Przepływomierz, przepływka

1998-2003 | silnik: S62B50
Konrad95x
Posty: 567
Rejestracja: wt sie 25, 2009 21:28
Auto: M5
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Re: Przepływomierz, przepływka

Post autor: Konrad95x » ndz mar 28, 2010 21:29

Tomas_M5 pisze:ale to co piszesz nie ma nic wspólnego z adaptacją komputera, on sie adaptuje od samego początku i pewnie wprowadza rożne korekty dlatego zauważyłeś róznice, generalnie ciągle sie adaptuje do warunków i nogi kierowcy nawet jak nic w aucie nie zmieniamy.
Tak, zgadzam się. Przerowadzałem już także adaptacje przepłwyomierzy także innch producentów, zawsze kiedy jeszcze się ona dokonuje auta pracuje nie należycie, jest to zdecydowanie wyczuwalne dla kierowcy. Dla przykładu załozyłem zamienniki producenta MITRON jakieś pół roku temu, i po 40min walki silnika z tymi przepływkami wywaliłem je do śmieci. Do starych przepływek auto takze dostrajało się dosłownie kilka minut.
Konrad
http://www.ktd.eu" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
rypik
Posty: 869
Rejestracja: pn paź 12, 2009 10:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Przepływomierz, przepływka

Post autor: rypik » ndz mar 28, 2010 21:34

Wyluzujcie worki :)
Adaptacja w S62 to tylko i wyłącznie korekcje dawek paliwa - na biegu jałowym i podczas WOT (add/multip jeżeli ktoś bawi się w live data). (oczywiscie ilosc zasysanego faktycznie i zmierzonego powietrza ma tu znaczenie) tak żeby lambda=1 w każdym możliwym przypadku, czyli afr najblizszy oczekiwanemu.

Adaptacja przeprowadzana jest w sposób ciągły (zmiana ciśnienia/gęstości powietrza, wymiana przepływomierza ze zdechłego na dobry) a sens przeprowadzania jej ze stanu zimnego do gorącego motoru - jest, bo jest kilkunasto stopniowa w zależności od temp silnika.

I tak naprawdę jeżeli mamy sprawne sondy i sprawne przepływomierze to czas adaptacji jest minimalny (nagrzanie sie motorku) - pare razy WOT i pozamiatane - samochód musi jeździć tak samo jak po 500 kilometrach.

Gorzej jak ktoś ma zesrane już lambdy i skasuje sobie adaptacje to zwykle motor źle pracuje albo poprostu jest mułem.

Konrad - odczyty te w ukrytym tescie nr niepamietam to tylko i wylacznie dawka/czas. Te w OBC/Navi latające jako telegramy z zegarów, nie wiem skąd i jak się liczą bo są rózne od danych wejściowych (ukryty test) albo poprostu liczone są w innej skali czasu.


Celowo napisałem - w S62 - bo jest dużo motorków BMW w których adaptacja przepływomierza to coś innego od hasła "adaptacja" w siemensie mss52/s62.

Choćby w S85 można już zrobić adaptacje samych przepływek (wg. isty/d / disa, procedura jest bieg N, idle, 3500, 5000, 7500, podzielone odpowiednimi kliknieciami OK) a wynika to pewnie z duzo wiekszej precyzji i samych przeplywomierzy i sterownika motorku.

Awatar użytkownika
CezarM5
Posty: 10
Rejestracja: czw mar 25, 2010 11:59
Lokalizacja: Polska

Re: Przepływomierz, przepływka

Post autor: CezarM5 » ndz mar 28, 2010 22:26

Przed wymianą przepływomierzy pojechałem na komputer i wyszło mi że przepływomierze i sonda do wymiany skasował mi błędy i kazał się przejechać. Po przejechaniu 5 km znowu podłączyłem i żaden błąd nie wyskoczył ale przepływki i tak były do wymiany miałem wtedy nie całe 70L/h.
Wymieniłem i skakał mi na obrotach aż przez 480 km dopiero po tylu przejechanych km przestał no i oczywiście zrobiłem testa wyszło mi 130L/h auto dostało takiego kopa na trzecim biegu że aż mi oddech wstrzymało ;) czyli rozumiem że jak bym miał sprawną sondę to szybciej by mi się zaadaptowały ? mam cztery sondy jak sprawdzić która do wymiany czy wymienia się jej wszystkie ? bo pewnie mam którąś bo raz pokazało na kompie ;/

Awatar użytkownika
rypik
Posty: 869
Rejestracja: pn paź 12, 2009 10:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Przepływomierz, przepływka

Post autor: rypik » ndz mar 28, 2010 22:52

CezarM5 pisze:czyli rozumiem że jak bym miał sprawną sondę to szybciej by mi się zaadaptowały ?

Oczywiście, że tak.
CezarM5 pisze: mam cztery sondy jak sprawdzić która do wymiany czy wymienia się jej wszystkie ? bo pewnie mam którąś bo raz pokazało na kompie ;/
Odczytaj sobie na kompie, ale osobiście sugeruje Ci wymianę wszystkich. Nie jest to jakiś duży koszt, a masz problem na lata z głowy...
Standardowe Bosche, w ASO nie ma sensu ich kupować bo kosztują tam 2x więcej a nie są niczym innym.

Awatar użytkownika
CezarM5
Posty: 10
Rejestracja: czw mar 25, 2010 11:59
Lokalizacja: Polska

Re: Przepływomierz, przepływka

Post autor: CezarM5 » ndz mar 28, 2010 22:58

To spróbuje podjechać na komputer a jak nie to wymienię od razu wszystkie ale samochód traci na mocy jak jest coś nie tak z sondami ?

