Manual vs automat
Manual vs automat
Witam , od jakiegos czasu poszukuje bmw m3 e90/92. Waszym zdaniem w co lepiej celować ? manual , automat ?
Re: Manual vs automat
DKG jest szybsze, za każdym razem perfekcyjnie zmieni bieg, wygodniejsze (zwłaszcza w trasie czy w korku), ma łopatki, launch control i dodatkowe przyciski do sterowania charakterystyką. Jest hi-tech, jedna z najlepszych skrzyń tego typu.
Manual jest z kolei bardziej angażujący, daje poczucie większej integracji oraz kontroli nad samochodem, sam decydujesz o sposobie zmiany biegu (łagodnie czy ostro), daje większą satysfakcję jak dobrze wskakują kolejne kolejne biegi bo to Twoja zasługa, a nie elektroniki i siłowników. Dodatkowo żaden z tych elementów się nie wysypie, bo ich tam zwyczajnie nie ma. No i oczywiście - sprzęgło, z którego możesz sobie strzelić albo wykorzystać przy przegazówce czy do wejścia bokiem używając ręcznego.
Nikt Ci nie napisze tutaj co będzie lepsze dla Ciebie, to subiektywne. Zależy czego sam oczekujesz, przejedź się jednym i drugim to będziesz wiedział. Obiektywnie można jedynie napisać, że do latania bokiem będzie lepszy manual, a do szybkiej jazdy DKG.
Dla mnie DKG jest o tyle bez sensu, że to pierwszy krok do tego, żeby za chwilę kierownicą też jakieś ustrojstwo kręciło za Ciebie - szybciej i bardziej precyzyjnie, dodawało gazu i hamowało też. Na koniec w ogóle będziesz mógł sobie wysiąść i poprzyglądać się z boku:
https://www.youtube.com/watch?v=IXWtufc9OLE" onclick="window.open(this.href);return false;
Manual jest z kolei bardziej angażujący, daje poczucie większej integracji oraz kontroli nad samochodem, sam decydujesz o sposobie zmiany biegu (łagodnie czy ostro), daje większą satysfakcję jak dobrze wskakują kolejne kolejne biegi bo to Twoja zasługa, a nie elektroniki i siłowników. Dodatkowo żaden z tych elementów się nie wysypie, bo ich tam zwyczajnie nie ma. No i oczywiście - sprzęgło, z którego możesz sobie strzelić albo wykorzystać przy przegazówce czy do wejścia bokiem używając ręcznego.
Nikt Ci nie napisze tutaj co będzie lepsze dla Ciebie, to subiektywne. Zależy czego sam oczekujesz, przejedź się jednym i drugim to będziesz wiedział. Obiektywnie można jedynie napisać, że do latania bokiem będzie lepszy manual, a do szybkiej jazdy DKG.
Dla mnie DKG jest o tyle bez sensu, że to pierwszy krok do tego, żeby za chwilę kierownicą też jakieś ustrojstwo kręciło za Ciebie - szybciej i bardziej precyzyjnie, dodawało gazu i hamowało też. Na koniec w ogóle będziesz mógł sobie wysiąść i poprzyglądać się z boku:
https://www.youtube.com/watch?v=IXWtufc9OLE" onclick="window.open(this.href);return false;
- --==maly==----
- Posty: 2510
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Manual vs automat
Dkg słabo rusza z miejsca więc jak planujesz ściganie może przeszkadzać zwłaszcza na zawodach.
- Melokosia69
- Posty: 4
- Rejestracja: czw cze 09, 2016 08:30
- Auto: mat
Re: Manual vs automat
Zalety DKG:
- lepsze osiągi
- wygoda
- mniejsze spalnie
- efektowna i efektywna przygazowka
- lunch control
- wyższa cena zakupu / mniejszy spadek wartości auta
- większe prawdopodobieństwo, że auto nie było katowane
- o wiele łatwiej sprzedać auto z DKG
Zalety MANUALA:
- Można powariować autem, polatać bokiem itd (co w sumie dla mnie, kupując auto używane jest wadą)
PODSUMOWANIE:
85% ludzi szukających M3 e92 szuka DKG. Manual powszechnie uznawany jest za WADĘ w tym aucie i samochody z podobnym przebiegiem/wyposażeniem są w wersji z manualem o ok. 20 tys zł tańsze, nie bez powodu.
Ps. Jeszcze tytułem końca jako osoba która szukała półtora roku m3 e92 w polsce powiem Ci, że nie znajdziesz dobrego auta w noramalnych pieniądzach w polsce. Szkoda czasu i nerwów, ludzie pogłupieli (z ciekawości przeglądnąłem teraz ogłoszenia to widzę, że nic się nie zmieniło - manuale po 145k, albo rozbitki z USA za 167k
). Lepiej poczekać do przyszłego roku, prawdopodobnie M3/M4 z serii F (auta o 6-7 lat młodsze!) będą chodziły po ok. 170-180k.
- lepsze osiągi
- wygoda
- mniejsze spalnie
- efektowna i efektywna przygazowka
- lunch control
- wyższa cena zakupu / mniejszy spadek wartości auta
- większe prawdopodobieństwo, że auto nie było katowane
- o wiele łatwiej sprzedać auto z DKG
Zalety MANUALA:
- Można powariować autem, polatać bokiem itd (co w sumie dla mnie, kupując auto używane jest wadą)
PODSUMOWANIE:
85% ludzi szukających M3 e92 szuka DKG. Manual powszechnie uznawany jest za WADĘ w tym aucie i samochody z podobnym przebiegiem/wyposażeniem są w wersji z manualem o ok. 20 tys zł tańsze, nie bez powodu.
Ps. Jeszcze tytułem końca jako osoba która szukała półtora roku m3 e92 w polsce powiem Ci, że nie znajdziesz dobrego auta w noramalnych pieniądzach w polsce. Szkoda czasu i nerwów, ludzie pogłupieli (z ciekawości przeglądnąłem teraz ogłoszenia to widzę, że nic się nie zmieniło - manuale po 145k, albo rozbitki z USA za 167k

