Panewki zestaw.

2008-2013 | silnik: S65B40
Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2508
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: Panewki zestaw.

Post autor: --==maly==---- » pt sty 05, 2018 21:47

Dokładnie w e46 były dwa rodzaje śrub zmieniły się wraz z liftem i są na inny klucz ale wszystkie były mocne te z e6x i e9x są miękkie i nawet jak by się ktoś uparł nie przykręci panewek po wymianie na te same śruby bo będą się przeciągać.

MMarcinS
Posty: 33
Rejestracja: wt lis 03, 2015 10:54
Auto: M3 E92 DKG

Re: Panewki zestaw.

Post autor: MMarcinS » sob sty 06, 2018 20:05

No to moze od drugiej strony, czy ryzykujemy cos gdy podczas wymiany panewek na serie damy ARP ? moze to jest glwona przyczyna zurzywania sie czy moze jednak same panewki ? Szczerze to wolalbym cos zrobic raz a dobrze, takze jak sie okaze ze customowe panewki i sruby ARP zalatwiaja problem to bylaby bajka.

Awatar użytkownika
seevin
Posty: 137
Rejestracja: pt wrz 01, 2017 13:22
Auto: E92 M3 Competiton

Re: Panewki zestaw.

Post autor: seevin » sob sty 06, 2018 20:20

Też się nad tym zastanawiam, ale cenowo wychodzi to trochę bez sensu - wg mnie jeśli zamawiać te śruby z USA, to od razu komplet z panewkami od VAC motorsport, bo wtedy dają rabat.
Nikt chyba jednoznacznie nie jest w stanie podać przyczyny zużywania panewek. Jedni mówią że 10w60 jest zły, inni że panewki muszą mieć większy luz, jest też opcja z tymi śrubami. Panewki z większym luzem czy olej o mniejszej lepkości bałbym się dawać, bo nie wiadomo jak to wpłynie na smarowanie pozostałych elementów silnika i zaraz się może okazać że pójdą np. główne panewki :D
Ten zestaw VAC+ARP jest o tyle spoko, że są udokumentowane jakieś efekty tego rozwiązania jak wspomniałem wcześniej. Jeden z lepszych warsztatów w USA - MRF zakłada je do wszystkich aut, można prześledzić wątek tu: http://www.m3post.com/forums/showthread.php?t=1039320" onclick="window.open(this.href);return false;
Jedyny problem to czy ktoś już to montował u nas i czy się podejmie takiej "egzotyki", no i wiadomo dostępność, trzeba zapłacić za wysyłkę z USA i pozostaje jeszcze kwestia VAT i cła...

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 2058
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: E36 M3 S54
Lokalizacja: ///M

Re: Panewki zestaw.

Post autor: Pawel_M3GT » sob sty 06, 2018 21:09

Ja na przyklad wymieniam na oryginaly i godze sie z tym ze 60-70 tys bede robil to znowu i tyle. Chyba , az taki dramat to to nie jest.

Awatar użytkownika
seevin
Posty: 137
Rejestracja: pt wrz 01, 2017 13:22
Auto: E92 M3 Competiton

Re: Panewki zestaw.

Post autor: seevin » sob sty 06, 2018 21:22

Ja ogólnie też czuję, że na tym się u mnie skończy mając na uwadze to, co napisałem post wyżej. Przy moich przebiegach będzie spokój na 6-7 lat, co nie zmienia faktu, że dużo lepiej bym się czuł załatwiając sprawę raz a dobrze.
Pawel_M3GT, gdzie planujesz wymienić panewki?

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 2058
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: E36 M3 S54
Lokalizacja: ///M

Re: Panewki zestaw.