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: Przepływomierz, przepływka

Post autor: Marcin_Os » pn mar 29, 2010 00:42

CezarM5 pisze:ale samochód traci na mocy jak jest coś nie tak z sondami
Przede wszystkim. Jeszcze więcej pali, źle pracuje.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

Konrad95x
Posty: 567
Rejestracja: wt sie 25, 2009 21:28
Auto: M5
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Re: Przepływomierz, przepływka

Post autor: Konrad95x » pn mar 29, 2010 20:50

rypik pisze:Adaptacja w S62 to tylko i wyłącznie korekcje dawek paliwa - na biegu jałowym i podczas WOT (add/multip jeżeli ktoś bawi się w live data). (oczywiscie ilosc zasysanego faktycznie i zmierzonego powietrza ma tu znaczenie) tak żeby lambda=1 w każdym możliwym przypadku, czyli afr najblizszy oczekiwanemu.
O to mi chodzi... adaptacja do pracy poszczególnych parametrów potrzebnych do ustalenia mieszanki 'stechio'. trwa na bieżąco. Adaptacja korekt dawek paliwa ,które wcześniej zostały ucięte/lub podniesione przez ECU na skutek wykroczenia poza normy map wtyskowych przez nieprawidłową pracę jakiegoś czujnika trwa po resecie chwile, wg mnie jeżeli adaptacja trwa nieprzyzwoicie długo, możliwe dlatego ,że coś nam się dusi pod maską... jeżeli po 300-400km się normuje, to znaczy ,że się już udusiło :) .





CezarM5 pisze:To spróbuje podjechać na komputer a jak nie to wymienię od razu wszystkie ale samochód traci na mocy jak jest coś nie tak z sondami ?
Jeżeli traci na mocy to jedynie przez sondy regulacyjne, nie wiem jak w M5 ale w innych autach uszkodzenie sondy diagnostycznej (za katalizatorem) objawia się tylko kontrolką ChE i nie wpływa na prace sterownika silnika ...
Konrad
http://www.ktd.eu" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Bubu
Posty: 57
Rejestracja: śr maja 09, 2007 17:59
Lokalizacja: NwJ
Kontakt:

Re: Przepływomierz, przepływka

Post autor: Bubu » wt mar 30, 2010 02:20

3 próby wynik 146

Konrad95x
Posty: 567
Rejestracja: wt sie 25, 2009 21:28
Auto: M5
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Re: Przepływomierz, przepływka

Post autor: Konrad95x » wt mar 30, 2010 18:39

Bubu pisze:3 próby wynik 146
Kurcze ,kolejny orzech do zgryzienia :) Jaki masz przebieg w aucie? Wykonywałeś jakieś wymiany eksplaatacyjne w elektronice, jeżeli można wiedzieć? Czy też jakieś nieseryjne podzespoły? itp.
Konrad
http://www.ktd.eu" onclick="window.open(this.href);return false;

Frank
Posty: 52
Rejestracja: śr wrz 16, 2009 00:11
Lokalizacja: Poznań

Re: Przepływomierz, przepływka

Post autor: Frank » ndz gru 04, 2011 05:09

Obrazek

Mój wynik po wymianie profilaktycznej przepływek...

145.9 l/h

BKMM
Posty: 51
Rejestracja: czw cze 18, 2009 20:59
Lokalizacja: Poznan

Re: Przepływomierz, przepływka

Post autor: BKMM » ndz gru 04, 2011 13:25

Jakie przepływki kupiłeś? Tzn gdzie kupiłeś?

Awatar użytkownika
Rekin
Posty: 122
Rejestracja: czw wrz 10, 2009 19:10
Lokalizacja: wawa

Re: Przepływomierz, przepływka

Post autor: Rekin » ndz gru 04, 2011 18:36

Ale kolega Frank robił test na 4. biegu, czy to ma znaczenie?

Frank
Posty: 52
Rejestracja: śr wrz 16, 2009 00:11
Lokalizacja: Poznań

Re: Przepływomierz, przepływka

Post autor: Frank » pn gru 05, 2011 00:28

Kupiłem BOSCH'a. Ori przepływki niestety to jest dokładnie to samo, nie mają ani innych numerow czesci ani nawet zakichanego znaczka BMW ( ktory przy tej cenie sie nalezy jak psu buda ).

Test owszem, na czworce bo łatwiej odczytac mierzone wartosci. Na nizszych biegach za szybko sie to wszystko dzieje jak dla mnie.

Jak widac na tym filmie u jakiegos usera YT

http://www.youtube.com/watch?v=NGl_KQcQexg

wcale nie pokazuje wiecej na czwartym biegu, nawet mniej bo 129.6 mozna dostrzec na trojce a na czworce jakos ta wartosc nie ulega przebiciu.

Dla porownania - on ma przy ok 180 km/h na czworce 113.9 l/h a ja tyle-
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

przemo25
Posty: 30
Rejestracja: czw kwie 15, 2010 18:58
Lokalizacja: Nowy sącz

Re: Przepływomierz, przepływka

Post autor: przemo25 » wt gru 06, 2011 10:11

A ile dałeś za nie?
Na razie mi nie potrzebne ale kto wie ;)

Konrad95x
Posty: 567
Rejestracja: wt sie 25, 2009 21:28
Auto: M5
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Re: Przepływomierz, przepływka

Post autor: Konrad95x » wt gru 06, 2011 22:15

Mam nowe i używane z parametrami jak nowe. Jak coś mogę odsprzedać: 120-290zł/szt. OE-BOSCH pzdr Konrad
Konrad
http://www.ktd.eu" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