Czas leczy rany!
- LINKIN
- Posty: 155
- Rejestracja: czw paź 11, 2012 13:16
- Auto: M6 F13 LCI
- Lokalizacja: Warszawa - Bielany
- Kontakt:
Re: Manual vs automat
Manual jest szybszy od DKG 200 km/h +
LC w DKG jest kompletnie nieprzydatne.
Dla mnie -TYLKO DKG.
LC w DKG jest kompletnie nieprzydatne.
Dla mnie -TYLKO DKG.
Re: Manual vs automat
Trzeba jeszcze wspomnieć, że DKG zostało stworzone dla tego silnika i współgra z nim perfekcyjnie. Jest to moim zdaniem jedna z opcji must have w tym aucie. Lubię manuale i raczej radzę sobie ze zmianą biegów, między gazami itd. ale to co wyprawia DKG z tym motorem jest uzależniające i polecam każdemu, kto szuka takiego auta.
Najlepiej jak sam pojezdzisz jedna i druga wersja, zobaczysz o czym mowią zwolennicy DKG. Jeszcze odnośnie awaryjnosci...jest nad wyraz mała, a jeśli już...skrzynka na Alle 2-3k i latasz dalej. Sprzęgło do manuala wiecej kosztuje, a skrzynie ok 6-7k
Najlepiej jak sam pojezdzisz jedna i druga wersja, zobaczysz o czym mowią zwolennicy DKG. Jeszcze odnośnie awaryjnosci...jest nad wyraz mała, a jeśli już...skrzynka na Alle 2-3k i latasz dalej. Sprzęgło do manuala wiecej kosztuje, a skrzynie ok 6-7k

Re: Manual vs automat
Mam manuala i jego wadą jest dość długi skok lewarka, dłuższy od wielu cywilnych aut. Poza tym nie mogę mu nic zarzucić, może tylko tyle, że jest bardziej brutalny dla pasażera, aniżeli automat 
Gdybym miał wybór pewnie wziąłbym DKG, ponieważ skrzynia jest fenomenalna i rzadko się myli, a na sofcie od GTS dostaje skrzydeł.
Gdy jednak pojawiło się auto z pewnych rąk to nie wybrzydzałem - szczególnie, że cała reszta mi pasowała.
Na upartego można zrobić przekładkę na DKG (ok. 6000zł + stare części w rozliczeniu), ale późniejsza odsprzedaż może być problematyczna po takim zabiegu.
Jakiej skrzyni nie wybierzesz to będziesz zadowolony jednym słowem, DKG na pewno da więcej radości podczas redukcji biegów na dobrym wydechu

Gdybym miał wybór pewnie wziąłbym DKG, ponieważ skrzynia jest fenomenalna i rzadko się myli, a na sofcie od GTS dostaje skrzydeł.
Gdy jednak pojawiło się auto z pewnych rąk to nie wybrzydzałem - szczególnie, że cała reszta mi pasowała.
Na upartego można zrobić przekładkę na DKG (ok. 6000zł + stare części w rozliczeniu), ale późniejsza odsprzedaż może być problematyczna po takim zabiegu.
Jakiej skrzyni nie wybierzesz to będziesz zadowolony jednym słowem, DKG na pewno da więcej radości podczas redukcji biegów na dobrym wydechu