Post autor: Pawel_M3GT » sob sty 06, 2018 21:43

seevin pisze:Ja ogólnie też czuję, że na tym się u mnie skończy mając na uwadze to, co napisałem post wyżej. Przy moich przebiegach będzie spokój na 6-7 lat, co nie zmienia faktu, że dużo lepiej bym się czuł załatwiając sprawę raz a dobrze.
Pawel_M3GT, gdzie planujesz wymienić panewki?
Kolega bedzie zmienial, bardzo dobry mechanik i kierowca wyscigowy.
ale mysle, ze dobry mechanik od BMW. ktory mial z do czynienia z silnikami M, bez problemu to bezpiecznie zrobi. Wazne jest , zeby zachowac czystosc pracy przy tej operacji.

raptownym3
Posty: 182
Rejestracja: wt paź 27, 2009 02:16
Auto: m3 e92 G-power Sk3 rr
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Panewki zestaw.

Post autor: raptownym3 » ndz sty 07, 2018 01:32

Seevin te korby są razem ze śrubami też firmy Carrillo a wymieniałem je ponieważ mam silnik na kompresorze w specyfikacji G-power Sk3rr. Odnośnie śrub Arp to wymiana panewek przy ich użyciu jest zdecydowanie prostsza i szybsza , dokręcasz tylko momentem a nie momentem plus kontem i do tego powtarzasz to trzykrotnie w przypadku śrub oem bmw ,te śruby po przez trzykrotny proces dokręcania ulegają wyciągnięciu .Co do panewek teorii jest wiele ale na M3 forum jest temat w którym jet wiele pomiarów i informacji .Gdy bmw zaprojektowało nowe panewki 702/703 w celu dostosowania norm bezołowiowych , wprowadziło zmiany konstrukcyjne w celu załagodzenia problemu , zwiększył się luz ,materiał jest dużo twardszy i zmieniła się ekscentryczność panewki o 250% .Co ja zauważyłem przy nowych panewkach to przy podobnych przebiegach wyglądają sporo lepiej od poprzedniej ich wersji ,aczkolwiek nadal stanowi to problem w tym silniku i trzeba je wymieniać co 80,000 km.
Raptowny M-Performance

Awatar użytkownika
seevin
Posty: 137
Rejestracja: pt wrz 01, 2017 13:22
Auto: E92 M3 Competiton

Re: Panewki zestaw.

Post autor: seevin » ndz sty 07, 2018 01:52

G Power nie daje do tego zestawu odpowiednich korb? Z tego co czytałem pojemność wzrasta do 4,5. Konkretny mod, nie powiem :grin: Jaki czas 100-200?
W kwestii panewek zadzwonię chyba do Mautoczęści i wybadam temat, jak będą chętni założyć zestaw VAC + ARP to będę kombinował żeby to tu ściągnąć, jak będą jakieś wątpliwości z ich strony to chyba nie ma sensu ryzykować i pójdzie wszystko OEM.

raptownym3
Posty: 182
Rejestracja: wt paź 27, 2009 02:16
Auto: m3 e92 G-power Sk3 rr
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Panewki zestaw.

Post autor: raptownym3 » ndz sty 07, 2018 03:48

Ja ten zestaw zbudowałem sobie sam ,pojemność 4,0 kute tłoki mahle Cr 10:1 i kute korbowody carrillo .Co do czasu to powiem na wiosnę jak wszystko zacznie poprawnie działać .Auto na tym setupie powinno mieć 700ps .http://wiki.rcollins.org/core/index.php ... _Rod_Bolts" onclick="window.open(this.href);return false;
Raptowny M-Performance

jgw
Posty: 44
Rejestracja: czw paź 16, 2008 21:19
Lokalizacja: z zamiłowania

Re: Panewki zestaw.

