Nasze M5

1998-2003 | silnik: S62B50
Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nasze M5

Post autor: Marcin_Os » czw sty 14, 2010 00:28

Rypik, dzięki za linka.
Kurde, nie rozumiem tego. Z tego zdjęcia wynika, że przy normalnych nadkolach bez otworu, ten aluminiowy "tunel" jest zasłonięty właśnie nadkolem, to po cholerę on tam jest?
Obrazek

Z tego wynika, że nadkola nie różnią się niczym po za otworem, więc musi być zatkany.
Obrazek
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

Idzik
Posty: 833
Rejestracja: śr cze 13, 2007 00:06
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Nasze M5

Post autor: Idzik » czw sty 14, 2010 00:51

Jak ktoś potrzebuje, to oddam oryginalne nowe prawe nadkole do e39 (chyba z otworem).

Szkoda wyrzucić, a nie potrzebuję.

Awatar użytkownika
Bombel
Posty: 2370
Rejestracja: wt paź 10, 2006 00:58
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Nasze M5

Post autor: Bombel » czw sty 14, 2010 00:53

W mpakiecie i M5 jest inne - bynajmniej to małe, przednie ;)

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nasze M5

Post autor: Marcin_Os » czw sty 14, 2010 01:17

Idzik pisze:Jak ktoś potrzebuje, to oddam oryginalne nowe prawe nadkole do e39 (chyba z otworem).

Szkoda wyrzucić, a nie potrzebuję.
Do M-pakietu czy do zwykłego? Masz numerek części?
Bombel pisze:W mpakiecie i M5 jest inne - bynajmniej to małe, przednie
Na pierwszy rzut oka różni się właśnie otworem. Czym jeszcze?
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

Awatar użytkownika
Bombel
Posty: 2370
Rejestracja: wt paź 10, 2006 00:58
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Nasze M5

Post autor: Bombel » czw sty 14, 2010 01:27

Marcin_Os pisze:Na pierwszy rzut oka różni się właśnie otworem. Czym jeszcze?
Są całkiem inne. Te mpakietowe robią za "dokładkę", a zwykłe służą jedynie za ochronę i nie widać ich z przodu.

Awatar użytkownika
Mickey
Posty: 319
Rejestracja: sob lis 21, 2009 17:33
Auto: M5 E39 LCI '01
Lokalizacja: Puławy

Re: Nasze M5

Post autor: Mickey » czw sty 14, 2010 01:30

Z tego co się orientuję w temacie to właśnie te nadkola z otworami są od wersji M-Pakiet a te bez otworów do M5. Różnica bierze się z budowy kratki wlotu powietrza w zderzaku. W wersjach e39 M-Pakiet kratka przednia posiada otwory dolotowe do tuneli chłodzenia tarcz hamulcowych które w kratce od M5 są jakby "zaślepione". Kratka M-Pakiet ma jeszcze widoczną na pierwszy rzut oka "blendę, mieczyk" w kształcie litery "T" nie wiem po co skoro wielki wlot bez żadnych dodatków wygląda o wiele lepiej, może jest to dodatek tylko stylistyczny podobnie jak różnica w budowie dyfuzora do zderzaka tylnego od M5 (po za otworami na rury wydechowe). Tak czy inaczej zabawne jest że tarcza hamulcowa do 09.2000 która ma 296mm (po 09.2000 ma 324mm) ma kanały do chłodzenia a tarcza od M5 345mm nie... A przecież samochód taki jak M5 jest dużo bardziej podatny na rozgrzewanie się hamulców - sami wiemy dlaczego. POZDR...

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nasze M5

Post autor: Marcin_Os » czw sty 14, 2010 09:19

Bombel pisze:
Marcin_Os pisze:Na pierwszy rzut oka różni się właśnie otworem. Czym jeszcze?
Są całkiem inne. Te mpakietowe robią za "dokładkę", a zwykłe służą jedynie za ochronę i nie widać ich z przodu.
Bombelku, wg ETK do M5 przewidziane jest nadkole bez wlotu powietrza o numerze 51 71 2 498 990. Ten sam numer części występuję też przy każdym innym E39 z M-Pakietem, do tych innych E39 występuje też nadkole z wlotem powietrza, więc to musi pasować zamiennie.

Nadkole od samochodu bez M pakietu faktycznie jest zupełnie inne.

Ja pisałem od początku o nadkolach z M pakietu, a ty chyba bez M pakietu :-) .
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

Awatar użytkownika
Bombel
Posty: 2370
Rejestracja: wt paź 10, 2006 00:58
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Nasze M5

Post autor: Bombel » czw sty 14, 2010 10:53

Marcin_Os pisze:Nadkole od samochodu bez M pakietu faktycznie jest zupełnie inne.

