M3 SKII? Jest jeszcze sens?

2008-2013 | silnik: S65B40

M3 SKII? Jest jeszcze sens?

Postprzez daniel_t » So wrz 23, 2017 09:32

Cześć, mam pytania odnośnie M3 ale SKII. Jeździłem długo M5 E60 (2008), auto mocno problematyczne. Ostatnio szukam czegoś z dużym silnikiem oraz napędem na tył, bo 4 koła to nie zabawa (GTR) - co z tego, że jest świetny start, jak ciężko się bawić autem, chyba, że które chce być królem prostej. Wracając do tematu - do wyboru praktycznie tylko C63 AMG (W204; 6,2L) lub M3 E92. Nie biorę od uwagę F-ki bo chce kupić auto z dużym silnikiem. Nie patrzę w kierunku M5(którą na marginesie mi ukradli) ani E63 AMG, lepiej można się pobawić mniejszymi, a koszty utrzymania też dużo niższe. W związku z tym, co możecie powiedzieć o M3 z SKII? Przy ok 20 000 rocznie jest sens ją kupić? Czy M3 jest tak problematyczna jak M5?
daniel_t
 
Posty: 55
Dołączył(a): Wt paź 22, 2013 17:37
Lokalizacja: Racibórz
Auto: M5 E60

Re: M3 SKII? Jest jeszcze sens?

Postprzez --==maly==---- » So wrz 23, 2017 10:28

Najmniej problematyczne będzie C63 AMG a przy 500KM jeździ już bardzo fajnie po M5 nie będziesz miał niedosytu.
C63 to zwykłe W204 tyle,że z dużym motorem wszystkie części poza silnikiem i hamulcami(i tak są tanie) są takie jak w jakimś CDI ma to swoje plusy minusy.
M3 e92 jest dużo tańsze w eksploatacji niż E60 ale też wymaga opieki zwłaszcza przy SKII nigdy nie wiadomo jak silnik przyjmie tą modyfikację zazwyczaj bezproblemowo ale gwarancji nie ma i na pewno trzeba bardzo uważać przy eksploatacji takiego auta ale za to jest czymś wyjątkowym i zjada C63 bez problemu mamy osiągi supercarów.
CZĘŚCI ORYGINALNE BMW ORAZ INNE DOBRE ZAMIENNIKI LEMFORDER/TRW/ATE/BOSCH/FEBI/SKF.../OLEJE LIQUI MOLY/MOTUL I INNE
DLA FORUMOWICZÓW ATRAKCYJNE CENY TEL: 726664448 AUTOLUST@WP.PL ZAPRASZAMY
--==maly==----
 
Posty: 2318
Dołączył(a): Śr sie 06, 2008 09:21
Lokalizacja: Warszawa
Auto: M3 E92 Competition Individual

Re: M3 SKII? Jest jeszcze sens?

Postprzez Juras » So wrz 23, 2017 11:04

viewtopic.php?f=32&t=11200

Całe ogłoszenie wygląda nienajgorzej. Niby bez stłuczki, nienagannie utrzymany środek, Niemcy, SK2CS zakładany podobno w G-power. Jakbym miał gdzie trzymać i za co kupić to sam bym brał. Zastanawia mnie zawsze właśnie wytrzymałość nie tylko silnika na takim setupie, ale całego układu przeniesienia napędu. Skrzynia, wał, most, półośki muszą przy pełnym ogniu nieźle dostawać w dupę przy ponad 600KM kręconych powyżej 8k obr. Ciekawe o ile skraca to ich żywotność, wzrost mocy jakby nie było o 50%.

AMG ma jeszcze inny zawias, środek, bodykit, itp. Nie wiem jak ma się to do tego, że emki są w sumie budowane od podstaw i większość części różni się od cywilnych, ale trochę przesadziłeś z tym, że jest to kopciuch z dużym silnikiem i innym heblem :wink:
Obrazek
Avatar użytkownika
Juras
 
Posty: 195
Dołączył(a): Pn gru 26, 2016 12:22
Auto: M4 LCI ZCP 6b; M50B30 E36coupe

Re: M3 SKII? Jest jeszcze sens?