Post autor: jgw » śr sty 10, 2018 23:57

Oto moje panewki - miałem wymieniać na wiosnę ale jakoś tak szybciej mi poszło.
Na górze panewki przedlift , wymiana po 110 tyś. olej wg. serwisu do 80 tyś , potem zawsze co 10 tyś.
Na dole poliftowe panewki serwis , wymiana po następnych 90 tyś , olej co 10 tyś.
Panewki nie są ułożone wg. kolejności cylindrów ani góra dół ale to nie ma większego znaczenia dla całości obrazu.
Myślę że teorie o dobrym traktowaniu i częstych wymianach oleju można spokojnie zakopać . Według mnie wymiana przy 100 tyś na nowych panewkach jest właściwym momentem , ale jeśli ktoś lubi ryzyko to może czekać dłużej , tylko od razu nasuwa się pytanie , po co czekać ?
Obrazek
https://www.fotosik.pl/zdjecie/2c18edee321a2248" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
seevin
Posty: 137
Rejestracja: pt wrz 01, 2017 13:22
Auto: E92 M3 Competiton

Re: Panewki zestaw.

Post autor: seevin » czw sty 11, 2018 01:25

Dzięki za foty. Słaby ten temat panewek, trzeba tego dobrze pilnować. Przy oryginalnych panewkach nie ma szans oszczędzić je przed zużyciem. Ja jeszcze nie mam 60 tys przebiegu i umawiam się na wymianę na wiosnę dla spokoju.
Z ciekawości, jaki olej lałeś do auta z tymi nowymi panewkami? Masz zmieniony dolot?

jgw
Posty: 44
Rejestracja: czw paź 16, 2008 21:19
Lokalizacja: z zamiłowania

Re: Panewki zestaw.

Post autor: jgw » czw sty 11, 2018 23:46

seevin pisze:Dzięki za foty. Słaby ten temat panewek, trzeba tego dobrze pilnować. Przy oryginalnych panewkach nie ma szans oszczędzić je przed zużyciem. Ja jeszcze nie mam 60 tys przebiegu i umawiam się na wymianę na wiosnę dla spokoju.
Z ciekawości, jaki olej lałeś do auta z tymi nowymi panewkami? Masz zmieniony dolot?
Mój samochód to całkowita seria , tak po prostu mam 8)
Co do oleju - catrol 10 w 60 , od lat z resztą w paru innych samochodach też , natomiast ostatnia wymiana to był millers 10 w 60 "nanocośtam" i muszę uczciwie przyznać że zużycie oleju po ostatnich 10 tyś dramatycznie spadło!
Ale możliwe że to była wina mojego stylu jazdy bardziej niż zasługa oleju , w każdym razie po następnej wymianie dam znać czy rzeczywiście wyniki będą podobne i napiszę dokładną nazwę oleju.

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 2058
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: E36 M3 S54
Lokalizacja: ///M

Re: Panewki zestaw.

Post autor: Pawel_M3GT » sob sty 13, 2018 02:46

Czy istnieje taka mozliwosc, ze motor przebiegu 150tys km nie mial nigdy robionych panewek? Moja tyle wlasnie ma, a dwoch poprzednich wlascicieli napewno tego nie robilo. Czesci juz oczywiscie kupione, czekam tylko na swoja kolejke.

bosspower
Posty: 146
Rejestracja: śr gru 09, 2015 21:09
Auto: M3 E93 LCI
Lokalizacja: Radom

Re: Panewki zestaw.

Post autor: bosspower » sob sty 13, 2018 15:48

Pawel_M3GT pisze:Czy istnieje taka mozliwosc, ze motor przebiegu 150tys km nie mial nigdy robionych panewek? Moja tyle wlasnie ma, a dwoch poprzednich wlascicieli napewno tego nie robilo. Czesci juz oczywiscie kupione, czekam tylko na swoja kolejke.
Na zagranicznym forum jest emka co miala chyba 280tys mil albo jakos tak na oryginalnych panewkach przy uzywaniu gownianego paliwa co maja w stanach.

Nie moge znalezc zdjecia ale to byla czarna e90 pamietam.

Awatar użytkownika
seevin
Posty: 137
Rejestracja: pt wrz 01, 2017 13:22
Auto: E92 M3 Competiton

Re: Panewki zestaw.

Post autor: seevin » sob sty 13, 2018 17:29

Ja znalazłem właśnie post z wymiany panewek po 160 tys km, też robi wrażenie
http://www.m3post.com/forums/showpost.p ... ostcount=1" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