Nie cwaniakuj z wyjmowaniem motoru tylko zapinaj na rolki, no ale prościej napisać, że sprawa upadła.boogie pisze:Pomierzyć ? a i owszem, ale nie chce wyciagac silnika z auta.
Testy miały być, ale jak wiekszosc na tym forum, sprawa upadła.
E39 M5 - wykresy z hamowni
Re: E39 M5 - wykresy z hamowni
Re: E39 M5 - wykresy z hamowni
U Bombla po normach wyszlo 368ps, masakra! strasznie tez duza strata na kolach, 100ps! szok! w 600konnym AWD wyszlo 110psMickey pisze:Powyższy wykres obala teorię o której kiedyś była dyskusja na forum że poliftowe E39 M5 miały seryjnie około 420KM.

Re: E39 M5 - wykresy z hamowni
mowa była o pomiarze, a nie niewiadomo czym.rypik pisze:Nie cwaniakuj z wyjmowaniem motoru tylko zapinaj na rolki, no ale prościej napisać, że sprawa upadła.
Sprawa upadla testów drogowych my dear.
No i dlatego obśmiane zostały dokładnie te "pomiary" z tej hamowni w tymże wątku,kosiniak pisze:368ps, masakra! strasznie tez duza strata na kolach, 100ps! szok! w 600konnym AWD wyszlo 110ps
Auto 100 tys przebiegu zadbane, i ch..j mu strzelił ponad 30 koni, a na kołach 100KM straty w RWD..... dobre, setnie dobre....
Pozdrówka!
Re: E39 M5 - wykresy z hamowni
Drogowych.. no ok, racja twojsza. ale dlaczego nie wjedziesz na rolki ? tylko nie odpowiadaj, że to nic nie warty pomiar... ;-)boogie pisze:mowa była o pomiarze, a nie niewiadomo czym.rypik pisze:Nie cwaniakuj z wyjmowaniem motoru tylko zapinaj na rolki, no ale prościej napisać, że sprawa upadła.
Sprawa upadla testów drogowych my dear.
Bądź męski a nie sie chcesz wymigać, daleko nie masz.
- --==maly==----
- Posty: 2510
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: E39 M5 - wykresy z hamowni
Dokładnie warto zmierzyć chociaż by w celu porównania jak 2-3 innym sztuką E39 M5 wyjdzie podobnie do Bombla to znaczy,że tak ma być a może wyjdzie lepiej co by oznaczało jakąś usterkę w byłym Bombla motorze ale w końcu było by wiadomo ile naprawdę M5 e39 pokazuje na hamowni skończyło by się tworzenie mitów o 420KM.
Re: E39 M5 - wykresy z hamowni
Tak ma być? 370KM ?
To co to za szroty te auta ?
Jeszcze wiekszym mitem jest 368KM
To co to za szroty te auta ?

Jeszcze wiekszym mitem jest 368KM

Pozdrówka!
Re: E39 M5 - wykresy z hamowni
Poprawcie mnie jeśli pisze głupoty bo nie znam się na hamowaniu aut. Czy różnica w rozmiarze opon ma wpływ na wynik testu bo Bombel ma chyba na tyle obecnie 285/30, a nie 275/35 (wysokość opony dla 285/30 wynosi 85,5mm a dla 275/35 taka opona ma 96,25mm)
Re: E39 M5 - wykresy z hamowni
boogie, zgadzam się że ciężko wyliczyć, czy zmierzyć straty w układzie napędowym, ale chyba spokojnie można założyć że każde M5 ma takie same owe straty i porównać moc na kołach wersji przed i poliftowych. Myślę że taki test jednoznacznie potwierdzi lub obali tezę że poliftówki są mocniejsze, ale uważam że tak naprawdę nie chcesz tego potwierdzić, gdyż mogłoby się okazać że twój samochód ma mniej koni niż ci się wydaje, a dla ciebie ta liczba jest strasznie ważna.
- --==maly==----
- Posty: 2510
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: E39 M5 - wykresy z hamowni
Ogólnie panowie moim zdaniem warto zrobić DynoDay na jednej hamowni spróbować się zmobilizować wtedy będzie widać mniej więcej jaki wyniki powinno mieć zdrowe M3 czy M5 a jeżeli któreś będą odbiegać od reszty znaczy,że właściciel musi szukać usterki moim zdaniem warto wiedzieć czy ma się sprawne auto czy nie.
Nie znam się na hamowniach czy tam akurat jest dobra ale w Kreatorze mocy grupowy pomiar kosztuje 70zł.
Czy naprawdę uważacie,że zły wynik auta na hamowni to wstyd dla właściciela?
To tylko maszyna i wszystko da się poprawić ale warto chyba sprawdzić?
Boggie czy wyjdzie Ci 350KM czy 380KM żadna różnica jak RSy którym wychodzi po 500KM i tak dostają baty. Faktem jest,że auta z ///M pod maską ciężko jest z hamować na stacjonarnej hamowni i zazwyczaj wyniki są zaniżone i nieprawdziwe ale co z tego?
Każdy wie jak jeździ zdrowe ///M ale warto porównać do innych sztuk,żeby wiedzieć jak wygląda wykres czy nie ma dołków i czy nasza sztuka wyszła podobnie do porównywalnych aut poprostu sprawdzić czy wszystko jest ok.
Dodatkowo taki test był by pomocny na przyszłość np przy kupnie auta jadę na hamownie i wiem jaki ma być mniej więcej wynik i w ten sposób sprawdzam czy wszystko ok czy trzeba szukać usterki. A w tej chwili kupuję M3 hamuje wynik 320KM i naprawdę nie wiem czy mam się martwić czy cieszyć bo wykresów na forum i ogólnie w polskim internecie jak na lekarstwo krążą tylko mity jak to M3 i M5 nie trzymają mocy a jak się kogokolwiek zapyta to jego oczywiście trzyma serię w 100% ale wykresu nikt nigdy nie widział
Nie znam się na hamowniach czy tam akurat jest dobra ale w Kreatorze mocy grupowy pomiar kosztuje 70zł.
Czy naprawdę uważacie,że zły wynik auta na hamowni to wstyd dla właściciela?
To tylko maszyna i wszystko da się poprawić ale warto chyba sprawdzić?
Boggie czy wyjdzie Ci 350KM czy 380KM żadna różnica jak RSy którym wychodzi po 500KM i tak dostają baty. Faktem jest,że auta z ///M pod maską ciężko jest z hamować na stacjonarnej hamowni i zazwyczaj wyniki są zaniżone i nieprawdziwe ale co z tego?
Każdy wie jak jeździ zdrowe ///M ale warto porównać do innych sztuk,żeby wiedzieć jak wygląda wykres czy nie ma dołków i czy nasza sztuka wyszła podobnie do porównywalnych aut poprostu sprawdzić czy wszystko jest ok.
Dodatkowo taki test był by pomocny na przyszłość np przy kupnie auta jadę na hamownie i wiem jaki ma być mniej więcej wynik i w ten sposób sprawdzam czy wszystko ok czy trzeba szukać usterki. A w tej chwili kupuję M3 hamuje wynik 320KM i naprawdę nie wiem czy mam się martwić czy cieszyć bo wykresów na forum i ogólnie w polskim internecie jak na lekarstwo krążą tylko mity jak to M3 i M5 nie trzymają mocy a jak się kogokolwiek zapyta to jego oczywiście trzyma serię w 100% ale wykresu nikt nigdy nie widział

