Przepływomierz, przepływka

1998-2003 | silnik: S62B50
Awatar użytkownika
boogie
Posty: 753
Rejestracja: czw cze 07, 2007 20:27
Auto: M Sechs
Lokalizacja: W-wa

Przepływomierz, przepływka

Post autor: boogie » czw paź 29, 2009 16:57

Postanowiłem wydzielić taki wątek tylko o przepływomierzach w M5.

Temat jest dość nieogarnięty, ale może komuś sie przyda pare zebranych w jednym miejscu informacji.

Padający przepływomierz jest zasadniczo nie do wykrycia w początkowym okresie.
Po prostu auto zaczyna nam nie tak żwawo pokonywać zakresy obrotowe silnika.

Co jakiś czas wskazane jest zrobienie testu przy uruchomionych teście 04 spalania chwilowego w opcji l/h.
Test uruchamiamy, trójka i ogień na maksa - wskazania powinny być od 139-144 l/h.
Jak jest mniej, to znaczy że przepływomierze do wymiany.

Z innych symptomów, to po prostu samochód na wysokich obrotach nie ciągnie jednostajnie i mocno do przodu, a tak powinien właśnie robić.


Wraz z dalszym pogorszaniem sie kondycji przepływek, pojawiają się kolejne rzeczy.

Przy ostrej jeździe, w momencie przepięcia biegów, auto wchodzi w stan awaryjny - zapala sie check engine na desce i auto nie ma mocy.
Odczyty z DIS i INPA błędów nic nam nie powiedza o przepływkach - u mnie były: -32 stopnie w układzie wtrysku (czujnik temp), za mało paliwa - błąd ochrony katalizatora.

Innym zdarzeniem było wejście w stan awaryjny - ale BEZ zapalania check engine na desce - również w momencie przepięcia biegów przy dynamicznej jeździe.

Dodatkowym objawem potem u mnie było przebieranie auta na zimnym silniku (zimny dolot) do ok 2 000 obrotów, auto jakby nie dostawalo odpowienio paliwa przy lżejszym naciskaniu gazu.

Generalnie wiele osób nie mających tak na prawdę wiedzy o M5, czasem może nam podawać jakieś dodatkowe niby powody tych dziwnych objawów.
Jednak pierwszą rzeczą którą trzeba sprawdzić są przepływomierze.


Uwaga po wymianie przepływomierzy.
Samochód przeprowadza adaptacje i rózne jaja mogą się dziać.
Falowanie obrotów na jałowym biegu, zapalony komunikat check engine, czy nawet gaśniecię auta przy dojeżdżaniu do skrzyżowania na wciśniętym sprzęgle - samochód ma problemy z niskimi obrotami, schodzą za nisko i silnik gaśńie.
Uwaga wtedy na hamulce i wspomaganie bo można sie niemile zaskoczyć..... dobrze że po nocy jeździłem hehehe

Po przejechaniu jakis 20 km, check engine gaśnie, auto przestaje wariować.
Niemniej, czasem potrzeba przejechać aż 200km żeby nastąpiłą pełna adaptacja przepływek i auto zaczęło śmiagać. Czasem sie zdaża, że zaraz po wymianie przepływomierzy, M5 jeździ gorzej niż przed ich wymianą.

W sumie, jeśli kupujemy auto używane i nie wiemy czy i kiedy były zmieniane przepływomierze, to należy to zrobić.
Szkoda jeździć autem które nie jeździ jak powinno, a różnica po wymianie jest potężna :)


Zachęcam do wpisywania w wątku Waszych przejść z przepływkami, objawów i problemów.

Według mnie to częsty problem walnięte przepływki, co można czasem zaobserwować na filmikach, kiedy np. M5 nie daje rady M3 e46 na prostej.
Pozdrówka!

Awatar użytkownika
rypik
Posty: 869
Rejestracja: pn paź 12, 2009 10:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Przepływomierz, przepływka

Post autor: rypik » czw paź 29, 2009 22:02

Łatwo się przekonać czy mamy sprawne przepływomierze.
Jeżeli są już kiepskie, skasowanie adaptacji spowoduje że autko nam już się nie nauczy ładnie jechać - będzie się krztusić, prychać i kichać.

Podobnie po wymianie przepływomierzy - kasujemy adaptację (INPA/DIS/cokolwiek innego) z DME, DME się nauczy i będzie dobrze.

Zapomniałeś boogie dopisać, że test nr 4, pozycja 2ga, trójka, ogień a 140+ osiąga około 6-7krpm.

