GOTOWE RECEPTY - "ZRÓB TO SAM" E39 M5

1998-2003 | silnik: S62B50

GOTOWE RECEPTY - "ZRÓB TO SAM" E39 M5

Postprzez allcar » Wt mar 03, 2009 13:15

Jako że nasze auta są dość "indywidualne" i większość mechaników niestety boi się przy nich zrobić cokolwiek, a ci którzy potrafią często podaja ceny nie do zaakceptowania, dlatego też proponuję aby w wym temacie umieszczać gotowe recepty co i jak zrobić aby naprawić swoje auto we własnym zakresie, bo jak wiadomo, sami sobie chyba robimy najstaranniej, a wbrew pozorom jak ktoś ma garaż i trochę podstawowych narzędzi to jest w stanie naprawdę dużo sobie samemu zrobić.
Każdy dopisujący nową receptę, na samym początku pogrubionym i powiększonym testem napisze temat recepty :-) .

Od admina:
Przyklejam temat. Bede tu tez linkowal inne porady dot. M5 E39.
Usuwam stad wszelka dyskusje. Poprosze tylko porady oraz merytoryczne komentarze.
Ostatnio edytowano Cz mar 05, 2009 23:09 przez allcar, łącznie edytowano 4 razy
E39 M5 = spełnione marzenie
Ostatnio miałem mało czasu, za zaległości przepraszam, jak na coś nie odpowiedziałem, to piszcie na PW. Pozdrawiam.
allcar
 
Posty: 318
Dołączył(a): N maja 04, 2008 23:08
Lokalizacja: Warszawa

Re: GOTOWE RECEPTY - "ZRÓB TO SAM" E39 M5

Postprzez allcar » Wt mar 03, 2009 16:33

WYMIANA ŚWIEC ZAPŁONOWYCH

Sugerowane świece zapłonowe:
- oryginał BMW to nic innego jak NGK, numery OE to: 12 12 9 071 003 lub 12 12 1 435 955
- NGK, oznaczenie świec VLINE 30, numer katalogowy BKR6EQUP
- BOSCH 0 242 235 617
Do wymiany potrzebujemy oczywiście osiem sztuk takich świec :grin:

Warunki wykonania:
1) jak jest ładna pogoda to można zrobić "na parkingu pod blokiem" :-)

Narzędzia potrzebne do wymiany:
1) klucz nasadowy do świec nr16
2) przedłużka długa ok. 20-25cm
3) przedłużka krótka ok. 10cm
4) sztywna pokrętka lub grzechotka
5) nasadka nr10
6) większy płaski wkrętak
7) mały płaski wkrętak
*standardowe najprostrze zestawy kluczy nasadowych "normalnych" na 1/2" oraz na 1/4" mają w sobie wszystkie niezbędne narzędzia do wymiany świec.


Wymiana:
1) Najlepiej wogóle wyjąć kluczyk ze stacyjki aby nie był włączony zapłon
2) Sugeruję zacząć od lewej głowicy ponieważ jest lekko trudniej niż w przypadku prawej głowicy więc lepiej mieć "z górki"
3) Demontujemy całe kompletne obudowy filtrów przeciwpyłkowych kabiny,
w tym celu zwalniamy zatrzask pokrywy filtra do dołu rys/pkt9, demontujemy pokrywę rys/pkt4, wyjmujemy filtr kabinowy rys/pkt1i2, lekko podważamy i odsuwamy w sumie trzy zatrzaski tunelu rys/pkt7 od obudowy filtrów do przegrody kabiny, jak zatrzaski się odepną to już niemal sama zejdzie, następnie zakręcamy całą tą rurą rys/pkt7 lekko do góry jednocześnie lekko dociskając do wewnątrz (uchroni nas to przed nieporządanym ułamaniem jednego z trzech zaczepów, jak napotkamy na opór, to już gotowe i poprostu wyjmujemy tunel, demontujemy dolną obudowę rys/pkt3 filtra kabiny wyjmując zawleczkę rys/pkt8 (ściskamy palcami i wyciągamy) z mocowania znajdującego się blisko mocowania amortyzatorów, w przypadku lewej obudowy należy odłączyć jeszcze czujnik zamknięcia maski, wyjmujemy obudowy rys/pkt3.
Obrazek
4) Demontujemy pokrywy rys/poz 4 i 7 cewek i świec zapłonowych znajdujących się na środku pokryw głowic, są one przykręcone po dwie śrubki na pokrywę na klucz nr10.
Obrazek
5) Odłączamy wtyczki instalacji elektrycznej od cewek zapłonowych, najlepiej za pomocą małego wkrętaka lekko podważyć do góry blaszko-zawleczki, jednocześnie lekko ręką odsuwając wtyczkę, sugerowane odłaczanie wtyczek na przykręconych cewkach.
6) Odkręcamy śruby mocujące cewki zapłonowe, po dwie na jedną cewkę, następnie demontujemy cewki podnosząc je do góry (jakby cewki nie chciały wychodzić to nie nalezy na siłę ciągnąć do góry, trzeba wtedy lekko zakręcic cewką w lewo i w prawo i ponownie pociągnąc do góry i tą czynnośc powtarzać aż do skutku, generalnie nie powinno być problemu
Obrazek
Na lewej głowicy ponadto należy odkręcić wszystkie oprócz ostatniej (pod ostatnią czwartą cewką) nakrętki mocujące dodatkowe masy.
Ostatnie wtyczki dla czwartych cewek mają bardzo mało miejsca dlatego można je lekko wcisnąć w gumową osłonę instalacje elektrycznej, a później podczas montażu za pomocą tej gumowej osłony je wcisnąć.
7) Stosując najwygodniejszą zależną od dostępu kombinację przedłużek odkręcić świece.
8) Przykręcić nowe świece, najpierw do granicy możliwości dokręcić świece ręką, nie stosując grzechotki itp, uchroni nas to przed ew. krzywym wkręceniem świecy, ręką świeca powinna się przykręcić dość dużo, kilka obrotów, jak się zatrzyma, to dokręcamy je za pomoca np. grzechotki aż do momentu kiedy odczujemy wyraźna zatrzymanie się, wtedy świeca jest przykręcona odpowiednio.
9) Złożenie wszystkich elementów w odwrotnej kolejności do demontażu, z tą różnicą że tunel od obudowy filtra kabiny należy zamontować jako pierwszy element w przypadku składania zespołu doprowadzenia powietrza do kabiny, tunel wkładamy lekko uniesiony do góry, odpowiednio po wycięciach na zatrzaskach i dociskając go dość mocno do płyty grodziowej, zakręcamy nim w dół, dla wszelkiej pewności po zamontowaniu należy lekko poruszać nim góra dół aby sprawdzić czy wszystkie trzy zatrzaski są prawidłowo zamontowane, jeżeli nie to czynność powtórzyć.
E39 M5 = spełnione marzenie
Ostatnio miałem mało czasu, za zaległości przepraszam, jak na coś nie odpowiedziałem, to piszcie na PW. Pozdrawiam.
allcar
 
Posty: 318
Dołączył(a): N maja 04, 2008 23:08
Lokalizacja: Warszawa


Powrót do E39 M5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron