Strona 1 z 2

Panewki s65

: pt mar 20, 2015 12:46
autor: _Maja_
Witam,

z jakiego metalu/metali są wykonane panewki w tym silniku ?
Dostałem właśnie raport oleju z laboratorium i nie wiem na co zwrócić uwagę.

Re: Panewki s65

: ndz mar 29, 2015 12:48
autor: Venom
Materiału tych panewek nie znamy i pewnie nie poznamy. Stopy łożyskowe to zazwyczaj brąz, żeliwo szare lub tworzywa sztuczne np. teflon / tekstolit. Do tego na pewno ołów, miedź i cyna. Nikiel, kadm, arsen też się zdażąją.

Pokaż te wyniki badań oleju.

Re: Panewki s65

: pn mar 30, 2015 12:32
autor: _Maja_
Z tego co się dowiedziałem, powinienem zwrócić uwagę na miedź i ołów (jeśli chodzi o panewki).
Molibden jest wysoko, znaczy to, że jest go dużo w oleju (Millers NT). Nie trzeba stosować żadnych innych dodatków.

Z porównania do M3 z przebiegiem 9.500km, wychodzi podobnie, czasami lepiej :D
Wychodzi na to, że zmiany oleju co ~8000km, kołderka w zimie + nie odpalanie poniżej +10C, wychodzą silnikowi na dobre :D
Poniżej wyniki:

Obrazek

Re: Panewki s65

: pn mar 30, 2015 12:47
autor: Venom
Ołów i miedź są kluczowe, a u Ciebie one są bardzo niskie < 10 ppm.
W sprawie molibdenu i innych to warto zrobić analizę świeżego oleju i wtedy zrobić porównanie co wzrosło.

Re: Panewki s65

: pn mar 30, 2015 13:10
autor: _Maja_
Napisałem do Millersa. Zobaczymy czy wyślą msds-a.

Venom pisze:Ołów i miedź są kluczowe, a u Ciebie one są bardzo niskie < 10 ppm.
W sprawie molibdenu i innych to warto zrobić analizę świeżego oleju i wtedy zrobić porównanie co wzrosło.

Re: Panewki s65

: śr kwie 01, 2015 21:40
autor: Konrad95x
Venom pisze:Materiału tych panewek nie znamy i pewnie nie poznamy. Stopy łożyskowe to zazwyczaj brąz, żeliwo szare lub tworzywa sztuczne np. teflon / tekstolit. Do tego na pewno ołów, miedź i cyna. Nikiel, kadm, arsen też się zdażąją.
...i oczywiście molybden :)

Co do wyników absolutnie się zgadzam. Zwykle sprawdzasz zawartość ołowiu, który nie występuje naturalnie w oleju.

Co ciekawe technologia Millersa oparta jest znacząco na cynku i fosforze to bardzo dobrze świadczy o zdolności utrzymywania silnika w czystości. Nie rozumiem jednak komentarza dotyczącego TBNu... 4,6 to żadna rewelacja... Temperatura zapłonu ok 200st też fatalny wynik... ciekawe jakie parametry trzyma nowy olej MILLERSA bezpośrednio poddany analizie.

Re: Panewki s65

: czw kwie 02, 2015 11:11
autor: Venom
Konrad, czyli uważasz, że stężenie molibdenu w tej próbce może pochodzić z panewek ? Faktycznie 450 ppm to trochę dużo, ale ciekawe jest to, że miedź i ołów jest niska.

Re: Panewki s65

: czw kwie 02, 2015 12:46
autor: rs4life
_Maja_ pisze:Witam,

z jakiego metalu/metali są wykonane panewki w tym silniku ?
Dostałem właśnie raport oleju z laboratorium i nie wiem na co zwrócić uwagę.
Tak z innej beczki, to podasz namiary na laboratorium?

Bedzie kolejny wynik do porownania ;)

Re: Panewki s65

: czw kwie 02, 2015 19:43
autor: _Maja_
Millers nie chce się ze mną podzielić składem świeżego oleju.
Jeśli chodzi o lab to blackstone.

Re: Panewki s65

: czw kwie 02, 2015 19:47
autor: Venom
_Maja_ pisze:Millers nie chce się ze mną podzielić składem świeżego oleju.
Jeśli chodzi o lab to blackstone.
Jesli to umiarkowany koszt, to możesz oddać świeży olej do badań i wszystko będzie jasne.
Jaki koszt takiego badania?

Re: Panewki s65

: czw kwie 02, 2015 19:54
autor: _Maja_
~150 zł i 2 tygodnie czekania.
Będę chyba musiał sprawdzić świeży, myślałem że molybden z oleju i że dba o silnik, ale Konrad zasiał ziarno niepokoju :grin:

Re: Panewki s65

: czw kwie 02, 2015 21:30
autor: Konrad95x
Venom pisze:Konrad, czyli uważasz, że stężenie molibdenu w tej próbce może pochodzić z panewek ? Faktycznie 450 ppm to trochę dużo, ale ciekawe jest to, że miedź i ołów jest niska.
Nie nie, źle to ujełem w słowa. W skład pierwiastków budowy wałów korbowych jest wykorzystywany również molybden (w sensie,że go nie wymieniłeś). Nie piłem do jego stężenia w oleju. Większość oleji ma w swoim składzie więcej bądź mniej związków molybdenu. Generalnie jak sypią się panewki zwykle wychodzi stężenie ołowiu w oleju...
_Maja_ pisze:ędę chyba musiał sprawdzić świeży, myślałem że molybden z oleju i że dba o silnik, ale Konrad zasiał ziarno niepokoju
Przepraszam za te "ziarno" napewno z panewkami jest wszystko wporządku, chciałem zabłysnąć z tym molybdenem :P

Re: Panewki s65

: czw kwie 02, 2015 22:49
autor: rs4life
_Maja_ pisze:~150 zł i 2 tygodnie czekania.
Będę chyba musiał sprawdzić świeży, myślałem że molybden z oleju i że dba o silnik, ale Konrad zasiał ziarno niepokoju :grin:
A mozesz opisac jak to zorganizowac? Bo ten lab jest w US? Trzeba robic termin a pozniej wyslac probke?

Re: Panewki s65

: pt kwie 03, 2015 10:28
autor: nastar
to może i moją w kit wyślemy u mnie 110k przelotu 8k przejechane na millersie wersja bez NT będę teraz jakoś wymieniał to może odleje do słoiczka dużo tego potrzeba? zobaczymy z ciekawości

Re: Panewki s65

: pt kwie 03, 2015 16:11
autor: _Maja_
Ja wysyłałem za pomocą PHU Iskra, http://archoil.pl/kontakt/" onclick="window.open(this.href);return false; . Zaznaczyłem, że chce "full opcję" - z tan i tbn.
Olej po około 30' jeździe autostradą, zlałem w Aso przy wymianie, prosto z korka, do plastikowej butelki (~100ml)
Wysłałem do stolicy kurierem, oni wysłali do usa, a po około 2 tygodniach dostałem mailem pdf-a z wynikami.