Awatar użytkownika
boogie
Posty: 753
Rejestracja: czw cze 07, 2007 20:27
Auto: M Sechs
Lokalizacja: W-wa

Re: Przepływomierz, przepływka

Post autor: boogie » czw paź 29, 2009 22:41

rypik pisze:spowoduje że autko nam już się nie nauczy ładnie jechać
To ładnie powinno być w cudzysłowiu :)
Zresztą, jak napisałem, czasem i owo "ładnie" to stany awaryjne podczas mocnego przepinania biegów...
Pozdrówka!

Awatar użytkownika
Tomas_M5
Posty: 254
Rejestracja: sob lis 18, 2006 23:36
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Przepływomierz, przepływka

Post autor: Tomas_M5 » pt paź 30, 2009 01:07

bo jak sie wymienia przepływki to najlepiej skasowac adaptacje i wtedy silnik nie wariuje na dole, nie wolno jednak deptac w trakcie jak komp sie uczy bo wtedy sa błedy czeki itd.

Awatar użytkownika
rypik
Posty: 869
Rejestracja: pn paź 12, 2009 10:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Przepływomierz, przepływka

Post autor: rypik » pt paź 30, 2009 09:26

Dokladnie. Skasowac adaptacje DME, na zimno odpalic motorek, pozwolic mu sie rozgrzac, i sie pokulac troche i jest zawsze okey.

Awatar użytkownika
djset
Posty: 582
Rejestracja: czw cze 11, 2009 12:32
Lokalizacja: łódzkie / śląskie

Re: Przepływomierz, przepływka

Post autor: djset » pt paź 30, 2009 23:40

boogie pisze:Co jakiś czas wskazane jest zrobienie testu przy uruchomionych teście 04 spalania chwilowego w opcji l/h.
Test uruchamiamy, trójka i ogień na maksa - wskazania powinny być od 139-144 l/h.
Jak jest mniej, to znaczy że przepływomierze do wymiany.
A jakie wskazania powinna mieć M3 E46?

RoboCop
Posty: 69
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 09:50
Auto: 325&M5
Lokalizacja: TrójkątTrzechCesarzy

Re: Przepływomierz, przepływka

Post autor: RoboCop » sob lis 07, 2009 23:13

dzinkins w innym temacie napisał:

"...Witam, z mojego doświadczenie z przepływkami a w ciągu 2lat wymiana dwa razy(jak nie trzy), wynika że większość z nas posiada zamiast zwykłych filtrów powietrza wkłady K&N lub stożki. U mnie po kazdym czyszczeniu filtów i oliwieniu (tymi orginalnymi środkami) zaczynały się problemy z przepłyką. Gdzieś na jakimś forum ktoś coś podobnego dostrzegł i to chyba jest prawda że ten olejek osadza się na przepływce i zakłuca jej prace. Koledzy u mnie w dolocie do przepływki jest tak prawie nie widoczna warstewka tej oliwy a u was?? ''

- może ktoś rozwinąć ten wątek wpływu tuningowych dolotów na działanie przepływki??

Awatar użytkownika
djset
Posty: 582
Rejestracja: czw cze 11, 2009 12:32
Lokalizacja: łódzkie / śląskie

Re: Przepływomierz, przepływka

Post autor: djset » sob lis 07, 2009 23:53

U mnie serwisowana na bieżąco, wymiana ORYGINALNEGO filtra MANN co 10.000 km i jest ok. ŻADNE stożki, żadne sportowe K&N... Tylko ori i jest ok! Auto M3 E46 2001 rok, przebieg 115tyś km... Aha, dolot suchutki (przed filtrem, jak i za), zero jakiejkolwiek mgły olejowej.

Awatar użytkownika
Tomas_M5
Posty: 254
Rejestracja: sob lis 18, 2006 23:36
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Przepływomierz, przepływka

Post autor: Tomas_M5 » ndz lis 08, 2009 00:08

to prawda ze mokre filtry psują niektóre typy przepływek.

Awatar użytkownika
boogie
Posty: 753
Rejestracja: czw cze 07, 2007 20:27
Auto: M Sechs
Lokalizacja: W-wa

Re: Przepływomierz, przepływka

Post autor: boogie » ndz lis 08, 2009 01:29

djset pisze:Auto M3 E46 2001 rok, przebieg 115tyś km... Aha, dolot suchutki (przed filtrem, jak i za), zero jakiejkolwiek mgły olejowej.
Dj, sie nie czepiam, ale wątek traktuje o niuansach przepłykowych M5 :))))
Pozdrówka!

Awatar użytkownika
djset
Posty: 582
Rejestracja: czw cze 11, 2009 12:32
Lokalizacja: łódzkie / śląskie

Re: Przepływomierz, przepływka

Post autor: djset » ndz lis 08, 2009 03:50

W M3 E46 przepływka chyba działa podobnie jak w M5 E39, prawda? ;) Czy jest jakaś zasadnicza/znacząca różnica?

