Pływanie przy wiekszych predkosciach E93 M3 bez edc
Pływanie przy wiekszych predkosciach E93 M3 bez edc
Witam,
Mam E93 2010 rok z małym przebiegiem , wymienione przednie wahacze z tulejami wahliwymi , zawieszenie sprawdzone zadnych luzow widocznych na dwoch stacjach diagnostycznych , geometria ustawiona mozna powiedziec ze idealnie a auto przy predkosciach powyzej 200 km zachowuje sie nie stabilinie tak jakby delikatnie myszkowało . Pytanie czy brak EDC moze wplywać na złe prowadzenie sie samochodu ? Miałem wczesniej M6 F13 to jest kolosalna roznica tam 300 nie było zadnego problemu a tutaj mam strach jechać grubo powyzej 200.
Mam E93 2010 rok z małym przebiegiem , wymienione przednie wahacze z tulejami wahliwymi , zawieszenie sprawdzone zadnych luzow widocznych na dwoch stacjach diagnostycznych , geometria ustawiona mozna powiedziec ze idealnie a auto przy predkosciach powyzej 200 km zachowuje sie nie stabilinie tak jakby delikatnie myszkowało . Pytanie czy brak EDC moze wplywać na złe prowadzenie sie samochodu ? Miałem wczesniej M6 F13 to jest kolosalna roznica tam 300 nie było zadnego problemu a tutaj mam strach jechać grubo powyzej 200.
- --==maly==----
- Posty: 2508
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Pływanie przy wiekszych predkosciach E93 M3 bez edc
Jakie opony, jakie felgi czy zawias seria?
Re: Pływanie przy wiekszych predkosciach E93 M3 bez edc
Na pewno jak jest wszystko ok to e9x też jest stabilne. To co mi przychodzi do głowy:spider231 pisze: ↑sob kwie 08, 2023 21:28Witam,
Mam E93 2010 rok z małym przebiegiem , wymienione przednie wahacze z tulejami wahliwymi , zawieszenie sprawdzone zadnych luzow widocznych na dwoch stacjach diagnostycznych , geometria ustawiona mozna powiedziec ze idealnie a auto przy predkosciach powyzej 200 km zachowuje sie nie stabilinie tak jakby delikatnie myszkowało . Pytanie czy brak EDC moze wplywać na złe prowadzenie sie samochodu ? Miałem wczesniej M6 F13 to jest kolosalna roznica tam 300 nie było zadnego problemu a tutaj mam strach jechać grubo powyzej 200.
1) Nie wiem czy stacja diagnostyczna to najlepsze miejsce, żeby szukać takich rzeczy. Na pewno lepszym pomysłem jest warsztat, który się specjalizuje w M albo przynajmniej w BMW
2) Spróbuj zrobić jeszcze raz geometrię w innym miejscu
3) W jakim stanie są opony i felgi? Rodzaj opon, stan bieżnika, ciśnienie, złe wyważenie raczej dawałoby inne objawy ale też nie zaszkodzi sprawdzić
4) Brak EDC nie może powodować myszkowania czy innych efektów
Miałem kiedyś podobne objawy w e90 330i ale było to na tyle dawno, że nie pamiętam już dokładnie jak zostało to rozwiązane - chyba winne były opony. Cały czas powyżej 160kmh musiałem ją lekko korygować lewo/prawo.
Re: Pływanie przy wiekszych predkosciach E93 M3 bez edc
Felgi oryginały kute 19 prościutkie z oponami tak jak tabliczka pokazuje 245 przód tył 265 zamontowane nowe Kumho PS91 . Geometria robiona w dwóch miejscach. Zawias seria . Ciśnienie teraz mam 2,3 przód 2,4 tył ale miałem tez większe ciśnienie i tak samo było . Opony maja przejechane 500 km .
Re: Pływanie przy wiekszych predkosciach E93 M3 bez edc
To szukaj w zawiasie i przekladni kierowniczej ale nie na stacji diagnostycznej.
- --==maly==----
- Posty: 2508
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Pływanie przy wiekszych predkosciach E93 M3 bez edc
Masz odpowiedź Kunho. Kupiłem takie opony kiedyś do 650i po tygodniu zostały spalone na parkingu bo tylko do tego się nadawały. Auto pływało jak łódź ciężko było w drogę trafić
-
- Posty: 109
- Rejestracja: czw lip 13, 2017 23:24
- Auto: BMW M3 E92
Re: Pływanie przy wiekszych predkosciach E93 M3 bez edc
Zmień opony na coś markowego typu Michelin, Continental, Pirelli i będzie dobrze miałem raz u siebie na tyle zimowe Dunlopy... bałem się jechać powyżej 150 bo tak dupa pływała Później założyłem Conti ts 860s i auto normalnie się zachowywało, niewiele gorzej się latało niż na letnich na suchym asfalcie
Re: Pływanie przy wiekszych predkosciach E93 M3 bez edc
GOODYEAR EAGLE F1 SUPERSPORT lub Hankook VENTUS S1 EVO3 K127, moge taki zestaw skompletowac ? Co sadzicie o takich oponach .
Pirelli pzero stary bieznik od lat ciagle ten sam nic nie zmieniaja i homologacje mercedes lub audi .
Michelin na e36 m3 225/45r17 PS4 plywaja na wywazarce zrazilem sie do tej marki .
Dunlop bardzo szybko sie zuzywaja .
Pirelli pzero stary bieznik od lat ciagle ten sam nic nie zmieniaja i homologacje mercedes lub audi .
Michelin na e36 m3 225/45r17 PS4 plywaja na wywazarce zrazilem sie do tej marki .
Dunlop bardzo szybko sie zuzywaja .
