwa nowy.
ale może sprawdzę jeszcze pompę.
pozdrawiam
Re: e39 m5 problem z rozruchem
Nie powinno walić paliwem z wydechu. Tzn, że tylko cewki nie ruszają. "Masa" cewek jest ważna (cienki brązowy kabel wychodzący z każdej cewki mocowany do pokryw, które muszą mieć miedziany łącznik z głowicą)