M3 po hamowni

2008-2013 | silnik: S65B40
Gary
Posty: 18
Rejestracja: pn wrz 17, 2018 21:37
Auto: Bmw m3 e90

M3 po hamowni

Post autor: Gary » wt wrz 17, 2019 11:38

Witam, shamowałem dzisiaj swoje m3, no i nie jest wesoło 372km i 390nm, niedawno przeszła remont, wywala błąd sondy ale czy aż taki spadek mocy by był przez sonde? Gdzie szukać problemu? W mojej okolicy nie ma nikogo kto Mki ogarnia, a chciałbym ją doprowadzić do stanu fabrycznego, prawie 50km to według mnie spora strata

galazka_m3
Posty: 109
Rejestracja: czw lip 13, 2017 23:24
Auto: BMW M3 E92

Re: M3 po hamowni

Post autor: galazka_m3 » wt wrz 17, 2019 11:58

Na jakiej hamowni sprawdzałeś? Mki ciężko zmierzyć i potrzebna jest hamownia 4x4 obciążeniowa na dodatek potrzebne są mega dobre dmuchawy żeby zasymulować warunki drogowe. A druga sprawa zwykłe zaaktualizowanie oprogramowania silnika do najnowszego daje ponoć do 15km, pytanie z którego roku masz emke :grin:

Awatar użytkownika
LINKIN
Posty: 155
Rejestracja: czw paź 11, 2012 13:16
Auto: M6 F13 LCI
Lokalizacja: Warszawa - Bielany
Kontakt:

Re: M3 po hamowni

Post autor: LINKIN » wt wrz 17, 2019 12:59

galazka_m3 pisze:
wt wrz 17, 2019 11:58
zaaktualizowanie oprogramowania silnika do najnowszego daje ponoć do 15km
Też tak słyszałem.
Olej hamownie, weź RL lub dragy zmierz 100-200 i będzie wszystko jasne.

Gary
Posty: 18
Rejestracja: pn wrz 17, 2018 21:37
Auto: Bmw m3 e90

Re: M3 po hamowni

Post autor: Gary » wt wrz 17, 2019 15:18

Hamowania była 4x4, dmuchawa jakaś tam była, Mka z 2008r. Możnaby spróbować zaktualizować ją, może trochę by jej wrociło mocy

saron22
Posty: 447
Rejestracja: ndz cze 20, 2010 22:09
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: M3 po hamowni

Post autor: saron22 » śr wrz 18, 2019 00:08

Zanim zaczniesz robić aktualizacje to uporaj się najpierw z tymi błędami od sond.
Jechać na hamownię z palącym się check engine to tak jakby na zawody w bieganiu wybrać się ze skręconą kostką :roll:
Jaki jest problem żeby wymienić sondy?

Gary
Posty: 18
Rejestracja: pn wrz 17, 2018 21:37
Auto: Bmw m3 e90

Re: M3 po hamowni

Post autor: Gary » czw wrz 19, 2019 00:01

Masz rację, trochę się pośpieszyłem, muszę ogarnąć najpierw błędy, i wtedy jeszcze raz sprawdzę moją M, bo być może gdyby wszystko było OK wyszło by lepiej, może nawet osiągneła by serie, przez tą sondę, przykapca na czarno, i może nawet katalizatory się przytkały, najgorsze że w mojej okolicy nikt nie ogarnia eMek😫😫

Awatar użytkownika
nastar
Posty: 83
Rejestracja: czw lip 07, 2011 13:03
Auto: arrow M3
Lokalizacja: z osiedla

Re: M3 po hamowni

Post autor: nastar » wt lut 02, 2021 12:49

Hej
Babcia po hamowni, powiedzcie mi czemu nie chciała sie kręcic wyżej
Załączniki
IMG_0605.jpg

galazka_m3
Posty: 109
Rejestracja: czw lip 13, 2017 23:24
Auto: BMW M3 E92

Re: M3 po hamowni

Post autor: galazka_m3 » wt lut 02, 2021 13:39

Auto było wrzucone na hamownie 4x4 czy tylko tył się kręcił? W M3 E92 żeby się zakręciła do końca podczas hamowania na hamowni auta muszą się kręcić wszystkie 4 koła ;)

