Sonda lambda

1998-2003 | silnik: S62B50
BKMM
Posty: 51
Rejestracja: czw cze 18, 2009 20:59
Lokalizacja: Poznan

Sonda lambda

Post autor: BKMM » wt sie 02, 2011 00:42

Koledzy mam błąd sondy drugi bloku cylindrow sonda druga i w związku z tym kilka pytań.
Która to będzie w praktyce sonda?
Czy ma to wpływ na moc (bo na hamowni wyszło mi 360km) i czy można tak kilka dni jedzic (na liczniku nic się nie świeci)?
No i czy kupować oryginał z ASO czy może jakiś dobry zamiennik? Jak tak to jaki?

Awatar użytkownika
rypik
Posty: 869
Rejestracja: pn paź 12, 2009 10:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Sonda lambda

Post autor: rypik » wt sie 02, 2011 09:31

Kup boscha. wpływ na moc to ma ale jeździć możesz.
bank2 - cyl. 5-8 czyli lewa strona silnika.

BKMM
Posty: 51
Rejestracja: czw cze 18, 2009 20:59
Lokalizacja: Poznan

Re: Sonda lambda

Post autor: BKMM » wt sie 02, 2011 11:13

Ok dzięki!
Tylko sonda po lewej stronie, ale która? Przed czy za katem?

Konrad95x
Posty: 567
Rejestracja: wt sie 25, 2009 21:28
Auto: M5
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Re: Sonda lambda

Post autor: Konrad95x » wt sie 02, 2011 11:22

Eee.. nie wiem czy dobrze zrozumiałem.. ale jeżeli wyskoczyła Ci druga na rzędzie drugim to w takim razie sonda diagnostyczna. Sondy diagnostyczne nie mają wpływu na dawkowanie. Ona raczej odgrywa rolę ochrony środowiska.
Konrad
http://www.ktd.eu" onclick="window.open(this.href);return false;

BKMM
Posty: 51
Rejestracja: czw cze 18, 2009 20:59
Lokalizacja: Poznan

Re: Sonda lambda

Post autor: BKMM » wt sie 02, 2011 11:52

Niby tak ale chyba po coś jest ta sonda jest - nie tylko dla spokoju ekologów ale przekazuje jakieś dane do sterownika. Czyli może obcina moc bo nie wie czy spełnia normy skoro sonda jest uwalona... Ale nie ma co gdybać - dowiem się po wymianie :) i tak trzeba to zrobić.

KAMIL LBN
Posty: 6
Rejestracja: pn lis 17, 2008 21:30
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Sonda lambda

Post autor: KAMIL LBN » czw mar 01, 2012 18:52

odgrzewam kotleta,doszedłeś co i jak bo mam ten sam problem :cry:

BKMM
Posty: 51
Rejestracja: czw cze 18, 2009 20:59
Lokalizacja: Poznan

Re: Sonda lambda

Post autor: BKMM » czw mar 01, 2012 22:45

Sonda była uwalona lewa tylna. A moc która mi wyszła na hamowni (360km) okazała się bwykresów wykres jest do 5500obr - tak auto odcinało bo było źle schamowane... Moc 360km przy 5500obr jest całkiem ok. Potem już nie byłem na hamowni bo ta na której robiłem pomiar została zamknieta...
Co do sondy to śmiało można zakładać Bosch - to to samo co w serwisie.

allcar
Posty: 318
Rejestracja: ndz maja 04, 2008 23:08
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Sonda lambda

Post autor: allcar » pt mar 30, 2012 09:01

Oryginalne:
1) regulacyjna, nr BMW 11781742050 - na lewą i prawą stronę taka sama.
2) diagnostyczna, nr BMW 61138353711 - na lewą i prawą stronę taka sama (monitoruje stan katalizatora)
Ceny w ASO około 650zł za sztuke jak dobrze pamiętam.

Zamiennik:
BOSCH - oryginał dla BMW więc kupując w ASO oryginalną sondę, kupujemy właśnie Boscha (ojciec sond lambda):
1) regulacyjna, nr 0 258 003 477 cena około 360zł
2) diagnostyczna, nr 0 258 003 475 cena około 430zł

Bardzo często zdarza się że nie ma ich w Polsce i trzeba zamawiać z Bosch Niemcy, dodatkowo wtedy przesyłka około 90zł.
Nigdy nie dajcie namówić się na uniwersalną 0 258 986 505 bo koszt prawie 260zł a i wymiana do najłatwiejszych nie należy.

Do wymiany sondy potrzeba:
1) wejść pod auto
2) klucz, najlepiej nasadowy nr10, odkręcić plastikowe nakrętki od osłon wtyczek sond, odpiąć wtyczkę,
3) klucz płasko-oczkowy nr 22 przełożyć oczko klucza przez wtyczkę, tak żeby odkręcać sondę oczkiem, a nie płaską częścią klucza.
4) jeżeli "na zimno" nie chce się odkręcić, albo jeżeli ruszyła ale bardzo ciężko się odkręca to zostawiamy, odpalamy auto, jak rozgrzeje się do temperatury pracy, proponuję potrzymać na 2000-3000obr przez około 1-2 minuty i powtórzyć czynność, jeżeli nadal jest ciężko, należy zestaw narzędzi uzupełnić o gwintownik zgodny z gwintem na nowej sondzie, odkręcić na siłę (nie ma innego wyjścia) następnie gwintownikiem poprawić gwint w rurze, po czym wkręcamy sondę (standardowo nowa sonda ma na gwincie smar grafitowany, proponuję dodatkowo posmarować smarem miedzianym - ma lepszą odporność temperaturową)
* dokręcamy z czuciem, tak aby podkładka sondy zaczęła zgniatać się, nie ma potrzeby dokręcania na siłę.
E39 M5 = spełnione marzenie
Ostatnio miałem mało czasu, za zaległości przepraszam, jak na coś nie odpowiedziałem, to piszcie na PW. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Sonda lambda

Post autor: kostek_ja » pt mar 30, 2012 10:36

allcar pisze:Zamiennik:
BOSCH - oryginał dla BMW więc kupując w ASO oryginalną sondę, kupujemy właśnie Boscha (ojciec sond lambda):
1) regulacyjna, nr 0 258 003 477 cena około 360zł
2) diagnostyczna, nr 0 258 003 475 cena około 430zł
A mógłbyś podać do e46? Najlepiej też jakiś oryginalny zamiennik przepływki.

Awatar użytkownika
rypik
Posty: 869
Rejestracja: pn paź 12, 2009 10:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Sonda lambda

Post autor: rypik » pt mar 30, 2012 11:57

Allcar a po grzyb nagrzewać wydech silnikiem ? Gazówka w ręke :)

allcar
Posty: 318
Rejestracja: ndz maja 04, 2008 23:08
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Sonda lambda

Post autor: allcar » pt mar 30, 2012 15:57

nie każdy ma w garażu acetylen :-)
E39 M5 = spełnione marzenie
Ostatnio miałem mało czasu, za zaległości przepraszam, jak na coś nie odpowiedziałem, to piszcie na PW. Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