Strona 2 z 3

Re: Manual vs automat

: pt wrz 15, 2017 18:06
autor: bosspower
seevin pisze:Znalazłem ciekawy artykuł na ten temat:
http://www.caranddriver.com/reviews/200 ... -road-test" onclick="window.open(this.href);return false;

Odnośnie osiągów:
The M DCT car hit 60 mph in 4.3 seconds, cleared the quarter-mile in 12.7 at 113 mph, and achieved 150 mph in 26 seconds flat. Compare that to the six-speed manual’s numbers of 4.3, 12.8 at 113, and 24.3, respectively. If you zoom in even closer and look at each 10-mph increment, the two cars trade off which is quicker until 120 mph, when the manual starts pulling away.
Wychodzi, że DKG wbrew powszechnej opinii nie jest w ogóle szybsze. Do tego narzekają tam jeszcze na bardzo leniwe ruszanie z miejsca i dość spory lag przy upshiftach
On an aggressive shift from first to second, you have to shift around 7200 rpm—nearly 1000 rpm early—to effect the gearchange before the engine hits the 8400-rpm limiter.
Pierwotnie skłaniałem się ku DKG, ale teraz coraz bardziej myślę nad zakupem auta z manualem.
Z miejsca bez procedury startu seryjne E36 328 cabrio mnie zniszczylo jak strzelil ze sprzegla . dopiero przy 100 go dogonilem chyba.

Ten artykul jest stary i zrobili poprawki w sofcie, DKG jest szybsze nie mam zadnych watpliwosci.

Oni pisza ze przy zmianie na wyzszy bieg jest opoznienie jakies, u mnie jest natychmiast.

Re: Manual vs automat

: pt wrz 15, 2017 18:19
autor: seevin
To fakt, testowali tam pierwszy wypust auta z DKG bo artykuł jest z 2008 roku.
DKG teoretycznie powinno być szybsze, bo ma bardziej agresywne przełożenia. Chyba, że do tego dochodzą jakieś większe straty mocy niż w manualu (np. słyszałem że Porsche z PDK mają często mniejszą moc na kołach niż auta z manualem).
Znalazłem jeszcze filmik gdzie oba auta są z 2011 roku - DKG trochę odchodzi, ale nie wygląda to na taką przepaść w osiągach o jakiej wszyscy mówią
https://www.youtube.com/watch?v=dXah9L5ShtI" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Manual vs automat

: pt wrz 15, 2017 19:41
autor: Juras
To tylko teoria, ale może być też tak, że niezależnie od softu tam gdzie DKG ma przewagę, czyli przy niższych prędkościach, to i tak są problemy z trakcją. Więc nie jest w stanie tej przewagi w pełni wykorzystać. Natomiast później przy wyższych prędkościach manual powinien być niby szybszy.

Re: Manual vs automat

: sob wrz 16, 2017 00:05
autor: osti!
Poważnie używacie aut tylko 0-1? Zawsze latacie z wdeptanym gazem w podłodze na S6 albo strzelacie ze sprzęgła? Zastanówcie się nad czym dyskutujecie, a jeśli nie rozumiecie o co mi chodzi to zdecydowanie najpierw polatajcie jedna i druga wersja, a potem podzielcie się spostrzezeniami bo takie kopanie i wyciąganie pseudo testów z netu jest kompletnie nie miarodajne.

Re: Manual vs automat

: sob wrz 16, 2017 09:41
autor: seevin
Wg mnie nikt się tu z nikim nie kopie, dla mnie po prostu jedyną sensowną przewagą dkg miały być lepsze osiągi, bo pod każdym innym względem wolę manual. Jak inaczej porównywać osiągi samochodów, przy gazie na 50% i shiftach przy 5k rpm? Wiadomo, że dla każdego gra rolę jeszcze wiele innych czynników, ale one zostały wymienione już wyżej, a ja ugryzłem akurat to zagadnienie ;) przed zakupem chętnie przetestuję obie skrzynie jeśli będzie możliwość, ale wg mnie wiele też można wyciągnąć z tego typu dyskusji.

Re: Manual vs automat

: pn wrz 18, 2017 20:17
autor: PAKO
Ja nalatałem ze 150 tyś kilometrów M3-kami

Manual jest fajny masz poczucie że bardziej kontrolujesz auto przy zabawie ;) no ale powiem szczeże że skrzynia DKG deklasuje mamuala pod każdym względem, trzeba poprostu zużyć pare kompletów opon i w tedy porównywać :) Nie wiem co tu ludzie za głupoty wypisują manual lepszy szybszy od Dkg :) V8 słabe i nie trzyma mocy itd masakra. :573:

Re: Manual vs automat

: pn wrz 18, 2017 22:52
autor: Pawel_M3GT
Kazdy powinien sam wiedziec jakie ma preferencje, czy woli manuala czy DKG. Nie mozna powiedziec co jest lepsze. Albo lubisz to albo to.
Ja jezdzilem DKG i przyznam, ze zmiana biegu jest mega szybka szybka, ale wcale mi sie nie podobalo. Kontrola nad autem wyraznie gorsza. Dla mnie ogolnie tragedia. Tryb automatyczny to juz wogole nie do przyjecia jezdzi na tysiac obrotow - jakas patologia, powinno wogole go nie byc ( ale i tak sie go nie uzywa , wiec mozna tego za wade nie uznawac )
Wiec ja na przyklad innej niz manual bym nie kupil. Wieksza frajda z jazdy oraz kontrola. DKG bedzie pewnie wygodne do jazdy torowej.