Postprzez daniel_t » So wrz 23, 2017 12:16

Mercedes super, spoko - nie mam zastrzeżeń - poza tym, że bardzo ciężko zrobić 600KM. Z drugiej strony - nic na świecie (no, nie licząc Porsche) nie prowadzi się tak jak M-ka. Zastanawia właśnie mnie ta eksploatacja - czy "buda" wytrzyma taką moc, jak zniesie to skrzynia - (mimo tego iż ludzie narzekali na SMG w M5 - ja złego słowa nie powiem, pracuje piekielnie szybko, na manetkach mogłem sobie zrzucić np. 4 biegi i zamiast zmieniać np. 7-6-5-4-3 to ta skrzynia po 4 klikach od razu wskoczyła na 3. Jak był uślizg i kończyły się obroty - to sam też nie zmienił biegu na wyższy - dzięki temu pełna kontrola nad autem. DKG ma tak samo?). Czy przez to, że jest kompresor - to auto nie będzie miało dużo większego zapotrzebowania na paliwo co przełoży się na zbyt częste wizyty na stacji np. co 300km? Układ hamulcowy jest taki jak w serii czy ma zmienione?
daniel_t
 
Posty: 55
Dołączył(a): Wt paź 22, 2013 17:37
Lokalizacja: Racibórz
Auto: M5 E60

Re: M3 SKII? Jest jeszcze sens?

Postprzez --==maly==---- » So wrz 23, 2017 12:19

Juras napisał(a):http://mforum.com.pl/viewtopic.php?f=32&t=11200

Całe ogłoszenie wygląda nienajgorzej. Niby bez stłuczki, nienagannie utrzymany środek, Niemcy, SK2CS zakładany podobno w G-power. Jakbym miał gdzie trzymać i za co kupić to sam bym brał. Zastanawia mnie zawsze właśnie wytrzymałość nie tylko silnika na takim setupie, ale całego układu przeniesienia napędu. Skrzynia, wał, most, półośki muszą przy pełnym ogniu nieźle dostawać w dupę przy ponad 600KM kręconych powyżej 8k obr. Ciekawe o ile skraca to ich żywotność, wzrost mocy jakby nie było o 50%.

AMG ma jeszcze inny zawias, środek, bodykit, itp. Nie wiem jak ma się to do tego, że emki są w sumie budowane od podstaw i większość części różni się od cywilnych, ale trochę przesadziłeś z tym, że jest to kopciuch z dużym silnikiem i innym heblem :wink:


Amg ma identyczne zawieszenie jak zwykłe 200CDI takie same są wszystkie wahacze przód tył, amortyzatory, tuleje itd itd.
Inne są sprężyny i w polifcie są pełne tuleje tylnej belki a przedlift ma to samo co 200cdi.
Nawet błotniki są takie same tylko zderzaki sprawiają wrażenie szerszych błotników dopiero black series ma inne body.
Zderzak tył C63 amg jest identyczny jak zwykły z pakietem AMG różni się tylko dyfuzorem. Zderzak przód trochę przemodelowany ale też można dowolnie je przekładać między zwykłym a c63.
Mam takie auto więc wiem co pisze to jest C klasa tylko z dużym motorem, mocniejszymi hamulcami i sztywniejszymi sprężynami.
We wnętrzu różni się głównie kierownica i fotele, które są rewelacyjne reszta to standard. Jak ktoś lubi dobre audio to w204 jest marne nawet HK gra słabiutko.


Co do SKII hamulce to już kwestia właściciela g power w zestawie nic nie zmienia zostaje seria.
Spalanie przy normalnej jeździe na poziomie serii przy dynamicznej jeździe max +50% od serii tak to mniej więcej wygląda.
Co do wytrzymałości z tego co obserwuję po użytkownikach napęd M3 dobrze znosi kompresor emki tutaj są wytrzymałe największe ryzyko to sam silnik.
Zmiana oleju co 6-8tyś km zależnie od tego gdzie i jak będziesz jeździć do tego panewki w serii wytrzymują ok 100tyś tutaj wymieniał bym co max 50-60tyś km.
CZĘŚCI ORYGINALNE BMW ORAZ INNE DOBRE ZAMIENNIKI LEMFORDER/TRW/ATE/BOSCH/FEBI/SKF.../OLEJE LIQUI MOLY/MOTUL I INNE
DLA FORUMOWICZÓW ATRAKCYJNE CENY TEL: 726664448 AUTOLUST@WP.PL ZAPRASZAMY
--==maly==----
 
Posty: 2318
Dołączył(a): Śr sie 06, 2008 09:21
Lokalizacja: Warszawa
Auto: M3 E92 Competition Individual

Re: M3 SKII? Jest jeszcze sens?

Postprzez daniel_t » N wrz 24, 2017 14:11

Na forum był lub jest jeszcze ktoś kto użytkował SKII. Wujek - lub podobny nick, z tego co pisał na innym forum wypaliło mu tłok - http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=232412&start=540 w zawiązku z tym, kupując m3 wydaje się być logicznym pomyśleć o zakuciu. Ktoś ma względne pojęcia ile cała taka operacja mogła by wynieść? Lub gdzie to zrobić dobrze?
daniel_t
 
Posty: 55
Dołączył(a): Wt paź 22, 2013 17:37
Lokalizacja: Racibórz
Auto: M5 E60

Re: M3 SKII? Jest jeszcze sens?

