Piasty z E60 M5 / M3 E92
- Pawel_M3GT
- Posty: 2066
- Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
- Auto: E36 M3 S54
- Lokalizacja: ///M
Piasty z E60 M5 / M3 E92
Ktos moze sie orietuje czy piasty z M5 E60/M3 E92 beda pasowaly P&P do E39?
Chce pozbyc sie dziwnego otworu centrujacego 74mm i zrobic 72.6mm
Na zagranicznym forum czytalem , że ze zwyklej E60 niby pasuja P&P
Bede zakladal tarcze z M3 E92 , zaciski brembo oraz kola styling 260 18cali z E92 m3 ( w te kola ladnie mieszcza sie duze hamulce i powinno wygladac tez calkiem dobrze )
Chce pozbyc sie dziwnego otworu centrujacego 74mm i zrobic 72.6mm
Na zagranicznym forum czytalem , że ze zwyklej E60 niby pasuja P&P
Bede zakladal tarcze z M3 E92 , zaciski brembo oraz kola styling 260 18cali z E92 m3 ( w te kola ladnie mieszcza sie duze hamulce i powinno wygladac tez calkiem dobrze )
Re: Piasty z E60 M5 / M3 E92
Ale wiesz ze tarcze z M3 mają tylko 30mm grubości, gdzie e60 ma przykładowo 36mm. 360mm wejdzie pod seryjne felgi.
- Pawel_M3GT
- Posty: 2066
- Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
- Auto: E36 M3 S54
- Lokalizacja: ///M
Re: Piasty z E60 M5 / M3 E92
Przemooo pisze: 360mm wejdzie pod seryjne felgi.
360mm z m3 E92 i zacisk brembo 4 tlokowy nie wchodzi.
- Pawel_M3GT
- Posty: 2066
- Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
- Auto: E36 M3 S54
- Lokalizacja: ///M
Re: Piasty z E60 M5 / M3 E92
Wlasnie chodzilo mi o to, ze do tarczy z M3 E92 trzeba jakis potezny dystans zastosowac, bo ta tarcza ma mniejsze odsadenie niz oryginalna i ramiona sa blizej zacisku.
A to na zdjeciu to chyba seryjna tarcza 345 ??? Do seryjnych tarcz moze wchodzi w miare bez problemu.
Jesli chodzi o piasty dowiedzialem sie ze przod z E60 pasuje P&P, tyl tak samo z malym wyjatkiem, nie przykreci sie tarczy hamulcowej bo otwory sa w innym miejscu.
Mozna miec z tylu nie przykrecona tarcze??
Myslisz ze to moze miec tu znaczenie ? M3 E92 lata na tych hamulcach nawet na kompresorze i wszystko jest dobrze.Przemooo pisze:Ale wiesz ze tarcze z M3 mają tylko 30mm grubości, gdzie e60 ma przykładowo 36mm. 360mm wejdzie pod seryjne felgi.
Re: Piasty z E60 M5 / M3 E92
No jeśli chodzi o problem otworu centrującego to zapewne tarcze do piast tez założysz od E60? Inaczej tarcz od E39 do piast do E60 nie spasujesz, bez rzeźby. Tarcza musi mieć oparcie nie tylko na przylgni piaty ale i poprzeczne właśnie na pierścieniu dystansujących (osadczym na krawędzi wewnętrznej tarczy). Z tyłu łożysko jest bez bez zintegrowanej piasty w przeciwieństwie do przodu...wiec jeśli średnica piasty z wieloklinem podpasuje może uda Ci się założyć łożysko od E60 a piastę (wkład do łożyska z wieloklinem na półoś) od E39 ale nie znam wymiarów czopów...aby to zasugerować.Przemooo pisze:Jesli chodzi o piasty dowiedzialem sie ze przod z E60 pasuje P&P, tyl tak samo z malym wyjatkiem, nie przykreci sie tarczy hamulcowej bo otwory sa w innym miejscu.
Mozna miec z tylu nie przykrecona tarcze??
Tarcze w zasadzie działania z punktu widzenia fizyki wytracają energię kinetyczną, a nie "moc" czy "prędkość pojazdu". W przypadku E39 oraz E92 masz prawie wyjściowo 200kg różnicy...Grubość tarczy na którą zwraca przemoo uwagę ma piekielne znaczenie...jedne i drugie w zasadzie będę pełniły te same role - ale obciążenie nakładasz zgodnie ze wzorem fizycznym dodatkowe o jakieś naście %. Mogą się szybciej poddawać w E39 wg mnie...Przemooo pisze:Myslisz ze to moze miec tu znaczenie ? M3 E92 lata na tych hamulcach nawet na kompresorze i wszystko jest dobrze.
Konrad
http://www.ktd.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ktd.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Piasty z E60 M5 / M3 E92
Przecież napisałem 360mm. Dystans w e39 M5 15mm robi robotę, bo seryjnie felgi są za mocno schowane (zwłaszcza w stosunku do tylnych)Pawel_M3GT pisze:blizej zacisku.
A to na zdjeciu to chyba seryjna tarcza 345 ??? Do seryjnych tarcz moze wchodzi w miare bez problemu.
- Pawel_M3GT
- Posty: 2066
- Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
- Auto: E36 M3 S54
- Lokalizacja: ///M
Re: Piasty z E60 M5 / M3 E92
Przemooo pisze:
Przecież napisałem 360mm
od czego sa ??
Tak sie wlasnie zastanawiam, bo np. BMW X5 40iX i E65 waza grubo ponad 2 tony, a maja tarcze o grubosci 30mmKonrad95x pisze:
Tarcze w zasadzie działania z punktu widzenia fizyki wytracają energię kinetyczną, a nie "moc" czy "prędkość pojazdu". W przypadku E39 oraz E92 masz prawie wyjściowo 200kg różnicy...Grubość tarczy na którą zwraca przemoo uwagę ma piekielne znaczenie...jedne i drugie w zasadzie będę pełniły te same role - ale obciążenie nakładasz zgodnie ze wzorem fizycznym dodatkowe o jakieś naście %. Mogą się szybciej poddawać w E39 wg mnie...
Tarcze 360 z M3 E92 plus jakis zacisk Brembo byly by fajnym hamulcem , sa duze , nawiercane , a do tego nie sa drogie, tylko ze oryginalna felga z M5 sie do tego za bardzo nie nadaje. Wolalbym miec jak najmniejszy dystans, a najlepiej wcale.
Ponizej zestaw do E39 : tarcza 360x30 z M3 i zacisk z AMG oraz felga s37, ktora swoja budowa dobrze pasuje pod duze zaciski, szczegolnie ta, ktora ma ET 13 i otwor centrujacy 72.5 ( duzy odstep od ramion i budowa bębna )


