Serwis silnika / rozrzadu przy wiekszym przebiegu
Serwis silnika / rozrzadu przy wiekszym przebiegu
Witam wszystkich!
Jako, ze sporo jezdze, mam juz nalatane 215k km. Samochod kupilem z przebiegiem 150k, ponoc autostradowym. Panewki zrobilem przy 175K ( byly bardzo ladne, jedna tylko miala lekko ruszona pierwsza warstwe ), niemniej, kolejna wymiana za 35k km. Wał pomierzony, wszystko w nominale. Olej wymieniam co 8kkm - Millers 10W60NT.
Zastanawiam sie, czy powinienem myslec o jakiejs grubszej akcji serwisowej? Ile wytrzymuje rozrzad w tych motorach? Glowica pracuje chyba na hydraulice, wiec nie trzeba sprawdzac luzow zaworowych?
Pytam profilaktycznie, samochod smiga jak zly
Pozdrawiam
Przemek
Jako, ze sporo jezdze, mam juz nalatane 215k km. Samochod kupilem z przebiegiem 150k, ponoc autostradowym. Panewki zrobilem przy 175K ( byly bardzo ladne, jedna tylko miala lekko ruszona pierwsza warstwe ), niemniej, kolejna wymiana za 35k km. Wał pomierzony, wszystko w nominale. Olej wymieniam co 8kkm - Millers 10W60NT.
Zastanawiam sie, czy powinienem myslec o jakiejs grubszej akcji serwisowej? Ile wytrzymuje rozrzad w tych motorach? Glowica pracuje chyba na hydraulice, wiec nie trzeba sprawdzac luzow zaworowych?
Pytam profilaktycznie, samochod smiga jak zly
Pozdrawiam
Przemek
- Oleg
- Moderator
- Posty: 915
- Rejestracja: pn lut 08, 2010 12:11
- Auto: 1M E82, M3 E36, M3 E92, 996TT
- Lokalizacja: Katowice
Re: Serwis silnika / rozrzadu przy wiekszym przebiegu
Przy takim przebiegu przede wszystkim zajrzałbym do panewek głównych, jeżeli wcześniej tego nie robiłeś.
OLEJE MILLERS OILS / ORYGINALNE CZĘŚCI BMW
BBS / SUPERSPRINT
HRE / EISENMANN
RABATY DLA FORUM
KONTAKT --> PW
Re: Serwis silnika / rozrzadu przy wiekszym przebiegu
Ale zeby do nich zajrzec, to trzeba rozpolowic silnik? Bo tak "na oko" to juz Panowie patrzyli jak wymieniali korbowodowe.Oleg pisze:Przy takim przebiegu przede wszystkim zajrzałbym do panewek głównych, jeżeli wcześniej tego nie robiłeś.
- --==maly==----
- Posty: 2508
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Serwis silnika / rozrzadu przy wiekszym przebiegu
Zrób badanie oleju i coś będzie można wywnioskować.
Generalnie tak powyżej 200tyś warto zainteresować się panewkami głównymi ale,żeby to zrobić trzeba zdjąć głowice a to już koszty.
Jeżeli auto na czas miało wymienione panewki korbowe to główne też powinny być ok. Z tego co piszesz ty wymieniłeś przy 170tyś i były ładne co by oznaczało,że prawdopodobnie ktoś wcześniej też je wymieniał bo nie widziałem jeszcze s65 które tyle zrobiło na jednych panewkach i były ładne rzadko które do 150tyś dojeżdża a jak wytrzymają to jest agonia.
Ja bym zrobił badanie oleju jak wyjdzie ok to jeździć i zachować ten styl wymiany oleju co teraz a jak wyjdzie słabo zaczął od sprawdzenia panewek korbowych jak będą ładne to wymiana głównych.
Rozrządu raczej wytrzymują nie słyszałem o ich awarii tu na szczęście łańcuchy są porządne podwójne po staremu a nie od roweru ewentualnie zapobiegawczo wymienić napinacz ale to powinno być słychać jak będzie nie tak.
Generalnie tak powyżej 200tyś warto zainteresować się panewkami głównymi ale,żeby to zrobić trzeba zdjąć głowice a to już koszty.
