Manual vs automat

2008-2013 | silnik: S65B40
ucho
Posty: 2
Rejestracja: ndz lip 30, 2017 02:44
Auto: bmw

Manual vs automat

Post autor: ucho » ndz lip 30, 2017 02:47

Witam , od jakiegos czasu poszukuje bmw m3 e90/92. Waszym zdaniem w co lepiej celować ? manual , automat ?

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: Manual vs automat

Post autor: Juras » ndz lip 30, 2017 12:35

DKG jest szybsze, za każdym razem perfekcyjnie zmieni bieg, wygodniejsze (zwłaszcza w trasie czy w korku), ma łopatki, launch control i dodatkowe przyciski do sterowania charakterystyką. Jest hi-tech, jedna z najlepszych skrzyń tego typu.

Manual jest z kolei bardziej angażujący, daje poczucie większej integracji oraz kontroli nad samochodem, sam decydujesz o sposobie zmiany biegu (łagodnie czy ostro), daje większą satysfakcję jak dobrze wskakują kolejne kolejne biegi bo to Twoja zasługa, a nie elektroniki i siłowników. Dodatkowo żaden z tych elementów się nie wysypie, bo ich tam zwyczajnie nie ma. No i oczywiście - sprzęgło, z którego możesz sobie strzelić albo wykorzystać przy przegazówce czy do wejścia bokiem używając ręcznego.

Nikt Ci nie napisze tutaj co będzie lepsze dla Ciebie, to subiektywne. Zależy czego sam oczekujesz, przejedź się jednym i drugim to będziesz wiedział. Obiektywnie można jedynie napisać, że do latania bokiem będzie lepszy manual, a do szybkiej jazdy DKG.

Dla mnie DKG jest o tyle bez sensu, że to pierwszy krok do tego, żeby za chwilę kierownicą też jakieś ustrojstwo kręciło za Ciebie - szybciej i bardziej precyzyjnie, dodawało gazu i hamowało też. Na koniec w ogóle będziesz mógł sobie wysiąść i poprzyglądać się z boku:

https://www.youtube.com/watch?v=IXWtufc9OLE" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2508
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: Manual vs automat

Post autor: --==maly==---- » ndz lip 30, 2017 14:06

Dkg słabo rusza z miejsca więc jak planujesz ściganie może przeszkadzać zwłaszcza na zawodach.

Awatar użytkownika
Melokosia69
Posty: 4
Rejestracja: czw cze 09, 2016 08:30
Auto: mat

Re: Manual vs automat

Post autor: Melokosia69 » śr sie 16, 2017 12:39

Zalety DKG:

- lepsze osiągi
- wygoda
- mniejsze spalnie
- efektowna i efektywna przygazowka
- lunch control
- wyższa cena zakupu / mniejszy spadek wartości auta
- większe prawdopodobieństwo, że auto nie było katowane
- o wiele łatwiej sprzedać auto z DKG

Zalety MANUALA:

- Można powariować autem, polatać bokiem itd (co w sumie dla mnie, kupując auto używane jest wadą)


PODSUMOWANIE:

85% ludzi szukających M3 e92 szuka DKG. Manual powszechnie uznawany jest za WADĘ w tym aucie i samochody z podobnym przebiegiem/wyposażeniem są w wersji z manualem o ok. 20 tys zł tańsze, nie bez powodu.

Ps. Jeszcze tytułem końca jako osoba która szukała półtora roku m3 e92 w polsce powiem Ci, że nie znajdziesz dobrego auta w noramalnych pieniądzach w polsce. Szkoda czasu i nerwów, ludzie pogłupieli (z ciekawości przeglądnąłem teraz ogłoszenia to widzę, że nic się nie zmieniło - manuale po 145k, albo rozbitki z USA za 167k :lol: ). Lepiej poczekać do przyszłego roku, prawdopodobnie M3/M4 z serii F (auta o 6-7 lat młodsze!) będą chodziły po ok. 170-180k.
Czas leczy rany!