Awatar użytkownika
nastar
Posty: 83
Rejestracja: czw lip 07, 2011 13:03
Auto: arrow M3
Lokalizacja: z osiedla

Re: M3 po hamowni

Post autor: nastar » wt lut 02, 2021 13:45

Tak 4*4
U mnie usunięte przednie katy i wydech esesman race

galazka_m3
Posty: 109
Rejestracja: czw lip 13, 2017 23:24
Auto: BMW M3 E92

Re: M3 po hamowni

Post autor: galazka_m3 » wt lut 02, 2021 13:49

To dziwne że do końca się nie wkręciła... a co oni na to? to jest Ecu projekt we Wrocławiu?

Awatar użytkownika
nastar
Posty: 83
Rejestracja: czw lip 07, 2011 13:03
Auto: arrow M3
Lokalizacja: z osiedla

Re: M3 po hamowni

Post autor: nastar » wt lut 02, 2021 13:54

Wrocław
Nie potrafił odpowiedzieć o co kaman

galazka_m3
Posty: 109
Rejestracja: czw lip 13, 2017 23:24
Auto: BMW M3 E92

Re: M3 po hamowni

Post autor: galazka_m3 » wt lut 02, 2021 14:04

A chciałem tam jechać zmierzyć swoją jak to wygląda zimową porą... uważałem ich za najbardziej kompetentnych ale jak widać nie potrafią prawidłowo zmierzyć M3... Jak sprawdzałem swoją w Łodzi w TC-performance to bez problemu auto wkręciło się do odcinki, a nie ucinało moc dużo szybciej.. We Wrocławiu nie znajdziesz niestety już nikogo kto ją prawidłowo zmierzy..

Porównałem Twój wykres ze swoim to przy 6 tyś obrotów u mnie jest 20km więcej, a przy 7500 obr, aż 30 km więcej, finalnie 438km przy 8050 obr. U mnie jest decat, wkładka filtra powietrza BMC, końcowy wtedy był M-performance i to wystrojone w TC w Łodzi.

Awatar użytkownika
nastar
Posty: 83
Rejestracja: czw lip 07, 2011 13:03
Auto: arrow M3
Lokalizacja: z osiedla

Re: M3 po hamowni

Post autor: nastar » wt lut 02, 2021 16:06

U mnie prawie seria 🙂
Myśle o programie od evolve,w sumie po to usunąłem przednie katy, wtedy zobaczymy czy jest szansa na coś więcej
Miałem jeszcze zapytać bo póki co nie wyskakuje żaden błąd sond koniecznie trzeba to wyprogramować?

galazka_m3
Posty: 109
Rejestracja: czw lip 13, 2017 23:24
Auto: BMW M3 E92

Re: M3 po hamowni

Post autor: galazka_m3 » śr lut 03, 2021 10:41

Same przednie katy zabierają ok 15 km, program głównie poprawia moc w górnym zakresie obrotów, również przez to że podnosi się odcinke na 8600 i motor buduje moc do samego końca ;) Jeśli nie wyskakuje Ci błąd sond to ktoś musiał tam już coś grzebać, bo u mnie jak i kilku znajomych zaraz po wycięciu katów zapalał się check engine, nie przeszkadzał w niczym bo auto normalnie jeździło, ale raziło w oczy pomarańczową kontrolką i trzeba te dwie sondy wyprogramować. Jak dla mnie nie ma co przepłacać 2x takich pieniędzy za Evolve, skoro można to zrobić u tunera który odrazu sprawdzi moc przed i po, będziesz miał podgląd na wszystko, wykoduje Ci sondy itp. Ja pojechałem specjalnie 200 km do Łodzi do TC-performance i jestem mega zadowolony ;)

ODPOWIEDZ