Wypadanie zapłonów/łożysko przód

1998-2003 | silnik: S62B50
Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2508
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wypadanie zapłonów/łożysko przód

Post autor: --==maly==---- » ndz lis 16, 2014 12:56

Ja ze swiecami NGK nie mialem nigdy problemu za to cewki, przewody zaplonowe, sondy oddawalem nie raz do reklamacji :sad: Ze swiecami boscha znowu mialem problem w m3 e 46 kompletnie auto nie chcialo na tym jezdzic. Nie mam pojecia jakie inne swiece mozna kupic zamiast NGK.

Przemooo
Posty: 440
Rejestracja: pn lis 12, 2012 22:50
Lokalizacja: GST

Re: Wypadanie zapłonów/łożysko przód

Post autor: Przemooo » ndz lis 16, 2014 14:50

Na temat świec naprowadził mnie dray kóry miał podobny objaw w Alpinie. Sam polecał BERU, u mnie w okolicy z tym ciężko, więc zdecydowałem się na Boscha. z NGK miałem zawsze przygody, albo pękała sama od siebie porcelana, albo przerywał na nowych dedykowanych świeczkach, albo jak teraz "posypały" się po 15kkm...

Konrad95x
Posty: 567
Rejestracja: wt sie 25, 2009 21:28
Auto: M5
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Re: Wypadanie zapłonów/łożysko przód

Post autor: Konrad95x » wt lis 18, 2014 22:45

No to fajnie ,że problem rozwiązany i to tak prozaicznie...

W przypadku świec ciężko stwierdzić co jest przyczyną, przy tych okolicznościach najprawdopodbniej padł izolator świecy (powinno być widoczne peknięcie na porcelanie gołym okiem). Świece się rozsypują w znacznym stopniu od niedostatecznych standardów magazynowania czy też logistyki. Sprzedajemy dziesiatki/setki świec dziennie. Reklamacje na świece zaołonowe NGK łącznie mieliśmy 3. Wszystkie (wg producenta bezzasadne) dotyczyły uszkodzeń mechanicznych (w jednym przypadku pękniecie i przebijanie izolatora). W drugim klient przyniósł urwaną świecę twierdząc, że urwała się podczas przykręcania a dokręcał kluczem dyno. (zaznaczę że podkładka uszczelniająca była zmiażdzona do 0,001mm :D. W trzecim w grę wchodził zatarły silnik w Hondzie S2000. Elektroda od świecy wtopiła się w denko tłoka. NGK poddało analizie materiałowej winowajcę zatarcia i wykazano, z tego co pamiętam ,że elektroda była "prostowana". Oczywiście nie było winnych tego zabiegu i temat umarł w butach - klient wściekły. Jednakże, należy pamiętać ,że zwykłe upuszczenie świec nawet w opakowaniu czy w siatce może je uszkodzić, a prostowanie wgiętych elektrod może być wręcz zabójcze dla silnika jak podaje w/w przypadek.
Sam osobiście nigdy nie spotkałem się z "tajemniczym i nie wyjasnialnym" problemem świec zapłonowych (gdy mniejszej bądź większej roli nie odgrywało uszkodzenie mechaniczne).

To tak jako ciekawostkę, wspomniałem. Daj znać jak spisuje się BOSCH. :)

Co do jakości cewek zapłonowych pozostawiam bez komentarza...nie mają nic wspólnego z jakością NGK, produkt wprowadzony na aftermarket na zasadzie plasowania rozpoznawalnego produktu.
Konrad
http://www.ktd.eu" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2508
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wypadanie zapłonów/łożysko przód

Post autor: --==maly==---- » wt lis 18, 2014 23:08

Czyli Konrad w sumie potwierdzasz to co zdążyłem zauważyć tylko sprawdzone na większą skalę.
Ja nie widzę innych świec niż NGK bo zarówno z Boschem jak i z Denso spotkałem się z problemami Beru nigdy nie testowałem.

Konrad95x
Posty: 567
Rejestracja: wt sie 25, 2009 21:28
Auto: M5
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Re: Wypadanie zapłonów/łożysko przód

Post autor: Konrad95x » śr lis 19, 2014 21:16

Niestety to juz problem globalny, cywilizacji śmierci. Inaczej korpo sie nie utrzyma... dotyczy juz nie tylko motoryzacji. Konsument powiniem konsumowac aby ziemia nabierala obrotu.
Konrad
http://www.ktd.eu" onclick="window.open(this.href);return false;

Camil
Posty: 1179
Rejestracja: wt lip 08, 2008 13:32
Auto: e36s54
Lokalizacja: Torun
Kontakt:

Re: Wypadanie zapłonów/łożysko przód

Post autor: Camil » czw lis 20, 2014 10:07

Dokladnie, spojrzmy na cykl zycia wielu produktow jak drastycznemu ulegl skroceniu.

ODPOWIEDZ