Strona 3 z 5

Re: Mod seryjnego tłumika

: pn mar 04, 2013 00:20
autor: Sławko
No wiesz, poprzeczkę stawiasz dość wysoko :wink:
Tymczasem odeślę tylko do tego małego projektu, robionego przez mojego znajomego. Oczywiście to m62b44, ale brzmi jakby trochę inaczej niż oryginał...
kliknij mnie to usłyszysz jak brzmi 4,4l

Re: Mod seryjnego tłumika

: pn mar 04, 2013 13:34
autor: rypik
Sławko pisze:Panowie nie ma sensu udowadniać sobie kto ma racje bez dlubniecia (oczywiście odrozniamy dźwięk silnika i wydechu).
A co to jest dźwięk wydechu ? Sama nazwa tłumik wskazuje jakie jest główne zadanie tego elementu. Dźwięku naturalnego silnika nie zmienisz żadnym tłumikiem, i moim zdaniem, nie trzeba nic dłubać żeby z góry wiedzieć, co się może zmienić a czego się nie zmieni.

Niemniej jednak jak Ci się chce powiesić SP za portkami, będzie straszyło dookoła :-D

Re: Mod seryjnego tłumika

: pn mar 04, 2013 14:35
autor: szymonr
Idzik pisze:
OK, jak uzyskasz taki efekt w M3 to przyznamy Ci rację :

https://www.youtube.com/watch?v=n05Ux8FKUSQ
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Najpierw trzeba by jeszcze zmienić układ paliwowy na stary, wielki gazior, z którego benzyna leje się jak ze szlaucha.

Pewnych rzeczy nie przeskoczysz, dlatego nie można mieć wszystkiego w jednym aucie..ale nie ma co robić OT.

Jak dla mnie gratki dla Sławko, że podjął się przeróbki i efekty są jak najbardziej słyszalne ;)

Re: Mod seryjnego tłumika

: pn mar 04, 2013 18:38
autor: Sławko
Popieram wniosek o nie robienie OT. Może się zapędziłem w wypowiedzi, zobaczymy w lato :mrgreen:

Re: Mod seryjnego tłumika

: ndz mar 17, 2013 16:07
autor: BYNTAS
Moja już też wyraźniej gada.
Po modzie zyskuje na brzmieniu szczególnie dolny zakres obrotów-do 3KRPM jest zajebisty basowy klang, wyżej zmiana w głośności.
Podsumowując stosunek nakłady/efekt wychodzi sporo in plus.
Jak ktoś się waha to szczerze zachęcam-będzie baaaardzo mile zaskoczony!

Re: Mod seryjnego tłumika

: pn mar 18, 2013 16:10
autor: m3fan
Ja już też jestem po i jest zajeb....e!!! Dzięki Sławko & Co za pomysł a potem za fachura wykonanie.

Re: Mod seryjnego tłumika

: pn kwie 15, 2013 00:19
autor: Sławko
Hey, miło mi, że mój mały modzik tłumika cieszy się dość dużym zainteresowaniem. Przyznam się, że zaczynam powoli zmieniać zawód na tłumikaża:) Ale do rzeczy. Tłumik, który opisywałem w początku wątku jeździ już w innym M3, ponieważ strasznie się spodobał obecnemu właścicielowi, a że był z innego miasta, to prościej było oddać mój, a w rozliczeniu wziąć jego i zrobić od nowa to samo. Plan był prosty, jednak w trakcie postanowiłem trochę poeksperymentować. Generalnie, parę osób które mnie odwiedziło miało wątpliwości odnośnie do tego, czy tłumik nie jest trochę za głośny i zbyt basowy do codziennej eksploatacji. Dodam, że niektórzy członkowie mojej rodziny mieli zbieżny pogląd na ten temat (i nie była to żona). Cały eksperyment polegał więc na opracowaniu sposobu na „ustawienie” głośności.