Jeżeli auto na czas miało wymienione panewki korbowe to główne też powinny być ok. Z tego co piszesz ty wymieniłeś przy 170tyś i były ładne co by oznaczało,że prawdopodobnie ktoś wcześniej też je wymieniał bo nie widziałem jeszcze s65 które tyle zrobiło na jednych panewkach i były ładne rzadko które do 150tyś dojeżdża a jak wytrzymają to jest agonia.
Ja bym zrobił badanie oleju jak wyjdzie ok to jeździć i zachować ten styl wymiany oleju co teraz a jak wyjdzie słabo zaczął od sprawdzenia panewek korbowych jak będą ładne to wymiana głównych.
Rozrządu raczej wytrzymują nie słyszałem o ich awarii tu na szczęście łańcuchy są porządne podwójne po staremu a nie od roweru ewentualnie zapobiegawczo wymienić napinacz ale to powinno być słychać jak będzie nie tak.
Re: Serwis silnika / rozrzadu przy wiekszym przebiegu
Popychacze zaworów są na płytkach , nie na hydraulice ,czyli zgodnie ze sztuką powinno się sprawdzać , ale niestety nie mam zielonego pojęcia kiedy w tym konkretnym silniku.
-
- Posty: 182
- Rejestracja: wt paź 27, 2009 02:16
- Auto: m3 e92 G-power Sk3 rr
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Serwis silnika / rozrzadu przy wiekszym przebiegu
Mam spore doświadczenie z silnikami m3,m5 itd ...moim zdaniem do panewek głównych warto zajrzeć przy przebiegu 200-250tys ,nie rozbierałem jeszcze takiego silnika który miał by więcej niż 160 tys. Silnik S65b40 jest na popychaczach hydraulicznych.
Raptowny M-Performance
- Pawel_M3GT
- Posty: 2058
- Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
- Auto: E36 M3 S54
- Lokalizacja: ///M
Re: Serwis silnika / rozrzadu przy wiekszym przebiegu
a lancuch i slizgi wedlug Ciebie przy jakim przebiegu powinno sie robic ?raptownym3 pisze:Mam spore doświadczenie z silnikami m3,m5 itd ...moim zdaniem do panewek głównych warto zajrzeć przy przebiegu 200-250tys ,nie rozbierałem jeszcze takiego silnika który miał by więcej niż 160 tys. Silnik S65b40 jest na popychaczach hydraulicznych.
gdzies slyszalem, ze lancuch jest slaby i powino sie go wymieniac profilaktycznie. Czy to prawda ?
- --==maly==----
- Posty: 2508
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Serwis silnika / rozrzadu przy wiekszym przebiegu
A czytasz co ktoś pisze?
Napisane masz,że nie rozbierał silnika który miał więcej niż 160tyś to ma wróżyć z fusów?
Niewiele s65 ma 200tyś i więcej więc ciężko powiedzieć. Największy przelot na warsztacie widziałem 180tyś i wymieniane były tylko panewki korbowodowe. Zazwyczaj nikt nie rozbiera silnika do momentu awarii.
Napisane masz,że nie rozbierał silnika który miał więcej niż 160tyś to ma wróżyć z fusów?
Niewiele s65 ma 200tyś i więcej więc ciężko powiedzieć. Największy przelot na warsztacie widziałem 180tyś i wymieniane były tylko panewki korbowodowe. Zazwyczaj nikt nie rozbiera silnika do momentu awarii.
-
- Posty: 182
- Rejestracja: wt paź 27, 2009 02:16
- Auto: m3 e92 G-power Sk3 rr
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Serwis silnika / rozrzadu przy wiekszym przebiegu
Moim zdaniem łańcuch nie jest słaby jak i ślizgi ,bmw nie podaje nigdzie żywotności łańcucha ale spokojnie wytrzyma 200tys +.Ślizgi mają w sobie otwory przez które idzie olej pod ciśnieniem zwiększając żywotność łańcuchów i ślizgów .
