Analiza oleju

2008-2013 | silnik: S65B40
Keepsake
Posty: 243
Rejestracja: śr lis 21, 2007 16:30
Lokalizacja: zza winkla
Kontakt:

Analiza oleju

Post autor: Keepsake » wt lip 18, 2017 20:08

Hej

Znacie Panowie (chyba że jakaś Pani się tu również zabłąkała) coś takiego u nas w kraju?

https://www.youtube.com/watch?v=IiWCOVNWUY8" onclick="window.open(this.href);return false;

Z góry dzięki za namiary jeśli ktoś, coś, cokolwiek. :)

Miłego dnia
Maciek

pawlo922
Posty: 52
Rejestracja: pt sty 18, 2013 00:45
Lokalizacja: zakopane

Re: Analiza oleju

Post autor: pawlo922 » wt lip 18, 2017 20:54

Od dawna się zastanawiam po co właściciele m3 itp robią analizę oleju. Jak kogoś stać na m3 za ponad 100 tys zł to i na wymianę panewek też powinno stać, a koszt tego nie jest duży jeśli chodzi o eksploatacje takiego samochodu. Chyba ze ktoś kupuje m3 za ostatnie pieniądze...

Keepsake
Posty: 243
Rejestracja: śr lis 21, 2007 16:30
Lokalizacja: zza winkla
Kontakt:

Re: Analiza oleju

Post autor: Keepsake » śr lip 19, 2017 21:12

Od dawna się zastanawiam jaki jest sens pisania odpowiedzi z dupy, które nijak się nie mają do zadanego pytania.

Nie znasz mnie kolego, nie wiesz po co mi to potrzebne, więc albo odpisz na pytanie, albo nie odpisuj nic, jeśli nie znasz odpowiedzi.

A żeby nie było że też odpowiadam niemerytorycznie - robię panewki w tym tygodniu tylko się jeszcze zastanawiam czy zrobić tylko korbowodowe czy główne.

saron22
Posty: 447
Rejestracja: ndz cze 20, 2010 22:09
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Analiza oleju

Post autor: saron22 » śr lip 19, 2017 22:08

Zamierzasz wyjąć silnik, z silnika wał i zrobić to porządnie czy raczej wciskać panewki brzeszczotem pomiędzy łoże wału a wał?? :571:
Wymieniać panewki główne bez wyciągania silnika i wału to tak jakby karmić niemowlaka przez dupę.
Tak z ciekawości pytam

Keepsake
Posty: 243
Rejestracja: śr lis 21, 2007 16:30
Lokalizacja: zza winkla
Kontakt:

Re: Analiza oleju

Post autor: Keepsake » śr lip 19, 2017 22:15

saron22 pisze:Zamierzasz wyjąć silnik, z silnika wał i zrobić to porządnie czy raczej wciskać panewki brzeszczotem pomiędzy łoże wału a wał?? :571:
Wymieniać panewki główne bez wyciągania silnika i wału to tak jakby karmić niemowlaka przez dupę.
Tak z ciekawości pytam
Przecież wiadomo, że główne wymagają wyciągnięcia motoru. Korbowodowe tego nie wymagają, o ile mi wiadomo. A informacje na temat tego, które należy wymienić prewencyjnie są sprzeczne i sam już nie wiem co robić. Silnik ma 88 tysięcy i stwierdziłem, że auta nie sprzedaję, więc chcę się przygotować na kilka lat eksploatacji.

Awatar użytkownika
yakuza
Posty: 245
Rejestracja: czw lip 29, 2010 08:38
Auto: M5f10,750f01,335f30,e46v8m62
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Analiza oleju

Post autor: yakuza » czw lip 20, 2017 08:53

wystarczy wymienic korbowodowe bo to one najbardziej dostaja

raptownym3
Posty: 182
Rejestracja: wt paź 27, 2009 02:16
Auto: m3 e92 G-power Sk3 rr
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Analiza oleju