Re: Manual vs automat

: wt wrz 19, 2017 00:55
autor: bosspower
Pawel_M3GT pisze:Kazdy powinien sam wiedziec jakie ma preferencje, czy woli manuala czy DKG. Nie mozna powiedziec co jest lepsze. Albo lubisz to albo to.
Ja jezdzilem DKG i przyznam, ze zmiana biegu jest mega szybka szybka, ale wcale mi sie nie podobalo. Kontrola nad autem wyraznie gorsza. Dla mnie ogolnie tragedia. Tryb automatyczny to juz wogole nie do przyjecia jezdzi na tysiac obrotow - jakas patologia, powinno wogole go nie byc ( ale i tak sie go nie uzywa , wiec mozna tego za wade nie uznawac )
Wiec ja na przyklad innej niz manual bym nie kupil. Wieksza frajda z jazdy oraz kontrola. DKG bedzie pewnie wygodne do jazdy torowej.
Ja uwazam ze kontrola nad autem jest wieksza bo mozesz np. zmieniac biegi w zakretach.

Ci co mowia ze maja wieksza kontrole to im sie tak wydaje tylko bo jest wrazenie jak trzymasz reke na dzwigni jakbys byl polaczony z samochodem.

Tez tak mialem tylko zdaje sobie sprawe ze to jest zludzenie.

Jak masz manuala to przy ilu zmieniasz biegi ?
Napewno wyzej niz DKG.

Ja nie przdkraczam 3K w D2 po miescie
Mniej pali i nie palujesz niepotrzebnie silnika.

Re: Manual vs automat

: wt wrz 19, 2017 14:46
autor: Pawel_M3GT
bosspower pisze:
Pawel_M3GT pisze:Kazdy powinien sam wiedziec jakie ma preferencje, czy woli manuala czy DKG. Nie mozna powiedziec co jest lepsze. Albo lubisz to albo to.
Ja jezdzilem DKG i przyznam, ze zmiana biegu jest mega szybka szybka, ale wcale mi sie nie podobalo. Kontrola nad autem wyraznie gorsza. Dla mnie ogolnie tragedia. Tryb automatyczny to juz wogole nie do przyjecia jezdzi na tysiac obrotow - jakas patologia, powinno wogole go nie byc ( ale i tak sie go nie uzywa , wiec mozna tego za wade nie uznawac )
Wiec ja na przyklad innej niz manual bym nie kupil. Wieksza frajda z jazdy oraz kontrola. DKG bedzie pewnie wygodne do jazdy torowej.
Ja uwazam ze kontrola nad autem jest wieksza bo mozesz np. zmieniac biegi w zakretach.

Ci co mowia ze maja wieksza kontrole to im sie tak wydaje tylko bo jest wrazenie jak trzymasz reke na dzwigni jakbys byl polaczony z samochodem.

Tez tak mialem tylko zdaje sobie sprawe ze to jest zludzenie.

Jak masz manuala to przy ilu zmieniasz biegi ?
Napewno wyzej niz DKG.

Ja nie przdkraczam 3K w D2 po miescie
Mniej pali i nie palujesz niepotrzebnie silnika.
Biegi zazwyczaj zmienia sie przed zakretem lub po zakrecie. Naprawde jezdzac po drogach czesto zmieniasz biegi w zakretach?

Ponad to nie podoba mi sie ruszanie.

W manualu w zadnej Mce nigdy nie schodze ponizej 2ys obr

Wiadomo kady bedzie chwalil to co lubi, dlatego jak juz napisalem ciezko powiedziec co jest lepsze , kazdy powinien wiedziec co woli.

Re: Manual vs automat

: wt wrz 19, 2017 15:17
autor: bosspower
Pawel_M3GT pisze:
bosspower pisze:
Pawel_M3GT pisze:Kazdy powinien sam wiedziec jakie ma preferencje, czy woli manuala czy DKG. Nie mozna powiedziec co jest lepsze. Albo lubisz to albo to.
Ja jezdzilem DKG i przyznam, ze zmiana biegu jest mega szybka szybka, ale wcale mi sie nie podobalo. Kontrola nad autem wyraznie gorsza. Dla mnie ogolnie tragedia. Tryb automatyczny to juz wogole nie do przyjecia jezdzi na tysiac obrotow - jakas patologia, powinno wogole go nie byc ( ale i tak sie go nie uzywa , wiec mozna tego za wade nie uznawac )
Wiec ja na przyklad innej niz manual bym nie kupil. Wieksza frajda z jazdy oraz kontrola. DKG bedzie pewnie wygodne do jazdy torowej.
Ja uwazam ze kontrola nad autem jest wieksza bo mozesz np. zmieniac biegi w zakretach.

Ci co mowia ze maja wieksza kontrole to im sie tak wydaje tylko bo jest wrazenie jak trzymasz reke na dzwigni jakbys byl polaczony z samochodem.

Tez tak mialem tylko zdaje sobie sprawe ze to jest zludzenie.

Jak masz manuala to przy ilu zmieniasz biegi ?
Napewno wyzej niz DKG.

Ja nie przdkraczam 3K w D2 po miescie
Mniej pali i nie palujesz niepotrzebnie silnika.
Biegi zazwyczaj zmienia sie przed zakretem lub po zakrecie. Naprawde jezdzac po drogach czesto zmieniasz biegi w zakretach?

Ponad to nie podoba mi sie ruszanie.

W manualu w zadnej Mce nigdy nie schodze ponizej 2ys obr

Wiadomo kady bedzie chwalil to co lubi, dlatego jak juz napisalem ciezko powiedziec co jest lepsze , kazdy powinien wiedziec co woli.

Czesto nie ale wazne ze mozesz jak chcesz.

Czesto to jezdze jak emeryt zgodnie z przepisami.

Re: Manual vs automat

: wt wrz 19, 2017 16:00
autor: Juras
Typowa dyskusja o wyzszosci swiat b.narodzenia nad wielkanoca. Ktos lubi bombki i choinke, a mnie z kolei wkur... ten caly snieg i ze pizdzi. No i co z tego wynika. Nic, kazdy i tak bedzie obstawal przy swoim. Choc troche dziwne, ze np. mozna przedkladac mozliwosc zmiany biegu w zakrecie nad strzal ze sprzegla :roll: no ale znowu, kto co woli. W DKG mozna tez lewa noge przez okno wystawic. Nie wiem po co, ale mozna. 8)

Re: Manual vs automat

: wt wrz 19, 2017 16:08
autor: bosspower
Juras pisze:Typowa dyskusja o wyzszosci swiat b.narodzenia nad wielkanoca. Ktos lubi bombki i choinke, a mnie z kolei wkur... ten caly snieg i ze pizdzi. No i co z tego wynika. Nic, kazdy i tak bedzie obstawal przy swoim. Choc troche dziwne, ze np. mozna przedkladac mozliwosc zmiany biegu w zakrecie nad strzal ze sprzegla :roll: no ale znowu, kto co woli. W DKG mozna tez lewa noge przez okno wystawic. Nie wiem po co, ale mozna. 8)
Nie ma tu zadnej dyskusji na temat co jest lepsze bo wiadomo ze DKG tylko dyskusja co kto lubi bardziej.

W 991 GT3 PDK mozesz robic strzaly ze sprzegla podczas jazdy i zmieniac na zakrecie ale i tak kilku zapalencow kupi manuala.

Re: Manual vs automat

: wt wrz 19, 2017 16:12
autor: Pawel_M3GT
Juras pisze:Typowa dyskusja o wyzszosci swiat b.narodzenia nad wielkanoca. Ktos lubi bombki i choinke, a mnie z kolei wkur... ten caly snieg i ze pizdzi. No i co z tego wynika. Nic, kazdy i tak bedzie obstawal przy swoim. Choc troche dziwne, ze np. mozna przedkladac mozliwosc zmiany biegu w zakrecie nad strzal ze sprzegla :roll: no ale znowu, kto co woli. W DKG mozna tez lewa noge przez okno wystawic. Nie wiem po co, ale mozna. 8)
Zajebiste :)

Re: Manual vs automat

: śr wrz 20, 2017 12:13
autor: ins
Pawel_M3GT pisze:
Juras pisze:Typowa dyskusja o wyzszosci swiat b.narodzenia nad wielkanoca. Ktos lubi bombki i choinke, a mnie z kolei wkur... ten caly snieg i ze pizdzi. No i co z tego wynika. Nic, kazdy i tak bedzie obstawal przy swoim. Choc troche dziwne, ze np. mozna przedkladac mozliwosc zmiany biegu w zakrecie nad strzal ze sprzegla :roll: no ale znowu, kto co woli. W DKG mozna tez lewa noge przez okno wystawic. Nie wiem po co, ale mozna. 8)
Zajebiste :)
Też się uśmiałem i myślę, że zamyka to skutecznie temat :lol:

Trafiłem ładną sztukę w manualu i sobie go chwalę, ale z DKG na pewno byłbym przynajmniej tak samo szczęśliwy :grin:

Re: Manual vs automat

: czw wrz 21, 2017 11:52
autor: yamati12
Juras pisze:Typowa dyskusja o wyzszosci swiat b.narodzenia nad wielkanoca. Ktos lubi bombki i choinke, a mnie z kolei wkur... ten caly snieg i ze pizdzi. No i co z tego wynika. Nic, kazdy i tak bedzie obstawal przy swoim. Choc troche dziwne, ze np. mozna przedkladac mozliwosc zmiany biegu w zakrecie nad strzal ze sprzegla :roll: no ale znowu, kto co woli. W DKG mozna tez lewa noge przez okno wystawic. Nie wiem po co, ale mozna. 8)

Juras kup Evo to snieg nie bedzie cie wkur..... :evil: