Tak, zgadzam się. Przerowadzałem już także adaptacje przepłwyomierzy także innch producentów, zawsze kiedy jeszcze się ona dokonuje auta pracuje nie należycie, jest to zdecydowanie wyczuwalne dla kierowcy. Dla przykładu załozyłem zamienniki producenta MITRON jakieś pół roku temu, i po 40min walki silnika z tymi przepływkami wywaliłem je do śmieci. Do starych przepływek auto takze dostrajało się dosłownie kilka minut.Tomas_M5 pisze:ale to co piszesz nie ma nic wspólnego z adaptacją komputera, on sie adaptuje od samego początku i pewnie wprowadza rożne korekty dlatego zauważyłeś róznice, generalnie ciągle sie adaptuje do warunków i nogi kierowcy nawet jak nic w aucie nie zmieniamy.
Przepływomierz, przepływka
Re: Przepływomierz, przepływka
Konrad
http://www.ktd.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ktd.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Przepływomierz, przepływka
Wyluzujcie worki 
Adaptacja w S62 to tylko i wyłącznie korekcje dawek paliwa - na biegu jałowym i podczas WOT (add/multip jeżeli ktoś bawi się w live data). (oczywiscie ilosc zasysanego faktycznie i zmierzonego powietrza ma tu znaczenie) tak żeby lambda=1 w każdym możliwym przypadku, czyli afr najblizszy oczekiwanemu.
Adaptacja przeprowadzana jest w sposób ciągły (zmiana ciśnienia/gęstości powietrza, wymiana przepływomierza ze zdechłego na dobry) a sens przeprowadzania jej ze stanu zimnego do gorącego motoru - jest, bo jest kilkunasto stopniowa w zależności od temp silnika.
I tak naprawdę jeżeli mamy sprawne sondy i sprawne przepływomierze to czas adaptacji jest minimalny (nagrzanie sie motorku) - pare razy WOT i pozamiatane - samochód musi jeździć tak samo jak po 500 kilometrach.
Gorzej jak ktoś ma zesrane już lambdy i skasuje sobie adaptacje to zwykle motor źle pracuje albo poprostu jest mułem.
Konrad - odczyty te w ukrytym tescie nr niepamietam to tylko i wylacznie dawka/czas. Te w OBC/Navi latające jako telegramy z zegarów, nie wiem skąd i jak się liczą bo są rózne od danych wejściowych (ukryty test) albo poprostu liczone są w innej skali czasu.
Celowo napisałem - w S62 - bo jest dużo motorków BMW w których adaptacja przepływomierza to coś innego od hasła "adaptacja" w siemensie mss52/s62.
Choćby w S85 można już zrobić adaptacje samych przepływek (wg. isty/d / disa, procedura jest bieg N, idle, 3500, 5000, 7500, podzielone odpowiednimi kliknieciami OK) a wynika to pewnie z duzo wiekszej precyzji i samych przeplywomierzy i sterownika motorku.

Adaptacja w S62 to tylko i wyłącznie korekcje dawek paliwa - na biegu jałowym i podczas WOT (add/multip jeżeli ktoś bawi się w live data). (oczywiscie ilosc zasysanego faktycznie i zmierzonego powietrza ma tu znaczenie) tak żeby lambda=1 w każdym możliwym przypadku, czyli afr najblizszy oczekiwanemu.
Adaptacja przeprowadzana jest w sposób ciągły (zmiana ciśnienia/gęstości powietrza, wymiana przepływomierza ze zdechłego na dobry) a sens przeprowadzania jej ze stanu zimnego do gorącego motoru - jest, bo jest kilkunasto stopniowa w zależności od temp silnika.
I tak naprawdę jeżeli mamy sprawne sondy i sprawne przepływomierze to czas adaptacji jest minimalny (nagrzanie sie motorku) - pare razy WOT i pozamiatane - samochód musi jeździć tak samo jak po 500 kilometrach.
Gorzej jak ktoś ma zesrane już lambdy i skasuje sobie adaptacje to zwykle motor źle pracuje albo poprostu jest mułem.
Konrad - odczyty te w ukrytym tescie nr niepamietam to tylko i wylacznie dawka/czas. Te w OBC/Navi latające jako telegramy z zegarów, nie wiem skąd i jak się liczą bo są rózne od danych wejściowych (ukryty test) albo poprostu liczone są w innej skali czasu.
Celowo napisałem - w S62 - bo jest dużo motorków BMW w których adaptacja przepływomierza to coś innego od hasła "adaptacja" w siemensie mss52/s62.
Choćby w S85 można już zrobić adaptacje samych przepływek (wg. isty/d / disa, procedura jest bieg N, idle, 3500, 5000, 7500, podzielone odpowiednimi kliknieciami OK) a wynika to pewnie z duzo wiekszej precyzji i samych przeplywomierzy i sterownika motorku.
Re: Przepływomierz, przepływka
Przed wymianą przepływomierzy pojechałem na komputer i wyszło mi że przepływomierze i sonda do wymiany skasował mi błędy i kazał się przejechać. Po przejechaniu 5 km znowu podłączyłem i żaden błąd nie wyskoczył ale przepływki i tak były do wymiany miałem wtedy nie całe 70L/h.
Wymieniłem i skakał mi na obrotach aż przez 480 km dopiero po tylu przejechanych km przestał no i oczywiście zrobiłem testa wyszło mi 130L/h auto dostało takiego kopa na trzecim biegu że aż mi oddech wstrzymało
czyli rozumiem że jak bym miał sprawną sondę to szybciej by mi się zaadaptowały ? mam cztery sondy jak sprawdzić która do wymiany czy wymienia się jej wszystkie ? bo pewnie mam którąś bo raz pokazało na kompie ;/
Wymieniłem i skakał mi na obrotach aż przez 480 km dopiero po tylu przejechanych km przestał no i oczywiście zrobiłem testa wyszło mi 130L/h auto dostało takiego kopa na trzecim biegu że aż mi oddech wstrzymało

