M3 E92 S65 - nastawniki przepustnic
M3 E92 S65 - nastawniki przepustnic
Witam,
Mam problem z moim M3. Jesienią pojawił się problem tzw. "choinki na desce". Wyrzucało dosłownie wszystko tj. trakcja ciśnienie w oponach kontrolka silnika itp. Dodam, że było to nie regularne, raz odpalałem i było wszystko ok, auto nie miało żadnych błędów, po kilku odpaleniach błędy wróciły po czym mogły w każdej chwili zniknąć przy kolejnym odpaleniu. Podpiąłem do kompa i sprawdziłem INPA że błędy to między innymi nastawnik przepustnicy Bank 1. Pojawia się też błąd zaworu egr lecz nie uważa żeby był to problem powiązany chyba że się mylę. Moja diagnoza padła na nastawniki. Przemyślałem sobie tok postępowania. Oddałem auto do mojego zaufanego mechanika, który wg znalezionych przeze mnie zdjęć na jakimś forum wyciągnął nastawniki. Kupiłem zestaw naprawczy czyli tryby z lepszego tworzywa. Tryby zostały wymienione wg procedury gościa z UK, który widać że się na tym zna. Sprawdziłem sam wykonanie tryby spasowane idealnie, nawiercone i zabezpieczone bolcem wszystko niby git. Dodam, że stare tryby posiadały lekkie ślady zużycia. Auto z 2008 r, przebieg ok. 80000 km, manual. Po założeniu i wyjechaniu błędy znowu raz przy odpaleniu się pojawiły a raz nie. Za kilka dni kolejne wyciągnięcie nastawników. Zakupiłem tranzystory bodajże po 5 szt. na stronę i z nastawnikami w rękach pojechałem do także zaufanego elektromechanika. Wlutował on now tranzystory stwierdzając że stare były w porządku. Dodatkowo wlutował nowe kondensatory bo stwierdził że mogło coś z nimi być nie tak. Tak naprawione i zaplombowane nastawniki wsadziłem do auta. Problem pozostał. Nadal co jakiś czas pojawiają się błędy. Do tego stopnia że przedwczoraj jeździłem cały dzień autem ( 4 odpalenia, około 30 km ) ani razu nie było żadnego problemu. Wczoraj wieczorem poszedłem kontrolnie odpalić auto i w garażu zaraz po odpaleniu pojawiły się błędy. Skończyły mi się pomysły dlatego też piszę i liczę na jakąś poradę. Samochód pracuje idealnie i równo nie gaśnie ani nie prycha. Wskazówka obrotów nawet nie drgnie. Czy są błędy czy ich nie ma odpala zawsze bezproblemowo a praca silnika jest wzorowa moim zdaniem. W załączeniu przesyłam wykaz błędów z INPA zrobiony wczoraj. Błąd jaki zrobiłem prawdopodobnie jest taki, że nie oddałem całego auta do elektromechanika tylko same nastawniki. Z drugiej strony mam zasadę, że przy moim aucie grzebie jedna osoba. Pewnie i tak skończy się na oddaniu auta do elektromechanika. Szkoda tylko że do świąt nikt mi tego nie ogarnie a za chwilę tyle wolnego, że auto będzie częściej użytkowane a błąd będzie wnerwiał. Może ktoś miał podobny problem albo podpowie co robić. Z góry dzięki.
Mam problem z moim M3. Jesienią pojawił się problem tzw. "choinki na desce". Wyrzucało dosłownie wszystko tj. trakcja ciśnienie w oponach kontrolka silnika itp. Dodam, że było to nie regularne, raz odpalałem i było wszystko ok, auto nie miało żadnych błędów, po kilku odpaleniach błędy wróciły po czym mogły w każdej chwili zniknąć przy kolejnym odpaleniu. Podpiąłem do kompa i sprawdziłem INPA że błędy to między innymi nastawnik przepustnicy Bank 1. Pojawia się też błąd zaworu egr lecz nie uważa żeby był to problem powiązany chyba że się mylę. Moja diagnoza padła na nastawniki. Przemyślałem sobie tok postępowania. Oddałem auto do mojego zaufanego mechanika, który wg znalezionych przeze mnie zdjęć na jakimś forum wyciągnął nastawniki. Kupiłem zestaw naprawczy czyli tryby z lepszego tworzywa. Tryby zostały wymienione wg procedury gościa z UK, który widać że się na tym zna. Sprawdziłem sam wykonanie tryby spasowane idealnie, nawiercone i zabezpieczone bolcem wszystko niby git. Dodam, że stare tryby posiadały lekkie ślady zużycia. Auto z 2008 r, przebieg ok. 80000 km, manual. Po założeniu i wyjechaniu błędy znowu raz przy odpaleniu się pojawiły a raz nie. Za kilka dni kolejne wyciągnięcie nastawników. Zakupiłem tranzystory bodajże po 5 szt. na stronę i z nastawnikami w rękach pojechałem do także zaufanego elektromechanika. Wlutował on now tranzystory stwierdzając że stare były w porządku. Dodatkowo wlutował nowe kondensatory bo stwierdził że mogło coś z nimi być nie tak. Tak naprawione i zaplombowane nastawniki wsadziłem do auta. Problem pozostał. Nadal co jakiś czas pojawiają się błędy. Do tego stopnia że przedwczoraj jeździłem cały dzień autem ( 4 odpalenia, około 30 km ) ani razu nie było żadnego problemu. Wczoraj wieczorem poszedłem kontrolnie odpalić auto i w garażu zaraz po odpaleniu pojawiły się błędy. Skończyły mi się pomysły dlatego też piszę i liczę na jakąś poradę. Samochód pracuje idealnie i równo nie gaśnie ani nie prycha. Wskazówka obrotów nawet nie drgnie. Czy są błędy czy ich nie ma odpala zawsze bezproblemowo a praca silnika jest wzorowa moim zdaniem. W załączeniu przesyłam wykaz błędów z INPA zrobiony wczoraj. Błąd jaki zrobiłem prawdopodobnie jest taki, że nie oddałem całego auta do elektromechanika tylko same nastawniki. Z drugiej strony mam zasadę, że przy moim aucie grzebie jedna osoba. Pewnie i tak skończy się na oddaniu auta do elektromechanika. Szkoda tylko że do świąt nikt mi tego nie ogarnie a za chwilę tyle wolnego, że auto będzie częściej użytkowane a błąd będzie wnerwiał. Może ktoś miał podobny problem albo podpowie co robić. Z góry dzięki.
-
- Posty: 182
- Rejestracja: wt paź 27, 2009 02:16
- Auto: m3 e92 G-power Sk3 rr
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: M3 E92 S65 - nastawniki przepustnic
Witam ,nigdy nie naprawiam tych nastawników tylko wymieniam na nowe ,błąd nastawnika zazwyczaj wywala checka na desce i redukcje mocy a nie choinkę błędów ,błędów z egr tam komp nie pokazuje ,co najwyżej może być błąd pompy wtórnego powietrza .Moim zdaniem jest jakiś problem z napięciem skoro wywala choinkę ,sugeruję dobrą diagnostykę ISTA i oddanie auta do kogoś kto ma o tych samochodach pojęcie .
Raptowny M-Performance
Re: M3 E92 S65 - nastawniki przepustnic
Witam wymień cały nastawnik przepustnicy i będzie po problemie. Czasami sama zebatka nie wystarczy. Pozdrawiam
Re: M3 E92 S65 - nastawniki przepustnic
Dzięki Panowie, Przez choinkę rozumiem w sumie ograniczenie mocy i błąd dsc bo takie błędy mi teraz wywala. Nie chciałem kupować nowego bo są z wadą oryginalnie ale widzę, że nie będzie wyjścia.
Gdzieś się dowiadywałem, że się to wymienia parami ale skoro nie czepia się drugiej strony to po co to robić. Najwyżej wymieni się kolejny jak będzie potrzeba. Jak uważacie?
Gdzieś się dowiadywałem, że się to wymienia parami ale skoro nie czepia się drugiej strony to po co to robić. Najwyżej wymieni się kolejny jak będzie potrzeba. Jak uważacie?
Re: M3 E92 S65 - nastawniki przepustnic
Ja wymieniłem BANK 2 i za 5m-cy poleciał BANK 1. Podwójna robota
- arturo
- Posty: 216
- Rejestracja: ndz lis 07, 2010 09:25
- Auto: M4,X5M Comp, X5M, X6M ...
