Mod seryjnego tłumika
Re: Mod seryjnego tłumika
No wiesz, poprzeczkę stawiasz dość wysoko
Tymczasem odeślę tylko do tego małego projektu, robionego przez mojego znajomego. Oczywiście to m62b44, ale brzmi jakby trochę inaczej niż oryginał...
kliknij mnie to usłyszysz jak brzmi 4,4l
Tymczasem odeślę tylko do tego małego projektu, robionego przez mojego znajomego. Oczywiście to m62b44, ale brzmi jakby trochę inaczej niż oryginał...
kliknij mnie to usłyszysz jak brzmi 4,4l
Re: Mod seryjnego tłumika
A co to jest dźwięk wydechu ? Sama nazwa tłumik wskazuje jakie jest główne zadanie tego elementu. Dźwięku naturalnego silnika nie zmienisz żadnym tłumikiem, i moim zdaniem, nie trzeba nic dłubać żeby z góry wiedzieć, co się może zmienić a czego się nie zmieni.Sławko pisze:Panowie nie ma sensu udowadniać sobie kto ma racje bez dlubniecia (oczywiście odrozniamy dźwięk silnika i wydechu).
Niemniej jednak jak Ci się chce powiesić SP za portkami, będzie straszyło dookoła
Re: Mod seryjnego tłumika
Idzik pisze:
OK, jak uzyskasz taki efekt w M3 to przyznamy Ci rację :
https://www.youtube.com/watch?v=n05Ux8FKUSQ
Najpierw trzeba by jeszcze zmienić układ paliwowy na stary, wielki gazior, z którego benzyna leje się jak ze szlaucha.
Pewnych rzeczy nie przeskoczysz, dlatego nie można mieć wszystkiego w jednym aucie..ale nie ma co robić OT.
Jak dla mnie gratki dla Sławko, że podjął się przeróbki i efekty są jak najbardziej słyszalne
Re: Mod seryjnego tłumika
Popieram wniosek o nie robienie OT. Może się zapędziłem w wypowiedzi, zobaczymy w lato
Re: Mod seryjnego tłumika
Moja już też wyraźniej gada.
Po modzie zyskuje na brzmieniu szczególnie dolny zakres obrotów-do 3KRPM jest zajebisty basowy klang, wyżej zmiana w głośności.
Podsumowując stosunek nakłady/efekt wychodzi sporo in plus.
Jak ktoś się waha to szczerze zachęcam-będzie baaaardzo mile zaskoczony!
Po modzie zyskuje na brzmieniu szczególnie dolny zakres obrotów-do 3KRPM jest zajebisty basowy klang, wyżej zmiana w głośności.
Podsumowując stosunek nakłady/efekt wychodzi sporo in plus.
Jak ktoś się waha to szczerze zachęcam-będzie baaaardzo mile zaskoczony!
Re: Mod seryjnego tłumika
Ja już też jestem po i jest zajeb....e!!! Dzięki Sławko & Co za pomysł a potem za fachura wykonanie.
Re: Mod seryjnego tłumika
Hey, miło mi, że mój mały modzik tłumika cieszy się dość dużym zainteresowaniem. Przyznam się, że zaczynam powoli zmieniać zawód na tłumikaża:) Ale do rzeczy. Tłumik, który opisywałem w początku wątku jeździ już w innym M3, ponieważ strasznie się spodobał obecnemu właścicielowi, a że był z innego miasta, to prościej było oddać mój, a w rozliczeniu wziąć jego i zrobić od nowa to samo. Plan był prosty, jednak w trakcie postanowiłem trochę poeksperymentować. Generalnie, parę osób które mnie odwiedziło miało wątpliwości odnośnie do tego, czy tłumik nie jest trochę za głośny i zbyt basowy do codziennej eksploatacji. Dodam, że niektórzy członkowie mojej rodziny mieli zbieżny pogląd na ten temat (i nie była to żona). Cały eksperyment polegał więc na opracowaniu sposobu na „ustawienie” głośności.
No więc tak, tym razem nie było wycinania rur, tylko obkładanie blachą. Sposób jest równie upierdliwy, choć plusem jest to, że nie trzeba spawać w tłumiku. Kolejna zaleta to możliwość zmian, tj. zawsze można cały proces cofnąć i powrócić do org. Po kolei:
Tak wygląda obłożenie, użyłem nierdzewki i cybantów z nierdzewki
Tutaj końcówki, tym razem zrobiłem od początku do końca sam (no może poza polerowaniem:)
Zrobiłem tak jak w org., czyli podwójną końcówkę i połączyłem nitami. Plus taki, że nie spawa się powierzchni polerowanej. Minus, dużo zabawy z dobrym ustawieniem pod zderzak.
Oczywiście lakier czarny mat.
No i siup na samochód, tym razem już z dyfuzorem.
No i teraz najważniejsze, jak moduluje się głośność. Kluczem jest zakrywanie dziur w rurach w komorze tłumiącej. Metodą doświadczalną (tj. prób) mogę powiedzieć jak to wygląda (stopień basowości jest proporcjonalny do stopnia głośności):
1. Ultra – zakrywamy wszystko, łącznie z rurami z oplotem metalowym. Efekt jak SP, tylko większy bas
2. Max – zakrywamy w całości rury dziurkowane
3. Medium – zostawiamy w każdej rurze z dziurami dwa rzędy niezakryte
4. Minimum – zostawiamy w każdej rurze dwa rzędy niezakryte na dole i na górze (w sumie cztery rzędy na komorę).
Obecnie zrobiłem sobie 4., mogę powiedzieć, że jest to wersja idealna dla ludzi, którzy używają M na co dzień i, co ważne, mają samochód z DKG. Jest wyraźnie głośniej i bardziej basowo na zewnątrz niż org., w środku też jest różnica, ale stosunkowo niewielka.
Zwróciłem uwagę na DKG, ponieważ ta skrzynia istotnie wpływa na charakterystykę pracy silnika przy codziennej eksploatacji, tj. w trybie automatycznym zmienia biegi dość wcześnie, tj. w przedziale 1750-3000 obrotów. Jak ktoś jeździ manualem, to zazwyczaj kręci dużo wyżej (co wynika z narowistości samego silnika), a tym samym na niskich biegach jeździ szybciej. Piszę o tym ponieważ praktycznie każdy tłumik aftermarketowy (tj. każdy z którym ja się spotkałem) daje największy efekt w przedziale do 3000 obrotów. Tak samo jest z moim modem. Jest z tego prosty wniosek, właściciele M3 z DKG dużo bardziej „czują” sportowe tłumiki niż osoby z manualem, bo przy spokojnej jeździe zawsze mają najbardziej efektywny zakres pracy tłumika. Sugeruję zwrócić uwagę na ten skromny aspekt przy kupowaniu czegokolwiek, bo znam osoby które po tygodniu oddawały swoje model „race” przechodząc na bardziej cywilizowane „sport”. Inna rzecz, że znam takich, co działali w drugą stronę (rzecz jest więc bardzo indywidualna). Osobiście, po sprawdzeniu wszystkich przedstawionych wyżej opcji (większością, tj. poza 2. której używałem przez trzy tygodnie, jeździłem po dwa dni) jestem zdania, że:
DKG – opcja 3 lub 4
Manual – opcja 2
Jak widzicie nie polecam opcji 1, bo to już jest szaleństwo, które trochę mi do M3 e9X nie pasuje.
Na koniec jeszcze dwie uwagi dla tych, którzy będą dorabiać końcówki, tj. przy montażu tłumika, a wkonsekwencji ustawianiu końcówek trzeba brać poprawkę na termorozszerzalność stali, tj. po nagrzaniu cały układ jest dłuży o 1 cm. Na org. tego nie widać bo wydech jest troszkę cofnięty pod zderzak, ale jak ktoś robi nowe na styk to już może być problem. Druga rzecz, jeżeli w planach jest dyfuzor, to należy pamiętać o obniżeniu tłumika (od 1 do 2 cm). Można to zrobić przez podłożenie podkładek pod śruby mocujące gumy, ewentualnie przez odpowiednie mocowanie końcówek.
I tyle, mam nadzieję, że nie zanudziłem.
No więc tak, tym razem nie było wycinania rur, tylko obkładanie blachą. Sposób jest równie upierdliwy, choć plusem jest to, że nie trzeba spawać w tłumiku. Kolejna zaleta to możliwość zmian, tj. zawsze można cały proces cofnąć i powrócić do org. Po kolei:
Tak wygląda obłożenie, użyłem nierdzewki i cybantów z nierdzewki
Tutaj końcówki, tym razem zrobiłem od początku do końca sam (no może poza polerowaniem:)
Zrobiłem tak jak w org., czyli podwójną końcówkę i połączyłem nitami. Plus taki, że nie spawa się powierzchni polerowanej. Minus, dużo zabawy z dobrym ustawieniem pod zderzak.
Oczywiście lakier czarny mat.
No i siup na samochód, tym razem już z dyfuzorem.
No i teraz najważniejsze, jak moduluje się głośność. Kluczem jest zakrywanie dziur w rurach w komorze tłumiącej. Metodą doświadczalną (tj. prób) mogę powiedzieć jak to wygląda (stopień basowości jest proporcjonalny do stopnia głośności):
1. Ultra – zakrywamy wszystko, łącznie z rurami z oplotem metalowym. Efekt jak SP, tylko większy bas
2. Max – zakrywamy w całości rury dziurkowane
3. Medium – zostawiamy w każdej rurze z dziurami dwa rzędy niezakryte
4. Minimum – zostawiamy w każdej rurze dwa rzędy niezakryte na dole i na górze (w sumie cztery rzędy na komorę).
Obecnie zrobiłem sobie 4., mogę powiedzieć, że jest to wersja idealna dla ludzi, którzy używają M na co dzień i, co ważne, mają samochód z DKG. Jest wyraźnie głośniej i bardziej basowo na zewnątrz niż org., w środku też jest różnica, ale stosunkowo niewielka.
Zwróciłem uwagę na DKG, ponieważ ta skrzynia istotnie wpływa na charakterystykę pracy silnika przy codziennej eksploatacji, tj. w trybie automatycznym zmienia biegi dość wcześnie, tj. w przedziale 1750-3000 obrotów. Jak ktoś jeździ manualem, to zazwyczaj kręci dużo wyżej (co wynika z narowistości samego silnika), a tym samym na niskich biegach jeździ szybciej. Piszę o tym ponieważ praktycznie każdy tłumik aftermarketowy (tj. każdy z którym ja się spotkałem) daje największy efekt w przedziale do 3000 obrotów. Tak samo jest z moim modem. Jest z tego prosty wniosek, właściciele M3 z DKG dużo bardziej „czują” sportowe tłumiki niż osoby z manualem, bo przy spokojnej jeździe zawsze mają najbardziej efektywny zakres pracy tłumika. Sugeruję zwrócić uwagę na ten skromny aspekt przy kupowaniu czegokolwiek, bo znam osoby które po tygodniu oddawały swoje model „race” przechodząc na bardziej cywilizowane „sport”. Inna rzecz, że znam takich, co działali w drugą stronę (rzecz jest więc bardzo indywidualna). Osobiście, po sprawdzeniu wszystkich przedstawionych wyżej opcji (większością, tj. poza 2. której używałem przez trzy tygodnie, jeździłem po dwa dni) jestem zdania, że:
DKG – opcja 3 lub 4
Manual – opcja 2
Jak widzicie nie polecam opcji 1, bo to już jest szaleństwo, które trochę mi do M3 e9X nie pasuje.
Na koniec jeszcze dwie uwagi dla tych, którzy będą dorabiać końcówki, tj. przy montażu tłumika, a wkonsekwencji ustawianiu końcówek trzeba brać poprawkę na termorozszerzalność stali, tj. po nagrzaniu cały układ jest dłuży o 1 cm. Na org. tego nie widać bo wydech jest troszkę cofnięty pod zderzak, ale jak ktoś robi nowe na styk to już może być problem. Druga rzecz, jeżeli w planach jest dyfuzor, to należy pamiętać o obniżeniu tłumika (od 1 do 2 cm). Można to zrobić przez podłożenie podkładek pod śruby mocujące gumy, ewentualnie przez odpowiednie mocowanie końcówek.
I tyle, mam nadzieję, że nie zanudziłem.
Re: Mod seryjnego tłumika
ooo - widze, ze jest dyfuzorek - super z nim wygląda! A tematy tłumikowe - pełen szacun!
