Strona 1 z 2

eisenmann wersja Race vs zwykla roznice

: pt lut 02, 2018 02:50
autor: Pawel_M3GT
staram sie ustalic czym dokladnie rozni sie Eisenmann w wersji Race od zwyklej ?
Moze ktos widzial gdzies na jakims zagranicznym forum otwarty tlumik ?
Czy czasem wersja Race nie jest na gladkich rurach w srodku ? a zwykla cicha na perforowanych ?
Moglby ktos zaswiecic latarka przez koncowki do swojego Eisenmanna?? :)

Re: eisenmann wersja Race vs zwykla roznice

: sob lut 03, 2018 18:02
autor: KarolToJA
Średnicą rur perforowanych wewnątrz tłmika, wielkością perforacji , a co do samego materiału tłumiącego w środku nie wiem. Moim zdaniem i tak najlepiej brzmi bez tłumików :)

Re: eisenmann wersja Race vs zwykla roznice

: sob lut 03, 2018 19:28
autor: Przemooo
Nie, Straightpipes jest za głośne, choć brzmi świetnie, miałem i po miesiącu wróciła seria, nie mówiąc o stratach w mocy.

Re: eisenmann wersja Race vs zwykla roznice

: sob lut 03, 2018 23:53
autor: Pawel_M3GT
KarolToJA pisze:Średnicą rur perforowanych wewnątrz tłmika, wielkością perforacji , Moim zdaniem i tak najlepiej brzmi bez błumików :)
Straightpipes mi sie nie podoba.

Skad masz te informacje ? zagladales do jednego i drugiego tlumika ?

Re: eisenmann wersja Race vs zwykla roznice

: ndz lut 04, 2018 00:17
autor: KarolToJA
Pawel_M3GT pisze:
KarolToJA pisze:Średnicą rur perforowanych wewnątrz tłmika, wielkością perforacji , Moim zdaniem i tak najlepiej brzmi bez błumików :)
Straightpipes mi sie nie podoba.

Skad masz te informacje ? zagladales do jednego i drugiego tlumika ?
Tak, ja miałem wersie street a mój dobry kolega ma Race, mieliśmy porównanie.

Dla mnie brak tłumików był odpowiedni kolego, dla Ciebie nie musi być :) A braki mocy to mit, jeśli masz jakieś dowody na to pokaż. Bo mój przedlift był wyjątkowo mocny.
Przemooo pisze:Nie, Straightpipes jest za głośne, choć brzmi świetnie, miałem i po miesiącu wróciła seria, nie mówiąc o stratach w mocy.
I nie mówie tu o totalnym przelocie, tylko o braku tylnych tłumików a to duża różnica. Wiadomo ze na decacie samochód jest o wiele głośniejszy, za głośny, miałem straight pipes na malutlich tłumikach w 335i i sie nie dało jeździć, też wróciłem do serii na decacie ale to bi turbo więc się innymi prawami rządzi.

Re: eisenmann wersja Race vs zwykla roznice

: ndz lut 04, 2018 00:23
autor: Pawel_M3GT
KarolToJA pisze:
Pawel_M3GT pisze:
KarolToJA pisze:Średnicą rur perforowanych wewnątrz tłmika, wielkością perforacji , Moim zdaniem i tak najlepiej brzmi bez błumików :)
Straightpipes mi sie nie podoba.

Skad masz te informacje ? zagladales do jednego i drugiego tlumika ?
Tak, ja miałem wersie street a mój dobry kolega ma Race, mieliśmy porównanie.
Wiesz moze jaka srednice ma zwykla wersja, a jaka wersja Race ?
W wersji Race rozumiem, ze otworki byly mniejsze i bylo ich mniej ?

a co do spadku mocy na straightpipes tez raczej nie widze zadnego logicznego uzasadnienia.

Re: eisenmann wersja Race vs zwykla roznice

: ndz lut 04, 2018 00:26
autor: KarolToJA
Race ma 2.5" a street 2.25 i perforacje inne jak piszesz.

Jeśli auto będzie miało wywalone katalizatory to moze stracic troszke mocy bez przeprogramowania ECU, jest to MUST DO przy grubszych modach wydechu w N/A, ale nie straci mocy po wywaleniu tłumików bo litraż wydechu sie kompletnie nie zmieni i przepływ spalin będzie niezaburzony

I nawet nie chce słyszeć o " back pressure " bo to mit, i moge udostępnić film na YT engine masters obalający to na hamowni, skomplikowane układy wydechoe dławią moc silnika.