-
- Posty: 109
- Rejestracja: czw lip 13, 2017 23:24
- Auto: BMW M3 E92
Re: Pływanie przy wiekszych predkosciach E93 M3 bez edc
Z tych dwóch co podałeś to poszedłbym w Goodyear
Re: Pływanie przy wiekszych predkosciach E93 M3 bez edc
Moze trafily Ci sie wtedy jakies trefne te Micheliny. Nie ma nawet co debatowac - Michelin jest obecnie na topie, nie ma lepszej marki drogowej, a PS4s jest tego glownym sprawca. To calkiem inny model opony niz PS4, nie jakas jej odmiana. Z tych ktore podales to oczywiscie Goodyear.
Re: Pływanie przy wiekszych predkosciach E93 M3 bez edc
Będę brał michelina 4S tylko teraz zastanawiam się nad rozmiarami wg strony oponeo i kalkulatora zamienników opon wychodzi zbyt duża rozbieżność miedzy fabrycznymi rozmiarami 245/35R19 i 265/35R19 ( zdjęcie w załączniku ) różnica miedzy średnicami 14mm
Dużo lepiej wychodzi 255/35r19 i 265/35r19 bo różnica miedzy średnicami jest 7mm ale czy na fabryczna felgę 8,5J z przodu to dobry zabieg i czy nie będzie obcierać ?
Dużo lepiej wychodzi 255/35r19 i 265/35r19 bo różnica miedzy średnicami jest 7mm ale czy na fabryczna felgę 8,5J z przodu to dobry zabieg i czy nie będzie obcierać ?
Re: Pływanie przy wiekszych predkosciach E93 M3 bez edc
Tak robila fabryka, w f82 tez tyl ma wieksza srednice i to jest ok. Wiadomo, zawsze mozna kombinowac z szerokosciami ale swiadomie, znajac powody, itp. 255 jest dopuszczalnym rozmiarem na 8.5". Tak wychodzilo fabrycznie z tylu niejedno bmw. Moglbys to zrobic, nawet dsc raczej nie zlapie takiej roznicy. Tylko po co? Jak juz to moze tez lepiej zwiekszyc o jeden rozmiar rowniez z tylu. Nie wiem jak w e93 ale w f8x nawet fabrycznie sa takie roznice. Np. kola mogly byc 255/35/19 + 275/35/19 lub 265/30/20 + 285/30/20. Tyle, ze akurat na 9" feldze z przodu.
- --==maly==----
- Posty: 2508
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Pływanie przy wiekszych predkosciach E93 M3 bez edc
A po co Ty na siłę chcesz poprawiać fabrykę.
Znowu chcesz mieć kłopoty z prowadzeniem?
Jeżeli producent tak założył to tak ma być.
To nie jest xDrive że wszystkie cztery koła muszą być tej samej średnicy.
Praktycznie wszystkie kolejne modele m3 miały dużą różnicę między przodem a tyłem.
4s to bardzo dobry wybór.
Znowu chcesz mieć kłopoty z prowadzeniem?
Jeżeli producent tak założył to tak ma być.
To nie jest xDrive że wszystkie cztery koła muszą być tej samej średnicy.
Praktycznie wszystkie kolejne modele m3 miały dużą różnicę między przodem a tyłem.
4s to bardzo dobry wybór.
Re: Pływanie przy wiekszych predkosciach E93 M3 bez edc
Tak zrobię jak fabryka jak zamontuje dam znać czy się prowadzi
Re: Pływanie przy wiekszych predkosciach E93 M3 bez edc
Witam,
Wracając do tematu byłem już u wulkanizatora założyć PS4S założył na przód i okazało się ze opony tez podskakują dokładnie sprawdził felgi i okazuje się ze felgi chodzą trochę a były juz prostowane i stwierdziłem ze nie chce juz tych felg i zakupiłem model felg z competition style 359 nowe , one sa o 0,5 " szersze z przodu i z tyłu , naczytałem sie trochę tematu na tym forum o oponach do RWD i dużo osób pisało ze opony z homologacja bmw to inna bajka , póżniej trochę youtube i chce opony z homologacja bmw a michelin ma tylko 245/35r19 z homologacja bmw , zaś 265/35r19 Ps4S już nie ma z homologacja .
Z racji ze będę miał felgi szersze o pól cala to czy mogę zastosować zestaw 255/35r19 i 275/35r19 bo taki idzie dostać z homolacja bmw PS4S i różnica pomiędzy przodem a tyłem jest na tym samym poziomie co fabryczne felgi miały opony , pytanie tylko czy ktoś miał tak i nie obcierało w E93 m3 ?
Wracając do tematu byłem już u wulkanizatora założyć PS4S założył na przód i okazało się ze opony tez podskakują dokładnie sprawdził felgi i okazuje się ze felgi chodzą trochę a były juz prostowane i stwierdziłem ze nie chce juz tych felg i zakupiłem model felg z competition style 359 nowe , one sa o 0,5 " szersze z przodu i z tyłu , naczytałem sie trochę tematu na tym forum o oponach do RWD i dużo osób pisało ze opony z homologacja bmw to inna bajka , póżniej trochę youtube i chce opony z homologacja bmw a michelin ma tylko 245/35r19 z homologacja bmw , zaś 265/35r19 Ps4S już nie ma z homologacja .
Z racji ze będę miał felgi szersze o pól cala to czy mogę zastosować zestaw 255/35r19 i 275/35r19 bo taki idzie dostać z homolacja bmw PS4S i różnica pomiędzy przodem a tyłem jest na tym samym poziomie co fabryczne felgi miały opony , pytanie tylko czy ktoś miał tak i nie obcierało w E93 m3 ?