Panewki zestaw.
- --==maly==----
- Posty: 2508
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Panewki zestaw.
Panewki z M3 competition 2012r przebieg 90tyś.
Serwis aso olej co ok 15tyś km.
Wyglądają nad wyraz dobrze ktoś musiał uważać na zimny olej itd ale stawiam ich żywot na kolejne max 30tyś km co i tak jest dobrym wynikiem w porównaniu do przedliftowych panewek.
W e46 m3 podobnie wyglądają panewki po 200tyś km.
Wg mnie 90tyś to optimum nawet w polifcie wtedy unikamy opiłków krążących po silniku.
Serwis aso olej co ok 15tyś km.
Wyglądają nad wyraz dobrze ktoś musiał uważać na zimny olej itd ale stawiam ich żywot na kolejne max 30tyś km co i tak jest dobrym wynikiem w porównaniu do przedliftowych panewek.
W e46 m3 podobnie wyglądają panewki po 200tyś km.
Wg mnie 90tyś to optimum nawet w polifcie wtedy unikamy opiłków krążących po silniku.
-
- Posty: 182
- Rejestracja: wt paź 27, 2009 02:16
- Auto: m3 e92 G-power Sk3 rr
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Panewki zestaw.
Dlatego napisałem już wcześniej że panewki poliftowe wyglądają dużo lepiej od przedliftowych przy tym samym przebiegu .
Ostatnio zmieniony ndz gru 03, 2017 15:21 przez raptownym3, łącznie zmieniany 1 raz.
Raptowny M-Performance
Re: Panewki zestaw.
Jaki jest koszt wymiany takich panewek?
Re: Panewki zestaw.
Jak masz rabaty w bmw to koszt wszystkiego nie przekracza 2 tys zł plus robota.
Re: Panewki zestaw.
Czy ma ktoś doświadczenia z montażem poprawionych panewek VAC lub BE ze śrubami ARP, lub zna warsztat, który to już robił?
Pytam o taki zestaw https://store.vacmotorsports.com/vac-pe ... p3479.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Pytam o taki zestaw https://store.vacmotorsports.com/vac-pe ... p3479.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Panewki zestaw.
Rozmawiałem kilka lat temu z inżynierem w MGBH, który stwierdził, że wymiana panewek w silnikach "S" jest normalną i konieczną czynnością eksploatacyjną po 80 000 km, tak samo, jak wymiana klocków ( po znacznie niższym przebiegu).
Re: Panewki zestaw.
To, że panewki trzeba wymienić chyba wszyscy wiedzą, ale to jak ta sprawa wygląda w s65 i s85 jest trochę przegięciem. Największy problem w tym, że wymiana panewek na oryginalne nie daje gwarancji, że silnik nie padnie po przejechaniu kolejnych 40k km. Natomiast są przykłady silników rozebranych po 20-40 tys mil z poprawionymi panewkami i śrubami ARP i panewki wyglądają jak nowe. Warunkiem jest odpowiedni montaż, stąd moje pytanie o warsztat, który ogarnie temat.
-
- Posty: 182
- Rejestracja: wt paź 27, 2009 02:16
- Auto: m3 e92 G-power Sk3 rr
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Panewki zestaw.
Nie wiem dokładnie, bo nie znam wszystkich szczegółów, ale montaż na pewno się różni. Chociażby procedura dokręcania śrub ARP jest inna (prostsza, jednoetapowa) i wymaga innego momentu dokręcania. Nie jest to pewnie poziom fizyki jądrowej, ale wciąż czułbym się lepiej oddając auto do warsztatu, który przerobił temat.
- --==maly==----
- Posty: 2508
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Panewki zestaw.
Mi się wydaje,że twarda panewka zwiększa ryzyko uszkodzenia wału i osobiście wolę oryginał.
Zużycie panewek jest w tych silnikach czymś normalnym. S85 to pochodna silnika z F1 a S65 to ten sam motor ucięty o dwa cylindry z lepiej rozwiązanym vanosem ale nadal silnik,któremu bliżej do rozwiązań z motorsportu niż cywilnych jednostek i ma to swoje minusy zwłaszcza jeżeli chodzi o wyższe przebiegi.