Raptowny M-Performance
- Pawel_M3GT
- Posty: 2058
- Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
- Auto: E36 M3 S54
- Lokalizacja: ///M
Re: Serwis silnika / rozrzadu przy wiekszym przebiegu
Tak czytam, slyszalem , ze lancuch powinno sie wymieniac profilaktycznie przy przebiegu 100tys , dlatego pytam czy to prawda czy komus sie cos pomylilo.--==maly==---- pisze:A czytasz co ktoś pisze?
Napisane masz,że nie rozbierał silnika który miał więcej niż 160tyś to ma wróżyć z fusów?
Niewiele s65 ma 200tyś i więcej więc ciężko powiedzieć. Największy przelot na warsztacie widziałem 180tyś i wymieniane były tylko panewki korbowodowe. Zazwyczaj nikt nie rozbiera silnika do momentu awarii.
Znam jedno M3, w ktorym ktos to robil profilaktycznie i wcale nie mialo najechane 200tys.
- --==maly==----
- Posty: 2508
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Serwis silnika / rozrzadu przy wiekszym przebiegu
Łańcuchy są słabe w nowszych benzynach i dieslach gdzie są jednorzędowe jak od roweru. W s65 jest to bardzo solidne rozwiązanie i nigdy nawet po forach międzynarodowych nie widziałem s65 po takiej awarii.
- Pawel_M3GT
- Posty: 2058
- Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
- Auto: E36 M3 S54
- Lokalizacja: ///M
Re: Serwis silnika / rozrzadu przy wiekszym przebiegu
Dzieki za odpowiedz, czyli ktos mnie wprowadzil w blad.--==maly==---- pisze:Łańcuchy są słabe w nowszych benzynach i dieslach gdzie są jednorzędowe jak od roweru. W s65 jest to bardzo solidne rozwiązanie i nigdy nawet po forach międzynarodowych nie widziałem s65 po takiej awarii.
To dobrze , bo juz myslalem ze bedzie duzy wydatek
Re: Serwis silnika / rozrzadu przy wiekszym przebiegu
Dziękuję serdecznie za oświecenie , naprawdę dałbym sobie to i owo obciąć że jest inaczej , i miałbym ...obcięte Wypada mi tylko przeprosić za sianie dezinformacji.raptownym3 pisze: Silnik S65b40 jest na popychaczach hydraulicznych.
Natomiast w ramach rzetelnych informacji , na wiosnę będę wymieniał panewki na korbach po raz drugi , przy przebiegu myślę 200 k plus , więc dam znać jak to wygląda .
- Pawel_M3GT
- Posty: 2058
- Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
- Auto: E36 M3 S54
- Lokalizacja: ///M
Re: Serwis silnika / rozrzadu przy wiekszym przebiegu
ile kilometrow minelo od ostatniej wymiany panewek ?jgw pisze:Dziękuję serdecznie za oświecenie , naprawdę dałbym sobie to i owo obciąć że jest inaczej , i miałbym ...obcięte Wypada mi tylko przeprosić za sianie dezinformacji.raptownym3 pisze: Silnik S65b40 jest na popychaczach hydraulicznych.
Natomiast w ramach rzetelnych informacji , na wiosnę będę wymieniał panewki na korbach po raz drugi , przy przebiegu myślę 200 k plus , więc dam znać jak to wygląda .
Re: Serwis silnika / rozrzadu przy wiekszym przebiegu
Pierwszy raz wymieniałem przy ok 110 tyś , więc na wiosnę powinno być kolejne 100 tyś i będę wymieniał. Odpowiadając wprost : od ostatniej wymiany zrobiłem ponad 80 tyś .Pawel_M3GT pisze:ile kilometrow minelo od ostatniej wymiany panewek ?jgw pisze:Dziękuję serdecznie za oświecenie , naprawdę dałbym sobie to i owo obciąć że jest inaczej , i miałbym ...obcięte Wypada mi tylko przeprosić za sianie dezinformacji.raptownym3 pisze: Silnik S65b40 jest na popychaczach hydraulicznych.
Natomiast w ramach rzetelnych informacji , na wiosnę będę wymieniał panewki na korbach po raz drugi , przy przebiegu myślę 200 k plus , więc dam znać jak to wygląda .