Akrapovic Evolution system BMW E92 M3

2008-2013 | silnik: S65B40
Awatar użytkownika
Steff
Posty: 195
Rejestracja: czw sie 04, 2011 23:11
Auto: BMW
Lokalizacja: WOT

Re: Akrapovic Evolution system BMW E92 M3

Post autor: Steff » sob wrz 22, 2012 23:12

obie są obciążeniowe
pokaż wykres

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Akrapovic Evolution system BMW E92 M3

Post autor: kostek_ja » sob wrz 22, 2012 23:22

A ile wyszło na kołach w jednej i drugiej?

Awatar użytkownika
Matschke
Posty: 29
Rejestracja: pn paź 09, 2006 22:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Akrapovic Evolution system BMW E92 M3

Post autor: Matschke » ndz wrz 23, 2012 10:24

Pokaz wykresy

Pawel_Cz
Posty: 17
Rejestracja: czw wrz 20, 2012 18:57
Lokalizacja: W-wa

Re: Akrapovic Evolution system BMW E92 M3

Post autor: Pawel_Cz » ndz wrz 23, 2012 11:50

Nie mogę dodać załącznika i pojawia się:
Niestety Limit na wszystkie załączniki na tym forum został przekroczony. Prosze skontaktować się z administratorem forum.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2508
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: Akrapovic Evolution system BMW E92 M3

Post autor: --==maly==---- » ndz wrz 23, 2012 14:46

Wyslij na maila L85@wp.pl to umieszczę.
Ostatnio zmieniony ndz wrz 23, 2012 15:41 przez --==maly==----, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2508
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: Akrapovic Evolution system BMW E92 M3

Post autor: --==maly==---- » ndz wrz 23, 2012 15:41

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Pawel_Cz
Posty: 17
Rejestracja: czw wrz 20, 2012 18:57
Lokalizacja: W-wa

Re: Akrapovic Evolution system BMW E92 M3

Post autor: Pawel_Cz » ndz wrz 23, 2012 15:46

Dzięki --==maly==-- :)

Maters_1 – pierwszy pomiar z marca 2012
VTG – dwa pomiary.
Pierwszy z dnia, w którym przyjęli samochód do modyfikacji ale nie wyrobili się bo nie wiedzieli, że razem z wydechem montowany jest moduł podłączony do ECU i przez niego mieli problemy ze zgraniem softu, które trwa 2 godziny.
Drugi z dnia, w którym wszystko już poszło prawidłowo
Masters_2 – pomiar po modyfikacji w VTG
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Akrapovic Evolution system BMW E92 M3

Post autor: kostek_ja » ndz wrz 23, 2012 18:25

Wszystko się zgadza jak spojrzysz na moc na kołach. U Mastersa przed programem miałeś 322rwhp, a w JDL 315rwhp. Po programie w JDL wypluło 335rwhp, a u Mastersa 346.

Mi to wygłada na manipulację hamownią ze strony Mastersa. Proponowali ci jakiś lepszy sfot który da realny przyrost mocy czy coś w tym stylu? Oczywiście nie wykluczam innych przyczyn jak zwykły błąd, ale to jest dla mnie najbardziej prawdopodobne.

Pawel_Cz
Posty: 17
Rejestracja: czw wrz 20, 2012 18:57
Lokalizacja: W-wa

Re: Akrapovic Evolution system BMW E92 M3

Post autor: Pawel_Cz » ndz wrz 23, 2012 18:35

W Masters nic nie proponowali i nic nie robili z oprogramowaniem. Tam tylko hamownia była grana.
Modyfikowane było w VTG, gdzie przede wszystkim mieli zdjąć ogranicznik prędkości a przy okazji podenieść moc - jeśli to się w ogóle uda. W jakiejś M3 z 2008 roku udało im się 13 KM podnieść i podobnie moment obrotowy, więc ja też poprosiłem żeby spróbowali moc zwiększyć.
W VTG nie wiedzieli z czego wynika tak duża różnica w parametrach.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Akrapovic Evolution system BMW E92 M3

Post autor: kostek_ja » ndz wrz 23, 2012 19:09

Pawel_Cz, znawcą nie jestem, ale jak tak patrzę na te dane to te 2 z Mastersa są strasznie dziwne szczególnie porównując do tych z JDL które wyglądają w porządku.