Postprzez --==maly==---- » N wrz 24, 2017 14:19

Awarie w M3 e92 z kompresorem zazwyczaj są wynikiem częstej jazdy z vmax i brakiem wskaźnika egt.
Przy jeździe bliskiej vmax masz najwyższe obroty a co za tym idzie najwyższe doładowanie, które utrzymuje się bardzo długo i temperatura rośnie. Egt musi być do tego rozsądne używanie vmax i nic się nie powinno wydarzyć.
CZĘŚCI ORYGINALNE BMW ORAZ INNE DOBRE ZAMIENNIKI LEMFORDER/TRW/ATE/BOSCH/FEBI/SKF.../OLEJE LIQUI MOLY/MOTUL I INNE
DLA FORUMOWICZÓW ATRAKCYJNE CENY TEL: 726664448 AUTOLUST@WP.PL ZAPRASZAMY
--==maly==----
 
Posty: 2318
Dołączył(a): Śr sie 06, 2008 09:21
Lokalizacja: Warszawa
Auto: M3 E92 Competition Individual

Re: M3 SKII? Jest jeszcze sens?

Postprzez raptownym3 » N wrz 24, 2017 14:32

Myślę że sens jest , auto po tym zestawie chodzi bardzo przyjemnie , zadzwoń do mnie to udzielę Ci wszelkich informacji mam duże doświadczenie z tymi zestawami .507439533
Raptowny M-Performance
raptownym3
 
Posty: 163
Dołączył(a): Wt paź 27, 2009 02:16
Lokalizacja: Lublin
Auto: m3 e92 G-power Sk3 rr

Re: M3 SKII? Jest jeszcze sens?

Postprzez daniel_t » N wrz 24, 2017 18:59

Dzięki Hubert, jutro zadzwonię, przy niedzieli nie będę truł dupy.
daniel_t
 
Posty: 55
Dołączył(a): Wt paź 22, 2013 17:37
Lokalizacja: Racibórz
Auto: M5 E60

Re: M3 SKII? Jest jeszcze sens?

Postprzez Baryla2608 » N wrz 24, 2017 21:34

daniel_t napisał(a):Dzięki Hubert, jutro zadzwonię, przy niedzieli nie będę truł dupy.

Widzę Panowie rozmawiacie o moim nowym nabytku
Baryla2608
 
Posty: 12
Dołączył(a): Cz wrz 21, 2017 15:43
Auto: M3 E92

Re: M3 SKII? Jest jeszcze sens?

Postprzez daniel_t » N wrz 24, 2017 21:48

Najwyraźniej. Która sztukę kupiłeś?
daniel_t
 
Posty: 55
Dołączył(a): Wt paź 22, 2013 17:37
Lokalizacja: Racibórz
Auto: M5 E60

Re: M3 SKII? Jest jeszcze sens?

Postprzez Baryla2608 » N wrz 24, 2017 23:28

Białą z Jerzmanowic
Baryla2608
 
Posty: 12
Dołączył(a): Cz wrz 21, 2017 15:43
Auto: M3 E92

Re: M3 SKII? Jest jeszcze sens?

Postprzez daniel_t » Pn wrz 25, 2017 06:54

Zeszli coś z ceny? Co o nich w ogóle sądzisz? Bardzo dużo aut mają na stanie, to komis? Widziałem też, że dużo Amerykańców mają na stanie.
daniel_t
 
Posty: 55
Dołączył(a): Wt paź 22, 2013 17:37
Lokalizacja: Racibórz
Auto: M5 E60

Re: M3 SKII? Jest jeszcze sens?

Postprzez Baryla2608 » Pn wrz 25, 2017 08:46

Z ceny ledwo co zszedł wiedział facet co ma.Pojechalem na sprawdzenie do Aso BMW nie mieli do czego się przyczepić.
Baryla2608
 
Posty: 12
Dołączył(a): Cz wrz 21, 2017 15:43
Auto: M3 E92

Re: M3 SKII? Jest jeszcze sens?

Postprzez Baryla2608 » Pn wrz 25, 2017 08:48

Trochę zeszli z ceny Ale facet wiedział co ma.Do Aso BMW pojechałem na sprawdzenie auta nie mieli do czego się doczepic auto w idealnym stanie i kondycji.Sprzedajacego polecam szczerze
Baryla2608
 
Posty: 12
Dołączył(a): Cz wrz 21, 2017 15:43
Auto: M3 E92

Następna strona

Powrót do E90-93 M3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości