Usunięcie tłumików - Straight Pipes

1998-2003 | silnik: S62B50
Awatar użytkownika
alduwiel
Posty: 185
Rejestracja: pn lip 11, 2011 15:03
Lokalizacja: Bydgosz

Re: Usunięcie tłumików - Straight Pipes

Post autor: alduwiel » czw lip 14, 2011 18:24

Matko ale czad MUSZE TO MIEC....

BKMM
Posty: 51
Rejestracja: czw cze 18, 2009 20:59
Lokalizacja: Poznan

Re: Usunięcie tłumików - Straight Pipes

Post autor: BKMM » śr lip 20, 2011 16:30

A czy ktoś z Was hamował auto po usunięciu tlumikow? Bo ja dzisiaj tak i po odcieciu tlumikow uciekło 5 koni i 12 niutkow... Może jak rury idą do końca to coś znienia ale niesadze.
Teraz mam montowane jakieś puszki na koniec dnia albo jutro będę wiedział jaki wynik jest na nich.

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Usunięcie tłumików - Straight Pipes

Post autor: Venom » śr lip 20, 2011 17:27

BKMM pisze:A czy ktoś z Was hamował auto po usunięciu tlumikow? Bo ja dzisiaj tak i po odcieciu tlumikow uciekło 5 koni i 12 niutkow... Może jak rury idą do końca to coś znienia ale niesadze.
Teraz mam montowane jakieś puszki na koniec dnia albo jutro będę wiedział jaki wynik jest na nich.
Masz jakieś wykresy przed i po ?

BKMM
Posty: 51
Rejestracja: czw cze 18, 2009 20:59
Lokalizacja: Poznan

Re: Usunięcie tłumików - Straight Pipes

Post autor: BKMM » śr lip 20, 2011 18:38

Jeszcze nie- jutro odbieram auto wtedy mi wydrukuja, ale tak jak mówiłem po obcieciu tylnych puszek praktycznie w całym zakresie obrotów -5km i -12Nm.
A ogólnie wynik słaby bo 360koni - trzeba będzie poszukać przyczyny.

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2508
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: Usunięcie tłumików - Straight Pipes

Post autor: --==maly==---- » śr lip 20, 2011 18:58

BKMM pisze:Jeszcze nie- jutro odbieram auto wtedy mi wydrukuja, ale tak jak mówiłem po obcieciu tylnych puszek praktycznie w całym zakresie obrotów -5km i -12Nm.
A ogólnie wynik słaby bo 360koni - trzeba będzie poszukać przyczyny.
Najczęściej są to przepływomierze jak są stare warto wymienić na nowe i tyle.
Jak dalej będzie to samo to warto podpiąć auto pod komputer sprawdzić czy vanosy działają prawidłowo itd a jak wszystko jest ok to wymienić świece i cewki.
To są najczęstsze przyczyny braku mocy w e39.

BKMM
Posty: 51
Rejestracja: czw cze 18, 2009 20:59
Lokalizacja: Poznan

Re: Usunięcie tłumików - Straight Pipes

Post autor: BKMM » śr lip 20, 2011 19:25

--==maly==---- pisze:Najczęściej są to przepływomierze jak są stare warto wymienić na nowe i tyle.
Jak dalej będzie to samo to warto podpiąć auto pod komputer sprawdzić czy vanosy działają prawidłowo itd a jak wszystko jest ok to wymienić świece i cewki.
To są najczęstsze przyczyny braku mocy w e39.
Coś tam o bolaczkach M5 wiem :) To moja druga M5. Trzy lata temu miałem prawie identyzną jak teraz.
W ogóle przepraszam, ale nie znalazłem wątku przywitalnego wiec witam wszystkich i już nie zasmiecam tematu kolegi :)

Awatar użytkownika
Mickey
Posty: 319
Rejestracja: sob lis 21, 2009 17:33
Auto: M5 E39 LCI '01
Lokalizacja: Puławy

Re: Usunięcie tłumików - Straight Pipes

Post autor: Mickey » wt lis 22, 2011 01:31

W związku z tym że chcę żeby eMka troszkę głośniej mi chodziła pomyślałem o STRAIGHT PIPES do siebie . Myślałem też nad EISENMANNami więc dziś zadzwoniłem do przedstawiciela i dystrybutora tych tłumików na Polskę. Nie zależnie czy będzie to wersja SPORT czy RACE różnica w kosztach jest zależna tylko od średnicy końcówek bo do wyboru są 2x76mm lub 2x83mm. Ile to kosztuje :?: Na dzisiejszy stan € do PLN koszt tych na mniejszych końcówkach to 6300zł a na większych 6700zł. Pogadałem z tym Panem nieco dłużej i okazało się że jest takim samym kotem na punkcie ///M Powerów jak większość z nas. Opowiedział mi że siedzi w tym temacie dosyć długo i to nie tylko w EISENMANN ale i w SUPERSPRINT i MILLTEK itp. Troszkę mnie zabolało jak usłyszałem te prawie 7tys za te tłumiki i od słowa do słowa doszliśmy do tematu "STRAIGHT PIPES" w E39 M5. Do czego zmierzam okazuje się że usunięcie tych tłumików i wstawienie tych przelotowych rurek korzystnie wpływa tylko dla ucha ale dla motorku już nie :sad: . Potwierdzone jest na hamowni że taki zabieg osłabia silnik i nie trzyma seryjnych parametrów, owszem miało by to sens ale po ingerencji w dolot i w wałki ale to już troszkę kosztowniejszy temat.