Ja pisałem od początku o nadkolach z M pakietu, a ty chyba bez M pakietu :-) .
Tak. Nadkole w M5 i Mpakiecie są niemal takie same, ale mój wywód zaczął się od postu Idzika, kiedy założyłem, że ma nadkole od ojca 530d, więc bez mpakietu, czyli takie, które na 100% do emki nie będzie pasować ;)
To była odpowiedź bardziej do /idzika niż do Ciebie, a w domyśle, że Mpakiet i M5 mają inne nadkola niż pozostałe e39 ;)

Awatar użytkownika
rypik
Posty: 869
Rejestracja: pn paź 12, 2009 10:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Nasze M5

Post autor: rypik » czw sty 14, 2010 11:09

Marcin_OS - pytasz po co jest aluminiowy tunel za nadkolem w M5 które nie ma otworu.
A dlaczego uważasz, że jest tam ten tunel ? :) Nie ma go IIRC u mnie, a nadkola zdejmowałem.
Nie ma również tego przedłużenia plastikowego (które jest, kiedy jest nadkole z dziurą) pod przedniego grilla.

Pamiętam, że w 530d miałem inne blendy halogenów - z otworem który własnie był połączony z tunelem > dziurą w nadkolu.

Nadkole z dziurą i bez jest identyczne i zamienne. Ale samo nadkole z dziurą bez tunelu nic nie da.

Natomiast jak wcześniej wspominałem i jak koledzy wyżej pisali - jaka jest logika braku chłodzenia w M5 - nie wiem, ale obstawiam, że niemiecki inżynieur nie zrobił tego bez powodu.

Koki
Posty: 469
Rejestracja: pn maja 07, 2007 23:57
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nasze M5

Post autor: Koki » czw sty 14, 2010 11:41

rypik pisze: Natomiast jak wcześniej wspominałem i jak koledzy wyżej pisali - jaka jest logika braku chłodzenia w M5 - nie wiem, ale obstawiam, że niemiecki inżynieur nie zrobił tego bez powodu.
Może hamulce w M5 osiągają najlepszą skuteczność przy pewnej temperaturze , która przy dodatkowym chłodzeniu jest nieosiagalna przy normalnej eksploatacji :?:

Ja przynajmniej takie odnoszę wrażenie po rozgrzaniu u mnie w e34 M5 , a tarcze poza otworem centrującym mam identyczną jak w e39 M5.

Awatar użytkownika
Mickey
Posty: 319
Rejestracja: sob lis 21, 2009 17:33
Auto: M5 E39 LCI '01
Lokalizacja: Puławy

Re: Nasze M5

Post autor: Mickey » czw sty 14, 2010 13:01

Może i coś w tym jest. Ale jedno jest pewne skoro auto przeszło facelifting (09.2000) podobnie jak każde e39 (zmieniano też hamulce) i mądre bawarskie główki nic z tym chłodzeniem w M5 nie robiły widocznie tak ma po prostu być i nie jest ono potrzebne. Ale jak kto woli można sobie oczywiście zafundować takie chłodzenie choćby robiąc to jak jest wcześniej opisywane w linku podsyłanym przez kolegę Rypika . :610:

Awatar użytkownika
rypik
Posty: 869
Rejestracja: pn paź 12, 2009 10:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Nasze M5

Post autor: rypik » czw sty 14, 2010 13:36

Mickey żeby doprecyzować - lifting M5 generacji E39 nie dotyczył w żadnym stopniu hamulców.

Ja bym podsumował temat podobnie jak nawiercane tarcze - dlaczego ich nie było w E39 - bo ponoć nawiercanie osłabia wbrew pozorom tarcze. Tylko odlewane z dziurkami (a koszt wiadomo zupełnie inny) są lepsze... i też pozorny brak logiki ma tu swoje wytłumaczenie, być może jest powód jak wspominasz, dlaczego chłodzenia nie ma.

Z drugiej strony w założeniach E39 M5 nie jest sportowym samochodem tylko fajniutko szybkim sedanem.

Idzik
Posty: 833
Rejestracja: śr cze 13, 2007 00:06
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Nasze M5

Post autor: Idzik » czw sty 14, 2010 14:29

Bombel pisze:
Marcin_Os pisze:Nadkole od samochodu bez M pakietu faktycznie jest zupełnie inne.

Ja pisałem od początku o nadkolach z M pakietu, a ty chyba bez M pakietu :-) .
Tak. Nadkole w M5 i Mpakiecie są niemal takie same, ale mój wywód zaczął się od postu Idzika, kiedy założyłem, że ma nadkole od ojca 530d, więc bez mpakietu, czyli takie, które na 100% do emki nie będzie pasować ;)
To była odpowiedź bardziej do /idzika niż do Ciebie, a w domyśle, że Mpakiet i M5 mają inne nadkola niż pozostałe e39 ;)
Właśnie chodzi o to, że nie pasowało, dlatego leży :wink:

nr. 51 71 7 008 690

Jak nikomu też nie pasuje to wywalam.

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nasze M5

Post autor: Marcin_Os » czw sty 14, 2010 14:53

To do auta bez M Pakietu, mi nie pasuje.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Nasze M5

Post autor: kostek_ja » czw sty 14, 2010 15:19

Jeżeli dobrze rozumiem to Idzik ma e39 bez M pakietu, a nadkole do wersji z M pakietem. I nie jest zamontowane u niego w aucie tylko dlatego że właśnie nie pasowało.

ODPOWIEDZ