Re: eisenmann wersja Race vs zwykla roznice

: ndz lut 04, 2018 00:35
autor: Pawel_M3GT
KarolToJA pisze:Race ma 2.5" a street 2.25 i perforacje inne jak piszesz.

Jeśli auto będzie miało wywalone katalizatory to moze stracic troszke mocy bez przeprogramowania ECU, jest to MUST DO przy grubszych modach wydechu w N/A, ale nie straci mocy po wywaleniu tłumików bo litraż wydechu sie kompletnie nie zmieni i przepływ spalin będzie niezaburzony

I nawet nie chce słyszeć o " back pressure " bo to mit, i moge udostępnić film na YT engine masters obalający to na hamowni, skomplikowane układy wydechoe dławią moc silnika.
Tez mi sie tak wydaje.

Race ma dwie rury 2.5 cala ? bardzo duze.
Ja mam supersprinta magnum ( bede go zmienial, bo mi sie akurat nie podoba ) i w srodku perforowane rury maja 50mm czyli duzo mniejsze.

Re: eisenmann wersja Race vs zwykla roznice

: ndz lut 04, 2018 01:12
autor: KarolToJA
2.5" to śrenica rur wydechu więc normalna średnica. 63mm.

Re: eisenmann wersja Race vs zwykla roznice

: ndz lut 04, 2018 01:34
autor: Pawel_M3GT
KarolToJA pisze:2.5" to śrenica rur wydechu więc normalna średnica. 63mm.
No tak, ale dwie rury idace przez auto maja 63.5 , a tutaj robi sie cztery razy 63.5 czyli dwa razy tyle.

wszystkie sportowe wydechy do roznych M Powerow jakie widzialem ( a widzialem ich bardzo duzo ) maja wyraznie mniejsze srednice rur perforowanych idacych przez tlumik, od rur wchodzacych do tlumika, stad moje zdziwienie.
Ale skoro mierzyles , to wierze.

Re: eisenmann wersja Race vs zwykla roznice

: ndz lut 04, 2018 01:52
autor: KarolToJA
4 to są końcówki, w środku tłumika jest Y-pipe, nie mnożył bym tego razy 4 bo to nadal ta sama średnica, rozcinałem na przykład tłumiki E60 i one też mają 63mm w środku. Mam tłumiki aFe od 335i i one też mają 63mm tylko że perforacje malusieńkie
Ori tłumiki E39 jak widać są chudsze, http://www.m5board.com/vbulletin/attach ... 1431991959" onclick="window.open(this.href);return false;
Zapewne ze względu na tłumienie :) na oko wygląda nawet na 2"

Re: eisenmann wersja Race vs zwykla roznice

: ndz lut 04, 2018 02:00
autor: Pawel_M3GT
KarolToJA pisze:4 to są końcówki, w środku tłumika jest Y-pipe, nie mnożył bym tego razy 4 bo to nadal ta sama średnica,
W tlumiku jest Y i od niego ida dwie perforowane rury do dekla, czyli w perforowanych pojemnosc sie zwieksza razy dwa.


Fajnie by bylo jakby ktos zrobil fote przez koncowki

Re: eisenmann wersja Race vs zwykla roznice

: ndz lut 04, 2018 02:10
autor: KarolToJA
no to chyba dobrze dla tłumienia, dwa razy więcej powierzchni wyciszających fale dzwiękową
Btw, polecam.
https://www.youtube.com/watch?v=bXQ-cXeri1Y" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=_PVXvHkr-Vs" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=azPKIjxmmdU" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=fCio5K0WfHU" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: eisenmann wersja Race vs zwykla roznice

: ndz lut 04, 2018 10:30
autor: Przemooo
Pomierzyłem auto przed i po, róznica to około 10ps i ponad 20Nm strat na samych końcowych puszkach. Zjawiska falowe sie kłaniają,

Re: eisenmann wersja Race vs zwykla roznice

: ndz lut 04, 2018 12:31
autor: KarolToJA
Przemooo pisze:Pomierzyłem auto przed i po, róznica to około 10ps i ponad 20Nm strat na samych końcowych puszkach. Zjawiska falowe sie kłaniają,
Czyli miałeś wydech bez katalizatorów na samych puszkach tylnych czy brak tylnych puszek spowodowało spadek 10ps bo nie czaje. Tak jak napisałem wyżej, jeśli uwolnisz mocno wydech i nie przeprogramujesz ECU będzie kaszana, co w tym dziwnego ? :)