Zużycie panewek jest w tych silnikach czymś normalnym. S85 to pochodna silnika z F1 a S65 to ten sam motor ucięty o dwa cylindry z lepiej rozwiązanym vanosem ale nadal silnik,któremu bliżej do rozwiązań z motorsportu niż cywilnych jednostek i ma to swoje minusy zwłaszcza jeżeli chodzi o wyższe przebiegi.
Re: Panewki zestaw.
Ale panewki VAC wcale nie są twardsze, mają tylko inną powłokę. Z tego co udało mi się wyciągnąć z ton postów na m3post największą robotę robią śruby ARP, które zapewniają lepszy i równomierny docisk - panewki w s65 w większości przypadków zużywają się w szczytowych partiach, co może mieć z tym związek. W efekcie jest więcej luzu między panewką a korbowodem:
http://www.m3post.com/forums/showpost.p ... tcount=275" onclick="window.open(this.href);return false;
Tu fota panewek VAC, które jeździły ze śrubami ARP - wyjęte po 33500 milach:
Tu 23k mil w aucie z kompresorem:
https://www.instagram.com/p/BZEb0TrlI3D ... ngineering" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja dopiero robię rozeznanie, bo (mam nadzieję) mam jeszcze trochę czasu na tą wymianę, ale jak się już za to zabiorę, to dobrze by było pójść najlepszą dostępną drogą. Oryginalne panewki ze śrubami na pewno kuszą ceną, bo opcja VAC + ARP wychodzi 1000zł drożej nie licząc kosztów wysyłki.
http://www.m3post.com/forums/showpost.p ... tcount=275" onclick="window.open(this.href);return false;
Tu fota panewek VAC, które jeździły ze śrubami ARP - wyjęte po 33500 milach:
Tu 23k mil w aucie z kompresorem:
https://www.instagram.com/p/BZEb0TrlI3D ... ngineering" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja dopiero robię rozeznanie, bo (mam nadzieję) mam jeszcze trochę czasu na tą wymianę, ale jak się już za to zabiorę, to dobrze by było pójść najlepszą dostępną drogą. Oryginalne panewki ze śrubami na pewno kuszą ceną, bo opcja VAC + ARP wychodzi 1000zł drożej nie licząc kosztów wysyłki.
- --==maly==----
- Posty: 2508
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Panewki zestaw.
Oryginalne śruby są miękkie i słabe ale czy to jest powodem zużywania panewek raczej nie wydaje mi się, W E46 m3 śruby były mocne wielokrotnego użytku a też panewki się zużywały. W E6x E9x użyli jednorazowych miękkich śrub ale myślę,że też był w tym jakiś cel.
Re: Panewki zestaw.
Wiadomo, trudno stwierdzić to na 100% i pozostaje bazować tylko na obserwacjach. Mi póki co układa się to w jakąś sensowną całość, szczególnie jeśli piszesz, że w e46 były mocniejsze śruby, a kilka postów wyżej pisałeś, że panewki w tym aucie wytrzymywały ponad 2x większe przebiegi.
Tu dodatkowo fota tych samych panewek VAC po 1500 mil, z użyciem oryginalnych śrub:
Tu dodatkowo fota tych samych panewek VAC po 1500 mil, z użyciem oryginalnych śrub:
-
- Posty: 182
- Rejestracja: wt paź 27, 2009 02:16
- Auto: m3 e92 G-power Sk3 rr
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Panewki zestaw.
M3 E46 przedlift miało śruby korbowodów o średnicy 11mm w wersji poliftowej ta śruba ma już tylko 10mm .Niebawem rozbiorę swój silnik który jest na korbach Carrillo i panewkach bmw 702/703 po przebiegu 15000 km i zobaczymy jak to wygląda .
Raptowny M-Performance
Re: Panewki zestaw.
To też coś ciekawego powie. Te korby przyszły razem z nowymi śrubami, czy użyłeś śrub BMW?
Z ciekawości, czemu założyłeś kute?
Z ciekawości, czemu założyłeś kute?