Re: Manual vs automat
Kolego kup sobie lewarek od M5 F ja mam taki,skok lepszy dźwignia krótka podświetlenie, kostka ta sama - polecam
Re: Manual vs automat
Kopyto przy zmianie biegu na manualu jest naprawdę niezłe. Lewarek mógłby mieć zdecydowanie krótszy skok, również w F8X - są jakieś sensowne short shiftery do tego?ins pisze:Mam manuala i jego wadą jest dość długi skok lewarka, dłuższy od wielu cywilnych aut. Poza tym nie mogę mu nic zarzucić, może tylko tyle, że jest bardziej brutalny dla pasażera, aniżeli automat![]()
-
- Posty: 10
- Rejestracja: sob mar 18, 2017 00:12
- Auto: A45
Re: Manual vs automat
http://www.shop.cae-racing.de/index.php?a=35" onclick="window.open(this.href);return false;
Wiadomo cena ale biegi zmienia się rewelacyjnie
Wiadomo cena ale biegi zmienia się rewelacyjnie

Re: Manual vs automat
Dzieki za info, ale to juz typowo do sportu. Poza tym: "Shifters is intended for vehicles without interior equipment or without a centre console". Choc niby na ostatnim zdjeciu jest normalny srodek w e46, ale wyglada tam kuriozalnie. Natomiast rezygnacja z mojej galki czy mieszka M Performance calkowice odpada 

-
- Posty: 10
- Rejestracja: sob mar 18, 2017 00:12
- Auto: A45
Re: Manual vs automat
Jak sobie wpisze w grafice Google to kombinowali już nawet wygląda
No oczywiście ja dałem swój przykład co prawda nie mam jeszcze e92 szukam akurat tylko do motorsportu dałem przykład taki(mam zamontowany taki w e30 dlatego mówiłem że peterda) i tez mam dylemat czy DCT czy manual M3 ale coraz bardziej przekonuje się do DCT

No oczywiście ja dałem swój przykład co prawda nie mam jeszcze e92 szukam akurat tylko do motorsportu dałem przykład taki(mam zamontowany taki w e30 dlatego mówiłem że peterda) i tez mam dylemat czy DCT czy manual M3 ale coraz bardziej przekonuje się do DCT

Re: Manual vs automat
Ja jakiś czas temu brałem shiftera do 1M od UUC i jestem mega zadowolony - bije biegi jak karabin maszynowyJuras pisze: Kopyto przy zmianie biegu na manualu jest naprawdę niezłe. Lewarek mógłby mieć zdecydowanie krótszy skok, również w F8X - są jakieś sensowne short shiftery do tego?

Widzę, że do F też mają

Re: Manual vs automat
Miałem już zakończyć zmiany na ten sezon, ale może dopiero po tej. O ile diler nie zrobi problemu z gwarancjąHipek pisze:Ja jakiś czas temu brałem shiftera do 1M od UUC i jestem mega zadowolony - bije biegi jak karabin maszynowyJuras pisze: Kopyto przy zmianie biegu na manualu jest naprawdę niezłe. Lewarek mógłby mieć zdecydowanie krótszy skok, również w F8X - są jakieś sensowne short shiftery do tego?..skrócenie skoku o około 30%.
Widzę, że do F też mająhttp://store.uucmotorwerks.com/ultimate ... p1686.aspx

Re: Manual vs automat
Znalazłem ciekawy artykuł na ten temat:
http://www.caranddriver.com/reviews/200 ... -road-test" onclick="window.open(this.href);return false;
Odnośnie osiągów:
http://www.caranddriver.com/reviews/200 ... -road-test" onclick="window.open(this.href);return false;
Odnośnie osiągów:
Wychodzi, że DKG wbrew powszechnej opinii nie jest w ogóle szybsze. Do tego narzekają tam jeszcze na bardzo leniwe ruszanie z miejsca i dość spory lag przy upshiftachThe M DCT car hit 60 mph in 4.3 seconds, cleared the quarter-mile in 12.7 at 113 mph, and achieved 150 mph in 26 seconds flat. Compare that to the six-speed manual’s numbers of 4.3, 12.8 at 113, and 24.3, respectively. If you zoom in even closer and look at each 10-mph increment, the two cars trade off which is quicker until 120 mph, when the manual starts pulling away.
Pierwotnie skłaniałem się ku DKG, ale teraz coraz bardziej myślę nad zakupem auta z manualem.On an aggressive shift from first to second, you have to shift around 7200 rpm—nearly 1000 rpm early—to effect the gearchange before the engine hits the 8400-rpm limiter.