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Re: M3 E92 S65 - nastawniki przepustnic
W moim E92 M3 przy przebiegu 76400 km zepsuł się jeden nastawnik , który ASO wymieniło na gwarancji , przy przebiegu 77300 km zepsuł się drugi nastawnik , także wymieniony na gwarancji . Nie chcieli podczas pierwszej naprawy wymienić obu , bo wtedy ten drugi był jeszcze sprawny .
Jest: F82 M4, F95 X5M Comp, F85 X5M RaceChip GTS, F86 X6M, MINI JCW Grand Prix AD2020 , S1000R M 2021
Było: E92 M3
Było: E92 M3
Re: M3 E92 S65 - nastawniki przepustnic
Cześć,
Odkopuje temat. Mam pytanie kiedy zalecana wymiana nastawników przepustnicy ? Po prostu wtedy kiedy się zepsują ? Czy można to wymienić zapobiegawczo tak jak w przypadku panewek ?
Pytam ponieważ znajomy powiedział że tego się nie wymienia bo jest to za duży koszt i najlepiej to zrobić kiedy się to po prostu zepsuje A czy przy wymianie panewek nie warto zrobić nastawniki od razu? Skoro silnik jest trochę rozebrany i to i robocizna powinna być łatwiejsza ?
Odkopuje temat. Mam pytanie kiedy zalecana wymiana nastawników przepustnicy ? Po prostu wtedy kiedy się zepsują ? Czy można to wymienić zapobiegawczo tak jak w przypadku panewek ?
Pytam ponieważ znajomy powiedział że tego się nie wymienia bo jest to za duży koszt i najlepiej to zrobić kiedy się to po prostu zepsuje A czy przy wymianie panewek nie warto zrobić nastawniki od razu? Skoro silnik jest trochę rozebrany i to i robocizna powinna być łatwiejsza ?
-
- Posty: 109
- Rejestracja: czw lip 13, 2017 23:24
- Auto: BMW M3 E92
Re: M3 E92 S65 - nastawniki przepustnic
Tak, wymieniasz dopiero jak się popsują,bo nic się nie stanie poza trybem awaryjnym i redukcją mocy w aucie, jak zgasisz i odpalisz to powinno to zniknąć, do momentu aż znowu nie wciśniesz mocniej gazu. To nie panewki, że wymieniasz zapobiegawczo po to żeby nie remontować silnika jak któraś puści
- e39540
- Posty: 156
- Rejestracja: pt kwie 20, 2012 23:07
- Auto: E60 M5 LCI; E61 520d LCI
- Lokalizacja: Warszawa
Re: M3 E92 S65 - nastawniki przepustnic
Ok, a od drugiej strony, tzn zdarzylo mi sie ze dwa razy, ze przy pelnym ogniu auto stracilo moc, tryb awaryjny, itp. Zgasilem, wlaczylem i juz ok. Mimo to po podpieciu ISTA zadnych bledow. Padajace nastawniki chyba powinny cos wywalic?
Inna sprawa, to czy to co sie sypie to nastawniki przepustnic czy biegu jalowego? Bo to dwie rozne czesci...
Inna sprawa, to czy to co sie sypie to nastawniki przepustnic czy biegu jalowego? Bo to dwie rozne czesci...
-
- Posty: 109
- Rejestracja: czw lip 13, 2017 23:24
- Auto: BMW M3 E92
Re: M3 E92 S65 - nastawniki przepustnic
Dzięki za odpowiedź. Temat już dla mnie jasnygalazka_m3 pisze: ↑czw lis 26, 2020 10:18Tak, wymieniasz dopiero jak się popsują,bo nic się nie stanie poza trybem awaryjnym i redukcją mocy w aucie, jak zgasisz i odpalisz to powinno to zniknąć, do momentu aż znowu nie wciśniesz mocniej gazu. To nie panewki, że wymieniasz zapobiegawczo po to żeby nie remontować silnika jak któraś puści
Re: M3 E92 S65 - nastawniki przepustnic
polecam kupic nastawniki VDO w hurtowni iParts za 2 szt zaplacilem 4700. U mnie auto stracili moc wywalilo mase kominikatow i kontrolek i nie mialo silu ruszyc z miejsca. Stalo sie to bez zadnych wczesniejszych objawow. A tak BTW te z allegro sa od M5 nastawnik jako urzadzenie sie nie rozni tylko trzeba zmienic dzwigienke bo jest inna wiec nie wiem czy jest sens bawic sie za 100zl w przekladanie i narazenie sie na uszkodzenie nowego nastawnika