Re: Piasty z E60 M5 / M3 E92
Pochwalę się jak złoże wszystko. Na razie odebrałem dwa typy wzorów adapterów, będę dopasowywał na cacy, ale zwrotnica w e39 V8 jest upierdliwa...
E65 np 750i ma 346x36mm (wymieniałem niedawno) w wersji ze wzmocnionym układem hamulcowym, a auto nie jest specjalnie nastawione na ostrą jazdę.
E65 np 750i ma 346x36mm (wymieniałem niedawno) w wersji ze wzmocnionym układem hamulcowym, a auto nie jest specjalnie nastawione na ostrą jazdę.
- Pawel_M3GT
- Posty: 2066
- Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
- Auto: E36 M3 S54
- Lokalizacja: ///M
Re: Piasty z E60 M5 / M3 E92
Prawdopodobnie uzyje jednak tarczy z M5 E60 374x36 i zacisku 6tl z AMG C63 oraz felgi styling 37 ET 13 przod ( ma bardzo niskie ET i jest szansa, ze bedzie pasowac bez dystansu, badz z minimalnym w stylu 7mm ) tyl o szerokosci 9.5j ( obie felgi sa dedykowane do E38, stad problem z otworem centrujacym )
Do tego przednie piasty z E60 M5, ktore pasuja P&P
W tylnych kolach 9.5j przetocze otwor centrujacy z 72.5 na 74, no chyba , ze piasty z E60 beda mialy ten sam wieloklin na polosie co E39 M5, tego niestety nie bede wiedzial dopoki nie przymierze.
Druga opcja felg to felgi 18 calowe z M3 E92 wzor 260 , rowniez jest to konstrukcyjnie dobra felga pod duze hamulce i moze nawet ciekawie wygladac w E39.
Kolejna felga to Bbs CH 19 cali , w ktora praktycznie wszystko sie miesci, jednak koniecznie chce pozostac przy rozmiarze 18, wiec te kola beda juz naprawde ostatecznoscia.
Niestety fabryczne felgi z M5 E39 ze wzgledu na swoja konstrukcje slabo nadaja sie pod duze hamulce
Zaciski sa fajne smukle przez co dosc lekkie i fabrycznie rowniez pracowaly z tarcza o grubosci 36mm
Hamulce beda wygladaly tak :

Do tego przednie piasty z E60 M5, ktore pasuja P&P
W tylnych kolach 9.5j przetocze otwor centrujacy z 72.5 na 74, no chyba , ze piasty z E60 beda mialy ten sam wieloklin na polosie co E39 M5, tego niestety nie bede wiedzial dopoki nie przymierze.
Druga opcja felg to felgi 18 calowe z M3 E92 wzor 260 , rowniez jest to konstrukcyjnie dobra felga pod duze hamulce i moze nawet ciekawie wygladac w E39.
Kolejna felga to Bbs CH 19 cali , w ktora praktycznie wszystko sie miesci, jednak koniecznie chce pozostac przy rozmiarze 18, wiec te kola beda juz naprawde ostatecznoscia.
Niestety fabryczne felgi z M5 E39 ze wzgledu na swoja konstrukcje slabo nadaja sie pod duze hamulce

Zaciski sa fajne smukle przez co dosc lekkie i fabrycznie rowniez pracowaly z tarcza o grubosci 36mm
Hamulce beda wygladaly tak :