Awatar użytkownika
LINKIN
Posty: 155
Rejestracja: czw paź 11, 2012 13:16
Auto: M6 F13 LCI
Lokalizacja: Warszawa - Bielany
Kontakt:

Re: Manual vs automat

Post autor: LINKIN » śr sie 16, 2017 14:32

Manual jest szybszy od DKG 200 km/h +
LC w DKG jest kompletnie nieprzydatne.

Dla mnie -TYLKO DKG.

osti!
Posty: 199
Rejestracja: wt sty 27, 2009 20:34
Lokalizacja: Szczecin

Re: Manual vs automat

Post autor: osti! » czw sie 17, 2017 22:55

Trzeba jeszcze wspomnieć, że DKG zostało stworzone dla tego silnika i współgra z nim perfekcyjnie. Jest to moim zdaniem jedna z opcji must have w tym aucie. Lubię manuale i raczej radzę sobie ze zmianą biegów, między gazami itd. ale to co wyprawia DKG z tym motorem jest uzależniające i polecam każdemu, kto szuka takiego auta.
Najlepiej jak sam pojezdzisz jedna i druga wersja, zobaczysz o czym mowią zwolennicy DKG. Jeszcze odnośnie awaryjnosci...jest nad wyraz mała, a jeśli już...skrzynka na Alle 2-3k i latasz dalej. Sprzęgło do manuala wiecej kosztuje, a skrzynie ok 6-7k ;)

Awatar użytkownika
ins
Posty: 98
Rejestracja: pt cze 12, 2015 17:48
Auto: M3 E92

Re: Manual vs automat

Post autor: ins » pt sie 18, 2017 09:52

Mam manuala i jego wadą jest dość długi skok lewarka, dłuższy od wielu cywilnych aut. Poza tym nie mogę mu nic zarzucić, może tylko tyle, że jest bardziej brutalny dla pasażera, aniżeli automat :)

Gdybym miał wybór pewnie wziąłbym DKG, ponieważ skrzynia jest fenomenalna i rzadko się myli, a na sofcie od GTS dostaje skrzydeł.

Gdy jednak pojawiło się auto z pewnych rąk to nie wybrzydzałem - szczególnie, że cała reszta mi pasowała.

Na upartego można zrobić przekładkę na DKG (ok. 6000zł + stare części w rozliczeniu), ale późniejsza odsprzedaż może być problematyczna po takim zabiegu.

Jakiej skrzyni nie wybierzesz to będziesz zadowolony jednym słowem, DKG na pewno da więcej radości podczas redukcji biegów na dobrym wydechu :)

Awatar użytkownika
nastar
Posty: 83
Rejestracja: czw lip 07, 2011 13:03
Auto: arrow M3
Lokalizacja: z osiedla

Re: Manual vs automat

Post autor: nastar » pt sie 18, 2017 10:26

Kolego kup sobie lewarek od M5 F ja mam taki,skok lepszy dźwignia krótka podświetlenie, kostka ta sama - polecam

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: Manual vs automat

Post autor: Juras » pt sie 18, 2017 17:03

ins pisze:Mam manuala i jego wadą jest dość długi skok lewarka, dłuższy od wielu cywilnych aut. Poza tym nie mogę mu nic zarzucić, może tylko tyle, że jest bardziej brutalny dla pasażera, aniżeli automat :)
Kopyto przy zmianie biegu na manualu jest naprawdę niezłe. Lewarek mógłby mieć zdecydowanie krótszy skok, również w F8X - są jakieś sensowne short shiftery do tego?

