Przepływomierz, przepływka

1998-2003 | silnik: S62B50
samsung
Posty: 12
Rejestracja: wt cze 19, 2012 19:55
Lokalizacja: Nowy Targ

Re: Przepływomierz, przepływka

Post autor: samsung » wt wrz 11, 2012 19:28

No dobrze, ale dziś podpiąłem eMkę znowuż pod komputer i nie wykazało wypadania zapłonu na którymkolwiek cylindrze, pokazało jedynie tą sondę nr 1 przed katem i nowość czujnik temp oleju, ale tutaj ja z czymś zawiniłem bo odpaliłem go na chwilę na gołych przepustnicach (odpięte odmy) i od wtedy pojawił się problem a wskazówka po odpaleniu silnika po kilkanastu sek zawsze wędruje na maksimum 150 stopni.

Bardziej mnie interesowało, czy może orientujesz się czym, może być spowodowane owe wkręcanie się na obroty, nagłe przerwanie i wkręcanie ponowne, bo ciężko mi się zabierać do grubszych rzeczy przed sprawdzeniem podstawowych spraw?

Awatar użytkownika
boogie
Posty: 753
Rejestracja: czw cze 07, 2007 20:27
Auto: M Sechs
Lokalizacja: W-wa

Re: Przepływomierz, przepływka

Post autor: boogie » wt wrz 11, 2012 23:59

to przerywanie wkręcania na obroty, to tylko skutek uboczny,
komp silnika po prostu robi blokade w celu ochrony silnika, katów i innych.
Pozdrówka!

Camil
Posty: 1179
Rejestracja: wt lip 08, 2008 13:32
Auto: e36s54
Lokalizacja: Torun
Kontakt:

Re: Przepływomierz, przepływka

Post autor: Camil » śr wrz 12, 2012 07:02

boogie pisze:to przerywanie wkręcania na obroty, to tylko skutek uboczny,
komp silnika po prostu robi blokade w celu ochrony silnika, katów i innych.
Udowodnij te smiala hipoteze prosze.

Konrad95x
Posty: 567
Rejestracja: wt sie 25, 2009 21:28
Auto: M5
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Re: Przepływomierz, przepływka

Post autor: Konrad95x » śr wrz 12, 2012 08:45

W sensie ,ze nie naturalnie szybko wkręca się w obroty i nastepnie przerywa? Ciężko zobrazować to sobie w twoich opisach. Zakładam ,że szczelność układu dolotowego i przepustnic sprawdzałeś? przyznam szczerze, że nie mam pomysłów...
Konrad
http://www.ktd.eu" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
boogie
Posty: 753
Rejestracja: czw cze 07, 2007 20:27
Auto: M Sechs
Lokalizacja: W-wa

Re: Przepływomierz, przepływka

Post autor: boogie » śr wrz 12, 2012 18:18

Camil pisze:Udowodnij te smiala hipoteze prosze.
to nie hipoteza, tylko najprostsza reguła układów sterowania kolego,
kiedy dane do sterowania rozjeżdżają się, regulator (w tym wypadku DME) dla bezpieczeństwa odcina obroty. Wiąże się to z brakiem wiarygodnej informacji na temat aktualnego stanu silnika. Pisze to jako branżysta.
Pozdrówka!

Camil
Posty: 1179
Rejestracja: wt lip 08, 2008 13:32
Auto: e36s54
Lokalizacja: Torun
Kontakt:

Re: Przepływomierz, przepływka

Post autor: Camil » śr wrz 12, 2012 18:48

Przez blad sondy(bo oprocz temp oleju teraz kolega innych nie mial z ttego co widze) DME tak zadziala?
Ewentualnie blad czujnika walu/walka tez spowoduje taka reakcje DME?
zeby ominac stresy informuje, ze celem pytan jest brak wiary w taka madrosc fabrycznego ECU i uznanie przerywania jako kolejny problem, nie naturalne dzialanie DME pod wplywem ww bledow.