Re: Przepływomierz, przepływka
CezarM5 pisze:czyli rozumiem że jak bym miał sprawną sondę to szybciej by mi się zaadaptowały ?
Oczywiście, że tak.
Odczytaj sobie na kompie, ale osobiście sugeruje Ci wymianę wszystkich. Nie jest to jakiś duży koszt, a masz problem na lata z głowy...CezarM5 pisze: mam cztery sondy jak sprawdzić która do wymiany czy wymienia się jej wszystkie ? bo pewnie mam którąś bo raz pokazało na kompie ;/
Standardowe Bosche, w ASO nie ma sensu ich kupować bo kosztują tam 2x więcej a nie są niczym innym.
Re: Przepływomierz, przepływka
To spróbuje podjechać na komputer a jak nie to wymienię od razu wszystkie ale samochód traci na mocy jak jest coś nie tak z sondami ?
Re: Przepływomierz, przepływka
Przede wszystkim. Jeszcze więcej pali, źle pracuje.CezarM5 pisze:ale samochód traci na mocy jak jest coś nie tak z sondami
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2
było M5 E39x2, M5 E60x2
Re: Przepływomierz, przepływka
O to mi chodzi... adaptacja do pracy poszczególnych parametrów potrzebnych do ustalenia mieszanki 'stechio'. trwa na bieżąco. Adaptacja korekt dawek paliwa ,które wcześniej zostały ucięte/lub podniesione przez ECU na skutek wykroczenia poza normy map wtyskowych przez nieprawidłową pracę jakiegoś czujnika trwa po resecie chwile, wg mnie jeżeli adaptacja trwa nieprzyzwoicie długo, możliwe dlatego ,że coś nam się dusi pod maską... jeżeli po 300-400km się normuje, to znaczy ,że się już udusiłorypik pisze:Adaptacja w S62 to tylko i wyłącznie korekcje dawek paliwa - na biegu jałowym i podczas WOT (add/multip jeżeli ktoś bawi się w live data). (oczywiscie ilosc zasysanego faktycznie i zmierzonego powietrza ma tu znaczenie) tak żeby lambda=1 w każdym możliwym przypadku, czyli afr najblizszy oczekiwanemu.

Jeżeli traci na mocy to jedynie przez sondy regulacyjne, nie wiem jak w M5 ale w innych autach uszkodzenie sondy diagnostycznej (za katalizatorem) objawia się tylko kontrolką ChE i nie wpływa na prace sterownika silnika ...CezarM5 pisze:To spróbuje podjechać na komputer a jak nie to wymienię od razu wszystkie ale samochód traci na mocy jak jest coś nie tak z sondami ?
Konrad
http://www.ktd.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ktd.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Przepływomierz, przepływka
3 próby wynik 146
Re: Przepływomierz, przepływka
Kurcze ,kolejny orzech do zgryzieniaBubu pisze:3 próby wynik 146

Konrad
http://www.ktd.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ktd.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Przepływomierz, przepływka

Mój wynik po wymianie profilaktycznej przepływek...
145.9 l/h
Re: Przepływomierz, przepływka
Jakie przepływki kupiłeś? Tzn gdzie kupiłeś?
Re: Przepływomierz, przepływka
Ale kolega Frank robił test na 4. biegu, czy to ma znaczenie?
Re: Przepływomierz, przepływka
Kupiłem BOSCH'a. Ori przepływki niestety to jest dokładnie to samo, nie mają ani innych numerow czesci ani nawet zakichanego znaczka BMW ( ktory przy tej cenie sie nalezy jak psu buda ).
Test owszem, na czworce bo łatwiej odczytac mierzone wartosci. Na nizszych biegach za szybko sie to wszystko dzieje jak dla mnie.
Jak widac na tym filmie u jakiegos usera YT
http://www.youtube.com/watch?v=NGl_KQcQexg
wcale nie pokazuje wiecej na czwartym biegu, nawet mniej bo 129.6 mozna dostrzec na trojce a na czworce jakos ta wartosc nie ulega przebiciu.
Dla porownania - on ma przy ok 180 km/h na czworce 113.9 l/h a ja tyle-

Uploaded with ImageShack.us
Test owszem, na czworce bo łatwiej odczytac mierzone wartosci. Na nizszych biegach za szybko sie to wszystko dzieje jak dla mnie.
Jak widac na tym filmie u jakiegos usera YT
http://www.youtube.com/watch?v=NGl_KQcQexg
wcale nie pokazuje wiecej na czwartym biegu, nawet mniej bo 129.6 mozna dostrzec na trojce a na czworce jakos ta wartosc nie ulega przebiciu.
Dla porownania - on ma przy ok 180 km/h na czworce 113.9 l/h a ja tyle-

Uploaded with ImageShack.us
Re: Przepływomierz, przepływka
A ile dałeś za nie?
Na razie mi nie potrzebne ale kto wie
Na razie mi nie potrzebne ale kto wie

Re: Przepływomierz, przepływka
Mam nowe i używane z parametrami jak nowe. Jak coś mogę odsprzedać: 120-290zł/szt. OE-BOSCH pzdr Konrad
Konrad
http://www.ktd.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ktd.eu" onclick="window.open(this.href);return false;