"chrupanie" poranne:)

2008-2013 | silnik: S65B40
Awatar użytkownika
nastar
Posty: 83
Rejestracja: czw lip 07, 2011 13:03
Auto: arrow M3
Lokalizacja: z osiedla

"chrupanie" poranne:)

Post autor: nastar » ndz cze 29, 2014 18:54

hejka,

z rana po wyjechaniu z garażu pierwszy skręt mam w prawo i emka wchodząc w zakręt 5km/h :) zaczyna chrupać z tyłu czy coś w ten deseń później kolejny zakręt nic już się nie dzieje,jak wracam do domu np. po kilku godzinach ,minutach jest cisza nic nie słychać dzieje się to tylko po powiedzmy dłuższym postoju jakieś sugestie koledzy o co kaman pomóżcie rozwikłać tą zagadke :)
pozdro dla wszystkich

Awatar użytkownika
nastar
Posty: 83
Rejestracja: czw lip 07, 2011 13:03
Auto: arrow M3
Lokalizacja: z osiedla

Re: "chrupanie" poranne:)

Post autor: nastar » ndz cze 29, 2014 19:06

mogę jeszcze dodać że gdy popada i jest mokro to słychać poślizg kół myślałem że to może szpera tak z rana zapina koła czy coś takiego.

BYNTAS
Posty: 250
Rejestracja: śr sie 15, 2012 11:22
Auto: M3 E92
Lokalizacja: Gniezno

Re: "chrupanie" poranne:)

Post autor: BYNTAS » ndz cze 29, 2014 19:27

Wymień olej w dyfrze - powinno pomóc. Zresztą temat gęsto omawiany na zachodnich forach...

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: "chrupanie" poranne:)

Post autor: kostek_ja » pn cze 30, 2014 01:31

Prawda jest taka, że te szpery po jakimś czasie zaczynają hałasować przy bardzo ostrym skręcie i prędkości większej jak toczenie. W moim przypadku zawsze na parkingach wielopoziomowych. Rozwiązania są 2: zalać olej z dodatkiem FM booster i mamy ciszę, ale szpera ewidentnie gorzej działa, albo nie przeżywać i mieć dobrze działającą szperę. Ja wybrałem to drugie.

Z drugiej strony u ciebie niby tylko na zimno... ciekawe. Kiedy zmieniałeś ostatnio olej?

Awatar użytkownika
nastar
Posty: 83
Rejestracja: czw lip 07, 2011 13:03
Auto: arrow M3
Lokalizacja: z osiedla

Re: "chrupanie" poranne:)

Post autor: nastar » pn cze 30, 2014 10:52

dzięki koledzy za sugestie,ogólnie wcale mi to nie przeszkadza zwłaszcza ze to kilka sekund olej zmieniałem jakoś 30k temu więc wymienie zobaczymy czy zmiana będzie jakaś :lol: a fm bostera raczej zalewać nie będę
pozdro i miłego latania

BYNTAS
Posty: 250
Rejestracja: śr sie 15, 2012 11:22
Auto: M3 E92
Lokalizacja: Gniezno

Re: "chrupanie" poranne:)

Post autor: BYNTAS » pn cze 30, 2014 12:43

Tylko jak chcesz dyfer uciszyć to fm Booster jest warunkiem koniecznym...

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: "chrupanie" poranne:)

Post autor: kostek_ja » wt lip 01, 2014 00:34

Ale na FM booster gorzej spina, a bez hałasuje tylko w bardzo specyficznych warunkach. Czy jest sens każdy musi sobie sam na to odpowiedzieć.

MMHammer
Posty: 11
Rejestracja: czw lis 27, 2014 02:03
Auto: E90

Re: "chrupanie" poranne:)

Post autor: MMHammer » ndz lis 22, 2015 06:39

Mialem dokładnie to samo i to prz przebiegł 38tkm, zmienionej olej ale nie pomoglo Teraz przy 49tkm do tego doszło jeszcze delikatną wibracja przy wysokich prędkościach tpow 150 taką ja od kół.
Będę robił dyfer Ktoś się orientuje jakie koszta i gdzie regeneracja bo wymieniać na na uzywke to będzie znów niewiadomą.
Jaką Macie prędkość obr prz np 100 i przy 150 na 6 bieg Manuał?

PiotrMKG
Posty: 18
Rejestracja: śr kwie 08, 2015 18:53
Auto: M3 e92

Re: "chrupanie" poranne:)

Post autor: PiotrMKG » śr gru 02, 2015 20:43

ja wysłałem do gościa tutaj http://m3racing.de/sperre.html" onclick="window.open(this.href);return false; gość prowadzi tutaj wątek http://www.m3post.com/forums/showthread.php?t=788992" onclick="window.open(this.href);return false; napisz do niego to prędzej dowiesz się czy coś się dzieje z Twoją szperą czy nie, ogólnie oryginały wytrzymują ok 60k km i po tym przebiegu to mamy już otwarty dyferencjał a nie szperę.

jeśli chodzi o prędkość obrotową to 4000obr/min daje mi 154km/h na zegarach i 150km/h na VBox Sport (Race Logic GPS) koła to stock 245/35/19 i 265/35/19 MPSS
MMHammer pisze:Mialem dokładnie to samo i to prz przebiegł 38tkm, zmienionej olej ale nie pomoglo Teraz przy 49tkm do tego doszło jeszcze delikatną wibracja przy wysokich prędkościach tpow 150 taką ja od kół.
Będę robił dyfer Ktoś się orientuje jakie koszta i gdzie regeneracja bo wymieniać na na uzywke to będzie znów niewiadomą.
Jaką Macie prędkość obr prz np 100 i przy 150 na 6 bieg Manuał?

MMHammer
Posty: 11
Rejestracja: czw lis 27, 2014 02:03
Auto: E90

Re: "chrupanie" poranne:)

Post autor: MMHammer » czw gru 10, 2015 03:08

ok dziekuje

ODPOWIEDZ