Frank
Posty: 52
Rejestracja: śr wrz 16, 2009 00:11
Lokalizacja: Poznań

Re: Przepływomierz, przepływka

Post autor: Frank » śr wrz 12, 2012 19:06

Sondy regulacyjne wymieniłbym profilaktycznie i tak. U mnie wjechały nowe tuz po wymianie prewencyjnej przepływek. To jedne z tych czesci w E39 M5 nad ktorymi nie ma co debatowac - po zakupie wymieniamy i juz. Koszt praktycznie żaden, wiec naprawde ten wątek bym pominął.

Wkrecanie sie na obroty szybsze niz powinno ? JEdyne co mi przychodzi na mysl to ślizgajace sie sprzegło.

Przerywanie , szarpanie i pozniej znow normalna praca ? Pompa paliwa i czujniki CPS ( nie zawsze wywalajace błedy, niestety ) to moi pierwsi podejrzani.

samsung
Posty: 12
Rejestracja: wt cze 19, 2012 19:55
Lokalizacja: Nowy Targ

Re: Przepływomierz, przepływka

Post autor: samsung » śr wrz 12, 2012 22:51

Przed chwilą wykręciłem sondy i sprawdziłem je miernikiem, ta rzekomo uszkodzona tj wg błędu jaki wykazał komputer ma rezystancję o połowę mniejszą od tej po drugiej str wydechu (też regulacyjna). Jutro zamawiam sondę i zobaczę co się będzie działo.

Opiszę problem jeszcze raz: Jadę sobie spokojnie tj przykładowo na obrotomierzu mam około 2tys obr i wszystko ok, nagle wciskam gaz w podłogę, samochód świetnie się zbiera, momentalnie wkręca na obroty, wciska w fotel i czuć przyjemne mruczenie silnika, po podskoczeniu na obrotomierzu o około 1500obr nagle wskazówka się zatrzymuje, czuć jak silnik zmuli i po około sekundzie wkręca się znów już równo bez żadnych przerw. I za każdym razem jest Dokładnie tak samo. Dodam, że Nie zapala mi się check engine.

Frank
Posty: 52
Rejestracja: śr wrz 16, 2009 00:11
Lokalizacja: Poznań

Re: Przepływomierz, przepływka

Post autor: Frank » wt wrz 18, 2012 21:07

I co ? Jakiś postęp w diagnozowaniu ?

samsung
Posty: 12
Rejestracja: wt cze 19, 2012 19:55
Lokalizacja: Nowy Targ

Re: Przepływomierz, przepływka

Post autor: samsung » wt wrz 18, 2012 22:13

Frank chyba jako jedyny podałeś dobrą diagnozę ;)
Po Twoim poście pojeździłem nieco eMką pod kątem próbowania sprzęgła, jak ono reaguje i czy to może być wina ślizgającego sprzęgła i najprawdopodobniej bingo! Akurat zbiegło się w czasie to, że nawaliły dwie cewki z tym sprzęgłem i dlatego doszukiwałem się problemu gdzieś w silniku, ale jaki efekt powiem Wam za kilka dni, po dobraniu się do sprzęgła i prawdopodobnie po jego wymianie ;)

samsung
Posty: 12
Rejestracja: wt cze 19, 2012 19:55
Lokalizacja: Nowy Targ

Re: Przepływomierz, przepływka

Post autor: samsung » sob paź 13, 2012 21:47

Trochę mi z tym zeszło, bo jakoś nie było wcześniej czasu, żeby to zrobić, ale już gotowe ;)
Po demontażu sprzęgła okazało się, że tarcza jest już solidnie przypalona, zmieniłem kompletne sprzęgło i problem zniknął ;) Teraz śmiało mogę go uczciwie sprzedawać, więc jakbyście mieli kogoś na kupnie to możecie polecać bo w tak dobrym stanie tańszej nikt nie znajdzie ;)

ODPOWIEDZ