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: Usunięcie tłumików - Straight Pipes

Post autor: Marcin_Os » wt lis 22, 2011 01:43

Mickey pisze:i od słowa do słowa doszliśmy do tematu "STRAIGHT PIPES" w E39 M5. Do czego zmierzam okazuje się że usunięcie tych tłumików i wstawienie tych przelotowych rurek korzystnie wpływa tylko dla ucha ale dla motorku już nie . Potwierdzone jest na hamowni że taki zabieg osłabia silnik i nie trzyma seryjnych parametrów, owszem miało by to sens ale po ingerencji w dolot i w wałki ale to już troszkę kosztowniejszy temat.
I dokładnie będzie tak samo ze zmienionymi wydechami. Jak nie zmienisz kolektorów albo programu to nic nie osiągniesz.

P.S.
Jak zrobisz stright pipes t pozbędziesz się 30KG.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

Awatar użytkownika
Mickey
Posty: 319
Rejestracja: sob lis 21, 2009 17:33
Auto: M5 E39 LCI '01
Lokalizacja: Puławy

Re: Usunięcie tłumików - Straight Pipes

Post autor: Mickey » wt lis 22, 2011 01:52

Marcin_Os pisze: I dokładnie będzie tak samo ze zmienionymi wydechami. Jak nie zmienisz kolektorów albo programu to nic nie osiągniesz.
W sumie nie zależy mi na podniesieniu mocy ;) chciałbym tylko żeby jakieś zabiegi z tłumikami nie powodowały jej utraty, a podobno EISENMANN tak zaprojektował te wydechy żeby nie było żadnych ubytków mocy po za zmianą dźwięku na głośniejszy. Rzekomo nie zmienia się po za tym nic ale ile w tym prawdy to trzeba by zmierzyć auto przed i po zmianie.

Awatar użytkownika
PiotrekM5
Posty: 125
Rejestracja: czw sty 04, 2007 18:58
Lokalizacja: Lublin

Re: Usunięcie tłumików - Straight Pipes

Post autor: PiotrekM5 » wt lis 22, 2011 10:54

Szczerze to nie zaobserwowałem u siebie jakiegoś spadku mocy :wink:
A mam wydechy mało "modne" w stanach i jeszcze mniej w europie...
Mi one bardzo pasują :grin:
głośno w aucie jest między 1,5-2,5 i 6,0-70 tyś obr.
Jest to bardzo ucywilizowany wydech do M5
Jechałem pare razy ze znanymi autami przed i po wymianie i
powiem że wrażenia były raczej na plus
Inaczej się sprawa miała po założeniu zestawu K&N
gdzie spadek momentu był odczuwalny :sad:
Myślę, że twoje obawy mogła by stwierdzić tylko hamownia :roll:
Jak chcesz zakładać eismanna i masz na to odłożoną kase,
to się nie zastanawiaj tylko zakładaj :mrgreen:
Pięknie brzmi ten wydech w M5 :twisted:
BMW M5 01r CarbonBlack
Zestaw kompresora RK Autowerks S2
UUC V12 koło+sprzęgło
Kolektory, katy, x-pipe Supersprint
Wydechy Britalman
Zawieszenie: Gwint D2 Sport
Hamulce: Swap Przód i Tył BMW M6
Koła 19cali: Oryginał BMW M6

Awatar użytkownika
Ghost_Rider
Posty: 50
Rejestracja: wt lut 22, 2011 22:54
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Re: Usunięcie tłumików - Straight Pipes

Post autor: Ghost_Rider » wt kwie 10, 2012 18:58

U mnie, brzmi to tak :wink:

Film
No Risk, No Fun ....

kosmider1983
Posty: 19
Rejestracja: śr maja 14, 2014 00:16
Auto: M5 E39 Indywidual

Re: Usunięcie tłumików - Straight Pipes

Post autor: kosmider1983 » pt lip 11, 2014 21:30

Ja dzisiaj odebralem gotowy zestaw Straight Pipes z rezonatorami ktory wykonala firma MGmotorsport.

Wyglada pieknie :D

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

ODPOWIEDZ