Post autor: raptownym3 » czw lip 20, 2017 12:53

Panewki główne w tym silniku wytrzymają około 200tys , nie da się w tym silniku podmienić panewek głównych bez rozbierania silnika.Niektóre silniki pozwalają na taki zabieg .... i nie jest to druciarstwo , poza tym servis nie przewiduje wymiany panewek korbowodów bez rozbierania silnika :568:
Raptowny M-Performance

d1ab
Posty: 43
Rejestracja: śr mar 22, 2017 19:08
Auto: BMW M3 E92

Re: Analiza oleju

Post autor: d1ab » sob lip 22, 2017 01:02

Keepsake pisze:
Znacie Panowie (chyba że jakaś Pani się tu również zabłąkała) coś takiego u nas w kraju?
Gliwice, oiltest.pl
Badanie próbki oleju 70 zł, warto sobie machnąć, nawet przy każdorazowej wymianie oleju żeby się dowiedzieć czy nie dzieją się złe rzeczy ;) Teksty typu "jak kogoś stać na samochód za 100k...", sorry ale to już nie te czasy, że Pan Mieciu mówi "wymieniać jak leci". Jak ktoś ma ochotę na ślepo wydawać 4.5k to rzecz jasna jego decyzja. W każdym razie, są możliwości technologiczne żeby bez rozbiórki silnika wstępnie zdiagnozować jego stan (mowa tutaj o panewkach) więc warto to zrobić. Test jest miarodajny i pomaga ocenić kiedy należy zając się silnikiem.
Załączniki
test2.png
test2.png (4.46 KiB) Przejrzano 11245 razy
test.png

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: Analiza oleju

Post autor: Juras » sob lip 22, 2017 12:27

Czy to służy tylko określeniu stanu panewek, czy czegoś jeszcze można się dowiedzieć o innych elementach? W M4 dalej jest to część eksploatacyjna czy rozwiązali ten problem?

Awatar użytkownika
nastar
Posty: 83
Rejestracja: czw lip 07, 2011 13:03
Auto: arrow M3
Lokalizacja: z osiedla

Re: Analiza oleju

Post autor: nastar » sob lip 22, 2017 17:17

generalnie chodzi tu co pływa w naszym oleju :)
m4 to już nie jest motor wysokoobrotowy, więc i odcinka jak w dieslu 8) to i panewki mają lżej

d1ab
Posty: 43
Rejestracja: śr mar 22, 2017 19:08
Auto: BMW M3 E92

Re: Analiza oleju

Post autor: d1ab » sob lip 22, 2017 18:28

Juras pisze:Czy to służy tylko określeniu stanu panewek, czy czegoś jeszcze można się dowiedzieć o innych elementach? W M4 dalej jest to część eksploatacyjna czy rozwiązali ten problem?
Ja robilem tylko podstawowe badanie (metale). Zestawy badan sa rozne w zaleznosci od tego jakie parametry oleju chcesz badac, najlepiej gadac juz bezposrednio z labem i dopytac o szczegoly.

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: Analiza oleju

Post autor: Juras » sob lip 22, 2017 20:47

Wiem, ze mozna okreslic co plywa w oleju czy jego parametry, ale chodzilo mi co przykladowo jeszcze oprocz zuzycia panewek mozna stwierdzic. 7.600 to wciaz wysokie obroty :D

MMarcinS
Posty: 33
Rejestracja: wt lis 03, 2015 10:54
Auto: M3 E92 DKG

Re: Analiza oleju

Post autor: MMarcinS » wt sie 07, 2018 13:04

Witam , Panowie

Do tej pory jezdzielm na Millers 10W60 NT CFS , nadchodzi kolejna zmiana, widze ze teraz w wiekszosci jest dostepny Millers 10W60 NT+ CFS. Czy moge smialo lac tego NT+ czy zostawac przy NT.

Prosze o info, parametry maja prawie indentyczne.

pzdr
M

Awatar użytkownika
Oleg
Moderator
Posty: 915
Rejestracja: pn lut 08, 2010 12:11
Auto: 1M E82, M3 E36, M3 E92, 996TT
Lokalizacja: Katowice

Re: Analiza oleju

Post autor: Oleg » wt sie 07, 2018 19:26

Tak, śmiało możesz na niego przejść. Większość kolegów z forum jeżdżących na Millersie ma zalanego właśnie NT+.
Bedziesz zadowolony

OLEJE MILLERS OILS / ORYGINALNE CZĘŚCI BMW
BBS / SUPERSPRINT
HRE / EISENMANN

RABATY DLA FORUM
KONTAKT --> PW

ODPOWIEDZ