Re: E39 M5 - wykresy z hamowni
ale nie ma co plakac RS6 tez nie trzymaja mocy i tam uwierzcie to nie jest 30ps a duzo duzo wiecej 

Re: E39 M5 - wykresy z hamowni
Ustosunkował byś się, że pojedziesz, a nie ciągle mydlisz oczka ;-)boogie pisze:Tak ma być? 370KM ?
To co to za szroty te auta ?
Jeszcze wiekszym mitem jest 368KM
Re: E39 M5 - wykresy z hamowni
Ja zaczynam rozumieć boogie'gorypik pisze:Ustosunkował byś się, że pojedziesz, a nie ciągle mydlisz oczka ;-)boogie pisze:Tak ma być? 370KM ?
To co to za szroty te auta ?
Jeszcze wiekszym mitem jest 368KM



A dyno day... może i warto porównać je za jednym (w)depnięciem...

- Venom
- Moderator
- Posty: 3181
- Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
- Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Re: E39 M5 - wykresy z hamowni
Temat sie rozwinal... heh.
Ja tylko zapytam, czy wie ktos z Was gdzie w PL sa hamownie silnikowe ktore sa w stanie spokojnie taki motor shamowac za rozsadne pieniadze? Mam tu na mysli jakis tunerow a nie ITS i tego typu molochy ktorze na pewno za 1000zl tego nie zrobia.
Ja tylko zapytam, czy wie ktos z Was gdzie w PL sa hamownie silnikowe ktore sa w stanie spokojnie taki motor shamowac za rozsadne pieniadze? Mam tu na mysli jakis tunerow a nie ITS i tego typu molochy ktorze na pewno za 1000zl tego nie zrobia.
Re: E39 M5 - wykresy z hamowni
Miło mi poinformować, iz od dziś mam zamontowana i gotową do użytku hamownie obciążeniowa podwoziową z bardzo wydajnym wentylatorem ( z mocniejszym sie nie spotkałem ) , po transporcie oczywiscie nastąpoiła kolibracja sprzetu . Więcej na stronie www.nikoracing.com . Jako że auto słóżbowe w firmie to m3 e46 dla klubowiczy niższe ceny.
06/00 996 Turbo Manual Seal Gray/Black
07/02 996 Turbo Manual Polar Silver/Grey
02/03 996 Turbo Manual Carrera White/Gray
05/03 996 Turbo Manual Seal Gray/Black
07/02 996 Turbo Manual Polar Silver/Grey
02/03 996 Turbo Manual Carrera White/Gray
05/03 996 Turbo Manual Seal Gray/Black
-
- Posty: 287
- Rejestracja: pn sty 12, 2009 11:56
- Auto: M3 E46,E30 S50
- Lokalizacja: ok.Augustowa
Re: E39 M5 - wykresy z hamowni
Pochwalę się i ja chociaż nie ma za bardzo czym, ale byłem na Hamowni. Wjechaliśmy M5 na rolki i ogień. Wynik 362PS
O nie koleżanko tak to nie może być. Zrobiliśmy więc test przepływek a tam 98L/h
Najprawdopodobniej do zepsucia przepływek przyczyniły się sportowe wkładki powietrza, ktoś je konkretnie naoliwił bo aż z nich ciekło. Dobrze że miałem już kupione Nowe przepływki na zapas i filtry MANN, tak więc dziś wymiana a na rolki wskoczę jeszcze raz po zimie.

