Dziwna budowa fabrycznego X Pipe

2008-2013 | silnik: S65B40
Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 1880
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: ///M
Lokalizacja: ///M

Dziwna budowa fabrycznego X Pipe

Post autor: Pawel_M3GT » śr wrz 20, 2017 16:11

Widzieliscie jak w srodku wyglada oryginalny X-Pipe z M3? Myslalem ze w miejscu laczenia rur jest pelny przelot , jak to w X-pipe byc powinno.
A tu nie. Jest tylko kawaleczek wyciete. Dziwne.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

KarolToJA
Posty: 148
Rejestracja: pt cze 05, 2015 21:05
Auto: E39M5 E60M5 E93 335i E39 V8
Lokalizacja: Puławy

Re: Dziwna budowa fabrycznego X Pipe

Post autor: KarolToJA » śr wrz 20, 2017 21:23

Ten Xpipe wygląda z tą dziurą jak Hpipe bardziej, można to rozciąć , poprawić otwór i pospawać ponownie

pawel1234
Posty: 67
Rejestracja: śr wrz 07, 2011 22:17
Auto: M3 E92 DKG

Re: Dziwna budowa fabrycznego X Pipe

Post autor: pawel1234 » czw wrz 21, 2017 11:12

Co technicznie daje X-Pipe ? Rozumiem, że w serii te dwa kanały idą oddzielnie do samego końca, tak ?

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 1880
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: ///M
Lokalizacja: ///M

Re: Dziwna budowa fabrycznego X Pipe

Post autor: Pawel_M3GT » czw wrz 21, 2017 12:30

pawel1234 pisze:Co technicznie daje X-Pipe ? Rozumiem, że w serii te dwa kanały idą oddzielnie do samego końca, tak ?
Jak oddzielne, przeciez napisalem wyzej , ze jest to fabryczny X-pipe. Nic nie bylo przerabiane.
Normalny X-Pipe ( w pelni otwarty w srodku ) przyspiesza wylot spalin oraz wyrównuje ciśnienie pomiędzy rzędami cylindrami- lewa prawa strona w V8. Podnosi moc i moment.
Moze wstawienie normalnego X-Pipe ( jak np.jest w ukladzie Acrapovic ) delikatnie by cos poprawilo.

Awatar użytkownika
PAKO
Posty: 730
Rejestracja: pt paź 17, 2008 19:01
Lokalizacja: polska
Kontakt:

Re: Dziwna budowa fabrycznego X Pipe

Post autor: PAKO » czw wrz 21, 2017 21:04

Ciekawy temat.

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 1880
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: ///M
Lokalizacja: ///M

Re: Dziwna budowa fabrycznego X Pipe

Post autor: Pawel_M3GT » czw wrz 21, 2017 23:48

a odkrylem to calkiem przypadkowo, potrzebowalem te male okragle przelotowe tlumiki , i po ich odcieciu ujrzalem takie cos w srodku X pipa. :573:

pawel1234
Posty: 67
Rejestracja: śr wrz 07, 2011 22:17
Auto: M3 E92 DKG

Re: Dziwna budowa fabrycznego X Pipe

Post autor: pawel1234 » pt wrz 22, 2017 12:51

Ja mam u siebie Eissa Race.
Tak jak patrzyłem na fotki to nie ma u mnie żadnego X-Pipe.

Orientuje się ktoś czy da się dołożyć X-Pipe do Eissa Race ?

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 1880
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: ///M
Lokalizacja: ///M

Re: Dziwna budowa fabrycznego X Pipe

Post autor: Pawel_M3GT » pt wrz 22, 2017 17:06

pawel1234 pisze:Ja mam u siebie Eissa Race.
Tak jak patrzyłem na fotki to nie ma u mnie żadnego X-Pipe.

Orientuje się ktoś czy da się dołożyć X-Pipe do Eissa Race ?

Z nierdzewka wszystko sie da zrobic ;) tylko kwestia ile bedzie to wymagalo przerobek i zachodu.
Eisenmann z tego co ssie orietuje robi tylko tlumiki koncowe. Wiec jak chcesz dokladac do koncowego tlumika X pipa ? Tlumik koncowy to jedno, a uklad srodkowy to drugie. Srodkowy uklad mozna zamontowac badz zrobic wlasciwie jaki sie chce.Wyjatkiem jest np. Acrapowic ktory pasuje tylko razem ze soba ( srodek i koncowy ). Czyli nie zalozymy ( bez przerabiania ) koncowego Acrapa do oryginalnego ukladu srodowego i na odwrot.

Jesli chodzi o zastapienie samego X-pipa innym, lepiej zrobionym niz fabryczny, jest troche problem, bo rury od katalizatorow nie sa okragle tylko owalne, wiec tam bedzie problematycznym polaczyc nowego X-Pipa z oryginalnymi katalizatorami.

Ogolnie nie da sie wstawic samego nowego X w miejsce oryginalnego. Jest troche przerabiania.

Jaki masz uklad srodkowy, oryginalny BMW czy jakis sportowy ?

ODPOWIEDZ