Krystian_007
Posty: 10
Rejestracja: sob mar 18, 2017 00:12
Auto: A45

Re: Manual vs automat

Post autor: Krystian_007 » ndz sie 20, 2017 09:07

http://www.shop.cae-racing.de/index.php?a=35" onclick="window.open(this.href);return false;

Wiadomo cena ale biegi zmienia się rewelacyjnie 8)

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: Manual vs automat

Post autor: Juras » ndz sie 20, 2017 09:49

Dzieki za info, ale to juz typowo do sportu. Poza tym: "Shifters is intended for vehicles without interior equipment or without a centre console". Choc niby na ostatnim zdjeciu jest normalny srodek w e46, ale wyglada tam kuriozalnie. Natomiast rezygnacja z mojej galki czy mieszka M Performance calkowice odpada :P

Krystian_007
Posty: 10
Rejestracja: sob mar 18, 2017 00:12
Auto: A45

Re: Manual vs automat

Post autor: Krystian_007 » śr sie 23, 2017 12:34

Jak sobie wpisze w grafice Google to kombinowali już nawet wygląda :D

No oczywiście ja dałem swój przykład co prawda nie mam jeszcze e92 szukam akurat tylko do motorsportu dałem przykład taki(mam zamontowany taki w e30 dlatego mówiłem że peterda) i tez mam dylemat czy DCT czy manual M3 ale coraz bardziej przekonuje się do DCT 8)

Hipek
Posty: 123
Rejestracja: czw mar 21, 2013 19:32
Auto: 1M
Lokalizacja: W-wa

Re: Manual vs automat

Post autor: Hipek » czw sie 24, 2017 17:52

Juras pisze: Kopyto przy zmianie biegu na manualu jest naprawdę niezłe. Lewarek mógłby mieć zdecydowanie krótszy skok, również w F8X - są jakieś sensowne short shiftery do tego?
Ja jakiś czas temu brałem shiftera do 1M od UUC i jestem mega zadowolony - bije biegi jak karabin maszynowy :grin: ..skrócenie skoku o około 30%.
Widzę, że do F też mają -> http://store.uucmotorwerks.com/ultimate ... p1686.aspx

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: Manual vs automat

Post autor: Juras » czw sie 24, 2017 18:21

Hipek pisze:
Juras pisze: Kopyto przy zmianie biegu na manualu jest naprawdę niezłe. Lewarek mógłby mieć zdecydowanie krótszy skok, również w F8X - są jakieś sensowne short shiftery do tego?
Ja jakiś czas temu brałem shiftera do 1M od UUC i jestem mega zadowolony - bije biegi jak karabin maszynowy :grin: ..skrócenie skoku o około 30%.
Widzę, że do F też mają -> http://store.uucmotorwerks.com/ultimate ... p1686.aspx
Miałem już zakończyć zmiany na ten sezon, ale może dopiero po tej. O ile diler nie zrobi problemu z gwarancją :568: Ten skok fabryczny to do tej pory największa wada tego samochodu. Tak czy inaczej dzięki za linka.

Awatar użytkownika
seevin
Posty: 137
Rejestracja: pt wrz 01, 2017 13:22
Auto: E92 M3 Competiton

Re: Manual vs automat

Post autor: seevin » pt wrz 15, 2017 17:48

Znalazłem ciekawy artykuł na ten temat:
http://www.caranddriver.com/reviews/200 ... -road-test" onclick="window.open(this.href);return false;

Odnośnie osiągów:
The M DCT car hit 60 mph in 4.3 seconds, cleared the quarter-mile in 12.7 at 113 mph, and achieved 150 mph in 26 seconds flat. Compare that to the six-speed manual’s numbers of 4.3, 12.8 at 113, and 24.3, respectively. If you zoom in even closer and look at each 10-mph increment, the two cars trade off which is quicker until 120 mph, when the manual starts pulling away.
Wychodzi, że DKG wbrew powszechnej opinii nie jest w ogóle szybsze. Do tego narzekają tam jeszcze na bardzo leniwe ruszanie z miejsca i dość spory lag przy upshiftach
On an aggressive shift from first to second, you have to shift around 7200 rpm—nearly 1000 rpm early—to effect the gearchange before the engine hits the 8400-rpm limiter.
Pierwotnie skłaniałem się ku DKG, ale teraz coraz bardziej myślę nad zakupem auta z manualem.

ODPOWIEDZ