W JDL:
Przyrost Mocy na kołach - 6%
Przyrost mocy według norm - 5%
Wzrost strat mocy - 10%
Trochę inne warunki a co za tym idzie trochę inna korekcja
Max obroty trochę się różnią, pewnie ze względu na przesuniętą odcinkę
Max. obroty pokrywają się z wykresem
Max. prędkość jest trochę wyższa po programie, ale pasuje do wyższych obrotów

Wszystko pasuje i wygląda profesjonalnie.

W Mastersie:
Przyrost mocy na kołach - 7%
Moc według norm - dokładnie taka sama (aż dziwne)
Wzrost strat mocy - 32% (trochę dużo)
Korekcja mimo różnych parametrów zawsze 0% (chociaż to chyba jest możliwe, ale kolejny przypadek jak z mocą?)
Max. obroty na wykresie ponad 8k rpm
Max. obroty w danych raz jest 5425rpm a drugim razem 6520 albo 8520 (zła jakość nie mogę odczytać)
Max. prędkości sporo się różnią. W jednym jest to 197km/h a w dugim 235km/h. Co ciekawe wyższa prędkość jest przy niższych obrotach. Na pewno była hamowana na różnych biegach, ale o co chodzi z tymi obrotami?

Generalnie dane same sobie przeczą i są po prostu dziwne.

Pawel_Cz
Posty: 17
Rejestracja: czw wrz 20, 2012 18:57
Lokalizacja: W-wa

Re: Akrapovic Evolution system BMW E92 M3

Post autor: Pawel_Cz » ndz wrz 23, 2012 19:20

Tylko nie teorie spiskowe... :)
Wszystkie wykresy są w oryginałach wyraźne i czytelne. Ponieważ mam w domu zepsuty skaner, przefotografowałem je. Inaczej wyglądają bo ten z VTG jest wydrukowany na papierze kredowym, który inaczej wychodzi na zdjęciach przy tych samych ustawieniach aparatu :)
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Akrapovic Evolution system BMW E92 M3

Post autor: kostek_ja » ndz wrz 23, 2012 19:29

Wiem, załapałem po chwili i wy edytowałem :)

A możesz mi powiedzieć czy jest tam 6 czy 8?

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2508
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: Akrapovic Evolution system BMW E92 M3

Post autor: --==maly==---- » pn wrz 24, 2012 10:31

Ale ogólnie mało miała w serii sporo brakowało dziwne to dla mnie trochę bo nie wiele gorzej w VTG wyszła moja szara E46 moment nawet podobny.
Ciekawe czy tak mają e92 czy twój egzemplarz.
Obrazek

Pawel_Cz
Posty: 17
Rejestracja: czw wrz 20, 2012 18:57
Lokalizacja: W-wa

Re: Akrapovic Evolution system BMW E92 M3

Post autor: Pawel_Cz » pn wrz 24, 2012 11:44

Kostek,
Max. obroty w danych z 30.03.2012 to 8425rpm a drugim razem 20.09.2012 8520 rpm
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Akrapovic Evolution system BMW E92 M3

Post autor: kostek_ja » pn wrz 24, 2012 12:59

Pawel_Cz, w takim razie wszystko wygląda na to że po prostu hamowali na różnych biegach i stąd taka duża różnica w stratach mocy.

Jak chcesz to podjedź jeszcze raz do Mastersa i niech ci shamują na tym samym biegu co pierwszy pomiar. Wówczas powinno pokazać wzrost mocy :)

ODPOWIEDZ