No więc tak, tym razem nie było wycinania rur, tylko obkładanie blachą. Sposób jest równie upierdliwy, choć plusem jest to, że nie trzeba spawać w tłumiku. Kolejna zaleta to możliwość zmian, tj. zawsze można cały proces cofnąć i powrócić do org. Po kolei:

Tak wygląda obłożenie, użyłem nierdzewki i cybantów z nierdzewki
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Tutaj końcówki, tym razem zrobiłem od początku do końca sam (no może poza polerowaniem:)
Obrazek


Zrobiłem tak jak w org., czyli podwójną końcówkę i połączyłem nitami. Plus taki, że nie spawa się powierzchni polerowanej. Minus, dużo zabawy z dobrym ustawieniem pod zderzak.
Obrazek


Oczywiście lakier czarny mat.
Obrazek
Obrazek


No i siup na samochód, tym razem już z dyfuzorem.
Obrazek
Obrazek
Obrazek


No i teraz najważniejsze, jak moduluje się głośność. Kluczem jest zakrywanie dziur w rurach w komorze tłumiącej. Metodą doświadczalną (tj. prób) mogę powiedzieć jak to wygląda (stopień basowości jest proporcjonalny do stopnia głośności):
1. Ultra – zakrywamy wszystko, łącznie z rurami z oplotem metalowym. Efekt jak SP, tylko większy bas
2. Max – zakrywamy w całości rury dziurkowane
3. Medium – zostawiamy w każdej rurze z dziurami dwa rzędy niezakryte
4. Minimum – zostawiamy w każdej rurze dwa rzędy niezakryte na dole i na górze (w sumie cztery rzędy na komorę).

Obecnie zrobiłem sobie 4., mogę powiedzieć, że jest to wersja idealna dla ludzi, którzy używają M na co dzień i, co ważne, mają samochód z DKG. Jest wyraźnie głośniej i bardziej basowo na zewnątrz niż org., w środku też jest różnica, ale stosunkowo niewielka.

Zwróciłem uwagę na DKG, ponieważ ta skrzynia istotnie wpływa na charakterystykę pracy silnika przy codziennej eksploatacji, tj. w trybie automatycznym zmienia biegi dość wcześnie, tj. w przedziale 1750-3000 obrotów. Jak ktoś jeździ manualem, to zazwyczaj kręci dużo wyżej (co wynika z narowistości samego silnika), a tym samym na niskich biegach jeździ szybciej. Piszę o tym ponieważ praktycznie każdy tłumik aftermarketowy (tj. każdy z którym ja się spotkałem) daje największy efekt w przedziale do 3000 obrotów. Tak samo jest z moim modem. Jest z tego prosty wniosek, właściciele M3 z DKG dużo bardziej „czują” sportowe tłumiki niż osoby z manualem, bo przy spokojnej jeździe zawsze mają najbardziej efektywny zakres pracy tłumika. Sugeruję zwrócić uwagę na ten skromny aspekt przy kupowaniu czegokolwiek, bo znam osoby które po tygodniu oddawały swoje model „race” przechodząc na bardziej cywilizowane „sport”. Inna rzecz, że znam takich, co działali w drugą stronę (rzecz jest więc bardzo indywidualna). Osobiście, po sprawdzeniu wszystkich przedstawionych wyżej opcji (większością, tj. poza 2. której używałem przez trzy tygodnie, jeździłem po dwa dni) jestem zdania, że:

DKG – opcja 3 lub 4
Manual – opcja 2

Jak widzicie nie polecam opcji 1, bo to już jest szaleństwo, które trochę mi do M3 e9X nie pasuje.

Na koniec jeszcze dwie uwagi dla tych, którzy będą dorabiać końcówki, tj. przy montażu tłumika, a wkonsekwencji ustawianiu końcówek trzeba brać poprawkę na termorozszerzalność stali, tj. po nagrzaniu cały układ jest dłuży o 1 cm. Na org. tego nie widać bo wydech jest troszkę cofnięty pod zderzak, ale jak ktoś robi nowe na styk to już może być problem. Druga rzecz, jeżeli w planach jest dyfuzor, to należy pamiętać o obniżeniu tłumika (od 1 do 2 cm). Można to zrobić przez podłożenie podkładek pod śruby mocujące gumy, ewentualnie przez odpowiednie mocowanie końcówek.

I tyle, mam nadzieję, że nie zanudziłem.

Re: Mod seryjnego tłumika

: pn kwie 15, 2013 19:41
autor: moreti
ooo - widze, ze jest dyfuzorek - super z nim wygląda! A tematy tłumikowe - pełen szacun!