Re: Mod seryjnego tłumika
A dziękować, dziękować. To Ty mnie zaraziłeś modyfikacjami, wcześniej byłem dogmatycznie fabryczny:)
- LINKIN
- Posty: 155
- Rejestracja: czw paź 11, 2012 13:16
- Auto: M6 F13 LCI
- Lokalizacja: Warszawa - Bielany
- Kontakt:
Re: Mod seryjnego tłumika
Ja również dołączyłem do szczęśliwych posiadaczy zmodyfikowanego tłumika by Sławko. W sumie wszystko co było można zostało już powiedziane. Wybrałem opcję głośności 4- minimum, w środku różnicy nie słychać, na zewnątrz słychać i o to mi chodziło. Jest rasowo Jedynie rano jak odpalam na zimnym silniku to można trochę się przestraszyć, bo jest znacznie głośniej od serii, ale po ~20 sek. wraca do normy
Dziękuję Sławko & zakładowi za fachowo wykonaną robotę i polecam każdemu niezdecydowanemu - WARTO
Dziękuję Sławko & zakładowi za fachowo wykonaną robotę i polecam każdemu niezdecydowanemu - WARTO
Re: Mod seryjnego tłumika
witam, jestem w trakcie modyfikacji tlumikow z 335d na m3, tylko teraz jak juz sie to przerobi i dopasuje wydechy od m3 to jak bedzie to slychac w 335d?
Re: Mod seryjnego tłumika
moze wrozka powie
Re: Mod seryjnego tłumika
Witam i ponieważ to mój pierwszy post pozdrawiam wszystkich miłosników tych niesamowitych aut
Mam pytanko
Na zdjeciach widać że otwierane sa wew komory.
Zewnętrzne pozostawione są seryjne czy też zmodyfikowane ???
Na
http://www.m3post.com/forums/showthread.php?t=646891" onclick="window.open(this.href);return false;
zrobili odwrotnie?
Otworzyli zew.
Podpowie ktoś w sobote chce podłubać.
Mam pytanko
Na zdjeciach widać że otwierane sa wew komory.
Zewnętrzne pozostawione są seryjne czy też zmodyfikowane ???
Na
http://www.m3post.com/forums/showthread.php?t=646891" onclick="window.open(this.href);return false;
zrobili odwrotnie?
Otworzyli zew.
Podpowie ktoś w sobote chce podłubać.
Re: Mod seryjnego tłumika
MMHammer pisze:Witam i ponieważ to mój pierwszy post pozdrawiam wszystkich miłosników tych niesamowitych aut
Mam pytanko
Na zdjeciach widać że otwierane sa wew komory.
Zewnętrzne pozostawione są seryjne czy też zmodyfikowane ???
Na
http://www.m3post.com/forums/showthread.php?t=646891" onclick="window.open(this.href);return false;
zrobili odwrotnie?
Otworzyli zew.
Podpowie ktoś w sobote chce podłubać.
Otwieranie zewnętrznych komór jest bez sensu. Perforacje w rurach są w wewnętrznej sekcji. Jeśli zależy Ci na dobrym dźwięku, to właśnie te perforacje należy zamienić na pełne rury. Mam taki mod u siebie i efekt jest naprawdę dobry.
Re: Mod seryjnego tłumika
szymonr pisze:
Otwieranie zewnętrznych komór jest bez sensu. Perforacje w rurach są w wewnętrznej sekcji. Jeśli zależy Ci na dobrym dźwięku, to właśnie te perforacje należy zamienić na pełne rury. Mam taki mod u siebie i efekt jest naprawdę dobry.
SUPER
Podpowiedz jeszcze prosze która wersje polecasz i jaka masz skrzynie.
Ja mam manual i zastanawiam sie pomiedzy
2. Max
a
3. Medium
Fajnie że można poprawić ale po co 2x rozpruwać tłumik
Jak zrobie opisze wrażenia
Sławko pisze: No i teraz najważniejsze, jak moduluje się głośność. Kluczem jest zakrywanie dziur w rurach w komorze tłumiącej. Metodą doświadczalną (tj. prób) mogę powiedzieć jak to wygląda (stopień basowości jest proporcjonalny do stopnia głośności):
1. Ultra – zakrywamy wszystko, łącznie z rurami z oplotem metalowym. Efekt jak SP, tylko większy bas
2. Max – zakrywamy w całości rury dziurkowane
3. Medium – zostawiamy w każdej rurze z dziurami dwa rzędy niezakryte
4. Minimum – zostawiamy w każdej rurze dwa rzędy niezakryte na dole i na górze (w sumie cztery rzędy na komorę).
Obecnie zrobiłem sobie 4., mogę powiedzieć, że jest to wersja idealna dla ludzi, którzy używają M na co dzień i, co ważne, mają samochód z DKG. Jest wyraźnie głośniej i bardziej basowo na zewnątrz niż org., w środku też jest różnica, ale stosunkowo niewielka.
DKG – opcja 3 lub 4
Manual – opcja 2