1998-2003 | silnik: S62B50
-
Przemooo
- Posty: 444
- Rejestracja: pn lis 12, 2012 22:50
- Lokalizacja: GST
Post
autor: Przemooo » ndz paź 22, 2017 09:44
Witam
Zbliża się zima, troche wiecej czasu wieczorem, więc jak zawsze po sezonie coś musze sobie pogrzebać przy M5. Myślałem o wymienie łańcucha, ślizgów (napinacz już jakis czas temu zmieniałem) i tego co będzie potrzebne. Części są rozsądnie wyceniane (poza łyżwą napinającą), ale ma ktoś może jakiś DIY do tej operacji, bo tak patrząc jest co rozbierać

Są potrzebne blokady? Specjalistyczne narzędzia?
-
Konrad95x
- Posty: 567
- Rejestracja: wt sie 25, 2009 21:28
- Auto: M5
- Lokalizacja: Wawa
-
Kontakt:
Post
autor: Konrad95x » ndz paź 22, 2017 17:37
Hejka, Muszę podjechćc do jednego kolegi z tego forum, który od 3 lat trzyma dla mnie dyski twarde pod della z DISem. Jeśli się ujawni to może Ci wyślę w moim imieniu dokumentacje do tego. Narzędzia są potrzebne ale poradzisz sobie bezproblemowo z ich dorobieniem niewielkim kosztem.
-
MIchael_M5
- Posty: 63
- Rejestracja: ndz sty 18, 2015 12:05
- Auto: BMW E39 M5 `01
- Lokalizacja: Tarnów
-
Kontakt:
Post
autor: MIchael_M5 » ndz paź 29, 2017 10:51
Jesli chcesz to robic zgodnie z dokumentacja BMW to bedzie ciezko. Procedura jest tak obszernie napisana ze mozna cos pominac albo zle zrozumiec.
-
Przemooo
- Posty: 444
- Rejestracja: pn lis 12, 2012 22:50
- Lokalizacja: GST
Post
autor: Przemooo » czw lis 02, 2017 23:25
Konradzie byłbym wdzięczny, bo będzie co robić w długie zimowe wieczorki
Ogólnie więszość tych instrukcji jest w pewnych momentach bardzo szczegółowa, a innym razem przechodzi po danym zagadnieniu dość pobierznie...
-
Konrad95x
- Posty: 567
- Rejestracja: wt sie 25, 2009 21:28
- Auto: M5
- Lokalizacja: Wawa
-
Kontakt:
Post
autor: Konrad95x » pn lis 06, 2017 20:52
Jak będę miał dokumentacje - to się podzielę

Lub poszperaj i poszukaj dokumentacji DIS na jakims chomiku etc.
-
krzysiokm
- Posty: 22
- Rejestracja: pn sty 04, 2016 00:15
- Auto: e39 M5
- Lokalizacja: DW
Post
autor: krzysiokm » sob gru 02, 2017 11:30
-
Przemooo
- Posty: 444
- Rejestracja: pn lis 12, 2012 22:50
- Lokalizacja: GST
Post
autor: Przemooo » ndz gru 03, 2017 02:10
I ten zestaw starczy ( z tego co widzę: blokady wałków 4szt, blokada wału, końcówka do zasilenia Vanosa powietrzem, centralka sterujaca Vanosem)?
Jak robiłem ostatnio test w DIS to nie zauwazyłem żeby rozrząd był poza tolerancją, ale auto nie chodzi idealnie.
-
Mickey
- Posty: 319
- Rejestracja: sob lis 21, 2009 17:33
- Auto: M5 E39 LCI '01
- Lokalizacja: Puławy
Post
autor: Mickey » ndz gru 03, 2017 11:36
Przemooo pisze:
Jak robiłem ostatnio test w DIS to nie zauwazyłem żeby rozrząd był poza tolerancją, ale auto nie chodzi idealnie.
Może łańcuch główny jest już lekko wyciągnięty i dlatego.
-
krzysiokm
- Posty: 22
- Rejestracja: pn sty 04, 2016 00:15
- Auto: e39 M5
- Lokalizacja: DW
Post
autor: krzysiokm » ndz gru 03, 2017 18:32
Ostatnio zmieniony ndz gru 03, 2017 19:26 przez
krzysiokm, łącznie zmieniany 3 razy.
-
krzysiokm
- Posty: 22
- Rejestracja: pn sty 04, 2016 00:15
- Auto: e39 M5
- Lokalizacja: DW
Post
autor: krzysiokm » ndz gru 03, 2017 19:06
Przemooo pisze:I ten zestaw starczy ( z tego co widzę: blokady wałków 4szt, blokada wału, końcówka do zasilenia Vanosa powietrzem, centralka sterujaca Vanosem)?
Jak robiłem ostatnio test w DIS to nie zauwazyłem żeby rozrząd był poza tolerancją, ale auto nie chodzi idealnie.
tak, to jest wszystko co jest potrzebne żeby zrobić to książkowo i poustawiać wałki bez większej męki, postępując zgodnie z TIS`em. Na zdjęciu jeszcze sterownik do otwierania zaworków do pojedynczego vanosa który jest oczywiści niepotrzebny w naszym przypadku

-
Przemooo
- Posty: 444
- Rejestracja: pn lis 12, 2012 22:50
- Lokalizacja: GST
Post
autor: Przemooo » ndz gru 03, 2017 20:34
Mam tylko pytanie: jak mają być ustawione tloczyska Vanos (max wysunięte czy odwrotnie, wszystkie cztery???) żeby założyć te cztery blokady na wałki i wał?
-
krzysiokm
- Posty: 22
- Rejestracja: pn sty 04, 2016 00:15
- Auto: e39 M5
- Lokalizacja: DW
Post
autor: krzysiokm » ndz gru 03, 2017 20:59
Przemooo pisze:Mam tylko pytanie: jak mają być ustawione tloczyska Vanos (max wysunięte czy odwrotnie, wszystkie cztery???) żeby założyć te cztery blokady na wałki i wał?
tutaj jest to opisane równie dobrze co w TIS`ie
http://www.beisansystems.com/procedures ... cedure.htm
-
Przemooo
- Posty: 444
- Rejestracja: pn lis 12, 2012 22:50
- Lokalizacja: GST
Post
autor: Przemooo » ndz gru 03, 2017 22:51
Czytałem TIS i ten opis nie raz zmieniając Vanos i przekładnie, ale nie znalazłem gdzie jest napisane, jak mają być ustawione przekładnie.
-
MutoN
- Posty: 19
- Rejestracja: pn cze 12, 2017 15:35
- Auto: M5 e39
Post
autor: MutoN » czw gru 07, 2017 16:08
Panowie, będę niedługo się za to zabierał - jaki budżet trzeba przeznaczyć na same części?
-
Konrad95x
- Posty: 567
- Rejestracja: wt sie 25, 2009 21:28
- Auto: M5
- Lokalizacja: Wawa
-
Kontakt:
Post
autor: Konrad95x » pt sty 05, 2018 00:39
Przemooo pisze:Mam tylko pytanie: jak mają być ustawione tloczyska Vanos (max wysunięte czy odwrotnie, wszystkie cztery???) żeby założyć te cztery blokady na wałki i wał?
Przylgnia dwóch zębów do piasty (patrząc od góry) musi być po złożeniu jak najbliżej siebie... To rzeczywiście nie jest jednoznacznie opisane w TIS...ale już wiesz jaki ma być punkt wyjścia do wkładania tłoczysk przed skręceniem piast śrubami...