Re: Mod seryjnego tłumika

: pn kwie 15, 2013 21:08
autor: Sławko
A dziękować, dziękować. To Ty mnie zaraziłeś modyfikacjami, wcześniej byłem dogmatycznie fabryczny:)

Re: Mod seryjnego tłumika

: pt maja 10, 2013 12:32
autor: LINKIN
Ja również dołączyłem do szczęśliwych posiadaczy zmodyfikowanego tłumika by Sławko. W sumie wszystko co było można zostało już powiedziane. Wybrałem opcję głośności 4- minimum, w środku różnicy nie słychać, na zewnątrz słychać i o to mi chodziło. Jest rasowo :) Jedynie rano jak odpalam na zimnym silniku to można trochę się przestraszyć, bo jest znacznie głośniej od serii, ale po ~20 sek. wraca do normy :)
Dziękuję Sławko & zakładowi za fachowo wykonaną robotę i polecam każdemu niezdecydowanemu - WARTO :wink:

Re: Mod seryjnego tłumika

: śr sie 28, 2013 20:08
autor: look_m6
witam, jestem w trakcie modyfikacji tlumikow z 335d na m3, tylko teraz jak juz sie to przerobi i dopasuje wydechy od m3 to jak bedzie to slychac w 335d?

Re: Mod seryjnego tłumika

: śr sie 28, 2013 20:54
autor: Camil
moze wrozka powie :D

Re: Mod seryjnego tłumika

: czw lis 27, 2014 02:09
autor: MMHammer
Witam i ponieważ to mój pierwszy post pozdrawiam wszystkich miłosników tych niesamowitych aut

Mam pytanko
Na zdjeciach widać że otwierane sa wew komory.
Zewnętrzne pozostawione są seryjne czy też zmodyfikowane ???

Na
http://www.m3post.com/forums/showthread.php?t=646891" onclick="window.open(this.href);return false;
zrobili odwrotnie?
Otworzyli zew.

Podpowie ktoś w sobote chce podłubać.

Re: Mod seryjnego tłumika

: czw lis 27, 2014 21:38
autor: szymonr
MMHammer pisze:Witam i ponieważ to mój pierwszy post pozdrawiam wszystkich miłosników tych niesamowitych aut

Mam pytanko
Na zdjeciach widać że otwierane sa wew komory.
Zewnętrzne pozostawione są seryjne czy też zmodyfikowane ???

Na
http://www.m3post.com/forums/showthread.php?t=646891" onclick="window.open(this.href);return false;
zrobili odwrotnie?
Otworzyli zew.

Podpowie ktoś w sobote chce podłubać.

Otwieranie zewnętrznych komór jest bez sensu. Perforacje w rurach są w wewnętrznej sekcji. Jeśli zależy Ci na dobrym dźwięku, to właśnie te perforacje należy zamienić na pełne rury. Mam taki mod u siebie i efekt jest naprawdę dobry.

Re: Mod seryjnego tłumika

: pt lis 28, 2014 00:32
autor: MMHammer
szymonr pisze:
Otwieranie zewnętrznych komór jest bez sensu. Perforacje w rurach są w wewnętrznej sekcji. Jeśli zależy Ci na dobrym dźwięku, to właśnie te perforacje należy zamienić na pełne rury. Mam taki mod u siebie i efekt jest naprawdę dobry.

SUPER
Podpowiedz jeszcze prosze która wersje polecasz i jaka masz skrzynie.

Ja mam manual i zastanawiam sie pomiedzy
2. Max
a
3. Medium

Fajnie że można poprawić ale po co 2x rozpruwać tłumik

Jak zrobie opisze wrażenia
Sławko pisze: No i teraz najważniejsze, jak moduluje się głośność. Kluczem jest zakrywanie dziur w rurach w komorze tłumiącej. Metodą doświadczalną (tj. prób) mogę powiedzieć jak to wygląda (stopień basowości jest proporcjonalny do stopnia głośności):
1. Ultra – zakrywamy wszystko, łącznie z rurami z oplotem metalowym. Efekt jak SP, tylko większy bas
2. Max – zakrywamy w całości rury dziurkowane
3. Medium – zostawiamy w każdej rurze z dziurami dwa rzędy niezakryte
4. Minimum – zostawiamy w każdej rurze dwa rzędy niezakryte na dole i na górze (w sumie cztery rzędy na komorę).

Obecnie zrobiłem sobie 4., mogę powiedzieć, że jest to wersja idealna dla ludzi, którzy używają M na co dzień i, co ważne, mają samochód z DKG. Jest wyraźnie głośniej i bardziej basowo na zewnątrz niż org., w środku też jest różnica, ale stosunkowo niewielka.

DKG – opcja 3 lub 4
Manual – opcja 2