Awatar użytkownika
boogie
Posty: 753
Rejestracja: czw cze 07, 2007 20:27
Auto: M Sechs
Lokalizacja: W-wa

Re: Przepływomierz, przepływka

Post autor: boogie » pn lis 09, 2009 17:37

Różnica jest taka, że w M5 sa one dwie i sterowanie silnikiem robi sie tym samym bardziej skomplikowane, dlatego wolałbym żeby wątek był konkretnie przydatny dla M5-kowiczów :)
Pozdrówka!

Awatar użytkownika
Bombel
Posty: 2371
Rejestracja: wt paź 10, 2006 00:58
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Przepływomierz, przepływka

Post autor: Bombel » sob sty 30, 2010 23:51

Nigdy mnie co prawda nie kręciły te wszelkie testy, ale chętnie jutro jadąc M5 do domku bym sprawdził, jak się mają moje przepływki. Ktoś mnie oświeci jak wejść w te testy...??

Awatar użytkownika
Tomas_M5
Posty: 254
Rejestracja: sob lis 18, 2006 23:36
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Przepływomierz, przepływka

Post autor: Tomas_M5 » ndz sty 31, 2010 00:14

UNLOCK PROCEDURE:

1) Key to ignition pos 2 (no need to start engine).
2) Fasten the seat belt to get rid of the "Fasten Seat Belt" message.
3) Press the right button on the instrument panel, and hold it until "TEST-NR. 01" comes up (5 to 10 seconds).
4) Press the left button on the instrument panel, and the vehicle id comes up (last 7 digits of VIN).
5) Add up the last 5 digits to get the "unlock code", e.g. the unlock code for "AB12345" would be 15 (1+2+3+4+5).
6) Repeatedly press the right button until "TEST-NR. 19" appears.
7) Press left button -> "LOCK : ON"
8) Repeatedly press left button until "LOCK : xx" appears, where "xx" is your unlock code.
9. Press the right button. All modes are unlocked now.

NAVIGATING BETWEEN TESTS AND PERFORMING THEM:

- Follow steps 1) to 3) of the "UNLOCK PROCEDURE" to enter test mode.
- Use the right button to step from test to test.
- Press the left button to enter a test and cycle between modes within a test.
- Press and hold the right button to exit test mode (turning the key to 0 works as well).

Here is what I know about the various test modes:

2) Instrument test: Cute light show in the instrument panel. Ever wanted to see the speedo show 190 without having to leave the garage?

3) Don't know.

4) Current fuel consumption in liters per 100 kilometers and in liters per hour.

5) Average fuel consumption in liters per 100 kilometers and range.

6) Current fuel levels in left tank, right tank, and total.

7) Engine temperature (not sure where measured), engine RPM, and outside temperature.

8) Current speed in kilometers per hour.

9) Battery voltage.

10) Country.

11) Don't know.

12) Not sure what these are. Could be average speed used to calculate arrival time for distance to destination set in OBC?

13) Sound test. Goes through the various gong sounds.

14) Don't know. Could be some diagnostic codes.

15) DOn't know. Looks like a real-time readout of some registers.

16) Oil temperature. I sometimes get a bogus -48 degrees C when the engine is not running. Corrects itself when the engine is on.

17) Don't know.

18) Doesn't do anything.

19) Locking & unlocking of the test modes.

20) Don't know.

21) Don't know. This test asks you "RESET?". Let me know what it does, if you're brave enough to try it. I'd recommend to stay clear, though.

Have fun.

Awatar użytkownika
boogie
Posty: 753
Rejestracja: czw cze 07, 2007 20:27
Auto: M Sechs
Lokalizacja: W-wa

Re: Przepływomierz, przepływka

Post autor: boogie » ndz sty 31, 2010 00:19

prawy przycisk na zegarach, ten od komunikatow kompa, nacisnąc trza i trzymać ok 10 sekund, az sie pojawi TEST 01.
U Ciebie najpierw sie pojawi Washfluid low hehehe a potem właśnie TEST 01.

Jak masz zablokowane testy, to wtedy sie pojawi LOCK:ON
Wtedy lewym przyciskiem na zegarach, ten od kasowania przebiegu, ustawiasz liczbe która jest sumą 5 cyfr ostatnich VINu, prawy naciskasz nastepnie.
I test odblokowany.
Ustawiasz test 04 - prawym przyciskiem sie go ustawia, a potem lewy zeby bylo nie L/100km, tylko l/h.
I z takim testem dajesz w palnik na 3-ce :)
Pozdrówka!

ODPOWIEDZ